Jump to content

[patwrobel] Misja 3 - Sprinter KM - RE1 [Warszawa - Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice - Warszawa]


Recommended Posts

Posted
8 godzin temu, Sklox napisał(a):

Opcja z "automatyczną" zmianą kabiny świetna, możnaby ją jeszcze dodać m.in przy "dodatkowych pracach" na stacji w Skierniewicach.

A propos tychże, podstawiłem się w peron, zmieniłem kabinę i próbowałem wywołać ZEW ale nic nie szło ale po zabawie kierunkami i radiem w końcu udało się wywołać, tylko teraz nie dostaję przebiegu pod U401. Fakt faktem jestem trochę opóźniony względem rozkładu przez problemu z radiem ale still. W czacie wyświetla się błąd trasowania.

 image.thumb.png.e16ae00c547ea1bbfe26e8a4bfef9690.png

Po prostu nie dało się ustawić przebiegu z R1 pod U401, ale dlaczego tego nie wiem. Czasem przebieg nie chce się ustawić i nie za bardzo wiadomo co go blokuje, w logu jest info że 1 element nie chciał się przestawić ale dlaczego tego nie wiadomo.

Co do automatycznej zmiany kabiny w Skierniewicach to jak wjedziesz w tory postojowe to wówczas można to zrobić. Wówczas od strony Warszawy jest ta "dobra" kabina. Jak wrócisz po dodatkowych pracach z Mokrej kabina w stronę Warszawy nadal jest dobra. To gdzie miała by być ta automatyczna zmiana drugi raz?

Posted
15 godzin temu, patwrobel napisał(a):

Po prostu nie dało się ustawić przebiegu z R1 pod U401, ale dlaczego tego nie wiem. Czasem przebieg nie chce się ustawić i nie za bardzo wiadomo co go blokuje, w logu jest info że 1 element nie chciał się przestawić ale dlaczego tego nie wiadomo.

Wyciąg z loga:

[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Skierniewice - Polecenie ustawienia przebiegu: 3877_Sk_R1 -> z1969 -> 3877_Sk_U401 Pociągowy - inicjalizacja
[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Możliwość przestawienia. Skierniewice z2032n - utwierdzenie
[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Możliwość przestawienia. Skierniewice z2032n - Plus False
[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Skierniewice - Brak możliwości ustawienia jednego z elementów przebiegu w pozycję docelową
[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Skierniewice - anulowano tworzenie przebiegu 
[2025-07-09 22:38:03]: [SRK] Skierniewice - Polecenie ustawienia przebiegu: 3877_Sk_R1 -> z1969 -> 3877_Sk_U401 Pociągowy False
[2025-07-09 22:38:03]: NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
  at TrainsetInfo.LateUpdate () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
Sentry.Unity.Integrations.UnityLogHandlerIntegration:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Logger:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Debug:CallOverridenDebugHandler(Exception, Object)

Ostatnia rzecz powtarza się potem w logu cały czas.

 

15 godzin temu, patwrobel napisał(a):

Jak wrócisz po dodatkowych pracach z Mokrej kabina w stronę Warszawy nadal jest dobra. To gdzie miała by być ta automatyczna zmiana drugi raz?

W peron podstawiasz się stroną w kierunku Warszawy a w peronie trzeba zmienić na przeciwną, żeby ruszyć w stronę Mokrej. 

Posted (edited)

Jako ciekawostkę napiszę, że stworzyłem urywek scenariusza na Wa-wie Wschodniej z dwoma jednostkami EN76 Elf. Taki nie do publikacji, tylko do przetestowania łączenia dwóch Elfów. Używałem wyłącznie "standardowych" metod, funkcji, zmiennych (opisanych w wiki SimRail).
W moim teście po podjechaniu do drugiego Elfa na torze postojowym 26, jeszcze przed połączeniem obu jednostek - da się w nim (tak jak w Twoim scenariuszu) załączyć baterię. Ale daje się także do niego wejść. Co jest niemożliwe w Twoim scenariuszu (przed połączeniem obu jednostek!). 
I po włączeniu baterii, zarówno przed połączeniem obu jednostek jak i po połączeniu - w drugim Elfie w obydwu kabinach działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacze radia. Zmiana kierunku jazdy składu i zmiana kabin nie ma żadnego znaczenia. Można to robić dowolną ilość razy, a wyświetlacze działają we wszystkich kabinach, w obu Elfach do końca scenariusza. Zawsze, za każdym razem.
Z tego powodu przyjrzałbym się funkcjom napisanym przez Ciebie od nowa - myślę o tych w pliku iss_train.lua (choć może nie tylko tam). Czy one na pewno są napisane i czy działają prawidłowo (z punktu widzenia SimRail - bo z punktu widzenia LUA pewnie są prawidłowe). Bo raczej tu szukałbym źródła problemów, a nie w samym silniku symulacji (czego chyba dowodzi mój test). 
Może też być tak, że Twój scenariusz jest jak najbardziej prawidłowy. Ale nie jest optymalny. Przez co wymaga np. procesora z większą liczbą wątków (bo to chyba one odpowiadają za zawartość wyświetlaczy). I użytkownicy z CPU np. od silnego i7 wzwyż żadnych problemów nie mają, a słabsze i7 oraz i5 nie wyrabiają. A może przy Twoim scenariuszu znaczenie ma także ilość VRAM? Ale to już są tylko dywagacje. W każdym razie jakiś powód gdzieś być musi.

Kabina drugiego Elfa po połączeniu obu jednostek - w moim teście:

IIElf.thumb.png.c96784ab820a5e3dd363503eee1bffc9.png

Edited by mateusz424
Posted
23 minuty temu, mateusz424 napisał(a):

Jako ciekawostkę napiszę, że stworzyłem urywek scenariusza na Wa-wie Wschodniej z dwoma jednostkami EN76 Elf. Taki nie do publikacji, tylko do przetestowania łączenia dwóch Elfów. Używałem wyłącznie "standardowych" metod, funkcji, zmiennych (opisanych w wiki SimRail).
W moim teście po podjechaniu do drugiego Elfa na torze postojowym 26, jeszcze przed połączeniem obu jednostek - da się w nim (tak jak w Twoim scenariuszu) załączyć baterię. Ale daje się także do niego wejść. Co jest niemożliwe w Twoim scenariuszu (przed połączeniem obu jednostek!). 
I po włączeniu baterii, zarówno przed połączeniem obu jednostek jak i po połączeniu - w drugim Elfie w obydwu kabinach działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacze radia. Zmiana kierunku jazdy składu i zmiana kabin nie ma żadnego znaczenia. Można to robić dowolną ilość razy, a wyświetlacze działają we wszystkich kabinach, w obu Elfach do końca scenariusza. Zawsze, za każdym razem.
Z tego powodu przyjrzałbym się funkcjom napisanym przez Ciebie od nowa - myślę o tych w pliku iss_train.lua (choć może nie tylko tam). Czy one na pewno są napisane i czy działają prawidłowo (z punktu widzenia SimRail - bo z punktu widzenia LUA pewnie są prawidłowe). Bo raczej tu szukałbym źródła problemów, a nie w samym silniku symulacji (czego chyba dowodzi mój test). 
Może też być tak, że Twój scenariusz jest jak najbardziej prawidłowy. Ale nie jest optymalny. Przez co wymaga np. procesora z większą liczbą wątków (bo to chyba one odpowiadają za zawartość wyświetlaczy). I użytkownicy z CPU np. od silnego i7 wzwyż żadnych problemów nie mają, a słabsze i7 oraz i5 nie wyrabiają. A może przy Twoim scenariuszu znaczenie ma także ilość VRAM? Ale to już są tylko dywagacje. W każdym razie jakiś powód gdzieś być musi.

Kabina drugiego Elfa po połączeniu obu jednostek - w moim teście:

IIElf.thumb.png.c96784ab820a5e3dd363503eee1bffc9.png

Okey, fajnie że u Ciebie to zadziałało. Rozumiem że w moim Ci nie działają kabiny po połączeniu?
Jeżeli tak to zapodaj mi kod który u Ciebie działa (może być tu fragment ze spawnem pociągów) a najlepiej całość na priv.

Chętnie się przyjrzę. Podejrzewam że chodzi o DynamicState i TrainsetState - ja poprostu u mnie nie mam różnicy więc nie mam jak przetestować a nie mam jak sprawdzić. U mnie zawsze wszsytko działa jakby tego nie ustawił. Ale jeżeli u Ciebie w moim nie działa w w swoim skrypcie LUA działa to ja chętnie ustawię tak aby Wam działało 🙂

Posted (edited)

W Twoim po połączeniu kabiny działają bez problemu. Daje się ruszyć z kabiny drugiego Elfa.
Ale w żadnej z kabin tego drugiego, podłączonego Elfa nie działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacze radia.
Chociaż radio też wydaje się działać, można je włączyć, wcisnąć ZEW, zmienić kanał, zmienić głośność (dźwięki wydają się to potwierdzać). Tak to wygląda u mnie:

IIElfOutOfOrder.thumb.png.727c8aada1afb44cd6ba68e9f1096191.png


W Twoim scenariuszu, do tego drugiego Elfa nie daje się wejść przed połączeniem obu jednostek (menu się wyświetla ale nie otwierają się drzwi). W moim można wejść do środka przed połączeniem.
Ja u siebie drugiemu Elfowi też ustawiam: SetAllowCouplerAttach(true), bo przecież później w scenariuszu, po zmianie kabiny to on się odłącza od składu i łączy z tym "zepsutym" Elfem. Przesunąłem też drugiego Elfa z 15 m od semafora (u Ciebie) na 18 m. Przy 15 m, po połączeniu - drzwi pierwszego Elfa są prawie na równi ze słupem trakcji.

Aha! Polecam przed połączeniem jednostek włączyć radio w drugim, dołączanym Elfie. Tylko na czas łączenia. Bez tego symulacja potrafi odjąć 100 pkt za "jazdę z wyłączonym radiem" 🙃

Mój kod ze spawnem (wewnątrz funkcji StartScenario() ) :

    PlayerTrainset = SpawnTrainsetOnSignal("FirstElf", FindSignal("WSD_K21"), 18, false, true, false, false, {CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EN76_022, false)})
    PlayerTrainset.SetState(DynamicState.dsCold, TrainsetState.tsDeactivation, true)
    PlayerTrainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("Timetable.xml"), true)
    Trainset02 = SpawnTrainsetOnSignal("SecondElf", FindSignal("WSD_N26"), 18, false, false, false, false, {CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EN76_022, false)})
    Trainset02.SetState(DynamicState.dsCold, TrainsetState.tsDeactivation, true)
    PlayerTrainset.SetAllowCouplerAttach(true)
    Trainset02.SetAllowCouplerAttach(true)

 

Edited by mateusz424
Posted
3 godziny temu, mateusz424 napisał(a):

W Twoim po połączeniu kabiny działają bez problemu. Daje się ruszyć z kabiny drugiego Elfa.
Ale w żadnej z kabin tego drugiego, podłączonego Elfa nie działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacze radia.
Chociaż radio też wydaje się działać, można je włączyć, wcisnąć ZEW, zmienić kanał, zmienić głośność (dźwięki wydają się to potwierdzać). Tak to wygląda u mnie:

IIElfOutOfOrder.thumb.png.727c8aada1afb44cd6ba68e9f1096191.png


W Twoim scenariuszu, do tego drugiego Elfa nie daje się wejść przed połączeniem obu jednostek (menu się wyświetla ale nie otwierają się drzwi). W moim można wejść do środka przed połączeniem.
Ja u siebie drugiemu Elfowi też ustawiam: SetAllowCouplerAttach(true), bo przecież później w scenariuszu, po zmianie kabiny to on się odłącza od składu i łączy z tym "zepsutym" Elfem. Przesunąłem też drugiego Elfa z 15 m od semafora (u Ciebie) na 18 m. Przy 15 m, po połączeniu - drzwi pierwszego Elfa są prawie na równi ze słupem trakcji.

Aha! Polecam przed połączeniem jednostek włączyć radio w drugim, dołączanym Elfie. Tylko na czas łączenia. Bez tego symulacja potrafi odjąć 100 pkt za "jazdę z wyłączonym radiem" 🙃

Mój kod ze spawnem (wewnątrz funkcji StartScenario() ) :

    PlayerTrainset = SpawnTrainsetOnSignal("FirstElf", FindSignal("WSD_K21"), 18, false, true, false, false, {CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EN76_022, false)})
    PlayerTrainset.SetState(DynamicState.dsCold, TrainsetState.tsDeactivation, true)
    PlayerTrainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("Timetable.xml"), true)
    Trainset02 = SpawnTrainsetOnSignal("SecondElf", FindSignal("WSD_N26"), 18, false, false, false, false, {CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EN76_022, false)})
    Trainset02.SetState(DynamicState.dsCold, TrainsetState.tsDeactivation, true)
    PlayerTrainset.SetAllowCouplerAttach(true)
    Trainset02.SetAllowCouplerAttach(true)

Hey, dzięki za pomoc. Różnica jest tylko w fladze IsDummy którą ustawiam na true wszędzie. Pamiętam że BOTy nie chciały jeździć jak było na false. Zmieniłem to dla tego ELFa na Wschodniej jak również dla PLAYER'a - wymusiłem mu prędkość na start. U mnie i tak działało - mam nadzieje że u tych co mieli problem z ekranami się naprawi.
Prośba o feedback czy działa wszystko i czy jest lepiej. Poprawiłem w tym scenariuszu i poprzednim Cargo też to samo było na start.

Najnowsza wersja 1.1.14 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Posted

Niestety ☹️ To nie to albo nie tylko to. U mnie w ver 1.1.14 po połączeniu i załączeniu baterii kabina drugiego Elfa nadal wygląda tak jak wcześniej:

DalejNic.thumb.jpg.c7857b3ad51369ffcf25875b3c9865d6.jpg

Przy okazji: W twoim scenariuszu, w Elfie jadącym z Powiśla (nie sprawdzałem jak w innych jednostkach) wygląda na to, że skończył się zapas płynu w zbiorniku spryskiwacza. Nie widać strugi płynu na szybie gdy użyje się spryskiwacza. To też inaczej niż w moim teście i w innych scenariuszach.

Posted (edited)

Czyli to nie jest kwestia ustawienia tylko dużego ruchu. Ten drugi elf robię linijka w linijkę tak jak Ty. Zresztą mozesz porównać bo zrobiłem surowym kodem SimRail bez nadbudówki. W innych scenariuszach nie przejmuje się od BOTa ELFa dlatego ciężko to porównywać.

Edited by patwrobel
Posted

Pisałeś, że Tobie wyświetlacze zawsze działają. Ciekawi mnie czy Ty na swoim kompie, gdy podjedziesz tym Elfem z Powiśla do tego stojącego na torze 26, przed połączeniem obu jednostek jesteś w stanie wejść do środka tego drugiego Elfa? Bo w moim teście da się i załączyć baterię i wejść do środka.
Jeśli nie możesz wtedy wejść do drugiego Elfa, to raczej nie jest to wina dużego ruchu AI. Owszem, on mógłby mieć wpływ na zawartość wyświetlaczy, czyli jej brak (na słabszych kompach może nie wystarczać wątków CPU i VRAM-u na kolejny z wielu wyświetlaczy obecnych jednocześnie na mapie). Zapewne ma też wpływ na znaczny spadek FPSów. Ale duży ruch chyba nie może mieć wpływu na zablokowane drzwi.
Wcześniej w Twoim scenariuszu, w drugim Elfie przed połączeniem obu jednostek dawało się przynajmniej włączyć baterię. Teraz, po poprawce w ver 1.1.14 - nie da się zrobić nawet i tego. Coś ewidentnie jest nie tak. I na pewno nie jest to duży ruch AI. Bo kiedy na starcie wybierze się miejsce startu Wa-wa Wschodnia (kiedy oba Elfy spawnują już połączone), to wszystkie wyświetlacze działają. A ruch AI jest przecież wtedy tak samo gęsty.
Jakoś przeczuwam, że jest całkiem niedaleko od znalezienia przyczyny. I że rozwiązanie jest banalnie proste. Bo zawsze "najciemniej jest pod latarnią" 🙂 

Posted (edited)

Ja przed połączeniem mogę załączyć baterie I wejść do środka.

Ja teraz przez tydzień nie bede mogl nic przy tym grzebać ale później może pokombinuje na innym kompie może uda mi się zreprodukować problem wowczas łatwiej będzie mi znaleźć przyczynę.

A może to kwestia odległości. Ja spawnuje drugi Elf jak gracz jest na moście. Może to jest za daleko i gra nie wrzuca go na plansze tylko robi to później z innymi opcjami. Możesz sprawdzić u Siebie - oddal gracza od drugiego elfa

Edited by patwrobel
Posted
20 godzin temu, mateusz424 napisał(a):

Pisałeś, że Tobie wyświetlacze zawsze działają. Ciekawi mnie czy Ty na swoim kompie, gdy podjedziesz tym Elfem z Powiśla do tego stojącego na torze 26, przed połączeniem obu jednostek jesteś w stanie wejść do środka tego drugiego Elfa? Bo w moim teście da się i załączyć baterię i wejść do środka.
Jeśli nie możesz wtedy wejść do drugiego Elfa, to raczej nie jest to wina dużego ruchu AI. Owszem, on mógłby mieć wpływ na zawartość wyświetlaczy, czyli jej brak (na słabszych kompach może nie wystarczać wątków CPU i VRAM-u na kolejny z wielu wyświetlaczy obecnych jednocześnie na mapie). Zapewne ma też wpływ na znaczny spadek FPSów. Ale duży ruch chyba nie może mieć wpływu na zablokowane drzwi.
Wcześniej w Twoim scenariuszu, w drugim Elfie przed połączeniem obu jednostek dawało się przynajmniej włączyć baterię. Teraz, po poprawce w ver 1.1.14 - nie da się zrobić nawet i tego. Coś ewidentnie jest nie tak. I na pewno nie jest to duży ruch AI. Bo kiedy na starcie wybierze się miejsce startu Wa-wa Wschodnia (kiedy oba Elfy spawnują już połączone), to wszystkie wyświetlacze działają. A ruch AI jest przecież wtedy tak samo gęsty.
Jakoś przeczuwam, że jest całkiem niedaleko od znalezienia przyczyny. I że rozwiązanie jest banalnie proste. Bo zawsze "najciemniej jest pod latarnią" 🙂 

Prawdopodobnie udało mi się rozwiązać ten problem. Chodziło o odległość spawn'a tego drugiego ELFa od gracza. Jak u siebie grałem bez zasilacza to wszystko się cięło i po spawn drugiego ELFa miał status TS a na zasilaniu SR czyli w pierwszej wersji nie był wgrywany od razu na planszę i faktycznie po dojechaniu nie mogłem wejść do środka. Przeniosłem spawn w momencie jak gracz wjeżdża w peron Wschodniej to powinno pomóc.

Sprawdź u Siebie czy teraz jest OK - wersja 1.1.15:
Najnowsza wersja 1.1.15 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Posted

Już tyle razy jechałem z Powiśla przez Stadion na Wschodnią, że wiem w którym momencie włącza się czuwak 🤣😂🤣

I u mnie pełen sukces! Przed połączeniem obu jednostek, w drugim Elfie daje się załączyć baterie, daje się do niego wejść no i w obu jego kabinach działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacz radia.
Fajnie, cieszę się bo scenariusz jest zacny i trochę żal było, że nie wszystko działało poprawnie. Ale już jest OK 👍

To teraz, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, popraw w taki sam sposób spawn tego "zepsutego" Elfa. Bo gdy się pod niego podjechało, to w nim objawy były identyczne jak w tym z toru 26 na Wschodniej. Niech on się spawnuje np. gdy jadący po niego Elf dostaje wjazdowy na stację. I będzie OK.
Myślę, że fajnie też będzie wolnym czasem uzupełnić plikami audio rozmowę przez radio z rewidentem podczas próby uproszczonej hamulca na Wschodniej. I próbę hamulca zrobić po wciśnięciu ZEW1, a ZEW3 niech będzie dla dyżurnego 🙂 

Posted
8 minut temu, mateusz424 napisał(a):

Już tyle razy jechałem z Powiśla przez Stadion na Wschodnią, że wiem w którym momencie włącza się czuwak 🤣😂🤣

I u mnie pełen sukces! Przed połączeniem obu jednostek, w drugim Elfie daje się załączyć baterie, daje się do niego wejść no i w obu jego kabinach działają wyświetlacze pulpitowe i wyświetlacz radia.
Fajnie, cieszę się bo scenariusz jest zacny i trochę żal było, że nie wszystko działało poprawnie. Ale już jest OK 👍

To teraz, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, popraw w taki sam sposób spawn tego "zepsutego" Elfa. Bo gdy się pod niego podjechało, to w nim objawy były identyczne jak w tym z toru 26 na Wschodniej. Niech on się spawnuje np. gdy jadący po niego Elf dostaje wjazdowy na stację. I będzie OK.
Myślę, że fajnie też będzie wolnym czasem uzupełnić plikami audio rozmowę przez radio z rewidentem podczas próby uproszczonej hamulca na Wschodniej. I próbę hamulca zrobić po wciśnięciu ZEW1, a ZEW3 niech będzie dla dyżurnego 🙂 

Super cieszę się że wreszcie jest OK. Co do Grodziska to po powrocie z urlopu przerobię żeby popsuty elf spawn robił się dopiero po podjechaniu do ostatniej sbl. I zmienię żeby ten zostawiony w torze postojowym się usunął i zrobił na nowo jak wrócimy.

Co do rewidenta to mogę dodać ale to trochę nienaturalne. EZT takie jak Elfy robia same próby uproszczone. Chyba że przerobię że to próba pełna z kierownikiem. Rewident do EZT chyba nie podchodzi.

Posted (edited)
22 godziny temu, patwrobel napisał(a):

(...) Co do rewidenta to mogę dodać ale to trochę nienaturalne. EZT takie jak Elfy robia same próby uproszczone. Chyba że przerobię że to próba pełna z kierownikiem. Rewident do EZT chyba nie podchodzi.

Aha. No to jak tak, to nie 😄 
Podobało mi się coś takiego w jakimś innym scenariuszu, ale tam chyba rzeczywiście był lok i skład towar.

To mam propozycję innego usprawnienia. Dodaj na wjeździe do tunelu przed Centralną trigger, który w wersji jesiennej oraz w zimowej będzie zmieniał pogodę na taką bez opadów. A za Centralną, na wyjeździe z tunelu dodaj drugi trigger, który przywróci opady.
Taki myk, aby obejść tą przypadłość SimRail-a, że w tunelach, w zadaszonych w całości peronach w Krakowie i na Wa-wie Centralnej pada deszcz albo śnieg.

EDIT
I jeszcze rzeczy do poprawki:

  1. Jeśli w Grodzisku nie korzysta się z opcji respawnu i obrotu składu, to podczas jazdy do Milanówka po zepsutego Elfa oraz podczas powrotu z nim do Grodziska symulacja cały czas odejmuje punkty za "jazdę z niewłaściwym kanałem radiowym". Pojawia się przy tym podpowiedź "Poprawny kanał...." ale bez numeru tego kanału. Sprawdziłem wszystkie, żaden kanał nie jest poprawny.
  2. W trakcie jazdy po zepsutego Elfa, pod czerwoną SBL-ką przed Milanówkiem sugeruję dodać tekstowe info, że po zatrzymaniu można ją minąć z prędkością nie większą niż 40 km/h. Nie wszyscy to wią.
  3. Zepsutego Elfa ciągniemy jak wagon. Ale po ponownym połączeniu z Elfem, który został w Grodzisku chyba znowu powinna być próba uproszczona?
  4. Po powrocie do Wschodniej, przed zjazdem w postojowe, kierowniczka pociągu po sprawdzeniu składu żegna się z mechanikiem kończąc służbę i wychodząc (WSD2_PERON_4). A około 2 minuty później zgłasza przez radio "91970 gotów do odjazdu".
Edited by mateusz424
Posted

Dodałem nową wersję z następującymi poprawkami:
1. Zmieniłem miejsce tworzenia uszkodzonego ELFa w Milanówku - teraz powinny działać ekrany
2. Wyłączyłem na Wschodniej komunikat kierownika po rozstaniu się

Najnowsza wersja 1.1.16 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Co do ostatniej SBL (20 zamiast 40) oraz pogody w tunelu to są błędy SimRail i bez sensu na siłę naprawianie ich w kodzie misji - pewnie kiedyś Twórcy to naprawią globalnie.
Co do radia to chyba to jest zgłoszone już w błędach a ja nie steruje tym. Ja przed zjazdem w tory postojowe wyczyszczam rozkład - może to generuje ten błąd że nie ma wówczas ustawionego aktualnego kanału.

Posted (edited)
1 godzinę temu, patwrobel napisał(a):

Dodałem nową wersję z następującymi poprawkami:
1. Zmieniłem miejsce tworzenia uszkodzonego ELFa w Milanówku - teraz powinny działać ekrany
2. Wyłączyłem na Wschodniej komunikat kierownika po rozstaniu się

Fajnie, przetestuje się.

1 godzinę temu, patwrobel napisał(a):

Co do ostatniej SBL (20 zamiast 40) oraz pogody w tunelu to są błędy SimRail i bez sensu na siłę naprawianie ich w kodzie misji - pewnie kiedyś Twórcy to naprawią globalnie.

Nie, ta nieprawidłowość SimRaila już chyba porawiona. SBLkę można minąć 40 km/h. 
Mnie chodziło o info o tym, że w ogóle można ją minąć. Sporo ludzi może o tym nie wiedzieć, potraktują czerwone na SBL jak semafor. Będą stać i cisnąć ZEW. I pisać tutaj, że nie dostają wjazdu do Milanówka 😄

1 godzinę temu, patwrobel napisał(a):

Co do radia to chyba to jest zgłoszone już w błędach a ja nie steruje tym. Ja przed zjazdem w tory postojowe wyczyszczam rozkład - może to generuje ten błąd że nie ma wówczas ustawionego aktualnego kanału.

Sterujesz, sterujesz. To radio to akurat już rozkminiłem u siebie, w testach. Nie wiem czy to jest błąd.
W rozkładzie jazdy XML jest ustawianie domyślnego radia: <StartRadioChannels><int>1</int></StartRadioChannels>.
Gdy w trakcie scenariusza usuwa się przejechany już rozkład jazdy nie ustawiając jednocześnie nowego, i jeszcze w trakcji wielokrotnej zmienia się jednostkę z której się jedzie - to nic dziwnego, że symulacja nie wie który kanał radia ma być właściwy. Wychodzi jej, że... żaden 🤣
Ale rozwiązanie jest proste: zanim ten pojedynczy Elf (czyli "drugi" z Wa-wy Wsch.) ruszy do Milanówka po tego "zepsutego" - ustaw mu:
LOCAL.PlayerTrainset.SetRadioChannel(2, true)
"LOCAL.PlayerTrainset" - czy jak tam się on się u Ciebie w tym momencie scenariusza nazywa.
Zadziała pomimo braku "nowego" rozkładu jazdy 😉

Edited by mateusz424
Posted
59 minut temu, mateusz424 napisał(a):

Fajnie, przetestuje się.

Nie, ta nieprawidłowość SimRaila już chyba porawiona. SBLkę można minąć 40 km/h. 
Mnie chodziło o info o tym, że w ogóle można ją minąć. Sporo ludzi może o tym nie wiedzieć, potraktują czerwone na SBL jak semafor. Będą stać i cisnąć ZEW. I pisać tutaj, że nie dostają wjazdu do Milanówka 😄

Sterujesz, sterujesz. To radio to akurat już rozkminiłem u siebie, w testach. Nie wiem czy to jest błąd.
W rozkładzie jazdy XML jest ustawianie domyślnego radia: <StartRadioChannels><int>1</int></StartRadioChannels>.
Gdy w trakcie scenariusza usuwa się przejechany już rozkład jazdy nie ustawiając jednocześnie nowego, i jeszcze w trakcji wielokrotnej zmienia się jednostkę z której się jedzie - to nic dziwnego, że symulacja nie wie który kanał radia ma być właściwy. Wychodzi jej, że... żaden 🤣
Ale rozwiązanie jest proste: zanim ten pojedynczy Elf (czyli "drugi" z Wa-wy Wsch.) ruszy do Milanówka po tego "zepsutego" - ustaw mu:
LOCAL.PlayerTrainset.SetRadioChannel(2, true)
"LOCAL.PlayerTrainset" - czy jak tam się on się u Ciebie w tym momencie scenariusza nazywa.
Zadziała pomimo braku "nowego" rozkładu jazdy 😉

Ustawienie radia dodałem - widocznie po rozłączeniu ta 2 jednostka nie ma ustawionego kanału. Teraz przed wyjazdem ustawiam na wszelki wypadek we wszystkich 3 wersjach w Grodzisku.

Co do SBL to będą wiedzieć bo jak zatrzymasz się pod SBL w małej odległości to prędkość na najbliższym semaforze zmienia się z 0 km/h na 20 km/h -> i o tym błędzie mówiłem (zgłoszony) że powinno podpowiadać 40 km/h

Najnowsza wersja 1.1.17 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Posted (edited)
8 godzin temu, patwrobel napisał(a):

Ustawienie radia dodałem - widocznie po rozłączeniu ta 2 jednostka nie ma ustawionego kanału. Teraz przed wyjazdem ustawiam na wszelki wypadek we wszystkich 3 wersjach w Grodzisku.

Co do SBL to będą wiedzieć bo jak zatrzymasz się pod SBL w małej odległości to prędkość na najbliższym semaforze zmienia się z 0 km/h na 20 km/h -> i o tym błędzie mówiłem (zgłoszony) że powinno podpowiadać 40 km/h

Najnowsza wersja 1.1.17 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Patwrobel - czy jest możliwość wprowadzenia modyfikacji do tego scenariusza, żeby skład zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych z Warszawy Wschodniej do Skierniewic? Chodzi mi głównie o zatrzymania na wszystkich dostępnych stacjach warszawskich od Wschodniej do Ursus Niedźwiadek a potem dalej na wszystkich do Skierniewic? Oczywiście nie chodzi mi o średnicówkę, bo nie ma Śródmieścia, więc Wschodnia, Centralna, Zachodnia, Włochy, Ursus, Ursus Niedźwiadek.

Edited by maszynista_ezt
  • I disagree 1
Posted

Wprowadzenie tych zatrzymań trochę kłóciłoby się moim zdaniem z pierwotnym założeniem tej misji tj. RE1 Sprinter.
Jeśli już to może odwrotnie tj. z zatrzymaniami na wszystkich przystankach warszawskich i z tylko najważniejszymi potem (tj. Pruszków, Grodzisk, Żyrardów, Skierniewice).

Posted
53 minuty temu, Sklox napisał(a):

Wprowadzenie tych zatrzymań trochę kłóciłoby się moim zdaniem z pierwotnym założeniem tej misji tj. RE1 Sprinter.
Jeśli już to może odwrotnie tj. z zatrzymaniami na wszystkich przystankach warszawskich i z tylko najważniejszymi potem (tj. Pruszków, Grodzisk, Żyrardów, Skierniewice).

No niby tak. Ale można to potraktować jako oddzielny scenariusz, bez zdarzeń losowych.

Posted

Taka modyfikacja na tym etapie nie jest możliwa bo wowczas ruch jest inna linia i zdarzenia nie zadziałają. Musiałbym przygotować alternatywny przejazd Wlochy-Pruszkow z dedykowanymi eventami i ruchem AI. Po drugie dochodzi mnóstwo wariantów rozkładu, które niestety nie można generować dynamicznie. Lepiej przygotować nowy scenariusz od zera. Może kiedyś w przyszłości 🙂

Posted
9 godzin temu, patwrobel napisał(a):

Taka modyfikacja na tym etapie nie jest możliwa bo wowczas ruch jest inna linia i zdarzenia nie zadziałają. Musiałbym przygotować alternatywny przejazd Wlochy-Pruszkow z dedykowanymi eventami i ruchem AI. Po drugie dochodzi mnóstwo wariantów rozkładu, które niestety nie można generować dynamicznie. Lepiej przygotować nowy scenariusz od zera. Może kiedyś w przyszłości 🙂

Ok, to czekam z niecierpliwością:). Mi wystarczyłby zwykły przejazd nawet bez zdarzeń losowych

Posted (edited)

Przejechałem scenariusz z wyborem Grodzisk Mazowiecki oraz zepsuty Elf z Milanówka w całości (jednym ciągiem).
W zasadzie wszystko w porządku. W zasadzie, bo poza jednym:

W dniu 13.07.2025 o 19:44, patwrobel napisał(a):

(...) Co do Grodziska to po powrocie z urlopu przerobię żeby popsuty elf spawn robił się dopiero po podjechaniu do ostatniej sbl. I zmienię żeby ten zostawiony w torze postojowym się usunął i zrobił na nowo jak wrócimy. (...)

O tym chyba zapomniałeś, albo ten zostawiony w Grodzisku Elf w dalszym ciągu ma spawn zbyt wcześnie. Gdy po powrocie z Milanówka się pod niego podjedzie, jest tak samo "martwy" jak wcześniej ten w Wa-wie Wschodniej. Wpływu na przebieg symulacji to nie ma, bo ten Elf i tak jedzie jako drugi. Ale jeśli to poprawisz, to będziesz mógł usunąć te komunikaty z pytaniem o "restart i obrót pociągu" bo nie będą wtedy do niczego potrzebne.

Poza tym scenariusz jest super!
Właściwie to jest nawet fajniej niż na Multiplayerze. Poza miejscowymi i chwilowymi spadkami FPS (głównie w Wa-wie) nie ma żadnych lagów serwera. Ani żadnych "Oskarków" w ciopągach i na nastawniach 😉

Na koniec coś extra.
Twój scenariusz kończy się wyjściem mechanika z Elfa po zabezpieczeniu i wygaszeniu składu.
Użycie jednej z podanych niżej dwóch wersji coroutynki zakończy scenariusz 5 sekund po wyłączeniu baterii (to 5 sekund jest na zamknięcie klapki włącznika 😁).

Wersja 1:
 

CreateCoroutine(function ()
	while RailstockGetPlayerTrainset().Vehicles[1].controller.batteryStatus do
	   coroutine.yield(CoroutineYields.WaitFrames, 60)
	end
	coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 5)
    FinishMission(MissionResultEnum.Success)
end)

Wersja 2:
 

CreateCoroutine(function ()
	coroutine.yield(CoroutineYields.WaitUntil, function ()
            return not RailstockGetPlayerTrainset().Vehicles[1].controller.batteryStatus
	end)
	coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 5)
	FinishMission(MissionResultEnum.Success)
end)
Edited by mateusz424
Posted
10 godzin temu, maszynista_ezt napisał(a):

Ok, to czekam z niecierpliwością:). Mi wystarczyłby zwykły przejazd nawet bez zdarzeń losowych

A tak dopytam bo chyba w DLC Łódź sa scenariusze Warszawa Skierniewice i Skierniewice Warszawa. W takim razie poco dublować?

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy