Jump to content

Dyzurny Ruchu


Stołek

Recommended Posts

naszła mnie taka myśl, że znacznie usprawniłoby a moze nawet dodało atrakcyjnosci uruchomienie w trybie dyzurnym mozliwosci podgladania pewnych odcinków nalezacych do danego posterunku przez symulacje kamer CCTV. Jestesmy na danym posterunku i nie widzimy pociagu jeszcze a dzieki kamerce mozemy zobaczyc czy jedzie czy stoi czy przebieg idzie prawidlowo. Bardziej by to uatrakcyjniło rozgrywke.

  • Confused 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.12.2022 o 20:43, nULL napisał(a):

Czy pociąg stoi, czy pociąg jedzie i z jaką prędkością można zobaczyć na liście po lewej stronie przecież.

A tak patrząc na to trzeźwo...

W realnym świecie na co masz większą szansę jako dyżurny? Na oglądanie pociągu w kamerce CCTV, czy na oglądanie aktualizującej się w czasie rzeczywistym listy wszystkich pociągów w Twojej okolicy, ich dokładnych prędkości oraz nazw semaforów do których dojeżdżają? 😉 

Nie wiem jak z kamerkami "w realu", ale co do tej listy, to mam pewne podejrzenia... 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PeVoo napisał(a):

A tak patrząc na to trzeźwo...

W realnym świecie na co masz większą szansę jako dyżurny? Na oglądanie pociągu w kamerce CCTV, czy na oglądanie aktualizującej się w czasie rzeczywistym listy wszystkich pociągów w Twojej okolicy, ich dokładnych prędkości oraz nazw semaforów do których dojeżdżają? 😉 

Nie wiem jak z kamerkami "w realu", ale co do tej listy, to mam pewne podejrzenia... 😉

 

Kamerki CCTV stosuje się tylko tam, gdzie to jest konieczne, np. do stwierdzania końca pociągu, czy na przejazdach kolejowo-drogowych. Dyżurni w celu zorientowania się, czy pociąg jedzie, zazwyczaj mają do dyspozycji "tylko" pulpit nastawczy z podglądem na zajętość odcinków torów i radiołączność.

 

Może za kilkanaście, kilkadziesiąt lat dyżurni będą korzystać z takiej listy 😉

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.12.2022 o 02:04, Stele napisał(a):

Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie.

A gdyby tak za pomocą serwerów przetransferować sygnał z kamery do gracza i odświeżać jej stan co pół sekundy jako obraz, a nie jako dodatkowe renderowanie świata? Jak na moje oko mogłoby dać radę, a w razie awarii i tak byśmy mieli tą tabelę po lewej stronie.

  • I disagree 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.12.2022 o 02:04, Stele napisał(a):

Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie.

A nie było by prostrzej opcji zamiast kamer z podglądem w stacji, po prostu stworzyć parę punktów teleportacji w obrębie stacji tak jak teraz jest to pod klawiszem 1, i można byłoby by to powiązać  z unieruchomieniem kąta kamery i lokacji w danym teleporcie, i dodać ikonkę jakąś, np CAM 1 czy cos w tej wenie. No chyba że taki pomysł też byłby bardzo zasobożerny, jak tak to nie było tematu.

Edited by Footz
  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Footz napisał(a):

A nie było by prostrzej opcji zamiast kamer z podglądem w stacji, po prostu stworzyć parę punktów teleportacji w obrębie stacji tak jak teraz jest to pod klawiszem 1, i można byłoby by to powiązać  z unieruchomieniem kąta kamery i lokacji w danym teleporcie, i dodać ikonkę jakąś, np CAM 1 czy cos w tej wenie. No chyba że taki pomysł też byłby bardzo zasobożerny, jak tak to nie było tematu.

Zależy tak szczerze. Oba sposoby (i mój, i twój) mają zalety i wady. Brakuje jednak osoby, która by to wprowadziła tak szczerze.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.12.2022 o 03:09, nULL napisał(a):

Kamerki CCTV stosuje się tylko tam, gdzie to jest konieczne, np. do stwierdzania końca pociągu, czy na przejazdach kolejowo-drogowych. Dyżurni w celu zorientowania się, czy pociąg jedzie, zazwyczaj mają do dyspozycji "tylko" pulpit nastawczy z podglądem na zajętość odcinków torów i radiołączność.

Może za kilkanaście, kilkadziesiąt lat dyżurni będą korzystać z takiej listy 😉

Zgadzam się z przedmówcą, kamery SKP instaluje się na wysokości czujników szlakowych. Częściej zabudowuje się je na blokadach półsamoczynnych by dyżurny nie musiał patrzeć z nastawni czy pociąg w całości zjechał ze szlaku. W przypadku blokad samoczynnych również ostatnio panuje moda na zabudowę takich kamer.

W kwestii przejazdów to dla kat. B i C przeważnie instaluje się tylko tą do rejestracji zdarzeń (ktoś przejedzie po zamknięciu przejazdu lub wjedzie między zapory), jednakże istnieje również możliwość zabudowy monitorów do podglądu przejazdu  u dyżurnego ruchu (zwłaszcza jak przejazd jest częściowo powiązany ze stacją, albo na całej linii korzysta się z pulpitu UZK do aktywacji przejazdu w sytuacjach awaryjnych. Kamery również instaluje się na kat. A obsługiwanych na odległość (nie ma budki dróżnika przy przejeździe)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 4 / 58
          • Percentage filling 7%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 57
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 12 / 78
          • Percentage filling 15%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 4 / 55
          • Percentage filling 7%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 55
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 63
          • Percentage filling 2%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 59
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 56
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 56
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 43 / 1252 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy