Jump to content

Po Dzisiejszym Patchu (16.12.22)


TheShotte
Go to solution Solved by PeVoo,

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team

Chciałem tylko zanotować że po dzisiejszym patchu, gra chodzi stanowczo płynniej. Ścinka po zmianie kamery na zewnętrzną jest już prawie nieistniejąca, i ogólnie niema tylu krótkich zawieszek w czasie grania. Jest to bardzo dobry krok do przodu. Jeszcze pare i będzie👌

 

Edited by TheShotte
Link to comment
Share on other sites

Przejechałem przez Zawiercie, z opóźnieniem około 40-minutowym. Na wjeździe do Włoszczowej S1. Coś tam może nie banglać teraz. Ogólna poprawa zdecydowana i duży szacun za pracę do późna w piątkowy wieczór! Jest moc \o/

Link to comment
Share on other sites

Ja musze powiedzieć że optymalizacja z patcha na patcha sie poprawia , fajny klimat prowadząć polski pociąg , czasami z wywalaniem serwera sie zdarza ale jak dla mnie da sie grać. Widać że team pracuje non stop by był to fajny symulator. Czekamy na więcej!

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Problem z dyżurnym AI jest taki że jest bardzo ciężko napisać algorytmy które są wstanie przewidzieć ludzkie błędy (i głupotę mówiąc szczerze🤣). Często w trybie online widuje że po prostu AI sobie nie radzi po tym jak ktoś coś namieszał, czy specjalnie, czy przez przypadek. Czasami też tak bywa że to co ma wpływ na kontrole ruchu może być ci kompletnie nie znane. Inny gracz może coś zrobić na serwerze co będzie miało negatywny wpływ, ale z twojego punktu widzenia będzie wyglądało że coś nie tak z grą.

Ciężka praca. 😕 I jeszcze jakieś typy przychodzą ci na forum i mówią że słabo ci to idzie... 😅

Edited by TheShotte
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, TheShotte napisał(a):

Ciężka praca. 😕 I jeszcze jakieś typy przychodzą ci na forum i mówią że słabo ci to idzie... 😅

Z jednej strony się zgodzę, ale trzeba wziąć pod uwagę, że jesteśmy "darmowymi" testerami - w cudzysłowie dlatego, że to nie jest do końca za darmo - my możemy się pobawić, a team SimRail ma feedback jak to wygląda "w praniu" == win-win

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, TheShotte napisał(a):

Ciężka praca. 😕 I jeszcze jakieś typy przychodzą ci na forum i mówią że słabo ci to idzie... 😅

Zgłaszanie błędów/uwag to nie to samo co mówienie że komuś słabo idzie. "Jakieś typy" przychodzą na forum i mówią co nie działa jak powinno bo zależy im na tym, aby finalny produkt był pozbawiony niedoskonałości. Zresztą po to głównie powstało to forum - dla feedbacku.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
33 minutes ago, Nosacz Janusz said:

Zgłaszanie błędów/uwag to nie to samo co mówienie że komuś słabo idzie. "Jakieś typy" przychodzą na forum i mówią co nie działa jak powinno bo zależy im na tym, aby finalny produkt był pozbawiony niedoskonałości. Zresztą po to głównie powstało to forum - dla feedbacku.

Absolutnie się z tobą zgadzam. Ale to nie oznacza że każdy feedback jest pozytywny i z dobrych chęci. 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, TheShotte napisał(a):

Problem z dyżurnym AI jest taki że jest bardzo ciężko napisać algorytmy które są wstanie przewidzieć ludzkie błędy (i głupotę mówiąc szczerze🤣). Często w trybie online widuje że po prostu AI sobie nie radzi po tym jak ktoś coś namieszał, czy specjalnie, czy przez przypadek. Czasami też tak bywa że to co ma wpływ na kontrole ruchu może być ci kompletnie nie znane. Inny gracz może coś zrobić na serwerze co będzie miało negatywny wpływ, ale z twojego punktu widzenia będzie wyglądało że coś nie tak z grą.

Ciężka praca. 😕 I jeszcze jakieś typy przychodzą ci na forum i mówią że słabo ci to idzie... 😅

Moim zdaniem każda rzecz, która jest dozwolona dla gracza i którą gracz może skopać, powinna być obsłużona przez AI. (W szczególności posłanie pociągu na zły tor lub skierowanie na siebie 2 pociągów na ten sam semafor z dwóch stron.) Jak ja bym pisał tę grę to bym te procedury dodał w pierwszej kolejności. Nie może być przecież tak, że gracz może coś namieszać i jest kaplica na serwerze i cały serwer stoi przez to i nikt nie może grać. Jeśli można coś skopać, to musi się dać to naprawić - w tym automatycznie jeśli gracz zniknie, ale jeśli nie automatycznie, to chociaż ręcznie. Ja uważam, że AI powinno obsługiwać procedury wycofywania pociągów ze złych torów (np. na polecenie dyżurnego, a także/albo samo zgłaszać, że jest na złym torze i że chce się wycofać). Nie wiem natomiast, czy tablice w dyżurkach to obsłuszą, bo często proste rzeczy są niewykonalne na nich (np. ostatnio nie dało się zdjąć przebiegu pociągowego w żaden sposób, a blokował on mi wszystkie wyjazdy ze stacji i nic tam nie stało), a co dopiero cofanie. Może się mylę, ale wydaje mi się, że one nie do końca jeszcze działają prawidłowo, bo czasem nic kompletnie się nie da zrobić i żaden przycisk nie działa na coś.

Jako fail safe, powinien być też taki automat naprawczy, że jak pociąg stoi godzinę (albo pół) pod tym samym semaforem i nie był w stanie się ruszyć, to z automatu jest on "znikany" i do widzenia. Przynajmniej nie będzie blokował. Jak wszystkie takie zablokowane znikną to reszta przejedzie. A taki mechanizm zadziała choćby nie wiadomo co się tam stało i choćby wszystkie przewidziane procedury naprawcze zawiodły i nawet jak adminów nie będzie żeby reagować.

Link to comment
Share on other sites

PS: Z góry zaznaczam, że należałoby jeszcze wtedy uwzględnić sytuację, w której 2 pociągi stoją jeden za drugim i pierwszy z nich znika ten z przodu, w związku z czym temu drugiemu (i reszcie za nim) włącza się jedno zielone i resetuje mu/im się cały czas do zniknięcia. Coś takiego też nie powinno się dziać. Nie wiem jak to dobrze rozwiązać, ale może np. zamiast od razu resetować licznik na zielonym, to niech każde przejechane zielone odejmuje mu 5 minut od licznika. W ten sposób czas do zniknięcia drugiego pociągu zmniejszy się tylko o 5 minut a nie o kolejne pół godziny / godzinę. 6 zielonych i całe pół godziny wyczyszczone. Jeśli naprawdę się odblokuje, to 6 zielonych nie jest trudno przejechać, także myślę, że w miarę ok rozwiązanie. Jednocześnie w 5 minut powinno się już coś ruszyć po zwolnieniu 1 miejsca. Dodam jeszcze, że pociągi, które tak długo stoją / mają tak duże opóźnienie, powinny mieć ostrzeżenie na liście przy wyborze pociągu, żeby móc ich unikać, bo to tylko wkurza (wejście w taki pociąg) i zabiera czas na wybranie kolejnego (i to znowu takiego!).

Link to comment
Share on other sites

Aha i zapomniałem dodać. Te procedury naprawcze dla AI, o których wspomniałem wyżej, nie są nawet absolutnie konieczne. Wystarczy, że tablice (system klockowy i komputerowy) w dyżurkach będa działać na tyle dobrze, że będzie się dało na nich zrobić wszystko -  wtedy żywi gracze będą mogli wsiąść w zablokowane pociągi i razem współpracując z kimś w dyżurce powycofywać je na właściwe tory, planując ruchy (w dyżurce) i komunikując się wzajemnie co kto ma robić. To też samo w sobie da wszystkim dużo zabawy, a stanowisko dyżurnego nabierze wtedy dodatkowej mocy.

Przypomnę tylko przy okazji o mojej (w tej sytuacji niezwykle użytecznej) sugestii przełączania się w wybrane pociągi / dyżurki z tej samej sesji bez wychodzenia z niej (z serwera), bez ryzyka utraty ostatniego wolnego miejsca na serwerze i tego, że pożądany pociąg będzie już zajęty zanim się go zdąży wybrać (czyli albo się uda przełączyć w dokładnie to co chcesz, albo wracasz tam gdzie byłeś i nie tracisz swojej miejscówki).

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Piękne odpowiedzi na mój post w którym napisałem że "Absolutnie się z tobą zgadzam. Ale to nie oznacza że każdy feedback jest pozytywny i z dobrych chęci.". Wątpię żeby ktokolwiek lepiej zademonstrował o co mi chodziło. 

Quote

Problem z dyżurnym AI jest taki że jest bardzo ciężko napisać algorytmy które są wstanie przewidzieć ludzkie błędy (i głupotę mówiąc szczerze🤣).

Ty mówisz o tym jak ty byś napisał? Ty nie rozumiesz co czytasz a chcesz pisać? Gdzie ktokolwiek napisał że to co się dzieje z kontrolą ruchu jest adekwatne? Patrzysz z zewnątrz do środka, i to na dodatek przez małe okienko, a więc masz zero pojęcia jak działa infrastruktura i systemy tej gry aby takie komentarze pisać. Na dodatek, jak byś faktycznie cokolwiek w życiu napisał poza bzdurnymi postami, to byś wiedział że jak bardzo by ci się tak chciało wydawać, to i tak nie jesteś w stanie przewidzieć absolutnie wszystkich możliwości, a tym bardziej w grze gdzie jest parędziesiąt graczy. Możesz napisać ze coś nie działa, ale u wież mi na słowo że nie masz zielonego pojęcia o tym jak ta gra działa (nawet jak byś faktycznie był developerem), tylko jak byś był developerem, to byś doskonale to wiedział i nie pisał takich żeczy.

I ty się dziwisz że ci posty znikły.

Edited by TheShotte
  • Like 1
  • I disagree 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

A ja chciałem zanotować że po każdym kolejnym patchu dostanie się do gry jest coraz trudniejsze. Kiedyś czasem wywalało, a dziś na 10 podejść do gry, udało mi się poprowadzić pociąg raz przez 1 minutę i 25 sekund po czym połączenie zostało zerwane. Większość przypadków zerwanie połączenia następuje przed załadowaniem gry co też jest wkurzające - skoro gra wie że, połączenie zostało przerwane to po co jest dalej ładowana (by mi pokazać podsumowanie że grałem 0 sekund?). Z dnia na dzień jest tylko gorzej i gorzej... choć gra twierdzi że na tłukłem bilony kilometrów. 

20221218120015_1.jpg

Edited by Barcikowy
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Panowie musicie sobie zdać prostą sprawę - to jest Playtest, który jest aktywnie produkowany. Jest prawdopodobieństwo że coś poprawiają, czy wprowadzają zmiany, etc. Ja osobiście ani razu nie musiałem wymazywać teczki "SimKol". Przykład - jestem w grze, i za cholerę nie mogę uruchomić EU07. Z 20 minut próbowałem. Coś mnie ruszyło żeby sprawdzić log'a. Czego sie dowiedziałem? Że gra się przestała kontaktować z serwerami (update) na samym początku po tym jak załadowałem do gry.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
14 minutes ago, hyzwar said:

Ja usuwam ten // z ustawieniami // folder prewencyjnie, tu, w TSW, DCS, itd. Warto próbować. Mocno wierzę, Panie i Panowie "dewowie" ogarną tematy \o/

Strata czasu i energii (i nerwów, bo musisz ustawienia od nowa robić). Nie warto (przynajmniej z SimRail). Bo z TSW to miałem taką akcje że musiałem wymazać dane użytkownika bo gra nie chciała się uruchomić w trybie offline.

 

P.S. - @hyzwar ty w Stanach mieszkasz? Dobrze piszesz po angielsku. 

Edited by TheShotte
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, TheShotte napisał(a):

Strata czasu i energii (i nerwów, bo musisz ustawienia od nowa robić). Nie warto (przynajmniej z SimRail). Bo z TSW to miałem taką akcje że musiałem wymazać dane użytkownika bo gra nie chciała się uruchomić w trybie offline.

P.S. - @hyzwar ty w Stanach mieszkasz? Dobrze piszesz po angielsku. 

To miło, to pytanie, ale to tylko pozory. Staram się z pomocą googli, grammarly, nerwicy i wrodzonego perfekcjonizmu. Ja to teraz (dolno) Ślązak z Wielkopolski. Oława 🙂 U Ciebie zawsze stawiałem na USA, co to nie śpi po nocach \o/ Pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
27 minutes ago, uetam said:

Cały czas trwa aktywna walka z wirtualnym dyżurnym ruchu. Niestety skubany nie chce się poddać bez walki 😉

Nie spodziewałem się że by było inaczej. Widać że wy macie ambicje aby jak najbardziej realistycznie reprezentować operacje kolejowe. To samo oczekiwałem od ekipy pewnego innego symulatora popularnego na PC i konsole jak zaczynałem z nimi współprace, ale byłem w ostrym błędzie. Ja rozumiem że to jest biznes, ale robienie produktu który będzie się podobał graczom równa się większa sprzedaż. Koniec kropka. A więc przedłużenie czasu rozwoju sim'u to jest po prostu inwestycja. Na końcu na to samo wychodzi. Nie zainwestujesz, wypuścisz słaby produkt, dostaniesz słabe recenzje i mniej sprzedaż. 

Edited by TheShotte
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 78 / 82
          • Percentage filling 95%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 8 / 74
          • Percentage filling 11%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 31 / 80
          • Percentage filling 39%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 81
          • Percentage filling 14%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 46 / 81
          • Percentage filling 57%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 4 / 38
          • Percentage filling 11%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 66 / 78
          • Percentage filling 85%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 8 / 78
          • Percentage filling 10%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 3 / 73
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 15 / 77
          • Percentage filling 19%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 79
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 21 / 77
          • Percentage filling 27%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 7 / 78
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 21 / 34
          • Percentage filling 62%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 467 / 1418 Total players
    • 33% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy