SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:05 PM SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:05 PM (edited) Cześć! Mały sneak peak, tyczący się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić 🙂 Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu. I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej: Odpowiadając od razu na kilka pytań: Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc! No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Edited Wednesday at 08:14 PM by Eridor 27 3 4
KOlorowy Posted Wednesday at 08:11 PM Posted Wednesday at 08:11 PM Polecę klasykiem. Bardzo dobry wybór! 1 4 10
www.darek_1964 Posted Wednesday at 08:13 PM Posted Wednesday at 08:13 PM 7 minut temu, Eridor napisał(a): Cześć! Mały sneak peaka, tyczącego się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić https://discord.com/assets/0424e06a82d250e2.svg Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu. I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej: Odpowiadając od razu na kilka pytań: Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!) Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc! No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie! Super funkcja i ciekawa szacun brawo eridor 3
SIMRAIL Team Eridor Posted Wednesday at 08:18 PM Author SIMRAIL Team Posted Wednesday at 08:18 PM Dokładając opis do wyboru taboru 🙂 11 1 1
Un4givenPG Posted Wednesday at 09:21 PM Posted Wednesday at 09:21 PM (edited) Chwalebnie! Nie mogę się doczekać Edited Wednesday at 09:21 PM by Un4givenPG 1
Szigo Posted Thursday at 01:31 AM Posted Thursday at 01:31 AM (edited) Zamiast sztywnego +10 minut dla wygaszonej maszyny lepiej by było zacząć odliczać czas od zgłoszenia gotowości. Inaczej początkującym czasu może i tak zabraknie, a dobrze obyci z danym lokiem stoją bez sensu. Edited Thursday at 01:36 AM by Szigo 2
Tomek11_YT Posted Thursday at 05:36 AM Posted Thursday at 05:36 AM (edited) Dobrze się zapowiada , a czy będzie można wybrać konkretnie to co będziemy wozić na towarowych np. drewno , węgiel , piach , tłuczeń itp. ? Edited Thursday at 05:36 AM by Tomek11_YT 1
SIMRAIL Team Eridor Posted Thursday at 07:34 AM Author SIMRAIL Team Posted Thursday at 07:34 AM Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy. Wybór konkretnego przewożonego towaru odpuściłem - bo to tylko kwestia kosmetyczna, podobna do wyboru malowania. Są tu gotowe presety które mają różne parametry fizyczne. Wyjątkiem jest w scenariuszu nie-intermodalnym możliwość wyboru pomiędzy materiałami stałymi a płynami. Pójście w dalszą customizację... no cóż, ilość tych boxów na starcie rozrosłaby nam się aż za bardzo. Musiałby powstać inny mechanizm do takiego definiowania składu 3 7
LycanAnanas Posted Thursday at 09:09 AM Posted Thursday at 09:09 AM Nadal to jest proteza napisana w LUA. Zamiast mechanika silnika. Na dodatek to żaden framework wiec każdy twórca bedzie musiał sam to implementować.. 2
adisuper Posted Thursday at 07:38 PM Posted Thursday at 07:38 PM Co do wyboru pogody dodałbym jescze opcje gradobicia i nawałnic
Szigo Posted yesterday at 12:54 AM Posted yesterday at 12:54 AM (edited) 17 godzin temu, Eridor napisał(a): Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć. Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy! Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli. * - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30 Edited yesterday at 01:03 AM by Szigo 8
adisuper Posted yesterday at 07:15 AM Posted yesterday at 07:15 AM (edited) 6 godzin temu, Szigo napisał(a): W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć. Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy! Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli. * - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30 Najpierw musiałoby być to dojście do dyspozytora po kluczyki do kabiny i książkę pokładową dodane, nie mówiąc już o teście radiostopu chociaż to chyba można akurat zrobić czy o uproszczonej próbie hamulców bo to na razie jest jako część scenariusza w singlu a mi chodzi na zasadzie odruchu a nie z góry komunikat, zmień kabinę, zrób próbę i zgłoś gotowość jak na singlu. I żeby ten dyspozytor to nie był pusto zaprogramowany Npc ,że się tylko klika na niego i magicznie reszta się pojawi, tylko,że wtedy byłoby mówienie ,ze przecież to symulator jazdy pociągiem a nie i po co to potrzebne. No własnie ja bym się nie obraził jakby kiedyś simrail był wzbogacony o elementy symulacyjne tego typu. Edited yesterday at 07:18 AM by adisuper
azzorekk Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago 13 godzin temu, Szigo napisał(a): W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu. Ale to są akurat cechy gry których się nie zmienia. Ważne aby gra była realistyczna ale nie aż tak, żeby trzeba było usuwać funkcję pauzy, bo w prawdziwym życiu trzeba pracować ciągiem. Przecież zawsze może stać się coś co przerwie rozgrywkę. Nie będzie się dostawać pieniędzy za granie tylko dlatego, że za pracę na kolei w realu się je dostaje. Mimo że dzisiaj się dąży do tego, by gry były coraz realistyczniejsze, to zawsze będą jakieś różnice między nimi a rzeczywistością. 2
Masterczulki Posted 17 hours ago Posted 17 hours ago (edited) W dniu 24.04.2025 o 09:34, Eridor napisał(a): Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy. A może po prostu zrób (jeśli to oczywiście możliwe) opcje: Gotowy do jazdy / Wygaszony (+5 min) / Wygaszony (+10 min)? (albo nawet więcej opcji). Wtedy każdy mógłby sobie sam oszacować ile mniej więcej czasu potrzebuje na odpalenie danej maszyny, którą wcześniej wybrał. Edited 17 hours ago by Masterczulki
adamets2 Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago (edited) Genialna opcja! Bardzo dziękuję! To wszystko zmienia! Ja mam tylko pytanie: czy to będzie zaimplementowane do wszystkich scenariuszy - jeszcze przed wyjściem Krakowa czy tylko do nowych z DLC z Łodzią? Edited 16 hours ago by adamets2
Szigo Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago 8 godzin temu, azzorekk napisał(a): Mimo że dzisiaj się dąży do tego, by gry były coraz realistyczniejsze, to zawsze będą jakieś różnice między nimi a rzeczywistością. Ale przecież ja dokładnie o tym pisałem, widzę że wszyscy potraktowali mój post brutalnie dosłownie. A już szczególnie ostatni akapit ad absurdum. Różnice od rzeczywistości będą zawsze, bo być muszą i nawet jest to wskazane, żeby stosować pewne uproszczenia i odstępstwa. Ale zupełnie nie trafia do mnie argument opóźnienia pociągu przez zbyt długie przyjęcie maszyny, bo realizm. Podobnie jestem wrogiem przymuszania do gapienia się tępo w monitor, bo uruchomiłem sprawnie maszynę więc czekam 10 minut na odjazd albo w rozkładzie jest 15 minut postoju. Owszem, realnie trzeba. Ale nie włącza się symulatora jazdy pociągiem, żeby przez kwadrans patrzeć na pulpit albo skakać jak małpa po peronach z nudów. Dlaczego nie można po prostu pominąć oczekiwania? Niektórzy z trudem wykradną sobie z dnia godzinę czy dwie na odpoczynek przy grze, dlaczego marnować ich czas? Jeśli ktoś lubi to niech stoi te wszystkie postoje, oczekuje realny czas na odjazd albo nawet i godzinę czekając na regulaminowe wykonanie próby szczegółowej przez rewidenta. Ale niech to będzie możliwość, a nie przymus. Zresztą proszę, o jakim realizmie mówimy? Samouczek nawet się nie zająknie o hamowaniu kontrolnym czy nawet odcinkach jazdy bezprądowej, że już nie wspomnę o rozkładzie wymagającym niezłego przekraczania prędkości, żeby przy odrobinie szczęścia dojechać na styk o czasie do następnej stacji. Argument "bo realizm" jest inwalidą, a zamiast realizmu za wszelką cenę trzeba znaleźć sposób na zadowolenie jak największej ilości graczy. Bo chyba gra jest dla graczy?
Recommended Posts