Stołek Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 naszła mnie taka myśl, że znacznie usprawniłoby a moze nawet dodało atrakcyjnosci uruchomienie w trybie dyzurnym mozliwosci podgladania pewnych odcinków nalezacych do danego posterunku przez symulacje kamer CCTV. Jestesmy na danym posterunku i nie widzimy pociagu jeszcze a dzieki kamerce mozemy zobaczyc czy jedzie czy stoi czy przebieg idzie prawidlowo. Bardziej by to uatrakcyjniło rozgrywke. 1 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nULL Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Czy pociąg stoi, czy pociąg jedzie i z jaką prędkością można zobaczyć na liście po lewej stronie przecież. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wdowa94 Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Zbędne obciążenie komputera. Choć możliwość teleportacji w inny punkt (jak to jest teraz klawiszem "1") byłoby dobrym rozwiązaniem moim zdaniem. Z poważaniem 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeVoo Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 W dniu 19.12.2022 o 20:43, nULL napisał(a): Czy pociąg stoi, czy pociąg jedzie i z jaką prędkością można zobaczyć na liście po lewej stronie przecież. A tak patrząc na to trzeźwo... W realnym świecie na co masz większą szansę jako dyżurny? Na oglądanie pociągu w kamerce CCTV, czy na oglądanie aktualizującej się w czasie rzeczywistym listy wszystkich pociągów w Twojej okolicy, ich dokładnych prędkości oraz nazw semaforów do których dojeżdżają? 😉 Nie wiem jak z kamerkami "w realu", ale co do tej listy, to mam pewne podejrzenia... 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Stele Posted December 21, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 21, 2022 Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nULL Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Godzinę temu, PeVoo napisał(a): A tak patrząc na to trzeźwo... W realnym świecie na co masz większą szansę jako dyżurny? Na oglądanie pociągu w kamerce CCTV, czy na oglądanie aktualizującej się w czasie rzeczywistym listy wszystkich pociągów w Twojej okolicy, ich dokładnych prędkości oraz nazw semaforów do których dojeżdżają? 😉 Nie wiem jak z kamerkami "w realu", ale co do tej listy, to mam pewne podejrzenia... 😉 Kamerki CCTV stosuje się tylko tam, gdzie to jest konieczne, np. do stwierdzania końca pociągu, czy na przejazdach kolejowo-drogowych. Dyżurni w celu zorientowania się, czy pociąg jedzie, zazwyczaj mają do dyspozycji "tylko" pulpit nastawczy z podglądem na zajętość odcinków torów i radiołączność. Może za kilkanaście, kilkadziesiąt lat dyżurni będą korzystać z takiej listy 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xevoni Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 W dniu 21.12.2022 o 02:04, Stele napisał(a): Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie. A gdyby tak za pomocą serwerów przetransferować sygnał z kamery do gracza i odświeżać jej stan co pół sekundy jako obraz, a nie jako dodatkowe renderowanie świata? Jak na moje oko mogłoby dać radę, a w razie awarii i tak byśmy mieli tą tabelę po lewej stronie. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 (edited) W dniu 21.12.2022 o 02:04, Stele napisał(a): Podgląd kamery dalej jak kilkaset metrów od budy, oznaczałby konieczność załadowania wszystkich kwadratów we frustum tej kamery, oraz pewnie odładowanie okolic nastawni by wystarczyło ramu. Kilkudziesięciosekundowy loading screen w obie strony murowany. Nie brzmi zbyt atrakcyjnie. A nie było by prostrzej opcji zamiast kamer z podglądem w stacji, po prostu stworzyć parę punktów teleportacji w obrębie stacji tak jak teraz jest to pod klawiszem 1, i można byłoby by to powiązać z unieruchomieniem kąta kamery i lokacji w danym teleporcie, i dodać ikonkę jakąś, np CAM 1 czy cos w tej wenie. No chyba że taki pomysł też byłby bardzo zasobożerny, jak tak to nie było tematu. Edited December 31, 2022 by Footz 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xevoni Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 5 godzin temu, Footz napisał(a): A nie było by prostrzej opcji zamiast kamer z podglądem w stacji, po prostu stworzyć parę punktów teleportacji w obrębie stacji tak jak teraz jest to pod klawiszem 1, i można byłoby by to powiązać z unieruchomieniem kąta kamery i lokacji w danym teleporcie, i dodać ikonkę jakąś, np CAM 1 czy cos w tej wenie. No chyba że taki pomysł też byłby bardzo zasobożerny, jak tak to nie było tematu. Zależy tak szczerze. Oba sposoby (i mój, i twój) mają zalety i wady. Brakuje jednak osoby, która by to wprowadziła tak szczerze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf_Man__ Posted January 1, 2023 Share Posted January 1, 2023 W dniu 21.12.2022 o 03:09, nULL napisał(a): Kamerki CCTV stosuje się tylko tam, gdzie to jest konieczne, np. do stwierdzania końca pociągu, czy na przejazdach kolejowo-drogowych. Dyżurni w celu zorientowania się, czy pociąg jedzie, zazwyczaj mają do dyspozycji "tylko" pulpit nastawczy z podglądem na zajętość odcinków torów i radiołączność. Może za kilkanaście, kilkadziesiąt lat dyżurni będą korzystać z takiej listy 😉 Zgadzam się z przedmówcą, kamery SKP instaluje się na wysokości czujników szlakowych. Częściej zabudowuje się je na blokadach półsamoczynnych by dyżurny nie musiał patrzeć z nastawni czy pociąg w całości zjechał ze szlaku. W przypadku blokad samoczynnych również ostatnio panuje moda na zabudowę takich kamer. W kwestii przejazdów to dla kat. B i C przeważnie instaluje się tylko tą do rejestracji zdarzeń (ktoś przejedzie po zamknięciu przejazdu lub wjedzie między zapory), jednakże istnieje również możliwość zabudowy monitorów do podglądu przejazdu u dyżurnego ruchu (zwłaszcza jak przejazd jest częściowo powiązany ze stacją, albo na całej linii korzysta się z pulpitu UZK do aktywacji przejazdu w sytuacjach awaryjnych. Kamery również instaluje się na kat. A obsługiwanych na odległość (nie ma budki dróżnika przy przejeździe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts