Jump to content

Problemy z automatycznym AI po czasie


Recommended Posts

Dziś grając po ostatniej aktualizacji wprowadzającej automatyczne AI w przypadku bezczynności gracza napotkałem na wiele problemów, takich jak:

  • Komunikat (ostrzegawczy o bezczynności) pojawiał się podczas normalnego jechania pociągiem, w którym zwyczajnie nie było co robić poza potwierdzaniem czuwaka (pomimo tych potwierdzeń i tak zdążał się wyświetlać)
  • Komunikat wyświetlał się też podczas długiego oglądania komputera w dyżurce (tego czarnego).
  • Komunikat wyświetlał się nawet wtedy kiedy Autopilot nadal działał bo nie został wyłączony (czyli ostrzegał, że AI przejmie AI!)
  • Komunikat zasłaniał inne komunikaty (np "zbliżasz się do stacji")
  • Komunikat nie zamykał się od wciskania niektórych klawiszy, np. zmiany kamery zdaje się.
  • Komunikat (i jego alarm) pojawiał się cyklicznie co jakiś czas nawet jeśli nie było na niego reakcji.
  • Kiedy czekałem 20 minut na czerwonym i zgłaszałem przez ten czas na alt-tabie poprzedniego posta (o blokowaniu torów na amen), mój pociąg ruszył i zabrał mi całą radość z DOCZEKANIA SIĘ na zielone.
  • AI zastępujące mnie w dyżurce wydawało się kompletnie nic nie robić za mnie. Musiałem wyjść i wejść żeby coś się ruszyło samo z siebie (przez ten czas).

Sugerowane rozwiązanie:

  1. Po pierwsze zwiększyć czas przed komunikatem i dodać zerowanie jego licznika przez WSZYSTKIE klawisze.
  2. Po drugie wolałbym głośny alarm i przynajmniej 10 sekund na zareagowanie - i dopiero wtedy (przy braku reakcji lub mojej jawnej zgodzie) żeby AI zaczynał mi mieszać w grze po swojemu.
  3. Chciałbym też, żeby ten alarm nie włączał się kiedy popadnie, tylko wtedy kiedy POWINIENEM coś zrobić, a nie robię nic przez ileś minut - np. kiedy mam przed sobą zielone, a ja stoję - a nie kiedy stoję na czerwonym i nie mam nic do roboty lub kiedy jadę na zielonym i nie mam nic do roboty bo trzymam prędkość (i w dodatku potwierdzam czuwak).

A generalnie mam bardzo mieszane uczucia co do tej funkcji. Przykładowo w GTA 5 Online gracze są wywalani z sesji po 15 minutach bezczynności, gdzie bezczynność można anulować kompletnie wszystkim (tak jak wygaszacz ekranu). Na Alt-Tabie jest chyba 2 minuty, co uważam za radykalne, bo czasem trzeba choćby zewnętrznym komunikatorem się dogadać z graczem, który wypadł z sesji, albo zrobić coś pilnego. Po wywaleniu i potwierdzeniu komunikatu o tym, gracz trafia do innej sesji, co też jest kijowe. Obstawiam, że w GTA jest to tylko po to, żeby ludzie nie zostawiali gry celowo, bo podczas gry rosną różne rzeczy same, natomiast w SimRailu raczej nie będzie sensu robić tego celowo, bo co najwyżej punkty karne będzie można zarobić za to. Zgadzam się za to, że jak ktoś blokuje dyżurkę przez 5 minut i nie dotyka klawiatury i myszy, to należy go wywalić lub zastąpić AI (bo blokuje wszystkim innym przejazd), ale jednak wcześniej go ostrzec i dać mu szansę kontynuować grę zanim to nastąpi.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 78 / 82
          • Percentage filling 95%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 23 / 83
          • Percentage filling 28%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 43 / 91
          • Percentage filling 47%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 25 / 84
          • Percentage filling 30%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 55 / 89
          • Percentage filling 62%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 8 / 72
          • Percentage filling 11%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 5 / 71
          • Percentage filling 7%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 73 / 84
          • Percentage filling 87%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 14 / 83
          • Percentage filling 17%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 15 / 78
          • Percentage filling 19%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 20 / 81
          • Percentage filling 25%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 7 / 76
          • Percentage filling 9%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 35
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 32 / 79
          • Percentage filling 41%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 615 / 1679 Total players
    • 37% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy