Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dzień dobry/dobry wieczór, zgłaszam błąd dotyczący przejazdu pociągów towarowych na centralnej magistrali kolejowej, z reguły pociągi towarowe nie powinny tam jeździć. Proszę uprzejmie o uwzględnienie tego w nowym patchu. Jazdy pociągów towarowych na CMK nie są realne, a praktycznie nie są możliwe. 

Messenger_creation_7BBDF84D-386F-4DB3-9B11-8EEA42686E50.jpeg

  • I disagree 7
  • Haha 2
  • SIMRAIL Team
Posted

Chyba kilkukrotnie już był poruszany temat, że rozkład jazdy w grze nie będzie odpowiadał w pełni rzeczywistości - musimy zapewnić balans między grywalnością dla maszynistów, niezanudzeniem dyżurnych i płynnością ruchu. Stąd też na CMK jeżdżą w niewielkiej liczbie pociągi towarowe, aby zapewnić minimum wyzwania dyżurnym ruchu w zakresie wyprzedzania pojazdów i zapełnienia luk czasowych między pociągami pasażerskimi. Inaczej mielibyśmy stacje podające tylko przeloty dla kolejno:
1) Góra Włodowska -max 3 par pociągów na godzinę,
2) Psary, Knapówka- max 5 par pociągów na godzinę,
3) pozostała część CMK - max 6 par pociągów na godzinę.
Takie obciążenie posterunków nie byłoby wystarczająco interesujące zarówno pod względem częstotliwości pracy (6-12 przejazdów na godzinę) jak i jej intensywności (podawany wjazd i wyjazd na wprost po torze zasadniczym). Gdyby chcieć być bardziej restrykcyjnym, liczba połączeń pasażerskich również musiałaby ulec zmniejszeniu, co jeszcze bardziej pogorszyłoby rozrywkę dla dyżurnych.

Z drugiej strony jest to jedyne miejsce na mapie, gdzie faktycznie szybkie pociągi, np. ekspresy kontenerowe będą mogły rozwinąć skrzydła, czego nie można powiedzieć o górkach na LK 62 i LK8 czy gęstej zabudowie aglomeracyjnej i ruchu na LK1.

  • Like 2
  • I agree 17
  • SIMRAIL Team
Posted
Thank you for reporting this issue. A similar problem has already been reported by other users.
Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu. Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników.
Posted

Popieram kolegę! Proszę bezzwłocznie urealnić!

Zapłaciliśmy za symulator, a nie za zmyślanie czegoś! Proszę nie wymyślać w przyszłości rzeczy, które w rzeczywistości nie występują.

  • I disagree 2
  • Haha 6
Posted (edited)
18 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Chyba kilkukrotnie już był poruszany temat, że rozkład jazdy w grze nie będzie odpowiadał w pełni rzeczywistości - musimy zapewnić balans między grywalnością dla maszynistów, niezanudzeniem dyżurnych i płynnością ruchu. Stąd też na CMK jeżdżą w niewielkiej liczbie pociągi towarowe, aby zapewnić minimum wyzwania dyżurnym ruchu w zakresie wyprzedzania pojazdów i zapełnienia luk czasowych między pociągami pasażerskimi. Inaczej mielibyśmy stacje podające tylko przeloty dla kolejno:
1) Góra Włodowska -max 3 par pociągów na godzinę,
2) Psary, Knapówka- max 5 par pociągów na godzinę,
3) pozostała część CMK - max 6 par pociągów na godzinę.
Takie obciążenie posterunków nie byłoby wystarczająco interesujące zarówno pod względem częstotliwości pracy (6-12 przejazdów na godzinę) jak i jej intensywności (podawany wjazd i wyjazd na wprost po torze zasadniczym). Gdyby chcieć być bardziej restrykcyjnym, liczba połączeń pasażerskich również musiałaby ulec zmniejszeniu, co jeszcze bardziej pogorszyłoby rozrywkę dla dyżurnych.

Z drugiej strony jest to jedyne miejsce na mapie, gdzie faktycznie szybkie pociągi, np. ekspresy kontenerowe będą mogły rozwinąć skrzydła, czego nie można powiedzieć o górkach na LK 62 i LK8 czy gęstej zabudowie aglomeracyjnej i ruchu na LK1.

W takim razie zróbcie realny RJ na CMK zmniejszając liczbę towarowych do realiów czyli kilka razy dziennie, ale dodajcie więcej połączeń pasażerskich realnych np. EIC do Wrocławia, Bielska Białej, Zakopanego, niedawno wprowadzone połączenie MOJ z Łodzi do Kielc i składy służbowe np. próby wagonowe do Idzikowic, próżne składy po naprawie z Mińska Maz. do Katowic itd. Ekspresy kontenerowe na LK8 również mogą jechać 100km/h, za tunelem mają długi kawałek z górki do Krakowa, więc nie jest raczej dla nikogo problem jechać z górki. Myślę, że nikt nie będzie protestował przeciwko braku możliwości rozpędzenia się kontenerem 100km/h na CMK, która jest najnudniejszym odcinkiem w całej grze

Edited by kolezka2009
Posted
21 godzin temu, Ignac napisał(a):

Dzień dobry/dobry wieczór, zgłaszam błąd dotyczący przejazdu pociągów towarowych na centralnej magistrali kolejowej, z reguły pociągi towarowe nie powinny tam jeździć. Proszę uprzejmie o uwzględnienie tego w nowym patchu. Jazdy pociągów towarowych na CMK nie są realne, a praktycznie nie są możliwe. 

Messenger_creation_7BBDF84D-386F-4DB3-9B11-8EEA42686E50.jpeg

No to akurat nie prawda. Po CMK nawet EU07 z węglarkami jeżdżą od Warszawy XD

  • SIMRAIL Team
Posted
35 minut temu, kolezka2009 napisał(a):

ale dodajcie więcej połączeń pasażerskich realnych np. EIC do Wrocławia, Bielska Białej, Zakopanego

Wedle mojej najlepszej wiedzy na chwilę obecną na naszej CMK uruchamiamy trochę więcej pociągów pasażerskich niż jeździ obecnie. Może brakować pojedynczych Kraków-Łódź i wjazdów kieszeniowych do Włoszczowy Płn z Żelisławic na Czarncę, ale tam nie mamy tej drugiej łącznicy - więc Łódź-Kielce też nie pojedziemy.

  • Like 1
Posted
2 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a):

Wedle mojej najlepszej wiedzy na chwilę obecną na naszej CMK uruchamiamy trochę więcej pociągów pasażerskich niż jeździ obecnie. Może brakować pojedynczych Kraków-Łódź i wjazdów kieszeniowych do Włoszczowy Płn z Żelisławic na Czarncę, ale tam nie mamy tej drugiej łącznicy - więc Łódź-Kielce też nie pojedziemy.

To może dałoby radę też uruchomić pociągi EIE po CMK ? Jak narazie jedyny ekspres na wagonach po CMK to ECE do Bohumina, które są zatrzymują się we Włoszczowej Północ to takie średnio ekspresowe te połączenie

  • SIMRAIL Team
Posted

Na to trzeba spojrzeć szerzej, porównując całą ofertę pociągów Warszawa - Katowice. U nas szybkim połączeniem jest pendolino co godzinę, a wolnym międzynarodowy TLK/IC pod szyldem EuroCity. W rzeczywistości pendolino do Katowic jeździ rzadziej i jest przeplatane (w ramach utrzymania taktu godzinnego) pociągami EC/EIC na wagonach z EP09/Vectronem i jadących 160 km/h. Pociągi wolniejsze/niższych kategorii zasadniczo jadą wiedenką przez Częstochowę i Koluszki i też niekoniecznie w równym takcie godzinnym, bo mogą się przeplatać np. z pociągami na Łódź i Bydgoszcz.

Posted
10 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Może brakować pojedynczych Kraków-Łódź i wjazdów kieszeniowych do Włoszczowy Płn z Żelisławic na Czarncę, ale tam nie mamy tej drugiej łącznicy - więc Łódź-Kielce też nie pojedziemy.

Zawsze można podjąć "trudną i nieidealną decyzję" o dodaniu nieistniejącego w 2018 zjazdu z Włoszczowy na Czarncę XD. O ile jestem zdecydowanym przeciwnikiem tras niezgodnych z rzeczywistością, to ten zjazd obecnie jak najbardziej istnieje. 

W tym przypadku najsłabszym ogniwem na CMK pozostaną Góra Włodawska, Korytów, Idzikowice i  Knapówka, z czego 2 ostatnie mogą być dociążone przez większą ilość zjazdów / wjazdów.

Jest jeszcze opcja dodanie niegrywalnych* składów AI typu LTE / PWE, gdzie można by się było pokusić o ruch ze zmianą kierunków na tych stacjach bez konieczności manewrowania: 

Marki -> Knapówka -> Idzikowice (zmiana kierunku) -> Radzice

Czarnca -> Knapówka -> Psary (zmiana kierunku) -> Radzice lub Marki

 * chociaż w  sumie dlaczego miałyby być niegrywalne? To "tylko" zmiana kabiny, a gracz pod presją szybciej się uczy XD.

Posted
52 minuty temu, PL_Andrev napisał(a):

Zawsze można podjąć "trudną i nieidealną decyzję" o dodaniu nieistniejącego w 2018 zjazdu z Włoszczowy na Czarncę XD. O ile jestem zdecydowanym przeciwnikiem tras niezgodnych z rzeczywistością, to ten zjazd obecnie jak najbardziej istnieje. 

Dodasz wjazd to dlaczego nie dodać peronu w Opocznie, dlaczego nie dodać peronu w Zawierciu, dlaczego nie dodać czegoś tam jeszcze. Obecnie jest za mało rąk do pracy żeby dodać to co jest na wczoraj więc lepiej odpuścić temat dodawania coś do CMK. Jest wjazd na CMK z Żelisławic. Tysiąc wyimaginowanych składów można dodać z tabliczką Częstochowa, Wrocław Jelenia Góra itp itd. Co za różnica czy pisze na nim Kielce czy Opole. Kilka km wjazd wcześniej czy dalej. Bez znaczenia. 

 

58 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

W tym przypadku najsłabszym ogniwem na CMK pozostaną Góra Włodawska, Korytów,

 

Tak, tam będzie nudno jak zaczną pojawiać się i znikać składy pośrodku CMK . Plus Grodzisk też. Będziesz narzekał że Grodzisk słabo. Bo będzie mało składów na CMK. A one będę blokowane przez te wjazdy z boku w szeligach na przykład.  System naczyń połączonych. Tylko linia na Żyrardów nie zapewni dużo roboty.  Puść sobie w myślach towar na Żyrardów a potem kibelek. Ile kolejny szybki skład musi mieć buforu żeby nie stał za nimi 

 

Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Jest jeszcze opcja dodanie niegrywalnych* składów AI typu LTE / PWE, gdzie można by się było pokusić o ruch ze zmianą kierunków na tych stacjach bez konieczności manewrowania:

 

To nie że gracze nie ogarniają tematu tylko BOT nie ogrania. Więc dlatego są te problemy z rozkładem jazdy. Nie możesz teraz  pośrodku mapy skończyć jazdy. Dlatego nie masz np kibelka Ząbkowice - Wschodnia - Sławków - Wolbrom. Bo BOT nie ogarnie tego. Wszystkie Twoje pomysły z tym LTE  PWE maja jeden czuły punkt. Na dzień dzisiejszy nie da się tego zrobić. 

 

 

 

 

 

 

 

  • I agree 1
Posted
2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

Dodasz wjazd to dlaczego nie dodać peronu w Opocznie, dlaczego nie dodać peronu w Zawierciu, dlaczego nie dodać czegoś tam jeszcze. 

 

Nie wiem czy dobrze rozumiałem - proponujesz zabić grywalność 2 z 5 najlepszych dyżurek poprzez dodanie nowych peronów tylko dlatego "że można"?

 

 

2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

Jest wjazd na CMK z Żelisławic. Tysiąc wyimaginowanych składów można dodać z tabliczką Częstochowa, Wrocław Jelenia Góra itp itd. Co za różnica czy pisze na nim Kielce czy Opole. Kilka km wjazd wcześniej czy dalej. Bez znaczenia. 

 

Grasz na dyżurkach czasami? Właśnie że to ma największe znaczenie. Nie chodzi o to aby przerzucać setki składów lewo/prawo zrzucając czasem towara na bok, tylko organizować zjazdy / wjazdy krzyżujące się z torem głównym. Dlatego płaczę na forum że nie ma składów z /na Szabelnię, Marków, czy Tomaszów Maz.  

 

 

2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

Będziesz narzekał że Grodzisk słabo. Bo będzie mało składów na CMK.

 

Grodzisk słabo, ale nie dlatego bo jest mało składów, tylko że jest przerzucanie lewo/prawo, praktycznie bez mijanek. Na tor 14 przy peronie 2 wjeżdża pociąg raz na dwie godziny. Na tor 11 nie miałem nigdy powodu aby coś zrzucić. Jedyna zabawa wtedy jak Pruszków się pomyli i wysyła lokalne na linie dalekobieżne i odwrotnie. 

 

 

2 godziny temu, misiek_131415 napisał(a):

To nie że gracze nie ogarniają tematu tylko BOT nie ogrania. Więc dlatego są te problemy z rozkładem jazdy. Nie możesz teraz  pośrodku mapy skończyć jazdy. Dlatego nie masz np kibelka Ząbkowice - Wschodnia - Sławków - Wolbrom. Bo BOT nie ogarnie tego. Wszystkie Twoje pomysły z tym LTE  PWE maja jeden czuły punkt. Na dzień dzisiejszy nie da się tego zrobić. 

Gdzie napisałem że start / koniec jest pośrodku mapy? Na twoim przykładzie kibel w Ząbkowicach musiałby się spawnować w Piekle, a despawnować w Borowej Górce. Ale faktycznie, nie wiem czy bot to potrafi.    

Posted
19 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Nie wiem czy dobrze rozumiałem - proponujesz zabić grywalność 2 z 5 najlepszych dyżurek poprzez dodanie nowych peronów tylko dlatego "że można"?

Nie zrozumieliśmy się . Jak dodasz jedną rzecz (wjazd) to zaraz inni będą chcieli coś innego dodać. Dlatego nie można nic zmieniać. Nie chcę dodawać peronu w Opocznie. 

 

24 minuty temu, PL_Andrev napisał(a):

Na twoim przykładzie kibel w Ząbkowicach musiałby się spawnować w Piekle, a despawnować w Borowej Górce.

Nie. Zmieniałby kierunek i wracał. Jak Twoje LTE z propozycji. A Ząbkowice zamień na Zawiercie bo sens tego przykładu to niewykonalna zmiana kierunku w Wolbromiu  a nie gdzie startuje. Tak samo niewykonalna jest obecnie zmiana kierunku LTE które Ty proponujesz. 

 

 

 

 

 

Posted
37 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

w z /na Szabelnię,

Ale szabelnia nie krzyżowała się jak była. I jak będzie znowu tez nic tam nie wymyślisz żeby było ciekawie.  Na prosto na peron w Kato Zawodzie. Potem prosto na Kato Główny. Przecież składy z Szabelni nie zjezdzały na tor od Sosnowca tylko prosto na Katowice Głowne jezdziły. 

Posted

Problemem z rozkładami na CMK jest taki, że pociągi nie mają za bardzo gdzie pojawiać się i znikać. Marków prawdopodobnie zostanie zamknięty na stałe, bo jest wskaźnik D1 na szlaku i od początku gry nie ma słowa, aby mogłoby coś tam jeździć. Radzice wymagają przebudowy, ponieważ układ torowy nie spełnia minimalnych wymagań na spawny. Myślicie, że dlaczego 412xxx zjeżdża na Radom zamiast na Tomaszów Mazowiecki? Na ten moment można na siłę stworzyć coś w relacji Żelisławice - Radzice, ale tylko w jednym kierunku, ale po co jak trzeba poczekać na przebudowę Radzic.

Z tych "nudniejszych" miejsc na Śląsku mogą pojawić się jakieś składy, ponieważ nie został w pełni wykorzystany potencjał Dąbrowy Górniczej Towarowej. Jeszcze jest pusto w relacji Mysłowice - Katowice Towarowa KTC/Brynów, ale był jakiś problem z Mysłowicami. Nie wiem jak jest teraz, ale jedno jest pewne, że ta relacja pociągów zalicza się do ozdobnych, a pociągi ozdobne powinno się robić na sam koniec.

Jeżeli chodzi o Grodzisk Mazowiecki to niejednokrotnie było mówione, że trzeba poczekać na rozszerzenie do Łodzi, aby nie robić rozkładu po 150 razy. Luki, które widać w rozkładzie prawdopodobnie są przyszykowane pod pociągi dalekobieżne do Łodzi. Dodatkowo powinny zostać dodane pociągi ozdobne w relacji Warszawa Gołąbki - Warszawa Grochów/Warszawa Praga WPT M dla gracz, którzy w przyszłości będą siedzieć na nastawni Warszawa Włochy, ale powinno to zostać zrobione na sam koniec. 

Pozostaje jeszcze kwestia realności. Realny rozkład sprawi, że będzie jeszcze nudniej na nastawniach. Pamiętajcie, że specjalnie został zrobiony fikcyjny APO Klimontów po to, aby można było upchać więcej składów, aby gracze się nie nudzili. Niestety trzeba pomieszać fikcję z realiami, dlatego  jako przykład podam nierealnie jeżdżące składy co 1-2 godziny, ale za to w realnych relacjach (oprócz pociągów ozdobnych).

  • I agree 6
  • SIMRAIL Team
Posted
W dniu 26.02.2025 o 22:08, Marcion napisał(a):

Marków prawdopodobnie zostanie zamknięty na stałe, bo jest wskaźnik D1 na szlaku i od początku gry nie ma słowa, aby mogłoby coś tam jeździć.

Ostatecznie dementuję, zainaugurujemy ruch na Marków wraz z wagonami kontenerowymi - dojdzie nowa para pociągów kontenerowych DGT - Mszczonów i odwrotnie. Na Józefinowie się już nie mieścimy.

 

W dniu 26.02.2025 o 22:08, Marcion napisał(a):

Luki, które widać w rozkładzie prawdopodobnie są przyszykowane pod pociągi dalekobieżne do Łodzi.

...i towarowe też. Po wytrasowaniu w miarę sensownie wstępnie* mamy dwie pary dalekobieżne i dwie towarowe, które jeszcze mogą Józefinów-Pruszków-Grodzisk przejechać i na tym się skończy przepustowość. Tam problemem zaczyna się się robić zarówno płynność ruchu (gdyby na Józefinów towarem wskoczyć na biegu to byłoby lepiej, ale to bardzo naiwne założenie) oraz miejsce do wyprzedzania - Pruszków po jednym torze w każdą stronę, Grodzisk - w zasadzie jeden tor wyjazdowy, Żyrardów po jednym torze, Radziwiłłów - posterunek odgałęźny czyli brak.

 

* po testach rozkładu ta liczba może się zmniejszyć.

  • Like 3
  • Thanks 4
  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy