SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:05 PM SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:05 PM (edited) Cze艣膰! Ma艂y sneak peak, tycz膮cy si臋 singleplayera. Od pocz膮tku tworzenia scenariuszy zawsze by艂 problem sztywnej konfiguracji danej misji. Troch臋 w Krakowie okno dialogowe pozwoli艂o na oddech, ale.. teraz dopiero mo偶emy si臋 pobawi膰 馃檪 Oto przyk艂ad z misji Cargo-kontenerowej. Mno偶膮c wszystko - scenariusz mo偶na odpali膰 na 4320 r贸偶nych wariant贸w. Cz臋艣膰 jest bardziej realna, cz臋艣膰 - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoi膰 wi臋kszo艣膰 pomys艂贸w na przejazd tras膮 w innych warunkach!聽 Podobne opcje b臋dzie mia艂a ca艂a 贸semka scenariuszy, kt贸re pojawi膮 si臋 w 艁贸dzkim DLC - z wy艂膮czeniem 艂adunk贸w dla pasa偶erskich oraz zimnego startu dla przejmowanych poci膮g贸w w biegu. 聽 I jeszcze na dok艂adk臋 - przyk艂ad wyboru taboru w misji pasa偶erskiej, regionalnej: Odpowiadaj膮c od razu na kilka pyta艅: Gwiazdki w taborze wskazuj膮 sk艂ad projektowany dla tego scenariusza (pe艂na gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legend臋 wrzuc臋 do opisu nad dropboxem Gwiazdki w 艂adunkach okre艣laj膮 poziom trudno艣ci (cho膰 trzeba mie膰 na uwadze 偶e taki parow贸z nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chcia艂bym r贸wnie偶 dorzuci膰 te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za du偶o czasu nie mam. Mo偶e po dlc! No.. to chyba tyle 馃檪 Ch臋tnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Edited Wednesday at 08:14 PM by Eridor 27 3 4
KOlorowy Posted Wednesday at 08:11 PM Posted Wednesday at 08:11 PM Polec臋 klasykiem. Bardzo dobry wyb贸r! 1 4 10
www.darek_1964 Posted Wednesday at 08:13 PM Posted Wednesday at 08:13 PM 7 minut temu, Eridor napisa艂(a): Cze艣膰! Ma艂y sneak peaka, tycz膮cego si臋 singleplayera. Od pocz膮tku tworzenia scenariuszy zawsze by艂 problem sztywnej konfiguracji danej misji. Troch臋 w Krakowie okno dialogowe pozwoli艂o na oddech, ale.. teraz dopiero mo偶emy si臋 pobawi膰 https://discord.com/assets/0424e06a82d250e2.svg Oto przyk艂ad z misji Cargo-kontenerowej. Mno偶膮c wszystko - scenariusz mo偶na odpali膰 na 4320 r贸偶nych wariant贸w. Cz臋艣膰 jest bardziej realna, cz臋艣膰 - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoi膰 wi臋kszo艣膰 pomys艂贸w na przejazd tras膮 w innych warunkach! Podobne opcje b臋dzie mia艂a ca艂a 贸semka scenariuszy, kt贸re pojawi膮 si臋 w 艁贸dzkim DLC - z wy艂膮czeniem 艂adunk贸w dla pasa偶erskich oraz zimnego startu dla przejmowanych poci膮g贸w w biegu. I jeszcze na dok艂adk臋 - przyk艂ad wyboru taboru w misji pasa偶erskiej, regionalnej: Odpowiadaj膮c od razu na kilka pyta艅: Gwiazdki w taborze wskazuj膮 sk艂ad projektowany dla tego scenariusza (pe艂na gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legend臋 wrzuc臋 do opisu nad dropboxem Gwiazdki w 艂adunkach okre艣laj膮 poziom trudno艣ci (cho膰 trzeba mie膰 na uwadze 偶e taki parow贸z nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chcia艂bym r贸wnie偶 dorzuci膰 te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za du偶o czasu nie mam. Mo偶e po dlc! No.. to chyba tyle 馃檪 Ch臋tnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Super funkcja i ciekawa szacun brawo eridor聽 3
SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:18 PM Author SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:18 PM Dok艂adaj膮c opis do wyboru taboru 馃檪 11 1 1
Un4givenPG Posted Wednesday at 09:21 PM Posted Wednesday at 09:21 PM (edited) Chwalebnie! Nie mog臋 si臋 doczeka膰 Edited Wednesday at 09:21 PM by Un4givenPG 1
Szigo Posted Thursday at 01:31 AM Posted Thursday at 01:31 AM (edited) Zamiast sztywnego +10 minut dla wygaszonej maszyny lepiej by by艂o zacz膮膰 odlicza膰 czas od zg艂oszenia gotowo艣ci. Inaczej pocz膮tkuj膮cym czasu mo偶e i tak zabraknie, a dobrze obyci z danym lokiem stoj膮 bez sensu. Edited Thursday at 01:36 AM by Szigo 2
Tomek11_YT Posted Thursday at 05:36 AM Posted Thursday at 05:36 AM (edited) Dobrze si臋 zapowiada , a czy b臋dzie mo偶na wybra膰 konkretnie to co b臋dziemy wozi膰 na towarowych np. drewno , w臋giel , piach , t艂ucze艅 itp. ? Edited Thursday at 05:36 AM by Tomek11_YT 1
SIMRAIL Team Eridor Posted Thursday at 07:34 AM Author SIMRAIL Team Posted Thursday at 07:34 AM Troch臋 mieli艣my dyskusji na temat: ile da膰 czasu wygaszonej jednostce, te 10min to w艂a艣ciwie taki wypracowany kompromis, kt贸ry powinien wystarczy膰 na ka偶dy typ taboru. Kto艣 zrobi szybciej - mo偶e ruszy膰 szybciej. Aczkolwiek rozk艂ad pasa偶erski go wstrzyma. Kto艣 zrobi wolniej - 艂apie op贸藕nienie. Tak jak w realu! Ale dzi臋ki treningowi - b臋dzie w tym coraz lepszy. Wyb贸r konkretnego przewo偶onego towaru odpu艣ci艂em - bo to tylko kwestia kosmetyczna, podobna do wyboru malowania. S膮 tu gotowe presety kt贸re maj膮 r贸偶ne parametry fizyczne. Wyj膮tkiem jest w scenariuszu nie-intermodalnym mo偶liwo艣膰 wyboru pomi臋dzy materia艂ami sta艂ymi a p艂ynami. P贸j艣cie w dalsz膮 customizacj臋... no c贸偶, ilo艣膰 tych box贸w na starcie rozros艂aby nam si臋 a偶 za bardzo. Musia艂by powsta膰 inny mechanizm do takiego definiowania sk艂adu 3 7
LycanAnanas Posted Thursday at 09:09 AM Posted Thursday at 09:09 AM Nadal to jest proteza napisana w LUA. Zamiast mechanika silnika. Na dodatek to 偶aden framework wiec ka偶dy tw贸rca bedzie musia艂 sam to implementowa膰.. 2
adisuper Posted Thursday at 07:38 PM Posted Thursday at 07:38 PM Co do wyboru pogody doda艂bym jescze opcje gradobicia i nawa艂nic
Szigo Posted yesterday at 12:54 AM Posted yesterday at 12:54 AM (edited) 17 godzin temu, Eridor napisa艂(a): Kto艣 zrobi szybciej - mo偶e ruszy膰 szybciej. Aczkolwiek rozk艂ad pasa偶erski go wstrzyma. Kto艣 zrobi wolniej - 艂apie op贸藕nienie. Tak jak w realu! W realu za jazd臋 otrzymuje si臋 pieni膮dze, nie mo偶na tak偶e wcisn膮膰 ESC jad膮c 70km/h i wyj艣膰 po bu艂ki do sklepu. Wiszenie nad klawiatur膮 i czekanie a偶 up艂ynie czas to rozrywka co najwy偶ej dla tych, kt贸rym ju偶 farba wysch艂a i trawa uros艂a. Jest to wr臋cz kara dla lepiej ogarniaj膮cych graczy, podobnie jak postoje po kilkana艣cie minut, kt贸rych nie da si臋 pomin膮膰. 聽 Chyba, 偶e sprowadzamy ca艂o艣膰 do realistycznego absurdu. W takim razie nale偶y doda膰 jeszcze czas na doj艣cie od dyspozytora* i do tego realny czas przyj臋cia pojazdu*. Zreszt膮 po co si臋 ogranicza膰, mo偶na przecie偶 zaczyna膰 w domu i doje偶d偶a膰 jako pasa偶er do pracy! Mog臋 tak jeszcze d艂ugo, ale chyba ju偶 wida膰 co mam na my艣li. * - do kilkudziesi臋ciu minut, za艂贸偶my 30 Edited yesterday at 01:03 AM by Szigo 8
adisuper Posted yesterday at 07:15 AM Posted yesterday at 07:15 AM (edited) 6 godzin temu, Szigo napisa艂(a): W realu za jazd臋 otrzymuje si臋 pieni膮dze, nie mo偶na tak偶e wcisn膮膰 ESC jad膮c 70km/h i wyj艣膰 po bu艂ki do sklepu. Wiszenie nad klawiatur膮 i czekanie a偶 up艂ynie czas to rozrywka co najwy偶ej dla tych, kt贸rym ju偶 farba wysch艂a i trawa uros艂a. Jest to wr臋cz kara dla lepiej ogarniaj膮cych graczy, podobnie jak postoje po kilkana艣cie minut, kt贸rych nie da si臋 pomin膮膰. Chyba, 偶e sprowadzamy ca艂o艣膰 do realistycznego absurdu. W takim razie nale偶y doda膰 jeszcze czas na doj艣cie od dyspozytora* i do tego realny czas przyj臋cia pojazdu*. Zreszt膮 po co si臋 ogranicza膰, mo偶na przecie偶 zaczyna膰 w domu i doje偶d偶a膰 jako pasa偶er do pracy! Mog臋 tak jeszcze d艂ugo, ale chyba ju偶 wida膰 co mam na my艣li. * - do kilkudziesi臋ciu minut, za艂贸偶my 30 Najpierw musia艂oby by膰 to doj艣cie do dyspozytora po kluczyki do kabiny i ksi膮偶k臋 pok艂adow膮 dodane, nie m贸wi膮c ju偶 o聽 te艣cie radiostopu chocia偶聽 to chyba mo偶na akurat zrobi膰 czy o uproszczonej pr贸bie hamulc贸w bo to na razie jest jako cz臋艣膰 scenariusza w singlu a mi chodzi na zasadzie odruchu a nie z g贸ry komunikat, zmie艅 kabin臋, zr贸b pr贸b臋 i zg艂o艣 gotowo艣膰 jak na singlu. I 偶eby ten dyspozytor to nie by艂 pusto zaprogramowany Npc ,偶e si臋 tylko klika na niego i magicznie reszta si臋 pojawi, tylko,偶e wtedy by艂oby m贸wienie ,ze przecie偶 to symulator jazdy poci膮giem a nie i po co to potrzebne. No w艂asnie ja bym si臋 nie obrazi艂 jakby kiedy艣 simrail by艂 wzbogacony o elementy symulacyjne tego typu. Edited yesterday at 07:18 AM by adisuper
azzorekk Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago 13 godzin temu, Szigo napisa艂(a): W realu za jazd臋 otrzymuje si臋 pieni膮dze, nie mo偶na tak偶e wcisn膮膰 ESC jad膮c 70km/h i wyj艣膰 po bu艂ki do sklepu. Ale to s膮 akurat cechy gry kt贸rych si臋 nie zmienia. Wa偶ne aby gra by艂a realistyczna ale nie a偶 tak, 偶eby trzeba by艂o usuwa膰 funkcj臋 pauzy, bo w prawdziwym 偶yciu trzeba pracowa膰 ci膮giem. Przecie偶 zawsze mo偶e sta膰 si臋 co艣 co przerwie rozgrywk臋. Nie b臋dzie si臋 dostawa膰 pieni臋dzy za granie tylko dlatego, 偶e za prac臋 na kolei w realu si臋 je dostaje. Mimo 偶e dzisiaj si臋 d膮偶y do tego, by gry by艂y coraz realistyczniejsze, to zawsze b臋d膮 jakie艣 r贸偶nice mi臋dzy nimi a rzeczywisto艣ci膮. 2
Masterczulki Posted 17 hours ago Posted 17 hours ago (edited) W dniu 24.04.2025 o 09:34, Eridor napisa艂(a): Troch臋 mieli艣my dyskusji na temat: ile da膰 czasu wygaszonej jednostce, te 10min to w艂a艣ciwie taki wypracowany kompromis, kt贸ry powinien wystarczy膰 na ka偶dy typ taboru. Kto艣 zrobi szybciej - mo偶e ruszy膰 szybciej. Aczkolwiek rozk艂ad pasa偶erski go wstrzyma. Kto艣 zrobi wolniej - 艂apie op贸藕nienie. Tak jak w realu! Ale dzi臋ki treningowi - b臋dzie w tym coraz lepszy. A mo偶e po prostu zr贸b (je艣li to oczywi艣cie mo偶liwe) opcje: Gotowy do jazdy / Wygaszony (+5 min) / Wygaszony (+10 min)? (albo nawet wi臋cej opcji). Wtedy ka偶dy m贸g艂by sobie sam oszacowa膰 ile mniej wi臋cej czasu potrzebuje na odpalenie danej maszyny, kt贸r膮 wcze艣niej wybra艂. Edited 17 hours ago by Masterczulki
adamets2 Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago (edited) Genialna opcja! Bardzo dzi臋kuj臋! To wszystko zmienia! Ja mam tylko pytanie: czy to b臋dzie zaimplementowane do wszystkich scenariuszy - jeszcze przed wyj艣ciem Krakowa czy tylko do nowych z DLC z 艁odzi膮? Edited 16 hours ago by adamets2
Szigo Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago 8 godzin temu, azzorekk napisa艂(a): Mimo 偶e dzisiaj si臋 d膮偶y do tego, by gry by艂y coraz realistyczniejsze, to zawsze b臋d膮 jakie艣 r贸偶nice mi臋dzy nimi a rzeczywisto艣ci膮. Ale przecie偶 ja dok艂adnie o tym pisa艂em, widz臋 偶e wszyscy potraktowali m贸j post brutalnie dos艂ownie. A ju偶 szczeg贸lnie ostatni akapit ad absurdum.聽 聽 R贸偶nice od rzeczywisto艣ci b臋d膮 zawsze, bo by膰 musz膮 i nawet jest to wskazane, 偶eby stosowa膰 pewne uproszczenia i odst臋pstwa. Ale zupe艂nie nie trafia do mnie argument op贸藕nienia poci膮gu przez zbyt d艂ugie przyj臋cie maszyny, bo realizm.聽Podobnie jestem wrogiem przymuszania do gapienia si臋 t臋po w monitor, bo uruchomi艂em sprawnie maszyn臋 wi臋c czekam 10 minut na odjazd albo w rozk艂adzie jest 15 minut postoju. Owszem, realnie trzeba. Ale nie w艂膮cza si臋 symulatora jazdy poci膮giem, 偶eby przez kwadrans patrze膰 na pulpit albo skaka膰 jak ma艂pa po peronach z nud贸w. Dlaczego nie mo偶na po prostu pomin膮膰 oczekiwania? Niekt贸rzy z trudem wykradn膮 sobie z dnia godzin臋 czy dwie na odpoczynek przy grze, dlaczego marnowa膰 ich czas? Je艣li kto艣 lubi to niech stoi te wszystkie postoje, oczekuje realny czas na odjazd albo nawet i godzin臋 czekaj膮c na regulaminowe wykonanie pr贸by szczeg贸艂owej przez rewidenta. Ale niech to b臋dzie mo偶liwo艣膰, a nie przymus.聽 聽 Zreszt膮 prosz臋, o jakim realizmie m贸wimy? Samouczek nawet si臋 nie zaj膮knie o hamowaniu kontrolnym czy nawet odcinkach jazdy bezpr膮dowej, 偶e ju偶 nie wspomn臋 o rozk艂adzie wymagaj膮cym niez艂ego przekraczania pr臋dko艣ci, 偶eby przy odrobinie szcz臋艣cia dojecha膰 na styk o czasie do nast臋pnej stacji. Argument "bo realizm" jest inwalid膮, a zamiast realizmu za wszelk膮 cen臋 trzeba znale藕膰 spos贸b na zadowolenie jak najwi臋kszej ilo艣ci graczy. Bo chyba gra jest dla graczy?
Recommended Posts