Jump to content

[patwrobel] Misja 3 - Sprinter KM - RE1 [Warszawa - Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice - Warszawa]


Recommended Posts

Posted (edited)

Przedstawiam mój trzeci scenariusz pod SimRail:
Mamy do dyspozycji 3 trasy z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, Żyrardowa lub Skierniewic oraz trasę powrotną.
Na każdej z tych stacji docelowych po zjechaniu w tory postojowe jest pytanie czy chcemy wykonać dodatkowe prace na stacji - pomóc innemu składowi, zabrać ludzi z innego przystanku lub wykonać własny oblot.
Scenariusz ma wbudowane kilka "większych" wydarzeń losowych i to gracz może za każdym razem decydować jak chce pojechać (opis w sekcji Dodatkowe opcje). Można grać w trybie losowym i czekać na niespodziewane lub wyłączyć zdarzenia losowe jeżeli chcemy pojeździć płynnie. Jest też 3 opcja kiedy chcemy wybrać konkretne zdarzenie (konkretny przejazd) dla własnej przyjemności.

Aktualna wersja scenariusza:

Wersja: 1.1.0
Data aktualizacji: 2025.06.16

 

Instalacja

Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail:

..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\

Pobierz

Najnowsza wersja dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Etap startowy scenariusza

Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca.

Symulacja

Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.)

Pogoda i pora dnia

Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji:

  • Pogowa (poda roku):
    • Deszczowa (Wiosna)
    • Słoneczna (Lato)
    • Mglista (Jesień)
    • Śnieżna (Zima)
  • Pora dnia:
    • ★ Uruchom scenariusz z domyślną godziną ★
    • Lista godzin co 2h od 3:00 do 23:00

 

Misja 3 - Sprinter KM - RE1

  • Tabor: 2xEN76 - Elf
  • Kanał startowy: 2
  • Opis:
    Rozpoczynamy na peronie p.o. Warszawa Powiśle. Przejmujemy pociąg 91836 relacji Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Wschodnia (1xELF). Po dojechaniu do stacji Warszawa Wschodnia zjeżdżamy w tory postojowe i łączymy się z drugim EZT. Po połączeniu składu jedziemy jako pociąg przyśpieszony RE1 19152 jednej z 3 wybranych relacji:
    UWAGA: Przystanki Powiśle i Stadion nie są obsługiwane więc nie otwieramy drzwi
  • Trasy:
    • W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia
    • W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia
    • W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia
  • W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia:
    • Przebieg:
      • Do stacji Pruszków:
        pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia
      • Od stacji Pruszków:
        zatrzymanie na każdym przystanku osobowym
    • Etapy:
      • Warszawa Powiśle (Początek)
      • Warszawa Wschodnia (Tor postojowy)
      • Warszawa Zachodnia (Wyjazd)
      • Grodzisk Mazowiecki (Tor postojowy)
      • Józefinów (Pod wjazdem)
  • W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia:
    • Przebieg:
      • Do stacji Grodzisk Mazowiecki:
        pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia
      • Od stacji Grodzisk Mazowiecki:
        zatrzymanie na każdym przystanku osobowym
    • Etapy:
      • Warszawa Powiśle (Początek)
      • Warszawa Wschodnia (Tor postojowy)
      • Warszawa Zachodnia (Wyjazd)
      • Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy)
      • Żyrardów (Tor postojowy)
      • Józefinów (Pod wjazdem)
  • W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia:
    • Przebieg:
      • Do stacji Grodzisk Mazowiecki:
        pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia
      • Od stacji Grodzisk Mazowiecki:
        zatrzymanie na każdym przystanku osobowym
    • Etapy:
      • Warszawa Powiśle (Początek)
      • Warszawa Wschodnia (Tor postojowy)
      • Warszawa Zachodnia (Wyjazd)
      • Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy)
      • Żyrardów (Wjazd od Warszawy)
      • Skierniewice (Tor postojowy)
      • Żyrardów (Wjazd od Skierniewic)
      • Józefinów (Pod wjazdem)
  • Manewry:
    • Na każdej stacji docelowej (Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice) gracz po zjechaniu w tory postojowe będzie zapytany czy chce wykonać dodatkowe prace na stacji. Dla każdej z tych 3 stacji jest różne zadanie do wykonania.
    • Pytanie o manewry jest zawsze - niezależnie od konfiguracji opcji "Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych" (opis niżej)
    • Manewry na st. Grodzisk Mazowiecki determinują inny wyjazd ze stacji
  • Dodatkowe opcje:
    • W scenariuszu jest dodatkowe pytanie:
      Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych
    • Opis
      W misji zaszyte są "większe" zdarzenia losowe - gracz może mieć wpływ na ich przebieg. Chodzi tu o zamknięcie toru, jazdę lewym torem lub dodatkowe manewry. Dlatego na początku misji gracz zostanie poproszony o wybranie jednej z 3 opcji:
    • Możliwe opcje do wyboru:
      • ★ Wydarzenia losowane zgodnie ze scenariuszem ★
        Zdarzenia losują się zgodnie z przyjętym prawdopodobieństwem.
      • Jazda bez wydarzeń losowych
        Brak wydarzeń - czysta jazda bez większysz wydarzeń.
      • Gracz decyduje przy kazdym zdarzeniu
        Przy każdym zdarzeniu gracz zostanie poproszony o wskazanie, który scenariusz wybiera dla najbliższej sytuacji.
    • Niezależnie od tych "większych" wydarzeń po drodze są losowane mniejsze zdarzenia - jak brak wjazdu / wyjazdu, inny tor przejazdu na stacji, czy nie działający TOP.
  • Łączenie ELFów:
    • Podjeżdżamy i uderzamy z niską prędkością (ok 3km/h) o sprzęg drugiego EZT
    • Wychodzimy z kabiny i podchodzimy do pierwszych drzwi drugiego EZT
    • Włączamy baterię (zielona klapka przy drzwiach na zewnątrz)
    • Wchodzimy do kabiny i przełączamy aktywację kabiny na:
      Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wilokrotnej
    • Wracamy do pierwszego EZT i przełączamy aktywację kabiny na:
      Aktywacja pierwszej kabiny w trakcji wilokrotnej
    • Odhamowujemy (Odblokowanie przewodu głównego)
    • UWAGA: ważne aby w drugiej EZT zadajnik jazdy był na środku
      (nie może być w pozycji hamowania)

 

image.jpeg.370e62005bfc3aecc2e0f55432caa432.jpeg
image.jpeg.dc8d504ee8dbb2e0347495ae9e159fe9.jpeg
image.jpeg.b688788f663c8c5f95c54fff11ec4149.jpeg
image.jpeg.6a247d1a16b58f235ad84f413653884f.jpeg
image.jpeg.90d42f5df83536af81c2cfc5c20ef9ed.jpeg

Edited by patwrobel
  • Like 7
  • Thanks 1
Posted

Niestety scenariusza do Grodziska, ze ściąganiem zepsutego Elfa z Milanówka nie da się ukończyć. Pomijam, że po dojechaniu do Grodziska i zmianie kabiny umierają ekrany w obu kabinach, ale po ściągnięciu Elfa z Milanówka taka oto sytuacja. Ani ósemka, ani kibel nie dostają wyjazdu i pat.

image.thumb.png.78e47de1d0350646b3b76a5150406794.png

image.thumb.png.bfb873b4bb061ec4311e446ff7d9dde0.png

image.thumb.png.2be5035f32527fcde81e9f2fe2985118.png

image.thumb.png.eef42dd559b64cb38954a86958a8f485.png

SimRail_log_2025-06-17_10-46-30.txt

Posted

@bart_dem Tego towara w peronach już nie powinno być. To psuje ustawienie przeboegu dla pociągu z Warszawy i nie pozwala wyprawić pociągu do Warszawy.
Problem z asynchronicznym usuwaniem starych pociągów. Już poprawione w wersji 1.1.2

 

Najnowsza wersja 1.1.2 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

 

  • Thanks 1
Posted

pytanko poniewaz przewod glowny nie chce sie napelnic a mam przy holowaniu popsutego elfa ustawione dobrze wszystko kabina aktywna w ktorej jestem jest na pozycji 

pierwszej kabiny

 image.png.c8dcb34c829d707682677b5d85a350dc.png

O co chodzi mam czekac czy jak?

 

Posted (edited)

Odhamowanie nie ma nic wspólnego ze scenariuszem czekanie nic nie da. Opisałem jak ja to robię krok po kroku - u mnie taka kolejność działa.

 

  • Podjeżdżamy i uderzamy z niską prędkością (ok 3km/h) o sprzęg drugiego EZT
  • Wychodzimy z kabiny i podchodzimy do pierwszych drzwi drugiego EZT
  • Włączamy baterię (zielona klapka przy drzwiach na zewnątrz)
  • Wchodzimy do kabiny i przełączamy aktywację kabiny na:
    Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wilokrotnej
  • Wracamy do pierwszego EZT i przełączamy aktywację kabiny na:
    Aktywacja pierwszej kabiny w trakcji wilokrotnej
  • Odhamowujemy (Odblokowanie przewodu głównego)
  • UWAGA: ważne aby w drugiej EZT zadajnik jazdy był na środku
    (nie może być w pozycji hamowania)

 

Bardzo ważne żeby w drugim (ostatnim) EZT zadajnik był na pozycji "Utrzymanie hamowania / zdjęcie mocy" lub wyżej. Jak kiedyś zahamowałem elektrodynamicznie to w 1 EZT nie mogłem odhamować. Niestety ja w scenariuszu tym nie steruję i nie mam technicznie możliwości zresetowania połączonego składu.

Edited by patwrobel
  • Thanks 1
Posted

@WARESARES w zepsutym Elfie musisz włączyć baterię, podnieść pantografy i nastawnik na utrzymanie hamowania. Kabiny w nim nie aktywujesz. 

@patwrobel a co z martwymi ekranami? Tylko w kabinie w której zaczynaliśmy ekran pozostaje aktywny (chyba🤔) To samo jest w scenariuszu do Skierniewic, po zmianie kabiny ekrany i radio wygaszone. Podejrzewam, że to błąd gry, albo może jest jakiś sposób na włączenie tych ekranów o którym nie mam pojęcia?

Posted

@bart_dem to jest błąd gry i występuje u niektórych u mnie np. nigdy tak nie mam. Ja w zepsutym elfie włączam baterie i aktywuje kabinę jako ostatnią, nic nie robię z pantografami same się podnoszą. Zepsuty ELF to tak naprawdę jest umowne - jest to normalny pełnoprawny pociąg - nie ma nic dezaktywowane. Tylko na potrzeby fabuły jest tak napisane/powiedziane 🙂

@adisuper przydałby się log. Coś pewnie blokuje przejazd obu pociągów ale na screanie nic nie widać.

Posted (edited)

Dobra udalo mi sie dojechac do zyrardowa i pomanewrowac i takie cos

image.thumb.png.9e80f064c480e777455c26b9e5cb6f80.png

Wydarzylo sie to tak ze po awari z wydarzenia losowego skladu elfa wymanewrowalem do tarczy zgodnie ze wskazowkami dyzurnego po dojechaniu do tarczy manewrowej sklad sie usunol. Wrocilem do 1 elfa i wchodzac do niego takie cos mnie spotkalo co ciekawe jeszcze radiostop sie zalaczyl przed wykolejeniem xD

SimRail_log_2025-06-17_11-05-31.txt

Edited by WARESARES
Posted
6 godzin temu, patwrobel napisał(a):

@bart_dem Tego towara w peronach już nie powinno być. To psuje ustawienie przeboegu dla pociągu z Warszawy i nie pozwala wyprawić pociągu do Warszawy.
Problem z asynchronicznym usuwaniem starych pociągów. Już poprawione w wersji 1.1.2

Najnowsza wersja 1.1.2 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Niestety ta poprawka nic nie zmieniła. Dalej mam to samo, w peronach towar i kibel oraz ósemka bez wyjazdu. Nie zapisał mi się zrzut, musisz mi uwierzyć na słowo.

Posted

Wg mnie to chyba jest losowa grupa graczy która z powodu wystąpienia jakiegoś przypadku jednego na milion nie ukończy scenariusza. Przypadku niezależnego od autora scenariusza. Wynikającego z jakiś błędów w LUA Simrail albo wydajności komputera (ładowanie przebiegów i wydarzeń zależnych od jakiegoś czynnika. Zanim się załaduje to po ptokach) 

  • I disagree 1
Posted (edited)
2 godziny temu, bart_dem napisał(a):

Niestety ta poprawka nic nie zmieniła. Dalej mam to samo, w peronach towar i kibel oraz ósemka bez wyjazdu. Nie zapisał mi się zrzut, musisz mi uwierzyć na słowo.

Podeślij log z tego nowego przejazdu może coś uda mi się wywnioskować. Jutro pozmieniam algorytm przy łączeniu składów bo coś się ostatnio zmieniło w SimRail i teraz ten moment ciągle generuje problem a ja ten fragment pisałem że 2 m-ce temu i testowałem. Problemy sa jak się jedzie całość pewnie a ja nie jestem w stanie testować jeżdżąc cały czas całe trasy. Jak robię testy fragmentami. Druga kwestia pewnie sprzęt ma znaczenie ale to tylko domysły ja tylko misję napisałem

Edited by patwrobel
Posted
2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

Wg mnie to chyba jest losowa grupa graczy która z powodu wystąpienia jakiegoś przypadku jednego na milion nie ukończy scenariusza. Przypadku niezależnego od autora scenariusza. Wynikającego z jakiś błędów w LUA Simrail albo wydajności komputera (ładowanie przebiegów i wydarzeń zależnych od jakiegoś czynnika. Zanim się załaduje to po ptokach) 

nie wiem bo kolega mial ten sam problem co ja wiec watpie ale moze jeden na milion to jest mozliwe ukonczenie scenariusza bez problemow. No nie wiem

Posted
19 minut temu, WARESARES napisał(a):

No nie wiem

Kierownik ukończył, Ty nie. Gdzie wina? Bo chyba nie w scenariuszu. On tylko wpisuje kod realizowany przez silnik gry. 

  • I disagree 1
Posted
22 minuty temu, misiek_131415 napisał(a):

Kierownik ukończył, Ty nie. Gdzie wina? Bo chyba nie w scenariuszu. On tylko wpisuje kod realizowany przez silnik gry. 

Nie kierownik tylko u znajomego ten sam problem wiec napewno nie moj. Inne scenariusze dzialaja bez zarzutu czyja wina w takim razie?

Posted (edited)

 

Dodałem kilka poprawek. U mnie te wszystkie problemu nie występują, więc mogę tylko domyślać się co poprawić - programuje na czuja.
Prośba o sprawdzenie tej wersji czy problemy zniknęły.
Zwłaszcza prośba o przetestowanie osób, które zgłaszały problemy wyżej czy teraz jest OK.
Znalazłem jeszcze 2 drobne błędy więc podbijam na wersję: 1.1.4

Najnowsza wersja 1.1.4 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

PS. Pociąg z którym łączymy się na Wschodniej wcześniej był jako BOT (dummy=TRUE). Teraz zmieniłem że jest to pociąg PLAYER (dummy=FALSE) - dajcie znać czy to poprawiło czy pogorszyło: łączenie / zmianę kabiny / monitory. Czy nic to nie zmienia czy jest gorzej.

Edited by patwrobel
Posted (edited)

Siemano,

scenariusz zapowiada się super ale po obrocie na wschodniej nie mam kanałów radiowych w rozkładzie i cały czas dostaje ujemne punkty za zły kanał radiowy przy czym w nawiasie jest napisane (poprawny kanał) i nic dalej tak jakby trzeba było ustawić nie istniejący kanał.

Druga sprawa nie wiem czego to jest wina ale u mnie więcej niż 40fps w Warszawie nie osiągnąć (rtx 4060 amd 5 5700) na takich samych ustawieniach na multi jest conajmiej 60/70 fps

Edited by wiensaczek
Posted
8 minut temu, wiensaczek napisał(a):

Druga sprawa nie wiem czego to jest wina ale u mnie więcej niż 40fps w Warszawie nie osiągnąć (rtx 4060 amd 5 5700) na takich samych ustawieniach na multi jest conajmiej 60/70 fps

Podejrzewam, że "jeżdżącego otoczenia", czyli składów. Mam tak samo

Posted (edited)
5 godzin temu, patwrobel napisał(a):

Dodałem kilka poprawek. U mnie te wszystkie problemu nie występują, więc mogę tylko domyślać się co poprawić - programuje na czuja.
Prośba o sprawdzenie tej wersji czy problemy zniknęły.
Zwłaszcza prośba o przetestowanie osób, które zgłaszały problemy wyżej czy teraz jest OK.
Znalazłem jeszcze 2 drobne błędy więc podbijam na wersję: 1.1.4

Najnowsza wersja 1.1.4 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

PS. Pociąg z którym łączymy się na Wschodniej wcześniej był jako BOT (dummy=TRUE). Teraz zmieniłem że jest to pociąg PLAYER (dummy=FALSE) - dajcie znać czy to poprawiło czy pogorszyło: łączenie / zmianę kabiny / monitory. Czy nic to nie zmienia czy jest gorzej.

Pociąg z którym się łączymy teraz jest już uruchomiony i to jest jedyna zmiana, ekrany nadal martwe.

Błąd w Grodzisku nadal występuje czyli kibel i ósemka nie dostają wyjazdu i towar w peronach. Ale chyba znalazłem wskazówkę dla Ciebie, może będzie pomocna. Przewinąłem trochę chat, bo chwilę wcześniej zauważyłem jakąś dziwną linijkę i to może być to.

image.thumb.png.31801b84b1803b6f5598de9b87f81377.png

SimRail_log_2025-06-18_14-55-58.txt

Edited by bart_dem
Posted

Teraz uruchomiłem scenariusz nie od początku, a z toru postojowego na Wschodniej gdzie mamy już połączone oba składy. Z ciekawości poszedłem do drugiego Elfa i ekrany działają. Czy ja robię coś źle przy łączeniu obu jednostek? Czy te ekrany trzeba w jakiś sposób samodzielnie aktywować, włączyć...?

Posted (edited)

 

Wczoraj przejechałem scenariusz. Wspaniała sprawa, duży wybór opcji, wszystko działa, ekrany też. 
Jedyna moja uwaga dotyczy intensywnego ruchu kolejowego: z jednej strony fajnie sobie jechać wśród tylu innych pociągów. Z drugiej strony taka ilość pociągów powoduje u mnie spadek fps w Warszawie, chwilami do wartości nawet 17 fps. Podczas gdy w innych scenariuszach całą Warszawę przejeżdżam w stabilnych 66 fps. 
Może warto dodać jeszcze jedną opcję przed rozpoczęciem scenariusza: ruch duży -> średni -> mały, dla posiadaczy nieco słabszych kompów?

Co do sprzęgania dwóch Elfów zrobiłem to w taki sposób:
1. Podjechałem do drugiego ("zepsutego") Elfa i "wjechałem" w niego z prędkością około 3 km/h. Nastąpiło połączenie sprzęgów.
2. Wysiadłem z pierwszego Elfa i w drugim Elfie włączyłem baterię przełącznikiem pod klapką obok drzwi.
3. Wszedłem do kabiny drugiego Elfa i tam aktywowałem kabinę jako ostatnią kabinę w trakcji wielokrotnej. Upewniłem się czy zadajnik jazdy nie jest w pozycji hamowania i czy dźwignia hamulca jest w położeniu wyluzowany.
4. Wróciłem do pierwszego Elfa, do kabiny w której przyjechałem - czyli od strony dołączonego "zepsutego" Elfa. I w tej kabinie:
   a) ustawiłem zadajnik jazdy w pozycji utrzymania prędkości (druga od przodu) i ustawiłem dźwignię hamulca w pozycji wyluzowany, upewniłem się że hamulec sprężynowy jest wyłączony.
   b) przestawiłem nawrotnik w pozycję neutralną,
   c) przełącznik świateł ustawiłem na 0 (wyłączone),
   d) opuściłem pantograf, wyłącznika szybkiego wyłączyć się nie da.
   e) wyłączyłem radio,
   f) i tu WAŻNE: zdezaktywowałem tą kabinę - przecież w drugą stronę będę sterował z przeciwnej.
5. Przeszedłem do drugiej kabiny tego Elfa (zmiana kabiny).
6. Tą kabinę aktywowałem jako pierwszą kabinę w trakcji wielokrotnej. Wtedy włączają się ekrany. 
7. Włączyłem radio.
8. Podniosłem przedni pantograf - w Elfie, inaczej niż w innych pojazdach, jeździ się z podniesionym przednim pantografem. Podniosły się przednie pantografy w obu Elfach.
9. Włączyłem wyłącznik szybki (pomimo, że w poprzedniej kabinie pozostał przecież włączony).
10. Przełącznik świateł ustawiłem na Tb1.
11. Po nabiciu powietrza przez sprężarki bez problemu odhamowałem skład.

Być może chodzi o zdezaktywowanie kabiny, w której podjeżdżałeś do "zepsutego" Elfa i o powyłączanie tam wszystkiego. No bo na logikę biorąc jak można by sterować z drugiej kabiny, skoro pierwsza została aktywna w trakcji jednokrotnej i wszystko pozostało tam włączone?
Ale mogę się mylić 😉

 

Edited by mateusz424
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy