Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted (edited)

Cześć!
Mały sneak peak, tyczący się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić 🙂

Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! 

Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu.

 

Zrzutekranu2025-04-23211558.png.dda8eb07f45994dabb69a33b8ad9f434.pngZrzutekranu2025-04-23211632.png.c8f5ca63128b316b934ed629e7617f0e.pngZrzutekranu2025-04-23211657.png.7b0d994297215a78a168406131e8b968.pngZrzutekranu2025-04-23211722.png.39b4f218486361a7c4672140deba7159.pngZrzutekranu2025-04-23211743.png.fca4af20a9b5127903932358c25e53d2.png

I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej:

regio.thumb.png.9c6bd63f7c5f21d95e8eb7a636c2d0e0.png


Odpowiadając od razu na kilka pytań:

  • Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem
  • Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!)
  • Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc!

No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie!

Edited by Eridor
  • Like 22
  • Thanks 2
  • I agree 4
Posted
7 minut temu, Eridor napisał(a):

Cześć!
Mały sneak peaka, tyczącego się singleplayera. Od początku tworzenia scenariuszy zawsze był problem sztywnej konfiguracji danej misji. Trochę w Krakowie okno dialogowe pozwoliło na oddech, ale.. teraz dopiero możemy się pobawić https://discord.com/assets/0424e06a82d250e2.svg Oto przykład z misji Cargo-kontenerowej. Mnożąc wszystko - scenariusz można odpalić na 4320 różnych wariantów. Część jest bardziej realna, część - mniej. Ale sumarycznie powinno to zaspokoić większość pomysłów na przejazd trasą w innych warunkach! Podobne opcje będzie miała cała ósemka scenariuszy, które pojawią się w Łódzkim DLC - z wyłączeniem ładunków dla pasażerskich oraz zimnego startu dla przejmowanych pociągów w biegu.

Zrzutekranu2025-04-23211558.png.dda8eb07f45994dabb69a33b8ad9f434.pngZrzutekranu2025-04-23211632.png.c8f5ca63128b316b934ed629e7617f0e.pngZrzutekranu2025-04-23211657.png.7b0d994297215a78a168406131e8b968.pngZrzutekranu2025-04-23211722.png.39b4f218486361a7c4672140deba7159.pngZrzutekranu2025-04-23211743.png.fca4af20a9b5127903932358c25e53d2.png

I jeszcze na dokładkę - przykład wyboru taboru w misji pasażerskiej, regionalnej:

regio.thumb.png.9c6bd63f7c5f21d95e8eb7a636c2d0e0.png


Odpowiadając od razu na kilka pytań:

  • Gwiazdki w taborze wskazują skład projektowany dla tego scenariusza (pełna gwiazdka) oraz ewentualne zalecane alternatywy (puste gwiazdki) - legendę wrzucę do opisu nad dropboxem
  • Gwiazdki w ładunkach określają poziom trudności (choć trzeba mieć na uwadze że taki parowóz nie poradzi sobie z 3200t na haku!)
  • Chciałbym również dorzucić te opcje do scenariuszy Krakowskich - ale na to na razie niestety za dużo czasu nie mam. Może po dlc!

No.. to chyba tyle 🙂 Chętnie poczytam wasze komentarze/uwagi/sugestie!

Super funkcja i ciekawa szacun brawo eridor 

  • I agree 3
Posted (edited)

Zamiast sztywnego +10 minut dla wygaszonej maszyny lepiej by było zacząć odliczać czas od zgłoszenia gotowości. Inaczej początkującym czasu może i tak zabraknie, a dobrze obyci z danym lokiem stoją bez sensu.

Edited by Szigo
  • I agree 2
Posted (edited)

Dobrze się zapowiada , a czy będzie można wybrać konkretnie to co będziemy wozić na towarowych np. drewno , węgiel , piach , tłuczeń itp. ?

Edited by Tomek11_YT
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Trochę mieliśmy dyskusji na temat: ile dać czasu wygaszonej jednostce, te 10min to właściwie taki wypracowany kompromis, który powinien wystarczyć na każdy typ taboru. Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu! Ale dzięki treningowi - będzie w tym coraz lepszy.

Wybór konkretnego przewożonego towaru odpuściłem - bo to tylko kwestia kosmetyczna, podobna do wyboru malowania. Są tu gotowe presety które mają różne parametry fizyczne. Wyjątkiem jest w scenariuszu nie-intermodalnym możliwość wyboru pomiędzy materiałami stałymi a płynami. Pójście w dalszą customizację... no cóż, ilość tych boxów na starcie rozrosłaby nam się aż za bardzo. Musiałby powstać inny mechanizm do takiego definiowania składu

  • Like 2
  • I agree 6
Posted

Nadal to jest proteza napisana w LUA. Zamiast mechanika silnika. Na dodatek to żaden framework wiec każdy twórca bedzie musiał sam to implementować..

  • I agree 2
Posted (edited)
17 godzin temu, Eridor napisał(a):

Ktoś zrobi szybciej - może ruszyć szybciej. Aczkolwiek rozkład pasażerski go wstrzyma. Ktoś zrobi wolniej - łapie opóźnienie. Tak jak w realu!

W realu za jazdę otrzymuje się pieniądze, nie można także wcisnąć ESC jadąc 70km/h i wyjść po bułki do sklepu.

Wiszenie nad klawiaturą i czekanie aż upłynie czas to rozrywka co najwyżej dla tych, którym już farba wyschła i trawa urosła. Jest to wręcz kara dla lepiej ogarniających graczy, podobnie jak postoje po kilkanaście minut, których nie da się pominąć.

 

Chyba, że sprowadzamy całość do realistycznego absurdu. W takim razie należy dodać jeszcze czas na dojście od dyspozytora* i do tego realny czas przyjęcia pojazdu*. Zresztą po co się ograniczać, można przecież zaczynać w domu i dojeżdżać jako pasażer do pracy!

Mogę tak jeszcze długo, ale chyba już widać co mam na myśli.

* - do kilkudziesięciu minut, załóżmy 30

Edited by Szigo
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy