Melok Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Dziś będąc na stacji Będzin zostałem zmuszony do wyjazdu na szlak na sygnale Ms2. Zgodnie z instrukcją na tym sygnale zabronione jest opuszczanie terenu stacji, czyli wyjazd za znacznik W5. Gra poprawnie to zinterpretowała, pokazała znacznik jako sygnał czerwony, ale pozwoliła na przejazd dalej bez żadnych konsekwencji. Moim zdaniem nie powinno tak być, wszak jak dyżurny robi manewr to gra powinna zabezpieczyć go przed maszynistą który nie ogarnie i pojedzie na szlak (tak samo jak zabezpiecza przed pominięciem S1). No chyba że zostaną wprowadzone rozkazy pisemne i będzie można na nie pomijać S1, wtedy odpowiednia rubryka na manewr za W5 do kilometra x załatwiłaby sprawę. Dołączam log z gry SimRail_log_2022-12-23_19-30-10.txt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team uetam Posted December 23, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 23, 2022 W następnej wersji zostanie zablokowana możliwość korzystania z przebiegów manewrowych. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melok Posted December 23, 2022 Author Share Posted December 23, 2022 Szkoda, bo sygnały manewrowe mimo wszystko się przydają (choćby do zabezpieczania drogi na SZ), ale rozumiem decyzję. Lepiej tak niż pozwolić graczom na wysyłanie pociągów na Ms2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf_Man__ Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 W dniu 23.12.2022 o 21:14, Melok napisał(a): Dziś będąc na stacji Będzin zostałem zmuszony do wyjazdu na szlak na sygnale Ms2. Zgodnie z instrukcją na tym sygnale zabronione jest opuszczanie terenu stacji, czyli wyjazd za znacznik W5. Gra poprawnie to zinterpretowała, pokazała znacznik jako sygnał czerwony, ale pozwoliła na przejazd dalej bez żadnych konsekwencji. Moim zdaniem nie powinno tak być, wszak jak dyżurny robi manewr to gra powinna zabezpieczyć go przed maszynistą który nie ogarnie i pojedzie na szlak (tak samo jak zabezpiecza przed pominięciem S1). No chyba że zostaną wprowadzone rozkazy pisemne i będzie można na nie pomijać S1, wtedy odpowiednia rubryka na manewr za W5 do kilometra x załatwiłaby sprawę. Dołączam log z gry SimRail_log_2022-12-23_19-30-10.txt 1.25 MB · 0 pobrań Instrukcja PKP IE-1 dopuszcza przetaczanie pociągu po za wskaźnik W5 za pozwoleniem Dyżurnego Ruchu: "5) Wskaźnik W 5 „Wskaźnik przetaczania” oznacza granicę przetaczania: Biała tablica u góry zaokrąglona, z czarnym i białym obramowaniem a) wskaźnik stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczenia granicy, do której przetaczanie jest dozwolone; przetaczanie poza wskaźnik dopuszczalne jest tylko za zezwoleniem dyżurnego ruchu,". ~źródło instrukcja IE-1 Nie rozumiem do końca w jaki sposób sygnał MS2 mają zabezpieczać drogę na SZ? Jakbyś mógł mi wyjaśnić swoją myśl to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam /Wolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melok Posted January 1, 2023 Author Share Posted January 1, 2023 2 godziny temu, Wolf_Man__ napisał(a): Instrukcja PKP IE-1 dopuszcza przetaczanie pociągu po za wskaźnik W5 za pozwoleniem Dyżurnego Ruchu: "5) Wskaźnik W 5 „Wskaźnik przetaczania” oznacza granicę przetaczania: Biała tablica u góry zaokrąglona, z czarnym i białym obramowaniem a) wskaźnik stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczenia granicy, do której przetaczanie jest dozwolone; przetaczanie poza wskaźnik dopuszczalne jest tylko za zezwoleniem dyżurnego ruchu,". ~źródło instrukcja IE-1 Nie rozumiem do końca w jaki sposób sygnał MS2 mają zabezpieczać drogę na SZ? Jakbyś mógł mi wyjaśnić swoją myśl to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam /Wolf Miałem tutaj na myśli pewną praktykę którą zaobserwowałem u niektórych dyżurnych - razem z podaniem SZ podają oni również MS2 aby utwierdzić przebieg na pulpicie (odciągając po chwili przycisk sygnału manewrowego by go wygasić pozostawiając jednocześnie utwierdzoną drogę). Wtedy na semaforze wyświetlane jest SZ, a na pulpicie dyżurny ma pewność i kontrolę samego siebie, że przebieg jest ułożony poprawnie. Na zdjęciach widziałem też utwierdzoną drogę manewrową "pod prąd" kierunku jazdy pociągu wyjeżdżającego na SZ. Jutro mogę poszukać tego tematu w internecie jeśli chciałbyś zobaczyć źródło moich informacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominpiano Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 Niektórzy dyżurni to żeby nie używać Sz i nie odpisywać go w E1758 to podają tzw. "sygnał zastępczy ciągły" (czyli Ms2)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf_Man__ Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 (edited) 17 godzin temu, Melok napisał(a): Miałem tutaj na myśli pewną praktykę którą zaobserwowałem u niektórych dyżurnych - razem z podaniem SZ podają oni również MS2 aby utwierdzić przebieg na pulpicie (odciągając po chwili przycisk sygnału manewrowego by go wygasić pozostawiając jednocześnie utwierdzoną drogę). Wtedy na semaforze wyświetlane jest SZ, a na pulpicie dyżurny ma pewność i kontrolę samego siebie, że przebieg jest ułożony poprawnie. Na zdjęciach widziałem też utwierdzoną drogę manewrową "pod prąd" kierunku jazdy pociągu wyjeżdżającego na SZ. Jutro mogę poszukać tego tematu w internecie jeśli chciałbyś zobaczyć źródło moich informacji nie musisz szukać na forum, z początku nie zrozumiałem "jakby to miało działać", ale teraz już wszystko jasne. 😉 Pozdrawiam /Wolf Edited January 2, 2023 by Wolf_Man__ Link to comment Share on other sites More sharing options...
blazej870 Posted January 2, 2023 Share Posted January 2, 2023 19 godzin temu, dominpiano napisał(a): Niektórzy dyżurni to żeby nie używać Sz i nie odpisywać go w E1758 to podają tzw. "sygnał zastępczy ciągły" (czyli Ms2)... nie ma takiego czegoś jak "sygnał zastępczy ciągły" jest to niezgodne z instrukcjami, z resztą semafory wjazdowe nie mają możliwości podania sygnału manewrowego 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf_Man__ Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Masz rację nie ma czegoś takiego jak "sygnał zastępczy ciągły" i gdyby doszło do wypadku, to winę poniesie maszynista za wyjazd na sygnał MS2 (dyżurny zawsze się może wykpić, że się pomylił). Koledzy tutaj rozpatrywali przypadek wyjazdów ze stacji i swego rodzaju "ułatwienia sobie pracy". Pozdrawiam /Wolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
barman_2000 Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 Utwierdzanie przebiegu poprzez tarcze manewrowe a podawanie SZ to dwie różne sprawy. Nie spotkałem się i wątpię aby jakiś maszynista pojechał jeżeli by dostał informację, że jedziemy na SZ a na semaforze by się manewrowe świeciło. Jakieś dziwne historie tutaj przytaczacie. Co innego utwierdzane przebiegu, to się zdarza bardzo często aby było wiadome, że wszystko jest w miarę w porządku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melok Posted January 5, 2023 Author Share Posted January 5, 2023 No właśnie wydawało mi się, że żaden maszynista nie zgodzi się potraktować MS2 jako SZ, ale że dawno nie zgłębiałem tematu to nie miałem pewności. Z kolei utwierdzanie przebiegów za pomocą MS2 to informacja sprzed kilku lat, ale to jest na tyle logiczne że podejrzewam, że do dziś się tak robi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żelipapą Posted January 5, 2023 Share Posted January 5, 2023 To był wyjazd z toru przy którym stała tylko tarcza manewrowa czy był semafor? Wyprawienie pociągu na Ms2 i rozkaz pisemny S na pominięcie W5 nie może załatwić sprawy... jeżeli jest tylko tarcza manewrowa to można wyprawić pociąg tylko na rozkaz pisemny S na wyjazd z toru nie posiadającego semafora wyjazdowego. Jeżeli zaś jest semafor na którym nie można podać sygnału zezwalającego, wtedy albo Sz albo rozkaz na pominięcie sygnału Stój na semaforze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts