PeVoo Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 Dziś grając po ostatniej aktualizacji wprowadzającej automatyczne AI w przypadku bezczynności gracza napotkałem na wiele problemów, takich jak: Komunikat (ostrzegawczy o bezczynności) pojawiał się podczas normalnego jechania pociągiem, w którym zwyczajnie nie było co robić poza potwierdzaniem czuwaka (pomimo tych potwierdzeń i tak zdążał się wyświetlać) Komunikat wyświetlał się też podczas długiego oglądania komputera w dyżurce (tego czarnego). Komunikat wyświetlał się nawet wtedy kiedy Autopilot nadal działał bo nie został wyłączony (czyli ostrzegał, że AI przejmie AI!) Komunikat zasłaniał inne komunikaty (np "zbliżasz się do stacji") Komunikat nie zamykał się od wciskania niektórych klawiszy, np. zmiany kamery zdaje się. Komunikat (i jego alarm) pojawiał się cyklicznie co jakiś czas nawet jeśli nie było na niego reakcji. Kiedy czekałem 20 minut na czerwonym i zgłaszałem przez ten czas na alt-tabie poprzedniego posta (o blokowaniu torów na amen), mój pociąg ruszył i zabrał mi całą radość z DOCZEKANIA SIĘ na zielone. AI zastępujące mnie w dyżurce wydawało się kompletnie nic nie robić za mnie. Musiałem wyjść i wejść żeby coś się ruszyło samo z siebie (przez ten czas). Sugerowane rozwiązanie: Po pierwsze zwiększyć czas przed komunikatem i dodać zerowanie jego licznika przez WSZYSTKIE klawisze. Po drugie wolałbym głośny alarm i przynajmniej 10 sekund na zareagowanie - i dopiero wtedy (przy braku reakcji lub mojej jawnej zgodzie) żeby AI zaczynał mi mieszać w grze po swojemu. Chciałbym też, żeby ten alarm nie włączał się kiedy popadnie, tylko wtedy kiedy POWINIENEM coś zrobić, a nie robię nic przez ileś minut - np. kiedy mam przed sobą zielone, a ja stoję - a nie kiedy stoję na czerwonym i nie mam nic do roboty lub kiedy jadę na zielonym i nie mam nic do roboty bo trzymam prędkość (i w dodatku potwierdzam czuwak). A generalnie mam bardzo mieszane uczucia co do tej funkcji. Przykładowo w GTA 5 Online gracze są wywalani z sesji po 15 minutach bezczynności, gdzie bezczynność można anulować kompletnie wszystkim (tak jak wygaszacz ekranu). Na Alt-Tabie jest chyba 2 minuty, co uważam za radykalne, bo czasem trzeba choćby zewnętrznym komunikatorem się dogadać z graczem, który wypadł z sesji, albo zrobić coś pilnego. Po wywaleniu i potwierdzeniu komunikatu o tym, gracz trafia do innej sesji, co też jest kijowe. Obstawiam, że w GTA jest to tylko po to, żeby ludzie nie zostawiali gry celowo, bo podczas gry rosną różne rzeczy same, natomiast w SimRailu raczej nie będzie sensu robić tego celowo, bo co najwyżej punkty karne będzie można zarobić za to. Zgadzam się za to, że jak ktoś blokuje dyżurkę przez 5 minut i nie dotyka klawiatury i myszy, to należy go wywalić lub zastąpić AI (bo blokuje wszystkim innym przejazd), ale jednak wcześniej go ostrzec i dać mu szansę kontynuować grę zanim to nastąpi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team uetam Posted December 21, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 21, 2022 To rozwiązanie jest nadal aktywnie tworzone. Na pewno zobaczycie w nim jakieś zmiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts