Marcelek Posted February 9 Posted February 9 (edited) Witam, Mam pytanie dotyczące serwera PL2. Jak należy interpretować określenie „bez wydarzeń”? Co dokładnie oznacza? Czy na takim serwerze mogę kierować pociągi na tor lewy, o ile nie zakłóca to ruchu kolejowego (np. nie powoduje zatrzymania pociągów jadących z naprzeciwka, ponieważ nie wyjechały one jeszcze z sąsiedniej stacji)? Zastanowiło mnie to na posterunku Strzałki – od strony Idzikowic nic nie jechało, a z Szelig jechały dwa składy Pendolino. Czy w takiej sytuacji mogę skierować je na tor lewy na tym serwerze? Czy można prosić także o wyjaśnienie, co dokładnie można, a czego nie można robić na tym serwerze? Z góry dziękuję za wyjaśnienie! Ps. z góry przepraszam za dodanie tego w trybie jednoosobowym ale pierwszy raz pisze coś na tym forum Edited February 9 by Marcelek Złe dodanie tematu w dyskusji
PL_Andrev Posted February 9 Posted February 9 (edited) @uetam, proszę o przeniesienie tematu do działu [multiplayer]. Odpowiadając na pytanie: nie ma jasnych zasad. Większość graczy interpretuje to tak, że nie tworzymy scenariuszy na siłę (nie udajemy że rozjazd się zepsuł, tor zajęty czy skład stoi na torze bo czeka na przyjazd prokuratora po zderzeniu z autem). Wypuszczanie składów na SZ czy po torze lewym, o ile nie wpływa na ograniczenie przepustowości jest dozwolone*. Jazda po torze lewym zwykle jest uzgadniana z dyżurnym sąsiedniego posterunku, a błędy, niedociągnięcia, i obsuwy zawsze się zdarzają. Większość graczy to toleruje (najmniej prowadzący towarowe XD). Oczywiście pojawiają się dowcipnisie którzy nie puszczają składów, puszczają pod prąd na SZ, puszczają składy innym torem niż przewidywany w rozkładzie "bo ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" - to cytat oryginalny z PL2. XDD * typowe dla odcinka Kozłów-Sprowa-Starzyny Edited February 9 by PL_Andrev 1 2
Marcelek Posted February 9 Author Posted February 9 Bardzo dziękuję Panu za odpowiedź! Czy mogę prosić instrukcje jak przenieść ten temat? Próbowałem ale tego nie znalazłem
Piotr ET22 Posted February 9 Posted February 9 Właśnie już któryś raz zasadzam się uzbrojony w kawkę i wodę na PL2 i trasę z Warszawy Towarowej do Krakowa (Huta)....Tym razem złapałem 132073 (DRAGONA) i już pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem stał zdefektowany ED250. Potem w miarę rozkładowo bez przygód poza wiadomymi bokami. Ciebie Marcelek mijałem na którymś posterunku. Starzyny po lewym do Sprowy...także ten 🙂 Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM: 1
Marcelek Posted February 9 Author Posted February 9 Ja najczęściej (prawie zawsze) jestem na Szeligach. Dziś również były Szeligi późnej na chwilę byłem na Strzałkach 😉 Pozdrawiam serdecznie! On 2/9/2025 at 7:59 PM, Piotr ET22 said: Właśnie już któryś raz zasadzam się uzbrojony w kawkę i wodę na PL2 i trasę z Warszawy Towarowej do Krakowa (Huta)....Tym razem złapałem 132073 (DRAGONA) i już pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem stał zdefektowany ED250. Potem w miarę rozkładowo bez przygód poza wiadomymi bokami. Ciebie Marcelek mijałem na którymś posterunku. Starzyny po lewym do Sprowy...także ten 🙂 Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM: Expand
bart_dem Posted February 9 Posted February 9 On 2/9/2025 at 7:53 PM, Marcelek said: Czy mogę prosić instrukcje jak przenieść ten temat? Próbowałem ale tego nie znalazłem Expand Musiałbyś mieć status moderatora. Kolega @PL_Andrev pisał prośbę właśnie do moderatora @uetam 1
SIMRAIL Team GoppelPL Posted February 10 SIMRAIL Team Posted February 10 Przeniesione. @PL_Andrevbardzo ładnie podsumował o co chodzi, to taki serwer "bez eksperymentów" - dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu. 1
Marcelek Posted February 10 Author Posted February 10 On 2/10/2025 at 5:24 AM, GoppelPL said: Przeniesione. @PL_Andrevbardzo ładnie podsumował o co chodzi, to taki serwer "bez eksperymentów" - dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu. Expand Czyli podsumowując na PL2 nie można wykonywać czynności które wpływają na przepustowość danego szlaku. Dziękuję wszystkim bardzo za odpowiedź! Pozdrawiam i miłego dnia 🙂 1
PL_Andrev Posted February 10 Posted February 10 On 2/10/2025 at 5:24 AM, GoppelPL said: dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu. Expand Pruszków-Józefinów to jedna z najnudniejszych dyżurek (jak piszesz: tylko podawanie przelotów), do czasu jak na Grodzisku nie pojawił sie troll który wszystkim pisał "ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" kierując składy to losowe tory. I wtedy stała się magia: Pruszków-Józefinów okazała się całkiem skomplikowaną gdy musiałem korygować przebiegi składów z GM dbając jednocześnie o przepustowość na szlaku z Wawy. Aż żałowałem że ten troll grał tylko pół godziny, bo ja byłem zachwycony wyzwaniami które miałem właśnie jako dyżurny. Część graczy lubi łamigłówki umysłowe i najprzyjemniejsze gry dla dyżurnych to dużo krzyżówek przy dużym ruchu: Kozłów, Opoczno, Katowice. A już jak taki gracz trafi na stacje gdzie jest korek to po prostu jest bajka. I co ciekawe, zdarza się to zwykle na PL2, bo AI sam z siebie nie wygeneruje takich opóźnień i nie powysyła składy na SZ jak gracze. Wolę określenie że dyżurni są od organizacji i optymalizacji przepustowości trasy przy posterunkach. 1
olo101 Posted February 12 Posted February 12 On 2/9/2025 at 7:48 PM, PL_Andrev said: Oczywiście pojawiają się dowcipnisie którzy nie puszczają składów, puszczają pod prąd na SZ, puszczają składy innym torem niż przewidywany w rozkładzie "bo ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" - to cytat oryginalny z PL2. XD Expand Poniekąd ten cytat ma trochę ziarenka prawdy w sobie. To jest jedna z tych rzeczy która mnie irytuje jak dyżurny na sąsiednim posterunku próbuje regulować ruch na moim odcinku lub mechanik który "wie lepiej". Prawda jest taka że mechanik ma jechać przed siebie i stosować się do sygnałów świetlnych. To że jest jakiś troll na dyżurce i losowo wysyła składy gdzie popadnie to już inna bajka. Tutaj akurat kłania się czytanie ze zrozumieniem rozkładu jazdy. On 2/10/2025 at 6:05 AM, PL_Andrev said: Wolę określenie że dyżurni są od organizacji i optymalizacji przepustowości trasy przy posterunkach. Expand Bardzo ładnie napisane. Podpisuję się pod tym. Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe. Jestem daleki od banowania ludzi ale jeśli np.bylaby możliwość zablokowania takiemu delikwentowi prowadzenia pociągów EIC na określony czas na podstawie np. ilości zgłoszonych raportów, może to by choć trochę ostudziło ich temperament. 1 3
PL_Andrev Posted February 12 Posted February 12 (edited) On 2/12/2025 at 6:14 AM, olo101 said: Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe. Jestem daleki od banowania ludzi ale jeśli np.bylaby możliwość zablokowania takiemu delikwentowi prowadzenia pociągów EIC na określony czas na podstawie np. ilości zgłoszonych raportów, może to by choć trochę ostudziło ich temperament. Expand Akurat w grze taki system jest już zaimplementowany (punktacji). Wyłapanie 1000 pkt karnych powinno skutkować kickiem i czasowym banem (24h) na "serwery narodowe" - z dostępem tylko do serwerów [NO MODERATION]. Edited February 12 by PL_Andrev 1 4
bart_dem Posted February 12 Posted February 12 On 2/12/2025 at 6:14 AM, olo101 said: Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe Expand Oczywiście również tego nie pochwalam, ale twórcy gry sami zachęcają do takich zachowań dodając osiągnięcie "nieoznakowani w okolicy" więc czemu mieliby za to karać? Nie nazywałbym takich graczy trollami, a raczej ignorantami. Najwyżej się gdzieś taki wykolei i tyle go widzieli. Jest na takich sposób, wystarczy dać przelot i w ostatniej chwili wygasić semafor (usterka?🤔), tyle że w takiej sytuacji sami stajemy się trollami. Ale -1000 jest wtedy bardzo satysfakcjonujące😁 1 3
Orzeł85A Posted February 12 Posted February 12 Serwer PL2 "bez wydarzeń" to jest czysta fikcja wielokrotnie się spotkałem że gracz A z graczem z zrobili sobie jednotor na CMK. 1
KOlorowy Posted February 12 Posted February 12 On 2/12/2025 at 9:57 AM, Orzeł85A said: Serwer PL2 "bez wydarzeń" to jest czysta fikcja wielokrotnie się spotkałem że gracz A z graczem z zrobili sobie jednotor na CMK. Expand Wystarczy wtedy zgłosić takich delikwentów 😉
ROMECKI Posted February 12 Posted February 12 On 2/9/2025 at 7:59 PM, Piotr ET22 said: Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM: Expand A ja do tej pory myślałem, że to tylko u mnie występuje "utrata połączenia z nieznanego powodu" On 2/10/2025 at 6:05 AM, PL_Andrev said: I co ciekawe, zdarza się to zwykle na PL2, bo AI sam z siebie nie wygeneruje takich opóźnień i nie powysyła składy na SZ jak gracze. Expand Zasadniczo zgadzam się z Twoją wypowiedzią, ale: 1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym. 2. Ilekroć występuje sytuacja przepuszczania przez BOTY pociągów szybkich typu pendolino, ekspres lub ciężkich i długich towarowych po torach głównych dodatkowych z wiadomym ograniczeniem do 40km/h lub 60km/h. Przecież za taki myk gracz może zostać zbanowany. No a nowi gracze tak robią, bo naśladują BOTY. 3. No i zachowanie BOTÓW, a zatem i nowych graczy również - przy pustej stacji wysyłanie pociągów wolniejszych przed szybszymi. On 2/12/2025 at 9:48 AM, bart_dem said: Oczywiście również tego nie pochwalam, ale twórcy gry sami zachęcają do takich zachowań dodając osiągnięcie "nieoznakowani w okolicy" więc czemu mieliby za to karać? Nie nazywałbym takich graczy trollami, a raczej ignorantami. Najwyżej się gdzieś taki wykolei i tyle go widzieli. Jest na takich sposób, wystarczy dać przelot i w ostatniej chwili wygasić semafor (usterka?🤔), tyle że w takiej sytuacji sami stajemy się trollami. Ale -1000 jest wtedy bardzo satysfakcjonujące😁 Expand Nie mówiąc o innych tego typu osiągnięciach. Poza tym są gracze, którym zależy tylko na "trzaskaniu kilometrów" a nie zbieraniu punktów. On 2/12/2025 at 10:20 AM, KOlorowy said: Wystarczy wtedy zgłosić takich delikwentów 😉 Expand Przecież takie zgłaszanie, niestety nic nie daje. 3
PL_Andrev Posted February 12 Posted February 12 On 2/12/2025 at 11:33 AM, ROMECKI said: 1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym. Expand Też mi się przydarzyło, ale dawno dawno temu. Raczej sytuacja kwalifikuje się na bug-report. On 2/12/2025 at 11:33 AM, ROMECKI said: 2. Ilekroć występuje sytuacja przepuszczania przez BOTY pociągów szybkich typu pendolino, ekspres lub ciężkich i długich towarowych po torach głównych dodatkowych z wiadomym ograniczeniem do 40km/h lub 60km/h. Przecież za taki myk gracz może zostać zbanowany. No a nowi gracze tak robią, bo naśladują BOTY. Expand Ten "bot" to przecież tylko zestaw instrukcji warunkowych "jeśli A to zrób B" - sytuacje o których piszesz to są złożone sytuacje i boty nie są na nie zaprogramowane, szczególnie na PL2, gdzie rozkład szybko rozjeżdża się z planem. Z drugiej strony nigdy nie patrzyłem jak grają boty, a preferuję grę na dyżurkach. Błędy o których piszesz to raczej kumulacja braku planowania i przewidywania, braku czytania EDR ze zrozumieniem (peron i tor) oraz presja ze strony graczy na EX i EIP dopytujących o przelot. 2
ROMECKI Posted February 12 Posted February 12 On 2/12/2025 at 12:09 PM, PL_Andrev said: Błędy o których piszesz to raczej kumulacja braku planowania i przewidywania, braku czytania EDR ze zrozumieniem (peron i tor) oraz presja ze strony graczy na EX i EIP dopytujących o przelot. Expand Dokładnie TAK. Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu. I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR. Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez EU07-068 310 m 1655 t jest inna niż przez ET25-002 310 m 584 t. 1 1 5
bart_dem Posted February 12 Posted February 12 On 2/12/2025 at 11:33 AM, ROMECKI said: 1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym. Expand W Starzynach? (ostatni mój post) 1
Marcelek Posted February 13 Author Posted February 13 On 2/12/2025 at 1:12 PM, ROMECKI said: Dokładnie TAK. Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu. I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR. Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez EU07-068 310 m 1655 t jest inna niż przez ET25-002 310 m 584 t. Expand Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR
KOlorowy Posted February 13 Posted February 13 On 2/13/2025 at 5:36 PM, Marcelek said: Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR Expand Akurat szanowny kolego, prędkość składu mamy podaną w EDR ;> On 2/12/2025 at 1:12 PM, ROMECKI said: Dokładnie TAK. Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu. I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR. Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez EU07-068 310 m 1655 t jest inna niż przez ET25-002 310 m 584 t. Expand Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek (mi kilka razy zdarzyło się pytać mechanika o takie informacje i dla mnie nie jest to problemem, ale rozumiem) 1
Marcelek Posted February 13 Author Posted February 13 On 2/13/2025 at 5:58 PM, KOlorowy said: Akurat szanowny kolego, prędkość składu mamy podaną w EDR ;> Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek (mi kilka razy zdarzyło się pytać mechanika o takie informacje i dla mnie nie jest to problemem, ale rozumiem) Expand Ma Pan racje. Nie zauważyłem tego. Ale EDR moim zdaniem dalej powinien mieć wprowadzone poprawki 🙂 2
ROMECKI Posted February 13 Posted February 13 On 2/13/2025 at 5:36 PM, Marcelek said: Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR Expand Marcelek, źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Akurat w EDR jest już zamieszczona informacja o prędkości danego składu. Ja pisałem o tym, że część graczy nie wie gdzie znaleźć informację o prędkościach. On 2/13/2025 at 5:58 PM, KOlorowy said: Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek Expand Okij. złożę taki wniosek; zwłaszcza że mam obiecany od kolegi zrzut ekranu z oryginalnego EDR - narazie czekam aż kolega wróci z urlopu. 2
Recommended Posts