Jump to content

Króciutka lista błędów.


Recommended Posts

Może trochę upierdliwa ale oto moja lista: 

- AI na stacjach Lazy nie podała S2 mimo planowej godziny odjazdu, czekałem 20 min EC na marne. A chłop ponad godzinę jechał 🙂 

- Czuwak w EU07 wyglada na klasyczną tekstury, kiedy nanometry wyglądają jakby były za szybką to w przypadku czuwała nie rzuca on żadnego światła w kabinie, plus nie wygląda to na element, który znajduje się za jakimś deklem. 

- Na stacji Lazy nie widziałem ułożenia zwrotnic, myślałem że jadę wprost na inny pociąg, i byłem zmuszony użyć Radio stop. Było to w nocy około godziny 23.

- Proponuje zablokować możliwość wskakiwania poprzez sprzęg i gniazdo sterowania na dach pociągu, a dalej na wiaty etc. 

- Światła samochodów nie są widoczne na asfalcie, po prostu jest to tekstura bez źrodła światła. 

- Na niektórych odcinkach trasy brakuje trawy 3D(Nie tylko obok torów ale i na całym segmencie, dzięki czemu teren dookoła wyglada jak w MSTS. 

- światła z obiektów przy torowych nie rzucają go na samochody, przez co przejazd samochodu wyglada jak ciemna plama.

- W nocy podczas jazdy i ustawieniu pociągu w specyficzna stronę świata, typu przejazd po łuku, otrzymujemy czerwone flary na każdym oknie, które skutecznie niwelują widoczność. 

- Możliwość otworzenia drzwi w innych pojazdach, EN76/TRAXX, po wejściu do środka teleport do naszej kabiny. 

- Możemy w trybie zewnętrznym zablokować naszą postać pomiędzy sprzęgiem a lokomotywą, po wejściu do kabiny przez przycisk 1 i następnie wyjęciem na zewnętrz - 3 na klawiaturze, wystrzeliwuje naszą postać z bardzo duża prędkością w przypadkowym kierunku. 

- Czasami graficzne przedstawienie pozycji nastawnika i bocznikowania w EU07 potrafi zapamiętać np pozycje 4 i 2 mimo aktualnie innej pozycji, chodzi o GUI. Pomaga wyjście i wejście do kabiny. 

- drobne błędy GUI przy użyciu hamulca pomocniczego w EU07 

- Brak numeru pociągu na GUI rozkładu jazdy 

- Tab wycisza komunikację glsoowa

- Gra zapamiętuje pierwszy wybrany sklad. 

- Brak informacji o zajętości serwera. 

- Gdy gracz stoi na torach AI mogłoby podawać sygnał baczność. 

- Gdy spojrzymy na czoło naszego pociągu z trybu 3, drastycznie spada liczba FPS, mimo ze GPU nadal nie jest w pełni obciążone. 

- Czasami niemożliwe jest użycie drugiego typu  syreny, pomaga wejście j wyjście z kabiny.

- Wszystkie szyby w ED250 maja takie same zacieki 🙂 

- Każdy przedział w wagonach pasażerskich ma otwarte drzwi. 

- W pociągu EC czasami NPC wchodzi drzwiami od strony torów a nie peronu, słyszymy wtedy dźwięk zamykania drzwi. 

- Brak możliwości odwiedzenia wagonów. 

- Kran hamulca w EU07 na GUI nie pokazuje prawidłowo siły hamowania - żółty pasek, w 1 stopniu, w ogóle nic się nie pokazuje a pociąg jednak potrafi dość zwolnić 🙂 

- Czasami EU07 pokazuje jazdę na oporach mimo 0 pozycji nastawnika. Raz uniemożliwiło mi to dalszą jazdę.

 

Na pewno listę będę aktualizować 🙂 

Performance to nie wina PC - 4090/13700KF 

Trzymam za was kciuki i wyglada to obiecująco.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

- Pendolino jeździ z wyłączonym oświetleniem wewnętrznym przedziału pasażerskiego. 
 

- Mialem sytuacje że semafor w GUI pokazywał vmax, a tymczasem w oddali świecił się na pomarańczowo. Jakieś 10m przed semaforem zmienił światło na zielone.

 

- Auta potrafią mrugać światłami z białego na czerwone.(na ułamek sekundy) 

 

-W niektórych sytuacjach naciśnięcie przycisku 3 na klawiaturze teleportuje nas obok lokomotywy ale bez możliwości chodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobry temat to jeden z przełączników w kabinie Traxxa jest "biały".
W przypadku wagonów typu Eaos, nie wiem jak inne, zauważyłem, że wagon jedzie obrzeżami po główce szyny. Jakby "szyny były złe" a może to podwozie?

Simrailplaytest Screenshot 2022.12.08 - 18.50.08.36.png

Simrailplaytest Screenshot 2022.12.08 - 18.51.54.98.png

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Hebelek od blokady drzwi? On ma być biały.

Zakładajcie osobny wątek na każdy typ zgłoszenia. Przejrzyjcie listę czy nie widać już czegoś podobnego i dopiszcie się. Taka litania na kilkadziesiąt punktów jest trudna do podziału na zadania dla programistów i grafików.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
9 godzin temu, Dear Wolf napisał(a):

- Czasami EU07 pokazuje jazdę na oporach mimo 0 pozycji nastawnika. Raz uniemożliwiło mi to dalszą jazdę.

Siódemki z niskimi numerami świecą lampkę jazdy na oporach również na 0. pozycji nastawnika - wystarczy, że nie jest zamknięty ostatni stycznik oporowy, ale generalnie pojazd jest gotowy do jazdy (zamknięty odpowiedni stycznik w układzie sterowania). Siódemki z wysokimi numerami i po modernizacji świecą tę lampkę dopiero po zamknięciu styczników liniowych - czyli dopiero na 1. pozycji nastawnika.

 

9 godzin temu, Dear Wolf napisał(a):

- Kran hamulca w EU07 na GUI nie pokazuje prawidłowo siły hamowania - żółty pasek, w 1 stopniu, w ogóle nic się nie pokazuje a pociąg jednak potrafi dość zwolnić 🙂 

Pasek GUI pokazuje obecnie ciśnienie w przewodzie głównym przeliczone na procenty hamowania. Spodziewam się, że prowadziłeś pociąg z zaworem hamulca w pozycji napełniania uderzeniowego (2. od góry, zawór ma rączkę prosto do przodu), gdzie panuje ciśnienie w przewodzie głównym większe niż zazwyczaj (5,4 bar zamiast 5,0). Powoduje to, że zastosowanie pierwszego stopnia hamowania obniża prawidłowo ciśnienie 0,4 bar i wdraża normalnie hamowanie, ale tylko zamiast sekwencji 5,0 (0%) -> 4,6 (8%) mamy 5,4 (0%) -> 5,0 (0%). Ogólnie temat do szerszego przemyślenia.

 

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
11 godzin temu, Dear Wolf napisał(a):

- Czuwak w EU07 wyglada na klasyczną tekstury, kiedy nanometry wyglądają jakby były za szybką to w przypadku czuwała nie rzuca on żadnego światła w kabinie, plus nie wygląda to na element, który znajduje się za jakimś deklem. 

   -Bo to jest tekstura. Pleksa na tyle gruba, że nie uważam by robienie wnętrza puszki dało sensowny efekt. Żadna lampka sygnałowa nie jest źródłem światła.

- Na stacji Lazy nie widziałem ułożenia zwrotnic, myślałem że jadę wprost na inny pociąg, i byłem zmuszony użyć Radio stop. Było to w nocy około godziny 23.

   -Ale co jest problemem? Brak latarni zwrotnicowych? Stan infrastruktury stara się odwzorowywać to co na gruncie w okolicach 2018 (+/- zmiany w przepisach wymagane przez klientów branżowych)

- Proponuje zablokować możliwość wskakiwania poprzez sprzęg i gniazdo sterowania na dach pociągu, a dalej na wiaty etc. 
   -Wymaga pionowego colidera w okół pojazdu. Relikt z czasów, jak był wykorzystywany do kolizji deszczu. Globalnie musiało pozwalać wejść po rampach schodów. Do zrobienia, ale czy skakanie jak małpa po wagonach w czymś szkodzi?

- Światła samochodów nie są widoczne na asfalcie, po prostu jest to tekstura bez źrodła światła. 

   -Zgadza się i na pewno samochody nie dostaną źródeł świateł do czasu aż przekraczanie limitów renderera śiatłami statycznymi nie zostanie rozwiązane.

- Na niektórych odcinkach trasy brakuje trawy 3D(Nie tylko obok torów ale i na całym segmencie, dzięki czemu teren dookoła wyglada jak w MSTS. 

   -Trawy czy całości roślinności? Bo to różne przyczyny. Zgłaszaj konkretne miejsca.

- światła z obiektów przy torowych nie rzucają go na samochody, przez co przejazd samochodu wyglada jak ciemna plama.

    -Dziwne. Nie spotkałem się.

- W nocy podczas jazdy i ustawieniu pociągu w specyficzna stronę świata, typu przejazd po łuku, otrzymujemy czerwone flary na każdym oknie, które skutecznie niwelują widoczność. 

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Możliwość otworzenia drzwi w innych pojazdach, EN76/TRAXX, po wejściu do środka teleport do naszej kabiny. 

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Możemy w trybie zewnętrznym zablokować naszą postać pomiędzy sprzęgiem a lokomotywą, po wejściu do kabiny przez przycisk 1 i następnie wyjęciem na zewnętrz - 3 na klawiaturze, wystrzeliwuje naszą postać z bardzo duża prędkością w przypadkowym kierunku. 

   -Huśtawka z GTA4 powraca. W każdej grze z fizyką gdzieś będzie katapulta.

- Czasami graficzne przedstawienie pozycji nastawnika i bocznikowania w EU07 potrafi zapamiętać np pozycje 4 i 2 mimo aktualnie innej pozycji, chodzi o GUI. Pomaga wyjście i wejście do kabiny. 

- drobne błędy GUI przy użyciu hamulca pomocniczego w EU07 

- Brak numeru pociągu na GUI rozkładu jazdy 

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Tab wycisza komunikację glsoowa

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Gra zapamiętuje pierwszy wybrany sklad. 

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Brak informacji o zajętości serwera. 

   -Znane. Pracujemy nad tym.

- Gdy gracz stoi na torach AI mogłoby podawać sygnał baczność. 

   -AI nie ma takich informacji.

- Gdy spojrzymy na czoło naszego pociągu z trybu 3, drastycznie spada liczba FPS, mimo ze GPU nadal nie jest w pełni obciążone. 

   -Ciężko powiedzieć o co chodzi, ale masz wtedy całą długość składu w kadrze.

- Czasami niemożliwe jest użycie drugiego typu  syreny, pomaga wejście j wyjście z kabiny.

- Wszystkie szyby w ED250 maja takie same zacieki 🙂 

   -Istotnie i pewnie nie tylko tam. Woda też spływać będzie po nich w synchronizowany sposób. Instancjonowanie okien o tej samej orientacji dla optymalizacji symulacji wody.

- Każdy przedział w wagonach pasażerskich ma otwarte drzwi. 

   -Uproszczenie by ludziki nie musiały otwierać sobie drzwi.

- W pociągu EC czasami NPC wchodzi drzwiami od strony torów a nie peronu, słyszymy wtedy dźwięk zamykania drzwi. 

   -Wchodzi? A skąd on się wziął na torach?

- Brak możliwości odwiedzenia wagonów. 

   -Wagony nie są dostosowane do wędrówek. Może kiedyś.

- Kran hamulca w EU07 na GUI nie pokazuje prawidłowo siły hamowania - żółty pasek, w 1 stopniu, w ogóle nic się nie pokazuje a pociąg jednak potrafi dość zwolnić 🙂 

   -Pasek pokazuje procentową siłę hamowania. Może hamulce w składzie przeładowane?

- Czasami EU07 pokazuje jazdę na oporach mimo 0 pozycji nastawnika. Raz uniemożliwiło mi to dalszą jazdę.

Na pewno listę będę aktualizować 🙂 

Performance to nie wina PC - 4090/13700KF 

Trzymam za was kciuki i wyglada to obiecująco.

 

Oświetlenie pendolino znane. Drzwi Traxxa poprawiłem. To do czego się nie odniosłem możesz porozpisywać na osobne zgłoszenia. Najlepiej rozwijając bo miejscami nie wiem o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 4 / 32
          • Percentage filling 13%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 77
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 39
          • Percentage filling 8%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 79
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 4 / 32
          • Percentage filling 13%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 32
          • Percentage filling 6%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 31
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 43 / 1264 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy