Jump to content

Problemy z automatycznym AI po czasie


Recommended Posts

Dziś grając po ostatniej aktualizacji wprowadzającej automatyczne AI w przypadku bezczynności gracza napotkałem na wiele problemów, takich jak:

  • Komunikat (ostrzegawczy o bezczynności) pojawiał się podczas normalnego jechania pociągiem, w którym zwyczajnie nie było co robić poza potwierdzaniem czuwaka (pomimo tych potwierdzeń i tak zdążał się wyświetlać)
  • Komunikat wyświetlał się też podczas długiego oglądania komputera w dyżurce (tego czarnego).
  • Komunikat wyświetlał się nawet wtedy kiedy Autopilot nadal działał bo nie został wyłączony (czyli ostrzegał, że AI przejmie AI!)
  • Komunikat zasłaniał inne komunikaty (np "zbliżasz się do stacji")
  • Komunikat nie zamykał się od wciskania niektórych klawiszy, np. zmiany kamery zdaje się.
  • Komunikat (i jego alarm) pojawiał się cyklicznie co jakiś czas nawet jeśli nie było na niego reakcji.
  • Kiedy czekałem 20 minut na czerwonym i zgłaszałem przez ten czas na alt-tabie poprzedniego posta (o blokowaniu torów na amen), mój pociąg ruszył i zabrał mi całą radość z DOCZEKANIA SIĘ na zielone.
  • AI zastępujące mnie w dyżurce wydawało się kompletnie nic nie robić za mnie. Musiałem wyjść i wejść żeby coś się ruszyło samo z siebie (przez ten czas).

Sugerowane rozwiązanie:

  1. Po pierwsze zwiększyć czas przed komunikatem i dodać zerowanie jego licznika przez WSZYSTKIE klawisze.
  2. Po drugie wolałbym głośny alarm i przynajmniej 10 sekund na zareagowanie - i dopiero wtedy (przy braku reakcji lub mojej jawnej zgodzie) żeby AI zaczynał mi mieszać w grze po swojemu.
  3. Chciałbym też, żeby ten alarm nie włączał się kiedy popadnie, tylko wtedy kiedy POWINIENEM coś zrobić, a nie robię nic przez ileś minut - np. kiedy mam przed sobą zielone, a ja stoję - a nie kiedy stoję na czerwonym i nie mam nic do roboty lub kiedy jadę na zielonym i nie mam nic do roboty bo trzymam prędkość (i w dodatku potwierdzam czuwak).

A generalnie mam bardzo mieszane uczucia co do tej funkcji. Przykładowo w GTA 5 Online gracze są wywalani z sesji po 15 minutach bezczynności, gdzie bezczynność można anulować kompletnie wszystkim (tak jak wygaszacz ekranu). Na Alt-Tabie jest chyba 2 minuty, co uważam za radykalne, bo czasem trzeba choćby zewnętrznym komunikatorem się dogadać z graczem, który wypadł z sesji, albo zrobić coś pilnego. Po wywaleniu i potwierdzeniu komunikatu o tym, gracz trafia do innej sesji, co też jest kijowe. Obstawiam, że w GTA jest to tylko po to, żeby ludzie nie zostawiali gry celowo, bo podczas gry rosną różne rzeczy same, natomiast w SimRailu raczej nie będzie sensu robić tego celowo, bo co najwyżej punkty karne będzie można zarobić za to. Zgadzam się za to, że jak ktoś blokuje dyżurkę przez 5 minut i nie dotyka klawiatury i myszy, to należy go wywalić lub zastąpić AI (bo blokuje wszystkim innym przejazd), ale jednak wcześniej go ostrzec i dać mu szansę kontynuować grę zanim to nastąpi.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy