Jump to content

Możliwość zespawnowania się jako pasażer i inne pomysły


Dawidmadryy

Recommended Posts

Jednymi z moich pomysłów, które można by wprowadzić w niedalekiej przyszłości do gry to możliwość wyboru zagrania w multiplayer jako pasażer, możliwość wyboru na jakiej stacji gracz chciałby się pojawić, tak jak jest to w grach Train SIm od Dovetail Games, gdzie można wejść do wagonu dowolnego pociągu, zająć dowolne miejsce i podróżować po całej mapie jako pasażer i rozbudowa stacji w tych większych miastach łącznie z odwzorowaniem ich wnętrza, w których różne osoby nawet te z poza naszego kraju będą mogły je dowolnie zwiedzić w trybie pasażera. Tryb fotograficzny też pewnie byłby mile widziany do robienia pięknych ujęć z gry.

Jakby ta opcja zostałaby wprowadzona to kolejną sugestią jest wprowadzenie (nie mam pojęcia jak to fachowo nazwać) komunikatów głosowych od maszynisty, które były by słyszalne tylko z głośników w wagonach.

Można by także wprowadzić, że jak w przyszłości będą jakieś aktualizacje gry, które będą zmieniać coś w torach lub stacjach kolejowych, to ta rzecz nie zostanie wprowadzona od razu tylko na czas tworzenia tej aktualizacji tej stacji lub danego odcinka szlaku będą remonty i np. będzie wolniejsza dozwolona prędkość na danym odcinku i rozkopane tory lub tymczasowa zmiana peronu na jaki pociąg ma wjechać w przypadku remontu stacji itp.

I ostatnim moim pomysłem jest wprowadzenie na niektóre lub większość stacji jakiś znajdziek lub easter eggów, za które były by jakieś osiągnięcia na Steam i oczywiście jak jest to w jakiś sposób możliwe rozpoczęcia współpracy z PKP InterCity i innymi popularnymi przewoźnikami w Polsce i dodanie do gry ich wagony, pociągi i relacje. 

Po fali krytyki na moje wspaniałe pomysły przesiadam się na TSW i MaSZyna. Jednak starsze symulatory lepsze. Poza tym simrail już pojawił się jako crack dzień po premierze

Edited by Dawidmadryy
  • I disagree 4
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
21 minut temu, Dawidmadryy napisał(a):

rozbudowa stacji w tych większych miastach łącznie z odwzorowaniem ich wnętrza

To symulator prowadzenia ruchu kolejowego z perspektywy maszynisty lub dyżurnego ruchu. Kabiny lokomotyw i wnętrza nastawni - jak najbardziej powinny jak najbliżej oddawać realia. Wnętrza dworców to niepotrzebny bajer obciążający grę. Zamiast tego powinna być wymodelowana szafa NN w pojazdach.

23 minuty temu, Dawidmadryy napisał(a):

wprowadzenie (nie mam pojęcia jak to fachowo nazwać) komunikatów głosowych od maszynisty, które były by słyszalne tylko z głośników w wagonach

Jedynym co maszynista może zrobić z wagonami to regulacja ciśnienia w przewodzie głównym i włączenie bądź wyłączenie wysokiego napięcia podawanego przez sprzęg ogrzewania.

19 minut temu, Dawidmadryy napisał(a):

wprowadzenie na niektóre lub większość stacji jakiś znajdziek lub easter eggów

To mija się z celem symulatora i jest jedynie marnotrawieniem czasu deweloperów, który mogliby spędzić dopieszczając kwestie związane z prowadzeniem pociągów.

  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Z pomysłów kupuję możliwość spawnowania się ale nie tyle jako pasażera, co jako pomocnika maszynisty w trybie edukacyjnym. Zanim gracz dostanie maszynę w swoje ręce, przechodzi tutorial. I fajnie jakby miał możliwość przejechać się jako pomocnik obok maszynisty, gdzie na rzeczywistej trasie ten wirtualny maszynista uczyłby go kiedy hamować, na co zwrócić uwagę. Wyobraźmy sobie - siedzimy w tym fotelu pomocnika, zbliżamy się do semafora, pojawia się nam na ekranie okienko i musimy potwierdzić maszyniście, że minęliśmy ten czy inny semafor - to miałoby w symulatorze taki sens, że poznajemy trasę, oznakowanie i dobre praktyki w np. hamowaniu.

Co do pasażera - nie głupie choć nic by to nie wnosiło do symulacji. Po prostu wsiadasz do wagonu, przemieszczasz się o wagonie, wysiadasz. Ot taka odskocznia. Czemu nie 🙂

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, vitas napisał(a):

Co do pasażera - nie głupie choć nic by to nie wnosiło do symulacji. Po prostu wsiadasz do wagonu, przemieszczasz się w wagonie, wysiadasz. Ot taka odskocznia. Czemu nie 🙂

No jasne, zwłaszcza jakby można było się "nawalić" w WARSie 😄 (najlepiej za darmo).

  • Haha 8
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Arek napisał(a):

No jasne, zwłaszcza jakby można było się "nawalić" w WARSie 😄 (najlepiej za darmo).

To by powodowało dodatkowe obciążenie dla karty graficznej - motion blur na 300%

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

(TL;DR -> zobacz sam dół)

Ja się tu co do woli większości nie zamierzam sprzeciwiać, ale powiem tylko, że też zaczynałem od TSW i też mi brakuje możliwości wejścia do wagonu osobowego, żeby zobaczyć jak to tam wygląda od środka (a co dopiero jak się jedzie i jakie dźwięki wtedy są tam - a fajnie by było usłyszeć to charakterystyczne polskie postukiwanie z podróży z dzieciństwa, których zagraniczne pociągi niestety nie mają).

Powiem tak: model wagonu w środku już jest - i to full wypas, zgadza się? Prowadzenie pociągu przez bota także jest, prawda? To co za problem otworzyć graczowi opcję wejścia do środka i posadzenia du... znaczy się kamery na jakimś wolnym siedzeniu żeby mógł się rozglądać? Przecież cała reszta już jest. Przecież nawet botowi pasażerowie to potrafią - wsiąść.

Podobnie (z punktu technicznego) ma się sprawa z wsiadaniem do obcych pociągów i przejmowania ich. Skoro loko można wystartować od całkowitego zera, wszystko jest to obsłużone i wysymulowane, to co za problem po prostu wywalić graczowi ramkę na ekran z pytaniem czy chce przejąć ten pociąg (jeśli akurat jest on w trasie i jest prowadzony przez bota)?
Z jednej strony zrozumiem jeśli mi powiecie, że to są operacje niedozwolone w rzeczywistym świecie a SimRail idzie bardziej w kierunku realizmu, a z drugiej strony będę czuł się zawiedziony, bo to przecież jednak tylko gra. Gry są po to żeby eksperymentować bez szkód realnych przecież. W szczególności w multiplayer: Zamiast wychodzić do menu i wcielać się w inny pociąg z tej samej sesji co ostatnio, wystarczyłoby w niego po prostu wsiąść, dostać pytanie, potwierdzić i gotowe. Dużo większa frajda i immersja.

I tak jak np. rozumiem argument o "bezsensowności" dodawania wnętrza dworców (z punktu widzenia "symulacji pociągu"), tak wiem, że w TSW to JEST i ja osobiście lubię zwiedzać ładne duże dworce - właśnie dlatego, że są wiernym odwzorowaniem rzeczywistości (jakby były całkiem wirtualne to bym miał je w pompie). To jest taka wirtualna podróż do obcego kraju, żeby zobaczyć jak to tam u nich wygląda. Oczywiście, jest to niepotrzebny bajer, ale jeśli tak na to spojrzymy i tą drogą pójdziemy, to po co nam np. ładne tekstury i pasażerowie na peronie? Przecież mogłoby być wszystko obleśne i nadal część "symulacja pociągu" byłaby tak samo dobra, nie? Właśnie takie detale potrafią ludzi rozkochać w grze. Nawet tak "nieistotne" rzeczy jak muzyka potrafi odróżniać grę o której nigdy nie zapomnisz od całej reszty. Także ja nie do końca rozumiem czemu autor został zaminusowany. Jeśli nie ma czasu - OK, ale sugestie same w sobie były fajne. Nawet "zbieractwo" z TSW (tzw. "collectibles"), które jest po prostu debilne w kontekście symulacji pociągu, jak widać niektórym ludziom się podoba, a nawet ja jak coś zauważę lub mam dłuższy postój na peronie, to chodzę i szukam i zbieram jak ten debil. Przynajmniej jest czym zabić czas, a i stację się przy okazji zobaczy i jakiś widoczek z mostu na tory. A najchętniej to bym przez te kilka minut wybił na miasto, zobaczył jak wyglądają domy w danej okolicy, tylko tam (w TSW) jest to bardzo mocno ograniczone i się w praktyce nie da. Tu jest dużo lepiej i dla wielu ludzi będzie to mocna karta przetargowa. Ale rozumiem także podejście programistów, dla których takie rzeczy to są "pierdoły", bo oni mają tu prawdziwe problemy do rozwiązania w kodzie, a nie jakieś dodatkowe modele stacji wstawiać czy coś. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Najlepiej zawsze postawić się w każdym z tych punktów.

Komunikaty głosowe w wagonach też przecież byłyby bardzo miłym i realistycznym akcentem (jak i stratą czasu dla programistów na obecnym etapie).

Czasowe remonty też mi się podobają, to by wreszcie zerwało z oklepaniem trasy. Ale oczywiście to też jest "nice to have" a nam tu się grunt pali bo przykładowo AI nie daje rady w dyżurkach (przez co zostało zablokowane popełnianie błędów ludziom), a pociągi zapominają się ze sobą zderzać - i inne takie kwiatki. Ale teraz przynajmniej już jest oficjalnie wiadomo, że będzie Wczesny dostęp, więc przynajmniej dużo mniejszy strach, że tak już zostanie.

Moje przesłanie w skrócie:
Nie minusujcie ludzi za fajne sugestie, tylko dlatego, że obecnie nie ma na nie czasu.

  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie chciałbym dążyć do tego, żeby ta gra była nawet lepsza od konkurencji stąd te moje fajne sugestie co do nowych rzeczy w grze. TSW to też symulator, a ma dokładnie odwzorowaną mechanikę jazdy pociągiem i możliwość chodzenia po dworcu i jazdę w wagonie. Chcę żeby gra miała takie funkcje, jakie nie ma żadna inna gra, co będzie zachęcać innych do zakupu. Jak gra nie wyróżnia się niczym innym od konkurencyjnych zagranicznych, to taki użytkownik np. z USA kupi TSW, bo nie dość, że ma cały dworzec w jego kraju to jeszcze może pojeździć własnymi pociągami. Dla mnie takie szczegóły są ważne i lepiej jak na razie to pod tym względem TSW wygląda. A co do czasu to rozumiem, że czas na wykonanie tych rzeczy może być duży, ale to są tylko sugestie i to nie gwarantuje, że moje pomysły od razu są beznadziejne. Te pomysły mogą nawet wprowadzić za rok albo później, ale ważne, że się pojawią. Gra jest jeszcze w fazie wczesnego dostępu na Steamie więc nie kupujący wie, że kupuje grę, która jeszcze się rozwija. A ten pomysł z pomocnikiem maszynisty też bardzo dobry pomysł, też zastanowiłem się nad tym czy o tym napisać, ja byłbym bardzo zadowolony z takiej kooperacji "46821 gotów do odjazdu", ale już pomyślałem, że nie bo zaraz mi tu inni będą pisać, że za dużo rzeczy będzie do wprowadzania.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.01.2023 o 22:02, Dawidmadryy napisał(a):

I ostatnim moim pomysłem jest wprowadzenie na niektóre lub większość stacji jakiś znajdziek lub easter eggów, za które były by jakieś osiągnięcia na Steam i oczywiście jak jest to w jakiś sposób możliwe rozpoczęcia współpracy z PKP InterCity i innymi popularnymi przewoźnikami w Polsce i dodanie do gry ich wagony, pociągi i relacje. 

Tylko bez takich gówien jak rozklejanie plakatów w TSW 3. Ostatnia rzecz której potrzebuję.

  • I disagree 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 61 / 83
          • Percentage filling 73%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 33
          • Percentage filling 3%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 81
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 7 / 82
          • Percentage filling 9%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 35
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 24 / 79
          • Percentage filling 30%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 84
          • Percentage filling 2%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 81
          • Percentage filling 6%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 85
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 79
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 104
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 15 / 27
          • Percentage filling 56%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 9 / 27
          • Percentage filling 33%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 21 / 27
          • Percentage filling 78%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 214 / 1498 Total players
    • 14% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy