bartbus Posted March 22 Posted March 22 (edited) Powie mi ktoś co robię nie tak? Rozłączam skład. Wchodzę do pierwszego i załączam baterię i przekaźnik różnicowy. Wchodzę do kabiny odluźniam hamulec. Włączam rozrząd , pantograf , wyłącznik szybki , przetwornicę ( jest dźwięk że działa) ale jak włączam sprężarkę , to nic się nie dzieje. Daję nastawnik do przodu, luzuje ale jak chcę ruszyć to nie reaguje. Co robię źle? EDIT: Jak w plikach ustawiłem jeden EN57 udało się ruszyć. EDIT nr2: Niby udało się ruszyć ale... Po zmianie kabiny zmieniam pantograf i resztę tak jak trzeba. Strasznie powoli nabija powietrza i jak już nabije i daje nastawnikiem kolejne pozycje to zero reakcji. Edited March 22 by bartbus
DeDe ツ Posted March 22 Posted March 22 (edited) Przed wjazdem do Katowic, Dyspozytorka oznajmiła, że trzeba będzie poczekać na wyjazd osobowego z peronów. Czekam 20m przed semaforem. Cierpliwości, kiedyś wyjedzie, Dajcie mu pół godziny. Pogoda piękna... Edited March 22 by DeDe ツ 2 2
patwrobel Posted March 22 Author Posted March 22 @DeDe ツ tyle na pewno nie trzeba czekać daj log sprawdzę ale pewnie silnik gry przestał działać i osobowy nie rusza. Czas oczekiwania robiłem max 5 min 1
DeDe ツ Posted March 22 Posted March 22 @patwrobel Nie mam niestety. No ale doczekałem się po 32 minutach 😄 1
patwrobel Posted March 22 Author Posted March 22 2 godziny temu, DeDe ツ napisał(a): @patwrobel Nie mam niestety. No ale doczekałem się po 32 minutach 😄 Ooo i to jest istotna informacja. Był ustawiony start EN57 za późno z Katowic. Robiłem ostatnio UpdateStartDate i to rozwaliło. Już poprawiłem w nowej wersji 1.0.5 z 2025.03.22 20:30. Pobierz tu: Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30) 2 1
darian123 Posted March 31 Posted March 31 W dniu 22.03.2025 o 20:31, patwrobel napisał(a): Ooo i to jest istotna informacja. Był ustawiony start EN57 za późno z Katowic. Robiłem ostatnio UpdateStartDate i to rozwaliło. Już poprawiłem w nowej wersji 1.0.5 z 2025.03.22 20:30. Pobierz tu: Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30) Udało mi się zrobić cały scenariusz bez żadnego błędu, rewelacja. Czekam na więcej. Świetna robota. 1
eSPeIKaE Posted March 31 Posted March 31 Potwierdzam, scenariusz bez żadnych błędów. Przejechany czyściutko.
ILS_Cat3 Posted April 1 Posted April 1 A ja mam taki problem i nie wiem czy ja coś robię źle czy to może jakiś błąd? Na samym początku scenariusza rozłączam składy ( klikam rozłącz wszystko) Wsiadam do pociągu, aktywuje baterie, następnie zamykam różnicowy. Później po kolei aktywacja kabiny, zbijam czuwak, włączam radio, dostaje zgodę na manewry i pojawia się problem, bo nie mogę załączyć przetwornic ani zamknąć wyłącznika szybkiego. Cały czas świecą się te dwie kontrolki. Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet po kolei uruchamiałem z poradnikiem EN57. W innych scenariuszach nie miałem podobnych problemów. To może być błąd scenariusza, czy ja coś pochraniłem ?
SOCCER2019_m Posted April 1 Posted April 1 Godzinę temu, ILS_Cat3 napisał(a): A ja mam taki problem i nie wiem czy ja coś robię źle czy to może jakiś błąd? Na samym początku scenariusza rozłączam składy ( klikam rozłącz wszystko) Wsiadam do pociągu, aktywuje baterie, następnie zamykam różnicowy. Później po kolei aktywacja kabiny, zbijam czuwak, włączam radio, dostaje zgodę na manewry i pojawia się problem, bo nie mogę załączyć przetwornic ani zamknąć wyłącznika szybkiego. Cały czas świecą się te dwie kontrolki. Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet po kolei uruchamiałem z poradnikiem EN57. W innych scenariuszach nie miałem podobnych problemów. To może być błąd scenariusza, czy ja coś pochraniłem ? Ustaw nastawnik w pozycji neutralny i wtedy zamykaj wyłącznik szybki oraz załączaj przetwornice. W EN57 tak to działa.
ILS_Cat3 Posted April 1 Posted April 1 3 godziny temu, SOCCER2019_m napisał(a): Ustaw nastawnik w pozycji neutralny i wtedy zamykaj wyłącznik szybki oraz załączaj przetwornice. W EN57 tak to działa. Kurcze, taki szczegół, a jakże istotny. Dzięki, pomogło! Biorę się za scenariusz 🙂
KIEROWNIK Posted April 21 Posted April 21 W dniu 14.03.2025 o 17:40, patwrobel napisał(a): Witam, na wstępie proszę o wyrozumiałość jest to moja pierwsza styczność z LUA. Przedstawiam mój pierwszy scenariusz pod SimRail: Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: Rano (07:00) Popołudniu (12:00) Wieczorem (18:00) Noc (22:00) Misja 1 - Strzemieszyce 3xEN57 Tabor: EN57 Kanał startowy: 2 Etapy: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Początek) Start misji. Manewry na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, aby skierować się w stronę Strzemieszyc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Wyjazd) Po manewrach gotowy do wyjazdu w kierunku Huty Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce (Wyjazd) Po połączeniu z uszkodzonym składem na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Jazda w 3xEN57 do Katowic jako osobowy 24901. Opis: Rozpoczynamy rozgrywkę na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice pod nastawnią DZB. Udajemy się pod skład 2xEN57, który widzimy na wprost i rozłączamy jednostki. Następnie uruchamiamy tylko pierwszy EZT w kierunku Łaz i zgłaszamy się na radiu (kanał 2). Wykonujemy manewry o które prosi nas dyżurny. Po udanych manewrach ruszamy jako pociąg 115232 do Strzemieszyc celem wsparcia uszkodzonego pociągu osobowego. Po dotarciu do Strzemieszyc wykonujemy manewry pod skład 2xEN57 i łączymy go w 3xEN57. Po połączeniu jedziemy jako osobowy 24901 do Katowic zatrzymując się na każdym przystanku. Łączenie w skład 3xEN57: Dojeżdżamy i dobijamy sprzęgi Wyłączamy kabinę (UWAGA: zostawiamy włączone radio) Podchodzimy do sprzęgu -> prawym -> Upewniamy się że wszystko jest połączone Wchodzimy do kabiny składu II (środkowy) zaraz przy sprzęgu Zwalniamy hamulec ręczny Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy Wychodzimy tylnym wyjściem ze składu Wchodzimy do kabiny składu III (ostatni) Zwalniamy hamulec ręczny Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy Wchodzimy do kabiny (koniec pociągu) i zapalamy czerwone światła Wychodzimy ze składu i sprawdzamy czy świecą czerwone lampki Przechodzimy po peronie na sam początek składu (od strony Kazimierza) Uruchamiamy kabinę Wywołujemy dyżurnego Cofamy za semafor V UWAGA: jeżeli nie będzie można cofnąć (skład odhamowany, ale nie jedzie) wówczas podchodzimy do sprzęgu między I a II (tym co sami go łączyliśmy) i klikamy prawym "Rozłącz przewody sterujące" następnie znów "Połącz przewody sterujące" i wracamy do kabiny Link do opisu: Szczegółowy opis Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30) F
Recommended Posts