Jump to content

Sesje (serwery) prywatne


Jakub

Recommended Posts

W trybie multiplayer powinno dać się utworzyć sesję prywatną zabezpieczoną jakimś kodem/hasłem, który możemy podać swoim znajomym. Umożliwi to rozgrywkę bez jej psucia brakiem wiedzy -"asów" dyżurki i trybu maszynisty. Oczywiście posterunki nieobsadzone sterowane byłyby wciąż przez DR AI, to samo z nieobsadzonymi pociągami. Jednakże można by zrobić opcję, że przy tworzeniu sesji wybiera się czy po mapie mają jeździć pociągi AI, czy tylko te obsadzone przez graczy.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Jakub said:

W trybie multiplayer powinno dać się utworzyć sesję prywatną zabezpieczoną jakimś kodem/hasłem, który możemy podać swoim znajomym. Umożliwi to rozgrywkę bez jej psucia brakiem wiedzy -"asów" dyżurki i trybu maszynisty. Oczywiście posterunki nieobsadzone sterowane byłyby wciąż przez DR AI, to samo z nieobsadzonymi pociągami. Jednakże można by zrobić opcję, że przy tworzeniu sesji wybiera się czy po mapie mają jeździć pociągi AI, czy tylko te obsadzone przez graczy.

 

10 minutes ago, uetam said:

Każdy serwer kosztuje. W chwili obecnej nie będzie takiej możliwości ale docelowo może się to zmienic.

Całkowicie się Zgadzam, rozwiązuje to wiele problemów w grze. I daje więcej możliwości wysokiej jakości gry.

Przykład multiplayer w Trainz Railroad Simulator.

MTj4m90tPc4.jpg

Edited by Loongeron
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, dudi said:

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem była by możliwość stawiania swoich serwerów.
Tak jak uetam napisał - każdy serwer to dodatkowy koszt.
 

Jeśli jest tak drogie ludzie mogą zapłacić pewną kwotę za to. Ale taka musi być okazja.

Link to comment
Share on other sites

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. W Run8 np. Depot+ tętni życiem, a publiczny serwer jest pusty w zasadzie. Dla świerzaków to będzie zniechęcające. Wolałbym zobaczyć jakieś mechanizmy ograniczające dostęp do funkcji DS, itp. Chyba zresztą tak to ma wyglądać po premierze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, hyzwar said:

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. W Run8 np. Depot+ tętni życiem, a publiczny serwer jest pusty w zasadzie. Dla świerzaków to będzie zniechęcające. Wolałbym zobaczyć jakieś mechanizmy ograniczające dostęp do funkcji DS, itp. Chyba zresztą tak to ma wyglądać po premierze.

A co powinni zrobić gracze, którzy chcą grać swoją społecznością? Grać, kto szybciej zajmie miejsce na serwerze lub jakoś dzielić tę grę z innymi, nie jest jasne.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Loongeron napisał(a):

A co powinni zrobić gracze, którzy chcą grać swoją społecznością? Grać, kto szybciej zajmie miejsce na serwerze lub jakoś dzielić tę grę z innymi, nie jest jasne.

Idealnych rozwiązań nie ma. Czas pokaże, jak napisał uetam.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, hyzwar napisał(a):

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. 

Wolę się zamknąć ze swoimi ogarniętymi znajomymi niż denerwować się na niekompetencję niektórych graczy na serwerach publicznych.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście jestem na tak, ale z autopsji wiem, to prowadzi to elitaryzacji gier, a to z kolei do spadku popularności. Myślę jednak, z czasem takie serwery powstaną. W DCS to działa w sumie dobrze, a do nauki pozostanie SP, w którym teoretycznie nie przewidziano gry dyżurnym.

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie czasami, że niektórzy tutaj na forum nie mają wgl wyrozumiałości. Prywatny serwer żeby grać ze znajomymi okej, ale myślę, że nie to jest głównym powodem. Cały czas ciśniecie się o tych "nieogarniętych" jak w innych tematach. Czy naprawdę tak ciężko jest komuś pomóc lub wytłumaczyć? Sam nie byłem nie wiadomo jak ogarnięty, a wystarczyło trafić na sympatycznych ludzi, podać discorda, udostępnić ekran i wiem o wiele wiele wiele więcej. Naprawdę wystarczy trochę chęci i na serwerach publicznych też będzie się można cieszyć grą z innymi.

  • Thanks 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Loongeron napisał(a):

A dla kogo?

Dla każdego, kto by chciał w Nią zagrać? Spróbować swoich sił? Nauczyć się czegoś nowego? Nigdy nie grałeś w jakiś symulator, żeby zobaczyć jak dana praca wygląda? Są ludzie na pewno tacy co nie są nie wiadomo jakimi fanami, ale ciekawi ich jak wygląda ta praca i chcieliby jej spróbować, po to są też symulatory.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, キャプテン翼 said:

Dla każdego, kto by chciał w Nią zagrać? Spróbować swoich sił? Nauczyć się czegoś nowego? Nigdy nie grałeś w jakiś symulator, żeby zobaczyć jak dana praca wygląda? Są ludzie na pewno tacy co nie są nie wiadomo jakimi fanami, ale ciekawi ich jak wygląda ta praca i chcieliby jej spróbować, po to są też symulatory.

Są tacy ludzie, ale przede wszystkim takie gry są obsługiwane przez fanów. Ale Zgadzam się z tym, że gra powinna uwzględniać życzenia większości graczy.

Edited by Loongeron
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Loongeron napisał(a):

Są tacy ludzie, ale przede wszystkim takie gry są obsługiwane przez fanów. Ale Zgadzam się z tym, że gra powinna uwzględniać życzenia większości graczy.

Cieszę się, że doszliśmy oboje do jakiś wniosków, mam nadzieję, że producentom uda się znaleźć jakieś rozwiązanie, gdzie i fani i inni gracze, będą zadowoleni.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
6 hours ago, uetam said:

Każdy serwer kosztuje. W chwili obecnej nie będzie takiej możliwości ale docelowo może się to zmienic.

Proste że tak. Może rozważcie jakąś opcje płatną? NP - Wynajem serwera dla graczy z miesięczną opłatą. Niestety gra nie używa protokołu P2P, a więc infrastruktura jest wymagana, a takie sprawy nie koniecznie są tanie, a koszt szybko się dodaje.

Edited by TheShotte
Link to comment
Share on other sites

On 12/18/2022 at 7:50 PM, TheShotte said:

Proste że tak. Może rozważcie jakąś opcje płatną? NP - Wynajem serwera dla graczy z miesięczną opłatą. Niestety gra nie używa protokołu P2P, a więc infrastruktura jest wymagana, a takie sprawy nie koniecznie są tanie, a koszt szybko się dodaje.

Zgadzam sie, możliwość wynajęcia serwera publicznego przez graczy to byłby dobry pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Oficjalne serwery mają to do siebie, że kiedyś zostaną wyłączone. Możliwość stawiania własnych serwerów niweluje ten problem na dłuższą metę, bo przeważnie zainteresowanie graczy grą multiplayer jest dłuższe niż pozwala na to budżet i opłacalność po stronie deweloperów. Jest wiele starych tytułów gdzie nadal są postawione serwery przez co nadal można się danym tytułem cieszyć. Już nie mówiąc o tym, że własne serwery dają większą elastyczność do stworzenia/znalezienia serwera który by odpowiadał konkretnej grupie graczy. To liczba graczy ogólnie decyduje o "żywotności" multiplayera, a nie ile osób siedzi na oficjalnych serwerach.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem najlepsza byłaby opcja uruchomienia serwera dedykowanego na oddzielnym komputerze. Wtedy nie byłoby tak, że każdy tworzy sobie serwer nawet na kilkanaście minut gry, bo jednak większości osób by się nie chciało, a pozwalałoby to tworzyć serwery działające non-stop. Sam bym chętnie odpalał taki ogólnodostępny serwer na dłuższy czas, więc byłoby to też pośrednie rozwiązanie problemu przepełnienia serwerów oficjalnych. Gdy gra wyjdzie to trzeba być przygotowanym na ogromną popularność multiplayera, a już teraz popołudniu ciężko o jakiekolwiek wolne miejsce (zwykle zostają tylko na posterunkach bez peronów, a i to nie zawsze). Dlatego moim zdaniem, przynajmniej w ograniczonej formie, powinna być opcja tworzenia swojego serwera 

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 78 / 86
          • Percentage filling 91%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 31 / 86
          • Percentage filling 36%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 9 / 85
          • Percentage filling 11%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 58 / 81
          • Percentage filling 72%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 31
          • Percentage filling 6%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 66 / 85
          • Percentage filling 78%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 8 / 83
          • Percentage filling 10%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 29 / 85
          • Percentage filling 34%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 24 / 82
          • Percentage filling 29%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 17 / 34
          • Percentage filling 50%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 33 / 34
          • Percentage filling 97%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 498 / 1704 Total players
    • 29% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy