Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

 

 

Witam,

Mam pytanie dotyczące serwera PL2. Jak należy interpretować określenie „bez wydarzeń”? Co dokładnie oznacza?

Czy na takim serwerze mogę kierować pociągi na tor lewy, o ile nie zakłóca to ruchu kolejowego (np. nie powoduje zatrzymania pociągów jadących z naprzeciwka, ponieważ nie wyjechały one jeszcze z sąsiedniej stacji)?

Zastanowiło mnie to na posterunku Strzałki – od strony Idzikowic nic nie jechało, a z Szelig jechały dwa składy Pendolino. Czy w takiej sytuacji mogę skierować je na tor lewy na tym serwerze?

Czy można prosić także o wyjaśnienie, co dokładnie można, a czego nie można robić na tym serwerze?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie!

Ps. z góry przepraszam za dodanie tego w trybie jednoosobowym ale pierwszy raz pisze coś na tym forum

 

 

Edited by Marcelek
Złe dodanie tematu w dyskusji
Posted (edited)

@uetam, proszę o przeniesienie tematu do działu [multiplayer].

Odpowiadając na pytanie: nie ma jasnych zasad. Większość graczy interpretuje to tak, że nie tworzymy scenariuszy na siłę (nie udajemy że rozjazd się zepsuł, tor zajęty czy skład stoi na torze bo czeka na przyjazd prokuratora po zderzeniu z autem). Wypuszczanie składów na SZ czy po torze lewym, o ile nie wpływa na ograniczenie przepustowości jest dozwolone*. Jazda po torze lewym zwykle jest uzgadniana z dyżurnym sąsiedniego posterunku, a błędy, niedociągnięcia, i obsuwy zawsze się zdarzają. Większość graczy to toleruje (najmniej prowadzący towarowe XD).

Oczywiście pojawiają się dowcipnisie którzy nie puszczają składów, puszczają pod prąd na SZ, puszczają składy innym torem niż przewidywany w rozkładzie "bo ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" - to cytat oryginalny z PL2. XDD

* typowe dla odcinka Kozłów-Sprowa-Starzyny

 

 

Edited by PL_Andrev
  • Thanks 1
  • I agree 2
Posted

Bardzo dziękuję Panu za odpowiedź! Czy mogę prosić instrukcje jak przenieść ten temat? Próbowałem ale tego nie znalazłem 

Posted

Właśnie już któryś raz zasadzam się uzbrojony w kawkę i wodę  na PL2  i trasę z Warszawy Towarowej do Krakowa (Huta)....Tym razem złapałem 132073 (DRAGONA) i już pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem stał zdefektowany ED250. Potem w miarę rozkładowo bez przygód poza wiadomymi bokami. Ciebie Marcelek mijałem na którymś posterunku. Starzyny po lewym do Sprowy...także ten 🙂

Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM:

 

Zrzut ekranu (228).png

  • I agree 1
Posted

Ja najczęściej (prawie zawsze) jestem na Szeligach. Dziś również były Szeligi późnej na chwilę byłem na Strzałkach 😉 

Pozdrawiam serdecznie!

1 godzinę temu, Piotr ET22 napisał(a):

Właśnie już któryś raz zasadzam się uzbrojony w kawkę i wodę  na PL2  i trasę z Warszawy Towarowej do Krakowa (Huta)....Tym razem złapałem 132073 (DRAGONA) i już pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem stał zdefektowany ED250. Potem w miarę rozkładowo bez przygód poza wiadomymi bokami. Ciebie Marcelek mijałem na którymś posterunku. Starzyny po lewym do Sprowy...także ten 🙂

Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM:

Zrzut ekranu (228).png

 

Posted
2 godziny temu, Marcelek napisał(a):

Czy mogę prosić instrukcje jak przenieść ten temat? Próbowałem ale tego nie znalazłem 

Musiałbyś mieć status moderatora. Kolega @PL_Andrev pisał prośbę właśnie do moderatora @uetam

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Przeniesione. @PL_Andrevbardzo ładnie podsumował o co chodzi, to taki serwer "bez eksperymentów" - dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu.

  • I agree 1
Posted
27 minut temu, GoppelPL napisał(a):

Przeniesione. @PL_Andrevbardzo ładnie podsumował o co chodzi, to taki serwer "bez eksperymentów" - dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu.

Czyli podsumowując na PL2 nie można wykonywać czynności które wpływają na przepustowość danego szlaku.

Dziękuję wszystkim bardzo za odpowiedź!

Pozdrawiam i miłego dnia 🙂 

 

  • I agree 1
Posted
11 minut temu, GoppelPL napisał(a):

dyżurni są tylko od dawania przelotów, ewentualnie wpuszczenia na bok przy planowym krzyżowaniu.

Pruszków-Józefinów to jedna z najnudniejszych dyżurek (jak piszesz: tylko podawanie przelotów), do czasu jak na Grodzisku nie pojawił sie troll który wszystkim pisał "ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" kierując składy to losowe tory. I wtedy stała się magia: Pruszków-Józefinów okazała się całkiem skomplikowaną gdy musiałem korygować przebiegi składów z GM dbając jednocześnie o przepustowość na szlaku z Wawy. Aż żałowałem że ten troll grał tylko pół godziny, bo ja byłem zachwycony wyzwaniami które miałem właśnie jako dyżurny. 

Część graczy lubi łamigłówki umysłowe i najprzyjemniejsze gry dla dyżurnych to dużo krzyżówek przy dużym ruchu: Kozłów, Opoczno, Katowice. A już jak taki gracz trafi na stacje gdzie jest korek to po prostu jest bajka. I co ciekawe, zdarza się to zwykle na PL2, bo AI sam z siebie nie wygeneruje takich opóźnień i nie powysyła składy na SZ jak gracze.  

Wolę określenie że dyżurni są od organizacji i optymalizacji przepustowości trasy przy posterunkach.

 

 

  • I agree 1
Posted
W dniu 9.02.2025 o 20:48, PL_Andrev napisał(a):

 

Oczywiście pojawiają się dowcipnisie którzy nie puszczają składów, puszczają pod prąd na SZ, puszczają składy innym torem niż przewidywany w rozkładzie "bo ja jestem dyżurny i masz mie słuchać" - to cytat oryginalny z PL2. XD

 

 

Poniekąd ten cytat ma trochę ziarenka prawdy w sobie. To jest jedna z tych rzeczy która mnie irytuje jak dyżurny na sąsiednim posterunku próbuje regulować ruch na moim odcinku lub mechanik który "wie lepiej". 

Prawda jest taka że mechanik ma jechać przed siebie i stosować się do sygnałów świetlnych.

To że jest jakiś troll na dyżurce i losowo wysyła składy gdzie popadnie to już inna bajka. Tutaj akurat kłania się czytanie ze zrozumieniem rozkładu jazdy.

W dniu 10.02.2025 o 07:05, PL_Andrev napisał(a):

 

Wolę określenie że dyżurni są od organizacji i optymalizacji przepustowości trasy przy posterunkach.

Bardzo ładnie napisane. Podpisuję się pod tym.

 

Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe. Jestem daleki od banowania ludzi ale jeśli np.bylaby możliwość zablokowania takiemu delikwentowi prowadzenia pociągów EIC na określony czas na podstawie np. ilości zgłoszonych raportów, może to by choć trochę ostudziło ich temperament. 

  • Like 1
  • I agree 3
Posted (edited)
21 minut temu, olo101 napisał(a):

Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe. Jestem daleki od banowania ludzi ale jeśli np.bylaby możliwość zablokowania takiemu delikwentowi prowadzenia pociągów EIC na określony czas na podstawie np. ilości zgłoszonych raportów, może to by choć trochę ostudziło ich temperament. 

Akurat w grze taki system jest już zaimplementowany (punktacji).

Wyłapanie 1000 pkt karnych powinno skutkować kickiem i czasowym banem (24h) na "serwery narodowe" - z dostępem tylko do serwerów [NO MODERATION].

Edited by PL_Andrev
  • I disagree 1
  • I agree 4
Posted
3 godziny temu, olo101 napisał(a):

Jak już piszemy o trollach może w końcu zrobiliby coś z tymi co pędzą pendolino na złamanie karku mając głęboko w poważaniu ograniczenia szlakowe

Oczywiście również tego nie pochwalam, ale twórcy gry sami zachęcają do takich zachowań dodając osiągnięcie "nieoznakowani w okolicy" więc czemu mieliby za to karać? Nie nazywałbym takich graczy trollami, a raczej ignorantami. Najwyżej się gdzieś taki wykolei i tyle go widzieli. Jest na takich sposób, wystarczy dać przelot i w ostatniej chwili wygasić semafor (usterka?🤔), tyle że w takiej sytuacji sami stajemy się trollami. Ale -1000 jest wtedy bardzo satysfakcjonujące😁

  • Like 1
  • I agree 3
Posted

 

Serwer PL2 "bez wydarzeń" to jest czysta fikcja wielokrotnie się spotkałem że gracz A z graczem z  zrobili sobie jednotor na CMK.

 

 

  • I agree 1
Posted
23 minuty temu, Orzeł85A napisał(a):

Serwer PL2 "bez wydarzeń" to jest czysta fikcja wielokrotnie się spotkałem że gracz A z graczem z  zrobili sobie jednotor na CMK.

Wystarczy wtedy zgłosić takich delikwentów 😉 

Posted
W dniu 9.02.2025 o 20:59, Piotr ET22 napisał(a):

Ale abstrahując od [WYDARZEŃ]....serwer PL2 sam w sobie jest WYDARZENIEM:

Zrzut ekranu (228).png

A ja do tej pory myślałem, że to tylko u mnie występuje "utrata połączenia z nieznanego powodu"

 

W dniu 10.02.2025 o 07:05, PL_Andrev napisał(a):

I co ciekawe, zdarza się to zwykle na PL2, bo AI sam z siebie nie wygeneruje takich opóźnień i nie powysyła składy na SZ jak gracze.

Zasadniczo zgadzam się z Twoją wypowiedzią, ale:

1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym.
2. Ilekroć występuje sytuacja przepuszczania przez BOTY pociągów szybkich typu pendolino, ekspres lub ciężkich i długich towarowych po torach głównych dodatkowych
    z wiadomym ograniczeniem do 40km/h lub 60km/h. Przecież za taki myk gracz może zostać zbanowany. No a nowi gracze tak robią, bo naśladują BOTY.
3. No i zachowanie BOTÓW, a zatem i nowych graczy również - przy pustej stacji wysyłanie pociągów wolniejszych przed szybszymi.

 

 

W dniu 12.02.2025 o 10:48, bart_dem napisał(a):

Oczywiście również tego nie pochwalam, ale twórcy gry sami zachęcają do takich zachowań dodając osiągnięcie "nieoznakowani w okolicy" więc czemu mieliby za to karać? Nie nazywałbym takich graczy trollami, a raczej ignorantami. Najwyżej się gdzieś taki wykolei i tyle go widzieli. Jest na takich sposób, wystarczy dać przelot i w ostatniej chwili wygasić semafor (usterka?🤔), tyle że w takiej sytuacji sami stajemy się trollami. Ale -1000 jest wtedy bardzo satysfakcjonujące😁

Nie mówiąc o innych tego typu osiągnięciach. Poza tym są gracze, którym zależy tylko na "trzaskaniu kilometrów" a nie zbieraniu punktów.

 

 

W dniu 12.02.2025 o 11:20, KOlorowy napisał(a):

Wystarczy wtedy zgłosić takich delikwentów 😉 

Przecież takie zgłaszanie, niestety nic nie daje.

 

  • I agree 3
Posted
16 minut temu, ROMECKI napisał(a):

1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym.

Też mi się przydarzyło, ale dawno dawno temu. Raczej sytuacja kwalifikuje się na bug-report.   

 

 

16 minut temu, ROMECKI napisał(a):

2. Ilekroć występuje sytuacja przepuszczania przez BOTY pociągów szybkich typu pendolino, ekspres lub ciężkich i długich towarowych po torach głównych dodatkowych
    z wiadomym ograniczeniem do 40km/h lub 60km/h. Przecież za taki myk gracz może zostać zbanowany. No a nowi gracze tak robią, bo naśladują BOTY.

Ten "bot" to przecież tylko zestaw instrukcji warunkowych "jeśli A to zrób B" - sytuacje o których piszesz to są złożone sytuacje i boty nie są na nie zaprogramowane, szczególnie na PL2, gdzie rozkład szybko rozjeżdża się z planem. Z drugiej strony nigdy nie patrzyłem jak grają boty, a preferuję grę na dyżurkach. Błędy o których piszesz  to raczej kumulacja braku planowania i przewidywania, braku czytania EDR ze zrozumieniem (peron i tor) oraz presja ze strony graczy na EX i EIP dopytujących o przelot. 

  • I agree 2
Posted
32 minuty temu, PL_Andrev napisał(a):

Błędy o których piszesz  to raczej kumulacja braku planowania i przewidywania, braku czytania EDR ze zrozumieniem (peron i tor) oraz presja ze strony graczy na EX i EIP dopytujących o przelot. 

Dokładnie TAK.

Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu.
I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR.
Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez  EU07-068  310 m 1655 t   jest inna niż przez  ET25-002  310 m 584 t.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 5
Posted
4 godziny temu, ROMECKI napisał(a):

1. Niestety kilka dni temu BOT jako dyżurny ruchu przyjął prowadzony przez mnie pociąg na "Sz" na tor zakończony kozłem oporowym.

W Starzynach? (ostatni mój post)

 

  • Like 1
Posted
W dniu 12.02.2025 o 14:12, ROMECKI napisał(a):

Dokładnie TAK.

Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu.
I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR.
Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez  EU07-068  310 m 1655 t   jest inna niż przez  ET25-002  310 m 584 t.

Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR

Posted
18 minut temu, Marcelek napisał(a):

Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR

Akurat szanowny kolego, prędkość składu mamy podaną w EDR ;> 

W dniu 12.02.2025 o 14:12, ROMECKI napisał(a):

Dokładnie TAK.

Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu.
I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR.
Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez  EU07-068  310 m 1655 t   jest inna niż przez  ET25-002  310 m 584 t.

Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek (mi kilka razy zdarzyło się pytać mechanika o takie informacje i dla mnie nie jest to problemem, ale rozumiem) 

  • I agree 1
Posted
2 godziny temu, KOlorowy napisał(a):

Akurat szanowny kolego, prędkość składu mamy podaną w EDR ;> 

Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek (mi kilka razy zdarzyło się pytać mechanika o takie informacje i dla mnie nie jest to problemem, ale rozumiem) 

Ma Pan racje. Nie zauważyłem tego. Ale EDR moim zdaniem dalej powinien mieć wprowadzone poprawki 🙂

  • I agree 2
Posted
17 godzin temu, Marcelek napisał(a):

Racja. Strasznie brakuje w EDR informacji przynajmniej o prędkości danego składu. Było by to przydatne w sytuacjach gdzie np. jedzie MPE przed ECE i nie wiadomo czy MPE poleci 140 czy tylko 120. Nie raz byłem zmuszony to pytania o prędkość maksymalną pociągu... Świetna uwaga dot. EDR

Marcelek, źle zrozumiałeś moją wypowiedź.
Akurat w EDR jest już zamieszczona informacja o 
prędkości danego składu. Ja pisałem o tym, że część graczy nie wie gdzie znaleźć informację o prędkościach.

 

16 godzin temu, KOlorowy napisał(a):

Jeśli w prawdziwym EDR mamy takie informacje, których brak w "naszym", to warto w dziale usprawnień zgłosić taki wniosek

Okij. złożę taki wniosek; zwłaszcza że mam obiecany od kolegi zrzut ekranu z oryginalnego EDR - narazie czekam aż kolega wróci z urlopu.

  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy