Jump to content

Recommended Posts

Posted

Celowo piszę na off topie i licze się z hejtem zagorzałych graczy simraila ale trzeba sobie szczerze powiedzieć. Simrail to naprawdę zmarnowany potencjał. Świetna gra, z piękną grafiką,  a z drugiej strony twórcy którzy od listopada 2023 nie dodali żadnego taboru (nie licząc płatnego byka i zabytkowej lokomotywy którą nie da sie normalnie jeździć). Północna część Polski kompletnie leży. Ościenne miasta Warszawy jak Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin (jedna z najczęściej uczęszczanych tras Koleji mazowieckich) także nie powstały. Czy naprawdę jest tak ciężko rozwijać grę z takim zespołem? Przecież to nie gra indie. Jestem ciekaw opinii innych, może tylko mnie drażni taka postawa twórców w obliczu ich zarobków. 

  • I disagree 6
  • Haha 2
  • I agree 1
Posted

To nie jest "martwa gra". Po prostu jest inne tempo tworzenia. Były "szopki" i można powiedzieć, że SR jest po przejściach. 

Aktualnie, co widać na niedawno publikowanych screenach, zbliża się wydanie drugiej części DLC Łódź. Dojdzie więc "trochę" kilometrów. 

Oczywiście różowo nie jest gdy spojrzymy szerzej ale wydaje mi się, że zespół na ile może pracuje. Tylko po prostu skończyli z puszczaniem kolorowych grafik z zapowiedziami, datami i innymi rzeczami, które potem będą paliwem do hejtu. Dłubią... powoli ale dłubią. Odnoszę wrażenie, że oprócz prac nad wspomnianym DLC skupili się teraz (mam nadzieję) na rozwiązaniu wielu wcześniejszych problemów. Dopiero wyeliminowanie ich pozwoli na ewentualny dalszy rozwój "simrajlowej" sieci.

Czasem mam też wrażenie, że wielu użytkowników przejedzie pięć czy sześć razy po wydanych odcinkach i zaczyna się biadolenie pt. "kiedy następna trasa?". I pewnie tylko po to, żeby po wydaniu kolejnego odcinka taki jeden z drugim przejechał znów pięć czy sześć razy i... biadolenie "kiedy następna trasa?"... 

Nie jestem jakimś ekstremistą ale czerpię dużo przyjemności przy korzystaniu z SR. Lubię kolej, lubię jeździć koleją a SR daje mi możliwość "zabawy" również w domu. Czekam cierpliwie i jestem przekonany, że w końcu wszystkie tematy uporządkują się i SR nabierze wcześniej zaplanowanego kształtu. Bo MA potencjał. 

  • Like 3
  • I agree 7
Posted
1 godzinę temu, YoungpiotreK napisał(a):

Celowo piszę na off topie i licze się z hejtem zagorzałych graczy simraila ale trzeba sobie szczerze powiedzieć. Simrail to naprawdę zmarnowany potencjał. Świetna gra, z piękną grafiką,  a z drugiej strony twórcy którzy od listopada 2023 nie dodali żadnego taboru (nie licząc płatnego byka i zabytkowej lokomotywy którą nie da sie normalnie jeździć). Północna część Polski kompletnie leży. Ościenne miasta Warszawy jak Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin (jedna z najczęściej uczęszczanych tras Koleji mazowieckich) także nie powstały. Czy naprawdę jest tak ciężko rozwijać grę z takim zespołem? Przecież to nie gra indie. Jestem ciekaw opinii innych, może tylko mnie drażni taka postawa twórców w obliczu ich zarobków. 

Na miłość boską...

No cóż, spróbujmy w to zabrnąć.

Zacznijmy od tego, że to nie do końca zmarnowany potencjał, skoro jest to świetna gra z piękną grafiką, prawda? Bezsensownym stwierdzeniem, jest również to, że nie dodali od listopada 2023 roku żadnego nowego taboru - mija się również z celem pomijanie ET-22 i parowozu (który JEST grywalny i jeździ mi się nim całkiem przyjemnie). Równie dobrze możemy napisać "Od wydania gry twórcy nie dodali żadnej nowej trasy, z wyjątkiem Krakowa I Łodzi" - brzmi to bezsensownie, prawda? Nie wspomnę również o "gratisowym" EN57.

Rzekomo również północna część Polski leży - ale czy do cholery jasnej, ktokolwiek zapowiadał tam trasy? NIE. Równie dobrze mógłbym napisać, że północna część Francji również leży - ma to taki sam sens.

Pragnę również zwrócić uwagę na to, w jaki sposób działa spółka SimRail/Simkol i na jakiej zasadzie jest to wszystko tworzone. Jeśli już Pan Szanowny dowie się (a przynajmniej połowa graczy o tym wie) to wtedy pewne pytania, czy oskarżenia nie będą miały miejsca.

Owszem, brakuje nowego taboru i należy poszerzyć w SimRailu jego dostępność, ale na to potrzeba czasu (tutaj nie będę powtarzał się i odsyłam do innych tematów, co powinno być już zrobione). Mam nadzieję, że niedługo w końcu zobaczymy serię CD-163 (zapowiadaną dawno dawno temu). To tak na szybko

  • I agree 10
Posted (edited)
32 minuty temu, KOlorowy napisał(a):

Na miłość boską...

No cóż, spróbujmy w to zabrnąć.

Zacznijmy od tego, że to nie do końca zmarnowany potencjał, skoro jest to świetna gra z piękną grafiką, prawda? Bezsensownym stwierdzeniem, jest również to, że nie dodali od listopada 2023 roku żadnego nowego taboru - mija się również z celem pomijanie ET-22 i parowozu (który JEST grywalny i jeździ mi się nim całkiem przyjemnie). Równie dobrze możemy napisać "Od wydania gry twórcy nie dodali żadnej nowej trasy, z wyjątkiem Krakowa I Łodzi" - brzmi to bezsensownie, prawda? Nie wspomnę również o "gratisowym" EN57.

Rzekomo również północna część Polski leży - ale czy do cholery jasnej, ktokolwiek zapowiadał tam trasy? NIE. Równie dobrze mógłbym napisać, że północna część Francji również leży - ma to taki sam sens.

Pragnę również zwrócić uwagę na to, w jaki sposób działa spółka SimRail/Simkol i na jakiej zasadzie jest to wszystko tworzone. Jeśli już Pan Szanowny dowie się (a przynajmniej połowa graczy o tym wie) to wtedy pewne pytania, czy oskarżenia nie będą miały miejsca.

Owszem, brakuje nowego taboru i należy poszerzyć w SimRailu jego dostępność, ale na to potrzeba czasu (tutaj nie będę powtarzał się i odsyłam do innych tematów, co powinno być już zrobione). Mam nadzieję, że niedługo w końcu zobaczymy serię CD-163 (zapowiadaną dawno dawno temu). To tak na szybko

Ehh, widać że kolejny ślepy fan simraila. 

Zarzut, że nie ma grywalnej części Polski jest słuszny, ponieważ jak Wielmozny Pan zauważył, to nie francuski symulator koleji, lecz polski. 

Kolejną istotną sprawą jest to, że pominąłem byka oraz parowóz dlatego, że po pierwsze: byk jest płatny, a cała dyskusja rozwodzi się o basic simrail, po drugie: parowóz jest grywalny tylko na kilku scenariuszach. 

Z posta Simrail wynikało, że do końca kwietnia 2024 wydadzą pewne aktualizacje które dla Wielmożnego Pana pozwoliłem sobie zdementować. Krew mnie zalewa jak widzę lekceważących twórców simraila, którzy nie robią NIC aby robić aktualizacje. Zakup simraila  bez dużej promocji (co najmniej 60%) jest kompletnie bez sensowny. 

image.png

Edited by YoungpiotreK
  • I disagree 2
  • Haha 1
Posted (edited)
1 godzinę temu, 77 napisał(a):

To nie jest "martwa gra". Po prostu jest inne tempo tworzenia. Były "szopki" i można powiedzieć, że SR jest po przejściach. 

Aktualnie, co widać na niedawno publikowanych screenach, zbliża się wydanie drugiej części DLC Łódź. Dojdzie więc "trochę" kilometrów. 

Oczywiście różowo nie jest gdy spojrzymy szerzej ale wydaje mi się, że zespół na ile może pracuje. Tylko po prostu skończyli z puszczaniem kolorowych grafik z zapowiedziami, datami i innymi rzeczami, które potem będą paliwem do hejtu. Dłubią... powoli ale dłubią. Odnoszę wrażenie, że oprócz prac nad wspomnianym DLC skupili się teraz (mam nadzieję) na rozwiązaniu wielu wcześniejszych problemów. Dopiero wyeliminowanie ich pozwoli na ewentualny dalszy rozwój "simrajlowej" sieci.

Czasem mam też wrażenie, że wielu użytkowników przejedzie pięć czy sześć razy po wydanych odcinkach i zaczyna się biadolenie pt. "kiedy następna trasa?". I pewnie tylko po to, żeby po wydaniu kolejnego odcinka taki jeden z drugim przejechał znów pięć czy sześć razy i... biadolenie "kiedy następna trasa?"... 

Nie jestem jakimś ekstremistą ale czerpię dużo przyjemności przy korzystaniu z SR. Lubię kolej, lubię jeździć koleją a SR daje mi możliwość "zabawy" również w domu. Czekam cierpliwie i jestem przekonany, że w końcu wszystkie tematy uporządkują się i SR nabierze wcześniej zaplanowanego kształtu. Bo MA potencjał. 

To fakt, takich "fanów" nie popieram. Jednak ja nie oczekuje nowych tras co miesiąc, ale do cholery nie jestem usatysfakcjonowany gdy twórcy robią je co 5 miesięcy. A jeżdżenie elfem jedynką, (pomijając już ten kabaret związny z nowymi EZT), po trasach na których on nie jeżdzi nie daje mi już zbyt dużej frajdy. 

Swoją drogą moim zdaniem twórcy powinni starać się o licencję na:

- Elf II

- Elf III (jak bedzie jezdził, na TRAKO 2025 został zaprezentowany)

- Impuls

- Flitr 3 

- DART

 

Edited by YoungpiotreK
Posted (edited)
9 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

hejtem zagorzałych graczy simraila

zgłaszam się :)))

 

9 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

od listopada 2023 nie dodali żadnego taboru (nie licząc płatnego byka i zabytkowej lokomotywy którą nie da sie normalnie jeździć).

za darmo byś chciał wszystko mieć? dodaj do listy jeszcze eu08 denaturat dodany chyba wiosną 2025. parowóz działa. nie bluźnij. nie umiesz to trudno. naucz się.  

 

9 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Północna część Polski kompletnie leży. Ościenne miasta Warszawy jak Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin (jedna z najczęściej uczęszczanych tras Koleji mazowieckich) także nie powstały.

A muszą być? Ktoś kiedykolwiek z zespołu obiecał że będą te rejony? To może zarzućmy od razu że nie ma 55 innym miast? Nigdy nikt nie obiecywał że będzie Północ Polski. To są wymysły graczy którzy tak jak Ty pompują balonik a potem żale wylewają na forum.  

 

 

7 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Ehh, widać że kolejny ślepy fan simraila.

zgłaszam się ponownie:)))))

 

 

7 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

po drugie: parowóz jest grywalny tylko na kilku scenariuszach. 

W każdym scenariuszu DLC CARGO, dodatku tunel -kraków, scenariuszu z  dodatkowych wagonów z wiosny 2025, oraz DLC sceneryjne nr 1. w każdym scenariuszu. no i nieszczęsne lata 80 też. 

 

 

9 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Czy naprawdę jest tak ciężko rozwijać grę z takim zespołem?

No właśnie ciężko. SIMRAIL to działalność DODATKOWA do produkcji komercyjnych symulatorów. Robią to w wolnej chwili. 

 

 

7 godzin temu, KOlorowy napisał(a):

północna część Francji również leży - ma to taki sam sens.

grysim filmik youtube że będzie TGV:D:D:D::D:D:D:D:D:D

 

 

 

7 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Z posta Simrail wynikało, że do końca kwietnia 2024 wydadzą pewne aktualizacje które dla Wielmożnego Pana pozwoliłem sobie zdementować. Krew mnie zalewa jak widzę lekceważących twórców simraila, którzy nie robią NIC aby robić aktualizacje. Zakup simraila  bez dużej promocji (co najmniej 60%) jest kompletnie bez sensowny. 

edytor LUA jest, nazywa się ten program VISUAL STUDIO CODE

operacje manewrowe są na singlu z ruchem AI

CD163 na ukończeniu

Ktoś na samej górze przestrzelił z terminami ale kończą poooooooooooooooowoli to co obiecali. 

 

 

 

 

 

 

Edited by misiek_131415
  • I agree 7
Posted
12 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Simrail to naprawdę zmarnowany potencjał

Cicho tam hejterze 🙂 Zaraz dostaniesz kolejne kilometry torów, po których wciąż będą śmigać te same kible, siódemki, dragony i traxxy co wszędzie indziej. Co mijasz jakiś pociąg towarowy, to on wygląda tak samo, jak ten który widziałeś pięć minut minutę temu. Rozumiem, lokomotywy nie robią się z powietrza. Ale malowania wagonów? Tych mamy kilka typów na krzyż, niech się chociaż różnią malowaniem... To mnie od SR odstrasza. Super, że jednak uznano problem ze światłami lokomotyw za zasadny, super że powoli robi się coś z innymi, jakby pobocznymi kwestiami. Jednak ta gra wszędzie wygląda tak samo. Zarówno otoczenie (jeden krzak, jedna trawa...), jak i składy. Kolejnym DLC zawierającym tylko kilometry torów mówię więc "pas". 

Ps. Autorze wątku, takie tematy jak ten były swojego czasu poruszane niemal codziennie. Co z tego wyszło? Jak widać nic, skoro musiałeś założyć ten wątek 🙂

Ps2. Na śmierć zapomniałem o tej czeskiej, zapowiadanej lokomotywie. Kurcze, przecież to model popularniejszy na naszych torach niż taki Griffin czy stara 09. Te dwa wspomniane typy to nie przypadek, tutaj co post o nowym taborze są te lokomotywy wspomniane. O tą Skodę zaś mało kto pyta.

Posted
23 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ps2. Na śmierć zapomniałem o tej czeskiej, zapowiadanej lokomotywie. Kurcze, przecież to model popularniejszy na naszych torach niż taki Griffin czy stara 09. Te dwa wspomniane typy to nie przypadek, tutaj co post o nowym taborze są te lokomotywy wspomniane. O tą Skodę zaś mało kto pyta.

Z informacji na discord wynika że jest już chyba blisko końca. Prywatnie niezmiennie obstawiam że będzie z DLC sceneryjnym nr 2.

 

 

 

  • Like 1
  • I agree 1
Posted
10 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Ehh, widać że kolejny ślepy fan simraila. 

Zarzut, że nie ma grywalnej części Polski jest słuszny, ponieważ jak Wielmozny Pan zauważył, to nie francuski symulator koleji, lecz polski. 

Kolejną istotną sprawą jest to, że pominąłem byka oraz parowóz dlatego, że po pierwsze: byk jest płatny, a cała dyskusja rozwodzi się o basic simrail, po drugie: parowóz jest grywalny tylko na kilku scenariuszach. 

Z posta Simrail wynikało, że do końca kwietnia 2024 wydadzą pewne aktualizacje które dla Wielmożnego Pana pozwoliłem sobie zdementować. Krew mnie zalewa jak widzę lekceważących twórców simraila, którzy nie robią NIC aby robić aktualizacje. Zakup simraila  bez dużej promocji (co najmniej 60%) jest kompletnie bez sensowny. 

image.png

Hoho! Nie wiem, czy trolujesz Pan, czy tak na poważnie piszesz? Ja? Ślepy miłośnik SimRaila? 
Sprostujmy coś. Nigdy nie byłem, nie jestem i nie będę ślepym miłośnikiem SimRaila. Kiedy trzeba coś skrytykować, krytykuję, ale kiedy trzeba pochwalić to chwalę - prosty mechanizm i dla niektórych ciężki do zrozumienia (No ale jak to? To nie uprawiamy permanentnej krytyki i do tego bezpodstawnej? Co to za kanony?) Więc tutaj Pański przytyk w moją stronę jest nietrafiony.
Nie rozumiem też sensu, pomijania taboru, który jest płatny. Jest? Jest. Ktoś nad tym pracował (i to naprawdę dobrze) ktoś to wydał i jest w grze! (nawet można wygrzebać gdzieś dane sprzedażowe). Argument z parowozem jest inwalidą i po prostu nie będę tego tłumaczył. 
Zarzut o brak grywalnej części (północnej) Polski jest wprost IDIOTYCZNY, a dlaczego to napisał o tym już Panu kolega Misiek, ale ja powtórzę, NIKT TEGO NIE ZAPOWIADAŁ. Błędnym jest również twierdzenie, że to Polski symulator i ma być przecież Polska - no tak, dlatego zapowiadano trasy AMERYKAŃSKIE (w które raczej nikt już nie wierzy) i Drezno-Zgorzelec, czyli tak zwaną trasę NIEMIECKĄ (kolejny argument inwalida). 

Wiem doskonale, co mieli wydać (posiłkując się tą znaną już grafiką) i kiedy (mniej więcej) - za to zebrali już wiadro (a nawet całą cysternę) pomyj i wszystkiego co najgorsze. Jak sami twórcy twierdzą, dostali porządną lekcję i nauczkę. Teraz muszą te swoje obiecanki dowieźć, co TRWA (a dlaczego, pisałem wyżej). Kłamstwem jest również twierdzenie, że twórcy nie robią nic, żeby robić aktualizacje (zapraszam TUTAJ  gdzie wszystkie aktualizacje pokazane są jak na dłoni - coś tego sporo, jak na NIC)

 

  • I agree 6
Posted
10 godzin temu, YoungpiotreK napisał(a):

Kolejną istotną sprawą jest to, że pominąłem byka oraz parowóz dlatego, że po pierwsze: byk jest płatny, a cała dyskusja rozwodzi się o basic simrail

To znaczy Ty oczekujesz darmowego nowego taboru w grze, za którą zapłaciłeś x miesięcy czy lat temu?

No faktycznie, z takim podejściem to nic dziwnego, że się zawiodłeś na SR.

  • I agree 4
Posted
6 minut temu, zbynak napisał(a):

To znaczy Ty oczekujesz darmowego nowego taboru w grze, za którą zapłaciłeś x miesięcy czy lat temu?

Poczekaj na premierę DLC sceneryjne nr 2. Ile będzie jęczenia że trzeba zapłacić na Kaliską jak się już Widzew kupiło wcześniej. 

  • Like 3
  • I agree 2
Posted
32 minuty temu, misiek_131415 napisał(a):

Z informacji na discord wynika że jest już chyba blisko końca. Prywatnie niezmiennie obstawiam że będzie z DLC sceneryjnym nr 2.

I nawet niech tak będzie, że dosłownie chwila i cyk, wydane. Nie zmienia to faktu, że po łódzkich torach jeździmy (i jeździć będziemy) taborem, który w 99% (bo jest JEDEN kibel pomalowany "po łódzku") pasowałby dokładnie w każde inne miejsce na torach SR. Ileż można pytać o Impulsy, Flirty i chociażby Darty, których między Łodzią a Warszawą jest mrowie? Przepraszam, ale dla mnie nowe "kolejowe regiony" bez taboru, który tam endemicznie występuje, nie mają sensu.

Posted

Ale bajki opowiadasz .gra ma swoje problemy  ze stabilnością i błędami ale płakać o to że niema  trasy którą byś chciał i pisać temat że umiera to trochę nie na miejscu. Zrób sobie trasę w maszynie. 

  • I agree 1
Posted
14 godzin temu, 77 napisał(a):

Czasem mam też wrażenie, że wielu użytkowników przejedzie pięć czy sześć razy po wydanych odcinkach i zaczyna się biadolenie pt. "kiedy następna trasa?". I pewnie tylko po to, żeby po wydaniu kolejnego odcinka taki jeden z drugim przejechał znów pięć czy sześć razy i... biadolenie "kiedy następna trasa?"... 

Ha! Dlatego też nie rozumiem dlaczego osoby proponują trasy typu Zakopane, Hel czy SMK - toż to sama nuda, do przejechania może z 5-6 razy...

 

5 godzin temu, misiek_131415 napisał(a):

CD163 na ukończeniu

To potwierdzona informacja? W końcu jakiś nowy tabor...

 

Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ileż można pytać o Impulsy, Flirty i chociażby Darty, których między Łodzią a Warszawą jest mrowie? Przepraszam, ale dla mnie nowe "kolejowe regiony" bez taboru, który tam endemicznie występuje, nie mają sensu.

Pewnie kwestia licencji, która jest liczona w tysiącach , chociaż za inne typy wagonów, malowania to bym się nie obraził. Ba, ja bym w stanie nawet zapłacić kilka(naście) złotych aby na multiku zobaczyć na bocznicach same pudła niegrywalnych stonek czy gagarinów. 

 

 

Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

Przepraszam, ale dla mnie nowe "kolejowe regiony" bez taboru, który tam endemicznie występuje, nie mają sensu.

Można się zgodzić tylko w przypadku jeżeli mówimy o pustce na torach. Zgierz - Kaliska - Chojny - Olechów sugerują w miarę gesty ruch więc tutaj można liczyć na jakieś "niespodzianki" wynikłe ze słabszej koordynacji dyżurny-maszynista (dla mnie to rdzeń tej gry) - oczekuję tu "przedniej" zabawy, mimo braku nowego taboru.

No ale jeżeli popatrzymy na odcinek Sieradz - Retkinia to już to słabo widzę. Niby węzeł Zduńska obiecuje coś więcej, ale nie oszukujmy się - raczej będzie to coś w stylu Katowic-Zawodzia czy Żakowic - czyli kolejny odcinek serii "jak zmarnować potencjał" XD 

Posted
29 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

aby na multiku zobaczyć na bocznicach same pudła niegrywalnych stonek czy gagarinów. 

Ty chcesz, inny nie chce.  i kółko sie zamyka. Jak coś postawisz na torze to tor już nie jest grywalny w MP i singlu. Taki efekt uboczny. 

Posted
Godzinę temu, misiek_131415 napisał(a):

Ty chcesz, inny nie chce.  i kółko sie zamyka. Jak coś postawisz na torze to tor już nie jest grywalny w MP i singlu. Taki efekt uboczny. 

Nie no spoko - tylko część torów jest wyłączona i tak z użytku, więc teoretycznie można by było zapełnić trochę tych martwych bocznic / zjazdów do zakładów remontowych itp

 

  • I agree 2
Posted

Kolego, jeśli nie odpowiada Ci tempo prac, zawsze możesz założyć własną wytwórnię i zaproponować zupełnie nowy symulator. Liczę na to, że dasz radę i raz w tygodniu będziesz udostępniać nowe trasy, a każdego dnia nowy tabor!
I wierz mi, bez złośliwości, powodzenia! Z przyjemnością przejadę się kolejną mutacją AKM na trasie SKM pomiędzy Wejherowem, a Gdańskiem Śródmieście.

  • Haha 2
Posted
4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Pewnie kwestia licencji, która jest liczona w tysiącach ,

Jakoś dostaliśmy nowoczesny tabor w podstawce gry. Dla przykładu Elf, Dragon i Pendolino to pojazdy firm, które ciągle istnieją i tutaj coś mi się wydaje, że nie było żadnego gadania o licencjach. Nigdzie chociażby nie ma loga Pesy tudzież Newagu. Co stoi na przeszkodzie, aby na podobnej zasadzie wprowadzić do gry inne pojazdy? Tutaj może jakiś deweloper zabrałby głos. 

 

4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Można się zgodzić tylko w przypadku jeżeli mówimy o pustce na torach

Jakiej pustce? No właśnie pustki na torach nie ma, za to jest inwazja klonów. Nie jest miło, kiedy pociag z naprzeciwka prowadzi taka sama lokomotywa, jak ta w której właśnie siedzisz. 

Posted
7 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Nigdzie chociażby nie ma loga Pesy tudzież Newagu.

loga nie ma ale wyraźnie jest zaznaczone co to jest za pojazd.  

https://wiki.simrail.eu/Vehicles/Poland/Trains/EMU/Elf

https://wiki.simrail.eu/Vehicles/Poland/Trains/Locomotives/E6ACTa

 

Mamy za to loga inne więc to nie jest na pewno tak że możesz na rympał wstawić co chcesz. Zwłaszcza że SIMKOL współpracuje z nimi przy symulatorach. 

 

Posted
W dniu 4.10.2025 o 22:16, YoungpiotreK napisał(a):

Celowo piszę na off topie i licze się z hejtem zagorzałych graczy simraila ale trzeba sobie szczerze powiedzieć. Simrail to naprawdę zmarnowany potencjał. Świetna gra, z piękną grafiką,  a z drugiej strony twórcy którzy od listopada 2023 nie dodali żadnego taboru (nie licząc płatnego byka i zabytkowej lokomotywy którą nie da sie normalnie jeździć). Północna część Polski kompletnie leży. Ościenne miasta Warszawy jak Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin (jedna z najczęściej uczęszczanych tras Koleji mazowieckich) także nie powstały. Czy naprawdę jest tak ciężko rozwijać grę z takim zespołem? Przecież to nie gra indie. Jestem ciekaw opinii innych, może tylko mnie drażni taka postawa twórców w obliczu ich zarobków. 

 

SimRail to gra, która przy premierze zrobiła naprawdę duże wrażenie – świetna oprawa graficzna, realistyczna fizyka jazdy, dynamiczna pogoda, multiplayer z możliwością bycia dyżurnym ruchu – to wszystko naprawdę wyróżniało ją na tle konkurencji. Przez jakiś czas czuć było, że to może być gra, która zdominuje gatunek symulatorów kolejowych.

Ale...

Od wielu miesięcy rozwój gry wyraźnie zwolnił. I nie chodzi o drobne update’y, tylko o brak konkretów, które gracze czekający na rozwój treści (nowy tabor, nowe trasy, nowe funkcje) naprawdę zauważają. Tak jak wspomniałeś – od listopada 2023 roku:

  • Brak nowego, darmowego taboru (oprócz dodatków płatnych lub bardziej "kolekcjonerskich", jak Ty2).

  • Brak nowych tras – północ Polski to nadal pustka, mimo że to ogromna i ważna część infrastruktury kolejowej.

  • Brak rozbudowy popularnych rejonów, takich jak aglomeracja warszawska – Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin – gdzie Koleje Mazowieckie to realnie jedne z najbardziej uczęszczanych tras w kraju.

Z czego to może wynikać?

Niektórzy bronią twórców, mówiąc, że gra jest trudna w rozwoju, bo trzeba modelować realne rozkłady jazdy, infrastrukturę, odwzorowywać trasy z dokładnością co do metra. To prawda – to nie jest robota "na kolanie". Ale…

Twórcy sami ustawili poprzeczkę wysoko. Gra nie była tania, zarobiła niemało, a zespół SimRail (to nie jednoosobowe indie studio) miał już wcześniej doświadczenie – to nie ich pierwszy projekt.

Więc naturalnie gracze pytają: "Gdzie te efekty?"

Czy to zmarnowany potencjał?-Można powiedzieć, że jeszcze nie, ale gra balansuje na krawędzi. Gdyby teraz wypuścili dużą aktualizację z nową trasą (np. właśnie Wołomin–Warszawa Wileńska), nową lokomotywą (np. EP07/EP08) i jakimś nowym typem rozgrywki (np. scenariusze specjalne), nastroje zmieniłyby się błyskawicznie. Ale z każdą kolejną ciszą i płatnym DLC bez treści dla szerokiej bazy graczy, zaufanie społeczności spada.

Masz pełne prawo czuć rozczarowanie. I nie jesteś w tym sam. To nie hejt – to konstruktywna krytyka kogoś, kto widzi potencjał, ale nie widzi jego realizacji. Twórcy powinni to usłyszeć – zwłaszcza od tych, którzy naprawdę kibicują tej grze

 

 

 

Posted
14 godzin temu, Orzeł85A napisał(a):
  • Brak nowego, darmowego taboru (oprócz dodatków płatnych lub bardziej "kolekcjonerskich", jak Ty2).

Co prawda mogę zaryzykować stwierdzenie że wszystkie spalinówki czekają na manewry (a z manewrami chłopaki są w lesie na etapie "nie da się"), a zespoły jak FLIRT wymagają dziesiątek godzin i zgody producenta na wykorzystanie wizerunku (przypomnijcie sobie czas pracy nad EN57). Jednak paleta malowań mogłaby być rzeczywiście bogatsza. Mam nadzieję że z funkcją warsztatu dojdą możliwości malowań przez graczy, a te będą stopniowo dodawane do gry.

 

 

14 godzin temu, Orzeł85A napisał(a):
  • Brak nowych tras – północ Polski to nadal pustka, mimo że to ogromna i ważna część infrastruktury kolejowej.

 

Wydaje mi się, że trzeba tu pogodzić zabawę maszynisty z dyżurnym. A żeby dyżurny się nie nudził, to trasa nie może polegać na przepychaniu pociągów lewo-prawo (uch, te Katowice-Zawodzie). Z manewrami jak już pisałem, chłopaki są w lesie, więc trasa musi posiadać ruch pasażerski, posiadać dobrą przepustowość, z możliwą dużą ilością węzłów i gęstym ruchem. Z północy kraju to mamy tylko odosobnione węzły jak Gdynia, Szczecin, Poznań i Bydgoszcz. Trochę słabo. Już lepiej wygląda Kraków NH czy Katowice Ligota-Gliwice - Bytom - Tarnowskie Góry które można zintegrować z istniejąca siecią.

 

 

14 godzin temu, Orzeł85A napisał(a):
  • Brak rozbudowy popularnych rejonów, takich jak aglomeracja warszawska – Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin – gdzie Koleje Mazowieckie to realnie jedne z najbardziej uczęszczanych tras w kraju.

 

Jedyny plus to możliwość przyłączenia do obecnej sieci i duża przepustowość (2 linie). Na minus? Ząbki to ślepy tor... pisałem wcześniej o manewrach? Więc tak naprawdę mamy jedną linię Zielonka-Wawa. Pomysł nie jest zły, ale Targówek-Praga-Gdańska-Wola-Towarowa wygląda tu bardziej obiecująco.

Oczywiście dużo tutaj myślenia życzeniowego, a co będzie - zobaczymy. 

 

 

  • I agree 2
Posted
2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Wydaje mi się, że trzeba tu pogodzić zabawę maszynisty z dyżurnym. A żeby dyżurny się nie nudził, to trasa nie może polegać na przepychaniu pociągów lewo-prawo (uch, te Katowice-Zawodzie). Z manewrami jak już pisałem, chłopaki są w lesie, więc trasa musi posiadać ruch pasażerski, posiadać dobrą przepustowość, z możliwą dużą ilością węzłów i gęstym ruchem. Z północy kraju to mamy tylko odosobnione węzły jak Gdynia, Szczecin, Poznań i Bydgoszcz. Trochę słabo. Już lepiej wygląda Kraków NH czy Katowice Ligota-Gliwice - Bytom - Tarnowskie Góry które można zintegrować z istniejąca siecią.

Ruch pomiędzy Gdynią, Tczewem, a Bydgoszczą z jednej strony i Malborkiem/Elblągiem z drugiej strony, jest całkiem spory - olbrzymia ilość ruchu pasażerskiego, ale także obsługa dwóch portów kontenerowych, nabrzeży przesyłowych i.t.p. Tam nawet pomiędzy Helem, a Redą byłoby co robić, bo wszędzie mijanki, a z letnim rozkładem jazdy, to nie ma Panie spania na dyżurce 🙂
Jakkolwiek, nie sądzę, że to jest nawet rozpatrywane - szczegółowość tras, jakie mamy obecnie, mówi wprost, że przygotowanie scenerii na północy zajęłoby lata i nie ma pewności, by się to zwróciło. Jeśli będą mieli zamówienie na ten rejon, to w grze także go zobaczymy.
 

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Co prawda mogę zaryzykować stwierdzenie że wszystkie spalinówki czekają na manewry (a z manewrami chłopaki są w lesie na etapie "nie da się"), a zespoły jak FLIRT wymagają dziesiątek godzin i zgody producenta na wykorzystanie wizerunku (przypomnijcie sobie czas pracy nad EN57). Jednak paleta malowań mogłaby być rzeczywiście bogatsza. Mam nadzieję że z funkcją warsztatu dojdą możliwości malowań przez graczy, a te będą stopniowo dodawane do gry.

Jeśli oddanie możliwości graczom tworzenia malowania jest legalne (ominie prawa do wizerunku, czy cokolwiek innego), to właściwym kierunkiem, będzie uruchomienie warsztatu - niestety, będzie on pewnie dostępny jedynie na singlu, ale zawsze coś.

Natomiast to i tak nie zmienia faktu, że twierdzenie, iż gra "umiera" to bzdura, z resztą taka sama, jak ta, która mówi o bylejakości SR - ja bym takie posty kasował, po co kolejna jałowa dysputa o tym czego brakuje i co jest nie tak. Ogólnie z zapowiedzi brakuje jedynie interfejsu I/O, który mam nadzieję powstanie, a poza tym, czekam na kolejny DLC, który rozszerzy i tak już całkiem spory zakres zabawy.

  • I agree 1
Posted
6 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Oczywiście dużo tutaj myślenia życzeniowego, a co będzie - zobaczymy. 

Orzeł ani jednej literki od siebie nie napisał. Leń używa AI. Dyskusję prowadzisz z algorytmem a nie z Orłem. 

  • Haha 3
  • I agree 1
Posted
37 minut temu, misiek_131415 napisał(a):

Orzeł ani jednej literki od siebie nie napisał. Leń używa AI. Dyskusję prowadzisz z algorytmem a nie z Orłem. 

Nie jestem leniem a każdy widzi jaki jest koń 

 

Posted
4 godziny temu, error723 napisał(a):

Ruch pomiędzy Gdynią, Tczewem, a Bydgoszczą z jednej strony i Malborkiem/Elblągiem z drugiej strony, jest całkiem spory - olbrzymia ilość ruchu pasażerskiego, ale także obsługa dwóch portów kontenerowych, nabrzeży przesyłowych i.t.p. Tam nawet pomiędzy Helem, a Redą byłoby co robić, bo wszędzie mijanki, a z letnim rozkładem jazdy, to nie ma Panie spania na dyżurce 🙂
Jakkolwiek, nie sądzę, że to jest nawet rozpatrywane - szczegółowość tras, jakie mamy obecnie, mówi wprost, że przygotowanie scenerii na północy zajęłoby lata i nie ma pewności, by się to zwróciło. Jeśli będą mieli zamówienie na ten rejon, to w grze także go zobaczymy.
 

Jeśli oddanie możliwości graczom tworzenia malowania jest legalne (ominie prawa do wizerunku, czy cokolwiek innego), to właściwym kierunkiem, będzie uruchomienie warsztatu - niestety, będzie on pewnie dostępny jedynie na singlu, ale zawsze coś.

Natomiast to i tak nie zmienia faktu, że twierdzenie, iż gra "umiera" to bzdura, z resztą taka sama, jak ta, która mówi o bylejakości SR - ja bym takie posty kasował, po co kolejna jałowa dysputa o tym czego brakuje i co jest nie tak. Ogólnie z zapowiedzi brakuje jedynie interfejsu I/O, który mam nadzieję powstanie, a poza tym, czekam na kolejny DLC, który rozszerzy i tak już całkiem spory zakres zabawy.

Dobra tylko że na Zawodziu  po 22:00 wieje nudą brak w godzinach nocnych pociągów pasażerskich 1 pociąg co 20-15 min to stanowczo za mało

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy