Jump to content

Kamera nr 2 jest nieużyteczna przez maksymalny kąt (błędne przybliżanie)


PeVoo

Recommended Posts

Próbując ustawić widok TPP (od tyłu z góry), maksymalny kąt do jakiego możemy ją obniżyć jest mniej więcej taki:

image.thumb.jpeg.6f0e80cc5f4742959788e638a8a0a292.jpeg

 

a zaraz potem dzieje się to:

 

image.thumb.jpeg.ce4e1179c23b803be831b81fda1fcd7c.jpeg

 

Nie mówiąc już nawet o tym, że kamera celuje w środek lokomotywy zamiast co najmniej na jej przednią górną krawędź lub na tory ileś metrów w przód).

Ja wiem, że znajdą się tacy, co uważają to za całkowicie nierealne i zbędne, ale wiem też, że sporo ludzi lubi tak jeździć, przynajmniej od czasu do czasu - w tym ja, żeby pooglądać widoki dookoła (czasem też obracając na boki) i zerwać z monotonią.

Myślę, że to nie powinno być trudne do naprawienia, pewnie wystarczy zaczepić kamerę ciut wyżej nad lokomotywą albo wykluczyć lokomotywę z testowania widoczności, czy coś w tym stylu żeby to naprawić, a naprawi to mocno wrażenia z gry (w tym pierwsze wrażenia). Proponuję to jednak podpicować.

 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Po prostu trzeba się upewnić, że kamera która jest zaczepiona do obiektu nie może kolidować z innymi obiektami. Dzięki temu będzie można ją ustawić bardziej swobodnie i nie powinno to powodować problemów. Jedyny minus jest taki, że kamera będzie również mogła zajżeć tam, gdzie zasięg wzroku gracza sięgać nie powinien.

Link to comment
Share on other sites

Tylko, że jak ja obniżam kamerę nad pociągiem (żeby widzieć horyzont w przód), to tam nie ma niczego z czym ona by mogła kolidować. Nie rozumiem jak to tam jest liczone i wg czego. Obstawiam, że jest zrobione coś w stylu, że badana jest widoczność punktu zaczepienia kamery z danego kąta jej patrzenia i po obniżeniu kąta ten punkt jest zasłonięty przez jakąś część lokomotywy i to to powoduje przeskoki. Kamera się zachowuje jakby unikała ścian w tunelu albo zejścia poniżej grunt (podczas gdy tam nic nie ma). Pewnie wystarczy coś delikatnie poprawić (np. punkt zaczepienia lub wykluczyć coś z testów) i będzie śmigać.

Taki jest z grubsza docelowy widok, który chciałbym móc mieć (móc sobie ustawić) pod jakimś klawiszem kamery (najwięcej na takim widać terenu dookoła podczas jazdy):

obraz_2023-01-04_134551368.thumb.png.66536f73038f96c6c1c9b14b434831a7.png

Niemniej jednak na tym zrzucie kamera ma punkt "zaczepienia" (patrzenia) na ileś metrów w przód, bo to nie jest kamera na lokomotywę.

TO jest kamera celowana w lokomotywę:

image.thumb.png.634b42dde6843159e91ea8156a94aecf.png

Co ciekawe w TSW też są przeskoki na tej kamerze jak się kąt za bardzo obniży, jednak nie od aż tak mocno ograniczonego kąta.

PS: Powód dla którego wolę kamerę wyżej (z widokiem celowanym przed lokomotywę) jest taki, że na nim jeszcze da się w miarę zobaczyć znaki przy lokomotywie, podczas gdy na tym drugim są już za daleko oraz łatwiej też ucelować w końcówkę peronu.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 33 / 76
          • Percentage filling 43%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 74
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 47
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 6 / 72
          • Percentage filling 8%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 6 / 74
          • Percentage filling 8%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 76
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 13 / 27
          • Percentage filling 48%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 9 / 27
          • Percentage filling 33%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 91 / 1454 Total players
    • 6% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy