Jump to content

Recommended Posts

Posted

Czy za długi skład towarowy?

Przedstawiona sytuacja uniemożliwia przejazd pendolino. Jedynym wyjściem z sytuacji jest wypuszczenie towarowego i dopiero za nim pendolino. To nie pierwsza tego typu sytuacja w Tunelu. Dlatego z reguły pociągi mające przelot puszczam bokiem po torze 4-tym a pociągi wyprzedzane zatrzymuję na torze 2-gim przy peronie. 

obraz_2025-05-22_212415854.png

  • SIMRAIL Team
Posted

1) Jechał człowiek czy bot? Co do długości pociągu, to sprawdzimy.

2) Tak z mojego doświadczenia - szlak z Tunelu do Kozłowa to raptem 4,5 kilometra z górki z nachyleniem 8-10‰, więc pociągi towarowe pokonują go równie szybko co pasażerskie i stawianie ich na bok w tunelu jest wątpliwe, w szczególności pociągów 4120xx, które są pociągami kontenerowymi, a więc z natury rzeczy nieciężkie i dosyć zwinnie nabierają prędkości.

  • I agree 4
Posted

Wszystkie widoczne składy obsługiwały boty. Przy wszystkich możliwościach zatrzymywania przed semaforami wyjazdowym bot zachowuje odległość 10 m do nich. Celowo upozorowałem taką sytuację aby zobrazować zagadnienie. Gracze różnie się zatrzymują, wiadomo. Są sytuacje, że jak przychodzą pociągi po torach lewych i robi się chwilowy tłok, to jednak tor 4-ty jest potrzebny. Aby zachować elementarną przepustowość i zachować jakiekolwiek priorytety zatrzymuję jednak przy torze 2-gim. Wtedy przejazd jest zachowany bokiem po torze 4-tym niestety z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Pomijam już irytację graczy dlaczego oni nie jadą a jedzie jakiś towar. Ale trudno przy nawale pracy jeszcze odpowiadać jak , po co i dlaczego. Możliwości przetrzymywania składów ma Kozłów i nieco mniejsze Miechów. Dlatego Tunel ma tylko możliwości tranzytowe. Z tego tytułu jestem za rozszerzeniem katalogu zapytań do AI aby min przywoływać konkretne składy celem uniknięcia zatorów. Trenowałem niektóre opcje w Miechowie. Do Kozłowa nie zaglądam, bo kostkowy mi nie leży. Chyba, że go przerobicie na komputerowy.

Jest jeszcze jedna kwestia. Stwierdziłem brak możliwości wypuszczania z Tunelu do Kozłowa po lewym czyli 1-szym. Tak to jest, czy ja czegoś nie umiem?

Proszę przeczytać mój wątek o AI i współdziałaniu z nim. Do tego wyobrazić sobie potencjalne sytuacje i chyba łącząc te oba wątki masz jak mi się wydaje pełny obraz tego o co mi chodzi. Owocnych przemyśleń.

Jeszcze raz przepraszam za ten jadowity wpis.

Pozdrawiam

Posted

Miałem podobną sytuację w Miechowie, też ze składem kontenerowym 132xxx. Niektóre z tych składów mają prawie 600 metrów długości. Tyle, że w moim przypadku towara prowadził człowiek i można się było dogadać żeby podciągnął pod sam semafor i skład się zmieścił. Moim zdaniem nie powinno się skracać składów, a dodać na nastawniach jakąś rozpiskę z długościami odcinków (w tym przypadku pomiędzy semaforami G a E) tak żeby dyżurny wiedział czy dany skład towarowy zmieści się na odcinku na który zamierza go wpuścić.

  • Like 1
Posted

A mnie się marzyło kiedyś  że dyżurny będzie musiał znać długości torów i musiał wiedzieć jaki skład może przyjąć. Myśleć. Po prostu myśleć.  A mamy kasowanie wagonów po raz kolejny.  

  • Sad 1
  • I agree 4
Posted

@misiek_131415 Byłoby to bardzo fajne rozwiązanie, tylko w grze musielibyśmy dostać informację o długości każdego pociągu i poszczególnych torów.

Jak mam co chwilę się przełączać ma Wiki to już lepiej niech zostanie jak jest.

  • I agree 1
Posted
6 minut temu, zbynak napisał(a):

tylko w grze musielibyśmy dostać informację o długości każdego pociągu

A przypadkiem nie ma tego w RJ w zakładce opis pociągu? Natomiast jak już wcześniej napisałem na każdej nastawni powinna być dostępna rozpiska z długościami torów w stacji żeby nie trzeba było szukać i przełączać się na jakieś Wiki.

  • I agree 1
Posted (edited)
Godzinę temu, bart_dem napisał(a):

A przypadkiem nie ma tego w RJ w zakładce opis pociągu? Natomiast jak już wcześniej napisałem na każdej nastawni powinna być dostępna rozpiska z długościami torów w stacji żeby nie trzeba było szukać i przełączać się na jakieś Wiki.

Wystarczyłoby, żeby taka rozpiska z Wiki była na kartce położonej na biurku w nastawni. Tak samo jak prędkości na bok poszczególnych rozjazdów. W sumie możnaby to zgrabnie zmieścić na jednej kartce.

Przydałaby się również rozpiska ile poszczególnym kategoriom pociągów zajmuje dojazd do sąsiedniego posterunku, aby mieć wiedzę, którą tutaj opisał @Królik Uszasty:

W dniu 23.05.2025 o 00:02, Królik Uszasty napisał(a):

2) Tak z mojego doświadczenia - szlak z Tunelu do Kozłowa to raptem 4,5 kilometra z górki z nachyleniem 8-10‰, więc pociągi towarowe pokonują go równie szybko co pasażerskie i stawianie ich na bok w tunelu jest wątpliwe, w szczególności pociągów 4120xx, które są pociągami kontenerowymi, a więc z natury rzeczy nieciężkie i dosyć zwinnie nabierają prędkości.

 

Tak wiem, że dyżurny powinien takie rzeczy mieć w głowie, ale zazwyczaj dyżurny nie siedzi codziennie na jednej z kilkudziesięciu rozsianych po Polsce nastawni!

Edited by Masterczulki
  • Like 1
  • I agree 3
  • 2 months later...
Posted
W dniu 22.05.2025 o 21:31, pomperek napisał(a):

Czy za długi skład towarowy?

Przedstawiona sytuacja uniemożliwia przejazd pendolino. Jedynym wyjściem z sytuacji jest wypuszczenie towarowego i dopiero za nim pendolino. To nie pierwsza tego typu sytuacja w Tunelu. Dlatego z reguły pociągi mające przelot puszczam bokiem po torze 4-tym a pociągi wyprzedzane zatrzymuję na torze 2-gim przy peronie. 

obraz_2025-05-22_212415854.png

 

Zrzut ekranu (2).png

Zrzut ekranu (3).png

Posted

Pisałem swego czasu o udostępnieniu informacji dyżurnym o długości składów. Można to chyba stworzyć, lub raczej rozszerzyć dział o danych pociągu. Osobną kwestią jest wyposażenie dyżurnych w rozpiskę dotyczącą długości wszystkich odcinków torów użytkowych. Nikt mi nie powie, że takich danych techniczno- ruchowych na żadnym posterunku nie ma. 

  • I agree 1
Posted
6 godzin temu, pomperek napisał(a):

Pisałem swego czasu o udostępnieniu informacji dyżurnym o długości składów. Można to chyba stworzyć, lub raczej rozszerzyć dział o danych pociągu. Osobną kwestią jest wyposażenie dyżurnych w rozpiskę dotyczącą długości wszystkich odcinków torów użytkowych. Nikt mi nie powie, że takich danych techniczno- ruchowych na żadnym posterunku nie ma. 

Jak pisał Marcion wyżej masz to w wiki. To bez znaczenia czy klikniesz myszką na biurku czy zrobisz ALT+TAB czy drugi monitor. Są na wiki długości wszystkich torów. 

https://wiki.simrail.eu/Stations/Poland/Overview

 

 

Posted
2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

a ALT i TAB masz?

Dokładnie, ja tym operuję cały czas, mapa danego serwera(niezbędna przy określaniu prorytetów puszczania pociągów), wiki danej nastawni ( jest bardzo pomocna), plik odradzania (czasem do niego zaglądam), ostatnio doszedł jeszcze F8  żeby zaliczyć osiągnięcia starszego dyżurnego ( co się udało).

Posted
15 godzin temu, Spanddark napisał(a):

mapa danego serwera(niezbędna przy określaniu prorytetów puszczania pociągów)

Więcej frajdy jest bez mapy, tylko z EDR.  Spróbuj. 

  • I agree 1
Posted

No tak masz rację ale pod warunkiem że każdy na nastawni go uzupełnia, chodzi mi godziny przejazdów i odjazdów... A z tym to już nie jest tak rużowo, nie raz według edr pociąg nie wyjechał z 2 czy 3 nastawni poprzedzających, puszczasz towara a tu nastawnia przedemną zgłasza że wyjechał pośpiech... Dla tego wolę zaufać własnym oczom. 😀

  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy