Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted (edited)

Cześć!
Mały sneak peak, tyczący się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić 🙂

Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! 

Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu.

 

Zrzutekranu2025-04-23211558.png.dda8eb07f45994dabb69a33b8ad9f434.pngZrzutekranu2025-04-23211632.png.c8f5ca63128b316b934ed629e7617f0e.pngZrzutekranu2025-04-23211657.png.7b0d994297215a78a168406131e8b968.pngZrzutekranu2025-04-23211722.png.39b4f218486361a7c4672140deba7159.pngZrzutekranu2025-04-23211743.png.fca4af20a9b5127903932358c25e53d2.png

I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej:

regio.thumb.png.9c6bd63f7c5f21d95e8eb7a636c2d0e0.png


Odpowiadając od razu na kilka pytań:

  • Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem
  • Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!)
  • Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc!

No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie!

Edited by Eridor
  • Like 24
  • Thanks 2
  • I agree 4
Posted
7 minut temu, Eridor napisał(a):

Cześć!
Mały sneak peaka, tyczącego się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić https://discord.com/assets/0424e06a82d250e2.svg Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu.

Zrzutekranu2025-04-23211558.png.dda8eb07f45994dabb69a33b8ad9f434.pngZrzutekranu2025-04-23211632.png.c8f5ca63128b316b934ed629e7617f0e.pngZrzutekranu2025-04-23211657.png.7b0d994297215a78a168406131e8b968.pngZrzutekranu2025-04-23211722.png.39b4f218486361a7c4672140deba7159.pngZrzutekranu2025-04-23211743.png.fca4af20a9b5127903932358c25e53d2.png

I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej:

regio.thumb.png.9c6bd63f7c5f21d95e8eb7a636c2d0e0.png


Odpowiadając od razu na kilka pytań:

  • Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem
  • Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!)
  • Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc!

No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie!

Super funkcja i ciekawa szacun brawo eridor 

  • I agree 3
Posted (edited)

Zamiast sztywnego +10 minut dla wygaszonej maszyny lepiej by było zacząć odliczać czas od zgłoszenia gotowości. Inaczej początkującym czasu może i tak zabraknie, a dobrze obyci z danym lokiem stoją bez sensu.

Edited by Szigo
  • I agree 2
Posted (edited)

Dobrze się zapowiada , a czy będzie można wybrać konkretnie to co będziemy wozić na towarowych np. drewno , węgiel , piach , tłuczeń itp. ?

Edited by Tomek11_YT
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy.

Wybór konkretnego przewożonego towaru odpuściłem - bo to tylko kwestia kosmetyczna, podobna do wyboru malowania. Są tu gotowe presety które mają różne parametry fizyczne. Wyjątkiem jest w scenariuszu nie-intermodalnym możliwość wyboru pomiędzy materiałami stałymi a płynami. Pójście w dalszą customizację... no cóż, ilość tych boxów na starcie rozrosłaby nam się aż za bardzo. Musiałby powstać inny mechanizm do takiego definiowania składu

  • Like 2
  • I agree 7
Posted (edited)
17 godzin temu, Eridor napisał(a):

Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu!

W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu.

Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć.

 

Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy!

Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli.

* - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30

Edited by Szigo
  • I disagree 5
Posted (edited)
6 godzin temu, Szigo napisał(a):

W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu.

Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć.

Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy!

Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli.

* - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30

Najpierw musiałoby być to dojście do dyspozytora po kluczyki do kabiny i książkę pokładową dodane, nie mówiąc już o  teście radiostopu chociaż  to chyba można akurat zrobić czy o uproszczonej próbie hamulców bo to na razie jest jako część scenariusza w singlu a mi chodzi na zasadzie odruchu a nie z góry komunikat, zmień kabinę, zrób próbę i zgłoś gotowość jak na singlu. I żeby ten dyspozytor to nie był pusto zaprogramowany Npc ,że się tylko klika na niego i magicznie reszta się pojawi, tylko,że wtedy byłoby mówienie ,ze przecież to symulator jazdy pociągiem a nie i po co to potrzebne. No własnie ja bym się nie obraził jakby kiedyś simrail był wzbogacony o elementy symulacyjne tego typu.

Edited by adisuper
Posted
13 godzin temu, Szigo napisał(a):

W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu.

Ale to są akurat cechy gry których się nie zmienia. Ważne aby gra była realistyczna ale nie aż tak, żeby trzeba było usuwać funkcję pauzy, bo w prawdziwym życiu trzeba pracować ciągiem. Przecież zawsze może stać się coś co przerwie rozgrywkę. Nie będzie się dostawać pieniędzy za granie tylko dlatego, że za pracę na kolei w realu się je dostaje. Mimo że dzisiaj się dąży do tego, by gry były coraz realistyczniejsze, to zawsze będą jakieś różnice między nimi a rzeczywistością.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy