Jump to content

Recommended Posts

Posted
On 12/22/2022 at 10:46 AM, Jakub said:

Można odhamować skład podczas postoju (w tym wymiany pasażerskiej), lecz należy wziąć pod uwagę profil pionowy - aby po wyluzowaniu i otwartych wciąż drzwiach skład nie zaczął się nam samoczynnie staczać. Jeśli zacznie się nam staczać może się zdarzyć tragedia z udziałem pasażerów. Dodatkowo luzowanie zawsze dopiero po zakończeniu wymiany pasażerskiej opóźnia godzinę odjazdu, co przekłada się na ogólne opóźnienie pociągu.

W Będzinie stoczysz sie w kierunku Katowic jeśli odhamujesz przed odjazdem. Tak dla przykładu. 

Posted

Wjazd na Sosnowiec, Sygnał Sr1 przy wjeździe na stację w Sosnowcu na wysokości ulicy Żeromskiego. Nie da się nic zrobić 😞image.thumb.png.4e41ca67ba5ef5a2ff6219db65f25688.png

  • I agree 5
  • 2 weeks later...
Posted

Poprzednie sugestie / zgłoszone tu problemy zdaje się nie zostały w ogóle uwzględnione, ale i tak napiszę dla czystego sumienia (mam nadzieję, że się jednak przyda i że się znajdzie czas na to, chociaż premiera już za chwilę):

Tutorial EU07 w obecnej formie się... nie nadaje do ludzi. Pozwólcie, że wyjaśnię. Wyobraźcie sobie człowieka, który nie wie kompletnie nic i zacznie grę od tego właśnie tutoriala. Zagrajcie próbując "emulować" takiego człowieka, to się przekonacie. Sprawę z okropnym brzęczeniem + niewidzialnym kluczem (schowanym za otwartą klapą) już opisywałem. To, że jak nie wybijesz 600A to się nie nauczysz jak to naprawiać też już pisałem. Natomiast są jeszcze inne podstawowe rzeczy. Np TEN tutorial w ogóle nie wspomina co to jest czuwak i po co jest i że co chwilę się włącza i że trzeba ciągle go zbijać i jak się to robi (jest na początku, że się go wciska, owszem, ale można to uznać za procedurę startową i potem tego w ogóle nie skojarzyć podczas jazdy). No a jak już włączy się alarm na krótko po starcie, to tutorial nie mówi co to jest, ani co trzeba zrobić, więc człowiek zielony ląduje z awaryjnie zahamowanym pociągiem, a tutorial także nie mówi jak z tej sytuacji wyjść (a nie jest to tak proste jak zwykłe odhamowanie i można utknąć i się zniechęcić, jak ktoś jest całkiem zielony). Kazało jechać, zrobiłeś wszystko co kazali, a to nie jedzie tylko wyje nieznośnie i nie wiadomo o co chodzi i co dalej. Z kolei jak pokonasz czuwak, to każe zwiększać prędkość, a po chwili jest mocne ograniczenie prędkości (za którego nawet znaczne przekroczenie nie opiernicza i nie mówi, że nie wolno i masz patrzeć na prędkość i gdzie), a następnie czerwone światło, w które gracz radośnie wjedzie z rozpędu (za co też nie ma pouczenia nawet). Zobaczcie jak jest w TSW - tam pierwsze tutoriale są naprawdę banalne, bo najpierw mówi, że masz zadać tylko troszkę mocy, jak osiągniesz prędkość to mówi żeby zluzować moc, a na grubo przed stacją na której trzeba się zatrzymać informuje, że zbliżasz się do stacji więc wrzuć delikatny hamulec już teraz (z porządnym zapasem na refleks szachisty). Potem dopiero robisz następną stację sam. Takie coś pozwala trochę zrozumieć jak działa rozpędzanie i hamowanie pociągu w ogóle, a nie że puszczasz człowieka na żywioł wprost na czerwone albo na wykolejenie wręcz. Trzeba to troszkę lepiej przemyśleć moim zdaniem i zacząć delikatnie, tak jak w TSW i od stacji, w której jest wystarczająca odległość do następnej stacji żeby zdążyć wszystko zrobić co każą w bardzo powolnym tempie. Być może nawet wyłączyć czuwak na pierwszy tutorial, żeby nie było za dużo na raz. Ja gdybym wcześniej nie grał w Prolog i zaczął od tego tutoriala EU07, to też bym pewnie nie wiedział co to jest czuwak i że trzeba go zbić, bo przecież w TSW miałem ten system zawsze wyłączony na start w każdym pociągu i w każdej misji (czego nie pochwalam - dowiedziałem się o jego istnieniu dopiero z jutuba, jak już zacząłem mocniej kombinować i szukać wiedzy). Ale mimo wszystko dobrze jednak na start gracza nie zniechęcić, tylko dać mu poczucie, że "umie to robić", zmotywować pozytywnie do dalszej nauki przez zabawę (negatywnie, to można w szkole na klasówkach, bo ze szkoły nikt nie może zrezygnować przed upływem pół godziny pobytu 😛).

Drużyno SimRail, znajdźcie i wpuśćcie do tego tutoriala jakich całkiem zielonych testerów i obserwujcie ich jak grają. Zobaczycie jak wiele rzeczy, które wydawały się Wam oczywiste, wcale nimi nie są. Firma DTG od TSW, co by o nich nie mówić, mają kupę lat doświadczenia z nowymi graczami odpalającymi ich grę po raz pierwszy, więc na pewno część swoich rozwiązań tutorialowych wypracowali metodą prób, błędów i kompromisów. Nie mówię żeby ich kopiować, bo ich tutoriale są naprawdę słabe i kompletnie niewystarczające, natomiast sugeruję, żeby zwrócić uwagę na problem zielonych ludzi (👽) i starać się tak robić tutoriale jak się pisze dobry kod - dawać go do testów komuś innemu (nie autorowi) do rozdupienia i uznać, że jest skończony dopiero jak mu się to nie uda. Autor ma zawsze nieświadome założenia swoich "oczywistości" (błędne) więc nie przetestuje wielu oczywistych zagrożeń oraz nie ma motywacji żeby obalić swoje własne dzieło, z którego jest przecież taki dumny. Psychologia ludzka robi swoje. Dlatego to musi być ktoś inny. I m.in. dlatego ja staram się znaleźć Wam i wypisać te wszystkie "dziury w całym". Mam nadzieję, że z tego skorzystacie!

Pozdrawiam.

  • I agree 1
Posted

Tutoriale są fajne i ważne. Też tak prawie chyba może uważam. Sam natomiast jestem starej daty. Grube instrukcje, nierzadko w obcym języku, brak prowadzenia za rączkę, a też wtedy nie było 'internetów'. Godzinami rozgryzało się niektóre tematy. Czasami biblioteka. Idzie nowe. Podoba mi się trochę podejście Run8. Zero jakichkolwiek samouczków, podpowiedzi, nic. Tylko te od community. Natomiast, jak już samouczki są, to powinny być kompletne i użyteczne. yhyhy

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy