PeVoo Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Próbując ustawić widok TPP (od tyłu z góry), maksymalny kąt do jakiego możemy ją obniżyć jest mniej więcej taki: a zaraz potem dzieje się to: Nie mówiąc już nawet o tym, że kamera celuje w środek lokomotywy zamiast co najmniej na jej przednią górną krawędź lub na tory ileś metrów w przód). Ja wiem, że znajdą się tacy, co uważają to za całkowicie nierealne i zbędne, ale wiem też, że sporo ludzi lubi tak jeździć, przynajmniej od czasu do czasu - w tym ja, żeby pooglądać widoki dookoła (czasem też obracając na boki) i zerwać z monotonią. Myślę, że to nie powinno być trudne do naprawienia, pewnie wystarczy zaczepić kamerę ciut wyżej nad lokomotywą albo wykluczyć lokomotywę z testowania widoczności, czy coś w tym stylu żeby to naprawić, a naprawi to mocno wrażenia z gry (w tym pierwsze wrażenia). Proponuję to jednak podpicować. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FluffyAdmiral Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Po prostu trzeba się upewnić, że kamera która jest zaczepiona do obiektu nie może kolidować z innymi obiektami. Dzięki temu będzie można ją ustawić bardziej swobodnie i nie powinno to powodować problemów. Jedyny minus jest taki, że kamera będzie również mogła zajżeć tam, gdzie zasięg wzroku gracza sięgać nie powinien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert357 - W7 FTW Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 Tylko już teraz można zaglądać w takie miejsca. Kamera reaguje na te same kolizje co gracz (wyjątek to Elf) i jak się oddali kamerę to praktycznie każdy domek można oglądać od wewnątrz, który stoi blisko torów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeVoo Posted January 4, 2023 Author Share Posted January 4, 2023 (edited) Tylko, że jak ja obniżam kamerę nad pociągiem (żeby widzieć horyzont w przód), to tam nie ma niczego z czym ona by mogła kolidować. Nie rozumiem jak to tam jest liczone i wg czego. Obstawiam, że jest zrobione coś w stylu, że badana jest widoczność punktu zaczepienia kamery z danego kąta jej patrzenia i po obniżeniu kąta ten punkt jest zasłonięty przez jakąś część lokomotywy i to to powoduje przeskoki. Kamera się zachowuje jakby unikała ścian w tunelu albo zejścia poniżej grunt (podczas gdy tam nic nie ma). Pewnie wystarczy coś delikatnie poprawić (np. punkt zaczepienia lub wykluczyć coś z testów) i będzie śmigać. Taki jest z grubsza docelowy widok, który chciałbym móc mieć (móc sobie ustawić) pod jakimś klawiszem kamery (najwięcej na takim widać terenu dookoła podczas jazdy): Niemniej jednak na tym zrzucie kamera ma punkt "zaczepienia" (patrzenia) na ileś metrów w przód, bo to nie jest kamera na lokomotywę. TO jest kamera celowana w lokomotywę: Co ciekawe w TSW też są przeskoki na tej kamerze jak się kąt za bardzo obniży, jednak nie od aż tak mocno ograniczonego kąta. PS: Powód dla którego wolę kamerę wyżej (z widokiem celowanym przed lokomotywę) jest taki, że na nim jeszcze da się w miarę zobaczyć znaki przy lokomotywie, podczas gdy na tym drugim są już za daleko oraz łatwiej też ucelować w końcówkę peronu. Edited January 4, 2023 by PeVoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts