Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Powie mi ktoś co robię nie tak? 
Rozłączam skład. Wchodzę do pierwszego i załączam baterię i przekaźnik różnicowy. Wchodzę do kabiny odluźniam hamulec. Włączam rozrząd , pantograf , wyłącznik szybki , przetwornicę ( jest dźwięk że działa) ale jak włączam sprężarkę , to nic się nie dzieje. 

Daję nastawnik do przodu, luzuje ale jak chcę ruszyć to nie reaguje. Co robię źle?

EDIT:

Jak w plikach ustawiłem jeden EN57 udało się ruszyć. 

EDIT nr2:

Niby udało się ruszyć ale...
Po zmianie kabiny zmieniam pantograf i resztę tak jak trzeba. Strasznie powoli nabija powietrza i jak już nabije i daje nastawnikiem kolejne pozycje to zero reakcji. 

Edited by bartbus
Posted (edited)

Przed wjazdem do Katowic, Dyspozytorka oznajmiła, że trzeba będzie poczekać na wyjazd osobowego z peronów. Czekam 20m przed semaforem. Cierpliwości, kiedyś wyjedzie, Dajcie mu pół godziny. 

Pogoda piękna...

majowka.png

Edited by DeDe ツ
  • Haha 2
  • I agree 2
Posted

@DeDe ツ tyle na pewno nie trzeba czekać daj log sprawdzę ale pewnie silnik gry przestał działać i osobowy nie rusza. Czas oczekiwania robiłem max 5 min

  • Sad 1
Posted
2 godziny temu, DeDe ツ napisał(a):

@patwrobel Nie mam niestety. No ale doczekałem się po 32 minutach 😄

Ooo i to jest istotna informacja. Był ustawiony start EN57 za późno z Katowic. Robiłem ostatnio UpdateStartDate i to rozwaliło. Już poprawiłem w nowej wersji 1.0.5 z 2025.03.22 20:30. Pobierz tu:

Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30)

  • Like 2
  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 22.03.2025 o 20:31, patwrobel napisał(a):

Ooo i to jest istotna informacja. Był ustawiony start EN57 za późno z Katowic. Robiłem ostatnio UpdateStartDate i to rozwaliło. Już poprawiłem w nowej wersji 1.0.5 z 2025.03.22 20:30. Pobierz tu:

Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30)

Udało mi się zrobić cały scenariusz bez żadnego błędu, rewelacja. Czekam na więcej. Świetna robota.

  • I agree 1
Posted

A ja mam taki problem i nie wiem czy ja coś robię źle czy to może jakiś błąd?

Na samym początku scenariusza rozłączam składy ( klikam rozłącz wszystko)

Wsiadam do pociągu, aktywuje baterie, następnie zamykam różnicowy. Później po kolei aktywacja kabiny, zbijam czuwak, włączam radio, dostaje zgodę na manewry i pojawia się problem, bo nie mogę załączyć przetwornic ani zamknąć wyłącznika szybkiego. Cały czas świecą się te dwie kontrolki. Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet po kolei uruchamiałem z poradnikiem EN57. W innych scenariuszach nie miałem podobnych problemów.

To może być błąd scenariusza, czy ja coś pochraniłem ?

Posted
Godzinę temu, ILS_Cat3 napisał(a):

A ja mam taki problem i nie wiem czy ja coś robię źle czy to może jakiś błąd?

Na samym początku scenariusza rozłączam składy ( klikam rozłącz wszystko)

Wsiadam do pociągu, aktywuje baterie, następnie zamykam różnicowy. Później po kolei aktywacja kabiny, zbijam czuwak, włączam radio, dostaje zgodę na manewry i pojawia się problem, bo nie mogę załączyć przetwornic ani zamknąć wyłącznika szybkiego. Cały czas świecą się te dwie kontrolki. Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet po kolei uruchamiałem z poradnikiem EN57. W innych scenariuszach nie miałem podobnych problemów.

To może być błąd scenariusza, czy ja coś pochraniłem ?

Ustaw nastawnik w pozycji neutralny i wtedy zamykaj wyłącznik szybki oraz załączaj przetwornice. W EN57 tak to działa.

Posted
3 godziny temu, SOCCER2019_m napisał(a):

Ustaw nastawnik w pozycji neutralny i wtedy zamykaj wyłącznik szybki oraz załączaj przetwornice. W EN57 tak to działa.

Kurcze, taki szczegół, a jakże istotny. Dzięki, pomogło!

Biorę się za scenariusz 🙂

  • 3 weeks later...
Posted
W dniu 14.03.2025 o 17:40, patwrobel napisał(a):

Witam, na wstępie proszę o wyrozumiałość jest to moja pierwsza styczność z LUA.

Przedstawiam mój pierwszy scenariusz pod SimRail:

Instalacja

Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail:

..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\

Etap startowy scenariusza

Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca.

Symulacja

Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.)

Pogoda i pora dnia

Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji:

  • Pogowa (poda roku):
    • Deszczowa (Wiosna)
    • Słoneczna (Lato)
    • Mglista (Jesień)
    • Śnieżna (Zima)
  • Pora dnia:
    • Rano (07:00)
    • Popołudniu (12:00)
    • Wieczorem (18:00)
    • Noc (22:00)

Misja 1 - Strzemieszyce 3xEN57

  • Tabor: EN57
  • Kanał startowy: 2
  • Etapy:
    • Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Początek)
      Start misji. Manewry na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, aby skierować się w stronę Strzemieszyc.
    • Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Wyjazd)
      Po manewrach gotowy do wyjazdu w kierunku Huty
    • Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce (Wyjazd)
      Po połączeniu z uszkodzonym składem na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Jazda w 3xEN57 do Katowic jako osobowy 24901.
  • Opis:
    Rozpoczynamy rozgrywkę na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice pod nastawnią DZB. Udajemy się pod skład 2xEN57, który widzimy na wprost i rozłączamy jednostki. Następnie uruchamiamy tylko pierwszy EZT w kierunku Łaz i zgłaszamy się na radiu (kanał 2). Wykonujemy manewry o które prosi nas dyżurny. Po udanych manewrach ruszamy jako pociąg 115232 do Strzemieszyc celem wsparcia uszkodzonego pociągu osobowego. Po dotarciu do Strzemieszyc wykonujemy manewry pod skład 2xEN57 i łączymy go w 3xEN57. Po połączeniu jedziemy jako osobowy 24901 do Katowic zatrzymując się na każdym przystanku.
  • Łączenie w skład 3xEN57:
    • Dojeżdżamy i dobijamy sprzęgi
    • Wyłączamy kabinę (UWAGA: zostawiamy włączone radio)
    • Podchodzimy do sprzęgu -> prawym -> Upewniamy się że wszystko jest połączone
    • Wchodzimy do kabiny składu II (środkowy) zaraz przy sprzęgu
    • Zwalniamy hamulec ręczny
    • Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy
    • Wychodzimy tylnym wyjściem ze składu
    • Wchodzimy do kabiny składu III (ostatni)
    • Zwalniamy hamulec ręczny
    • Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy
    • Wchodzimy do kabiny (koniec pociągu) i zapalamy czerwone światła
    • Wychodzimy ze składu i sprawdzamy czy świecą czerwone lampki
    • Przechodzimy po peronie na sam początek składu (od strony Kazimierza)
    • Uruchamiamy kabinę
    • Wywołujemy dyżurnego
    • Cofamy za semafor V
    • UWAGA:
      jeżeli nie będzie można cofnąć (skład odhamowany, ale nie jedzie) wówczas podchodzimy do sprzęgu między I a II (tym co sami go łączyliśmy) i klikamy prawym "Rozłącz przewody sterujące" następnie znów "Połącz przewody sterujące" i wracamy do kabiny

Link do opisu: Szczegółowy opis

Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30)

Photo1.thumb.jpg.464d17d93c78cce66cccf412a9be51be.jpgPhoto3.thumb.jpg.79e5a2e414cf960143faba1e8df5ef0c.jpgPhoto4.thumb.jpg.7dcba8fd46165d1f0fddbd8ffc210385.jpg

Zrzutekranu2025-04-21124705.thumb.png.892cfbd9cfd68af519b549d13306929e.pngF

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy