Jump to content

Recommended Posts

Posted

W trybie multiplayer powinno dać się utworzyć sesję prywatną zabezpieczoną jakimś kodem/hasłem, który możemy podać swoim znajomym. Umożliwi to rozgrywkę bez jej psucia brakiem wiedzy -"asów" dyżurki i trybu maszynisty. Oczywiście posterunki nieobsadzone sterowane byłyby wciąż przez DR AI, to samo z nieobsadzonymi pociągami. Jednakże można by zrobić opcję, że przy tworzeniu sesji wybiera się czy po mapie mają jeździć pociągi AI, czy tylko te obsadzone przez graczy.

  • I agree 3
  • SIMRAIL Team
Posted

Każdy serwer kosztuje. W chwili obecnej nie będzie takiej możliwości ale docelowo może się to zmienic.

  • Thanks 2
Posted (edited)
25 minutes ago, Jakub said:

W trybie multiplayer powinno dać się utworzyć sesję prywatną zabezpieczoną jakimś kodem/hasłem, który możemy podać swoim znajomym. Umożliwi to rozgrywkę bez jej psucia brakiem wiedzy -"asów" dyżurki i trybu maszynisty. Oczywiście posterunki nieobsadzone sterowane byłyby wciąż przez DR AI, to samo z nieobsadzonymi pociągami. Jednakże można by zrobić opcję, że przy tworzeniu sesji wybiera się czy po mapie mają jeździć pociągi AI, czy tylko te obsadzone przez graczy.

 

10 minutes ago, uetam said:

Każdy serwer kosztuje. W chwili obecnej nie będzie takiej możliwości ale docelowo może się to zmienic.

Całkowicie się Zgadzam, rozwiązuje to wiele problemów w grze. I daje więcej możliwości wysokiej jakości gry.

Przykład multiplayer w Trainz Railroad Simulator.

MTj4m90tPc4.jpg

Edited by Loongeron
Posted

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem była by możliwość stawiania swoich serwerów.
Tak jak uetam napisał - każdy serwer to dodatkowy koszt.
 

Posted
2 minutes ago, dudi said:

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem była by możliwość stawiania swoich serwerów.
Tak jak uetam napisał - każdy serwer to dodatkowy koszt.
 

Jeśli jest tak drogie ludzie mogą zapłacić pewną kwotę za to. Ale taka musi być okazja.

Posted

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. W Run8 np. Depot+ tętni życiem, a publiczny serwer jest pusty w zasadzie. Dla świerzaków to będzie zniechęcające. Wolałbym zobaczyć jakieś mechanizmy ograniczające dostęp do funkcji DS, itp. Chyba zresztą tak to ma wyglądać po premierze.

  • Like 1
Posted
2 minutes ago, hyzwar said:

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. W Run8 np. Depot+ tętni życiem, a publiczny serwer jest pusty w zasadzie. Dla świerzaków to będzie zniechęcające. Wolałbym zobaczyć jakieś mechanizmy ograniczające dostęp do funkcji DS, itp. Chyba zresztą tak to ma wyglądać po premierze.

A co powinni zrobić gracze, którzy chcą grać swoją społecznością? Grać, kto szybciej zajmie miejsce na serwerze lub jakoś dzielić tę grę z innymi, nie jest jasne.

  • Sad 1
Posted
1 minutę temu, Loongeron napisał(a):

A co powinni zrobić gracze, którzy chcą grać swoją społecznością? Grać, kto szybciej zajmie miejsce na serwerze lub jakoś dzielić tę grę z innymi, nie jest jasne.

Idealnych rozwiązań nie ma. Czas pokaże, jak napisał uetam.

Posted
8 minut temu, hyzwar napisał(a):

Ma to też swoje minusy. Prosy zamkną się na swoich podwórkach i publiczne serwery zaczną obumierać. 

Wolę się zamknąć ze swoimi ogarniętymi znajomymi niż denerwować się na niekompetencję niektórych graczy na serwerach publicznych.

  • I agree 2
Posted
3 minutes ago, hyzwar said:

Idealnych rozwiązań nie ma. Czas pokaże, jak napisał uetam.

Nie ma idealnych rozwiązań. Zgadzam się z tym. Ale okazja musi być, a tam już wybór należy do gracza.

Posted

Ja osobiście jestem na tak, ale z autopsji wiem, to prowadzi to elitaryzacji gier, a to z kolei do spadku popularności. Myślę jednak, z czasem takie serwery powstaną. W DCS to działa w sumie dobrze, a do nauki pozostanie SP, w którym teoretycznie nie przewidziano gry dyżurnym.

Posted

Można w przyszłości udostępnić pakiet SDK, w którym bym można było na swoim PCie utworzyć swój prywatny serwer (tak jak np. w Minecrafcie)

  • Like 1
Posted

Mam wrażenie czasami, że niektórzy tutaj na forum nie mają wgl wyrozumiałości. Prywatny serwer żeby grać ze znajomymi okej, ale myślę, że nie to jest głównym powodem. Cały czas ciśniecie się o tych "nieogarniętych" jak w innych tematach. Czy naprawdę tak ciężko jest komuś pomóc lub wytłumaczyć? Sam nie byłem nie wiadomo jak ogarnięty, a wystarczyło trafić na sympatycznych ludzi, podać discorda, udostępnić ekran i wiem o wiele wiele wiele więcej. Naprawdę wystarczy trochę chęci i na serwerach publicznych też będzie się można cieszyć grą z innymi.

  • Thanks 1
  • I agree 6
Posted (edited)

Gra zapewnia fanom kolei wiele od dawna pożądanych funkcji. I chciałbym więcej swobody, manewrów, przemysłu, nieprzewidywalności i profesjonalizmu.

Edited by Loongeron
Posted
21 minut temu, Loongeron napisał(a):

Gra zapewnia fanom kolei wiele od dawna pożądanych funkcji. I chciałbym więcej swobody, manewrów, przemysłu, nieprzewidywalności i profesjonalizmu.

W porządku, rozumiem to, ale też trzeba zrozumieć, że ta gra nie jest tylko dla fanów kolei.

Posted (edited)
5 minutes ago, キャプテン翼 said:

W porządku, rozumiem to, ale też trzeba zrozumieć, że ta gra nie jest tylko dla fanów kolei.

A dla kogo?

Edited by Loongeron
Posted
4 minuty temu, Loongeron napisał(a):

A dla kogo?

Dla każdego, kto by chciał w Nią zagrać? Spróbować swoich sił? Nauczyć się czegoś nowego? Nigdy nie grałeś w jakiś symulator, żeby zobaczyć jak dana praca wygląda? Są ludzie na pewno tacy co nie są nie wiadomo jakimi fanami, ale ciekawi ich jak wygląda ta praca i chcieliby jej spróbować, po to są też symulatory.

  • I agree 4
Posted (edited)
11 minutes ago, キャプテン翼 said:

Dla każdego, kto by chciał w Nią zagrać? Spróbować swoich sił? Nauczyć się czegoś nowego? Nigdy nie grałeś w jakiś symulator, żeby zobaczyć jak dana praca wygląda? Są ludzie na pewno tacy co nie są nie wiadomo jakimi fanami, ale ciekawi ich jak wygląda ta praca i chcieliby jej spróbować, po to są też symulatory.

Są tacy ludzie, ale przede wszystkim takie gry są obsługiwane przez fanów. Ale Zgadzam się z tym, że gra powinna uwzględniać życzenia większości graczy.

Edited by Loongeron
  • Thanks 1
Posted
1 minutę temu, Loongeron napisał(a):

Są tacy ludzie, ale przede wszystkim takie gry są obsługiwane przez fanów. Ale Zgadzam się z tym, że gra powinna uwzględniać życzenia większości graczy.

Cieszę się, że doszliśmy oboje do jakiś wniosków, mam nadzieję, że producentom uda się znaleźć jakieś rozwiązanie, gdzie i fani i inni gracze, będą zadowoleni.

  • Like 2
Posted (edited)
6 hours ago, uetam said:

Każdy serwer kosztuje. W chwili obecnej nie będzie takiej możliwości ale docelowo może się to zmienic.

Proste że tak. Może rozważcie jakąś opcje płatną? NP - Wynajem serwera dla graczy z miesięczną opłatą. Niestety gra nie używa protokołu P2P, a więc infrastruktura jest wymagana, a takie sprawy nie koniecznie są tanie, a koszt szybko się dodaje.

Edited by TheShotte
Posted
On 12/18/2022 at 7:50 PM, TheShotte said:

Proste że tak. Może rozważcie jakąś opcje płatną? NP - Wynajem serwera dla graczy z miesięczną opłatą. Niestety gra nie używa protokołu P2P, a więc infrastruktura jest wymagana, a takie sprawy nie koniecznie są tanie, a koszt szybko się dodaje.

Zgadzam sie, możliwość wynajęcia serwera publicznego przez graczy to byłby dobry pomysł.

Posted

Ja jestem raczej na nie. Uważam, że należy dążyć do tego, aby każdemu na publicznych serwerach grało się dobrze. Prywatne serwery mogą potencjalnie sprawić że oficjalne serwery zaczną świecić pustkami co odstraszy między innymi nowych graczy.

Posted

Oficjalne serwery mają to do siebie, że kiedyś zostaną wyłączone. Możliwość stawiania własnych serwerów niweluje ten problem na dłuższą metę, bo przeważnie zainteresowanie graczy grą multiplayer jest dłuższe niż pozwala na to budżet i opłacalność po stronie deweloperów. Jest wiele starych tytułów gdzie nadal są postawione serwery przez co nadal można się danym tytułem cieszyć. Już nie mówiąc o tym, że własne serwery dają większą elastyczność do stworzenia/znalezienia serwera który by odpowiadał konkretnej grupie graczy. To liczba graczy ogólnie decyduje o "żywotności" multiplayera, a nie ile osób siedzi na oficjalnych serwerach.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

Moim zdaniem najlepsza byłaby opcja uruchomienia serwera dedykowanego na oddzielnym komputerze. Wtedy nie byłoby tak, że każdy tworzy sobie serwer nawet na kilkanaście minut gry, bo jednak większości osób by się nie chciało, a pozwalałoby to tworzyć serwery działające non-stop. Sam bym chętnie odpalał taki ogólnodostępny serwer na dłuższy czas, więc byłoby to też pośrednie rozwiązanie problemu przepełnienia serwerów oficjalnych. Gdy gra wyjdzie to trzeba być przygotowanym na ogromną popularność multiplayera, a już teraz popołudniu ciężko o jakiekolwiek wolne miejsce (zwykle zostają tylko na posterunkach bez peronów, a i to nie zawsze). Dlatego moim zdaniem, przynajmniej w ograniczonej formie, powinna być opcja tworzenia swojego serwera 

  • Like 1
  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy