SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:05 PM SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:05 PM (edited) Cześć! Mały sneak peak, tyczący się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić 🙂 Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu. I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej: Odpowiadając od razu na kilka pytań: Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc! No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Edited Wednesday at 08:14 PM by Eridor 24 2 4
KOlorowy Posted Wednesday at 08:11 PM Posted Wednesday at 08:11 PM Polecę klasykiem. Bardzo dobry wybór! 1 4 9
www.darek_1964 Posted Wednesday at 08:13 PM Posted Wednesday at 08:13 PM 7 minut temu, Eridor napisał(a): Cześć! Mały sneak peaka, tyczącego się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić https://discord.com/assets/0424e06a82d250e2.svg Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu. I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej: Odpowiadając od razu na kilka pytań: Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc! No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Super funkcja i ciekawa szacun brawo eridor 3
SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:18 PM Author SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:18 PM Dokładając opis do wyboru taboru 🙂 11 1 1
Un4givenPG Posted Wednesday at 09:21 PM Posted Wednesday at 09:21 PM (edited) Chwalebnie! Nie mogę się doczekać Edited Wednesday at 09:21 PM by Un4givenPG 1
Szigo Posted yesterday at 01:31 AM Posted yesterday at 01:31 AM (edited) Zamiast sztywnego +10 minut dla wygaszonej maszyny lepiej by było zacząć odliczać czas od zgłoszenia gotowości. Inaczej początkującym czasu może i tak zabraknie, a dobrze obyci z danym lokiem stoją bez sensu. Edited yesterday at 01:36 AM by Szigo 2
Tomek11_YT Posted yesterday at 05:36 AM Posted yesterday at 05:36 AM (edited) Dobrze się zapowiada , a czy będzie można wybrać konkretnie to co będziemy wozić na towarowych np. drewno , węgiel , piach , tłuczeń itp. ? Edited yesterday at 05:36 AM by Tomek11_YT 1
SIMRAIL Team Eridor Posted yesterday at 07:34 AM Author SIMRAIL Team Posted yesterday at 07:34 AM Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy. Wybór konkretnego przewożonego towaru odpuściłem - bo to tylko kwestia kosmetyczna, podobna do wyboru malowania. Są tu gotowe presety które mają różne parametry fizyczne. Wyjątkiem jest w scenariuszu nie-intermodalnym możliwość wyboru pomiędzy materiałami stałymi a płynami. Pójście w dalszą customizację... no cóż, ilość tych boxów na starcie rozrosłaby nam się aż za bardzo. Musiałby powstać inny mechanizm do takiego definiowania składu 2 7
LycanAnanas Posted yesterday at 09:09 AM Posted yesterday at 09:09 AM Nadal to jest proteza napisana w LUA. Zamiast mechanika silnika. Na dodatek to żaden framework wiec każdy twórca bedzie musiał sam to implementować.. 2
adisuper Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago Co do wyboru pogody dodałbym jescze opcje gradobicia i nawałnic
Szigo Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago (edited) 17 godzin temu, Eridor napisał(a): Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć. Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy! Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli. * - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30 Edited 15 hours ago by Szigo 6
adisuper Posted 9 hours ago Posted 9 hours ago (edited) 6 godzin temu, Szigo napisał(a): W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć. Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy! Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli. * - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30 Najpierw musiałoby być to dojście do dyspozytora po kluczyki do kabiny i książkę pokładową dodane, nie mówiąc już o teście radiostopu chociaż to chyba można akurat zrobić czy o uproszczonej próbie hamulców bo to na razie jest jako część scenariusza w singlu a mi chodzi na zasadzie odruchu a nie z góry komunikat, zmień kabinę, zrób próbę i zgłoś gotowość jak na singlu. I żeby ten dyspozytor to nie był pusto zaprogramowany Npc ,że się tylko klika na niego i magicznie reszta się pojawi, tylko,że wtedy byłoby mówienie ,ze przecież to symulator jazdy pociągiem a nie i po co to potrzebne. No własnie ja bym się nie obraził jakby kiedyś simrail był wzbogacony o elementy symulacyjne tego typu. Edited 9 hours ago by adisuper
azzorekk Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 13 godzin temu, Szigo napisał(a): W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Ale to są akurat cechy gry których się nie zmienia. Ważne aby gra była realistyczna ale nie aż tak, żeby trzeba było usuwać funkcję pauzy, bo w prawdziwym życiu trzeba pracować ciągiem. Przecież zawsze może stać się coś co przerwie rozgrywkę. Nie będzie się dostawać pieniędzy za granie tylko dlatego, że za pracę na kolei w realu się je dostaje. Mimo że dzisiaj się dąży do tego, by gry były coraz realistyczniejsze, to zawsze będą jakieś różnice między nimi a rzeczywistością. 2
Masterczulki Posted 47 minutes ago Posted 47 minutes ago (edited) W dniu 24.04.2025 o 09:34, Eridor napisał(a): Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy. A może po prostu zrób (jeśli to oczywiście możliwe) opcje: Gotowy do jazdy / Wygaszony (+5 min) / Wygaszony (+10 min)? (albo nawet więcej opcji). Wtedy każdy mógłby sobie sam oszacować ile mniej więcej czasu potrzebuje na odpalenie danej maszyny, którą wcześniej wybrał. Edited 46 minutes ago by Masterczulki
Recommended Posts