Gosposia Hela Posted Tuesday at 11:11 AM Posted Tuesday at 11:11 AM Nie wiem co za problem z zapisem, skoro można zatrzymać grę w dowolnym momencie jednym pstryczkiem ESC ( taki klawisz w lewym górnym rogu klawiatury ) i gra w tym stanie jest zapauzowana zamrożona czy jak tam zwał i jest wtedy na czas na zrobienie herbaty a ostatnio nawet na sen do rana ( jak nie ma sejwa to trzeba se radzić ) . Ten stan zamrożenia można przecież zgrać skopiować czy przekalkować , on wisi w jakiejś części pamięci i ma niezmienne parametry . Z tego co mi wiadome pierwsze takie cuda były w latach 80 robione . To nie jest technologia rakietowa NASA . Taki news w wikipiedii cyt "Dawniej, gdy pamięć trwała nie była tak powszechnie stosowana w konsolach gier komputerowych, twórcy implementowali hasła odblokowujące kolejne etapy produkcji. Graczowi, który poczynił pewien postęp w grze (np. ukończył etap), wyświetlał się ciąg znaków, który należało zapisać lub zapamiętać. Przy kolejnym uruchomieniu gry gracz wprowadzał hasło, dzięki któremu nie musiał powtarzać ukończonych już etapów[9]." może tędy droga :) 2
PeVoo Posted Tuesday at 12:07 PM Posted Tuesday at 12:07 PM W dniu 3.01.2025 o 22:27, KOlorowy napisał(a): https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7 (Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczyła się sytuacja z prezesem. Na filmie od około chyba 8 minuty, jest mowa o SimRailu. I przepraszam za gigantyczny odtwarzacz YouTube'a, ale na telefonie kiepsko obsługuje mi się forum) Ja bym jeszcze chciał zwrócić uwagę na to oto wypowiedziane tam zdanie: "Po pierwsze słaby zes… słaby kontakt z zarządem." Czyżby freudowska pomyłka? 😄 2 1
adamets2 Posted Tuesday at 05:22 PM Author Posted Tuesday at 05:22 PM (edited) 6 godzin temu, Gosposia Hela napisał(a): Nie wiem co za problem z zapisem, skoro można zatrzymać grę w dowolnym momencie jednym pstryczkiem ESC ( taki klawisz w lewym górnym rogu klawiatury ) i gra w tym stanie jest zapauzowana zamrożona czy jak tam zwał i jest wtedy na czas na zrobienie herbaty a ostatnio nawet na sen do rana ( jak nie ma sejwa to trzeba se radzić ) . Jak mi zapłacisz za prąd chodzący 24 godziny + zużycie GPU. CPU i MOBO to się zgadzam... 🙂 Oj jednak nie bo jak mi komp siądzie to czas i kasa na ponowne kupno wszystkiego nie zrekompensuje niczego.... Nie wiem czy to poważnie pisałeś czy masz małą wyobraźnię, ale ja gram od ok 2 w nocy do 4 i co mam przez 24 godziny trzymać zamrożony komp tzn przez noc zamrożony, a potem z zamrożonym SimRail pracować??? Dodam jeszcze, że w czasie zamrożenia mój RTX 3080Ti również chodzi na pełnych obrotach... Zasilacz mam 850W więc musiałbyś mi zapłacić za 24 godzinne korzystanie z 850W/h 🙂 A teraz na poważnie: odpaliłem sobie wczoraj SR w scenariuszu z lat 80tych kibelkiem i stwierdzam, że to rozwiązanie scenariuszowe jest do bani w SimRail. Jesteśmy skazani wyłącznie na porę roku i warunki pogodowe twócy scenariusza. Nie ma mowy o dynamicznej, losowej pogodzie... Miałem ochotę na te lata 80te ale zimą z padającym śniegiem. Skazany jestem na słoneczną jesień bez deszczu.... Cała koncepcja scenariuszy, a nie losowych rozkładów jazdy z miejsce powoduje u mnie spadek zainteresowania SR. Mając do wyboru TSW ze zmienną pogodą, zmienną godziną odjazdu, zmienną porą roku i save sięgnę niestety po TSW. A wielka szkoda... No i drodzy Twórcy pisząc o tym save naprawdę nie chodzi mi o jakiś hejt, trollowanie i ciągłe narzekanie... Naprawdę odbiera mi ten brak przyjemność z grania. Dojechałem wczoraj na tym scenariuszu gdzieś 2 stacje za Tunelem i nawet nie sen, ale po prostu gra mnie znudziła... Przy czym z chęcią bym sięgnął dzisiaj, ale d. blada. Save nie ma. Mogę od nowa jechać co kompletnie nie wchodzi w rachubę... A poradę kolegi odnośnie mrożenia kompa zżerającego 850W i ciągnącego kartę graficzną na pełnych obrotach przez 24h potraktuję jako żart. Edited Tuesday at 05:22 PM by adamets2 3
Bazinga Posted Tuesday at 05:54 PM Posted Tuesday at 05:54 PM 30 minut temu, adamets2 napisał(a): Zasilacz mam 850W więc musiałbyś mi zapłacić za 24 godzinne korzystanie z 850W/h 🙂 To kup 300W, będziesz grał 3x taniej. 5
adamets2 Posted Tuesday at 06:03 PM Author Posted Tuesday at 06:03 PM @Bazinga byłoby fajnie, ale RTX3080Ti ma swoje wymagania 🙂 Seria 4xxx ma mniejsze, ale 300W to nawet chyba na 4060 nie starczy 🙂 1
Bazinga Posted Tuesday at 06:04 PM Posted Tuesday at 06:04 PM 1 minutę temu, adamets2 napisał(a): @Bazinga byłoby fajnie, ale RTX3080Ti ma swoje wymagania 🙂 Seria 4xxx ma mniejsze, ale 300W to nawet chyba na 4060 nie starczy 🙂 To dobrze, że zasilacza 2000W nie kupiłeś, bo by kable w ścianach popaliło. 2 2
PL_Andrev Posted Tuesday at 06:23 PM Posted Tuesday at 06:23 PM 32 minuty temu, adamets2 napisał(a): A teraz na poważnie: odpaliłem sobie wczoraj SR w scenariuszu z lat 80tych kibelkiem i stwierdzam, że to rozwiązanie scenariuszowe jest do bani w SimRail. Jesteśmy skazani wyłącznie na porę roku i warunki pogodowe twócy scenariusza. Nie ma mowy o dynamicznej, losowej pogodzie... Miałem ochotę na te lata 80te ale zimą z padającym śniegiem. Skazany jestem na słoneczną jesień bez deszczu.... Skazany? Nie, nie jesteś skazany. Wystarczy odrobinę zaparcia i zmianę 3 linijek w kodzie LUA poprzez proste kopiuj-wklej bazując na innych dostępnych scenariuszach. I wcale nie jestem pewien czy nie mamy przypadkiem możliwości wpływu na pogodę już podczas trwania scenariusza, choć tutaj musiałby się wypowiedzieć @Eridor.
PeVoo Posted Tuesday at 06:27 PM Posted Tuesday at 06:27 PM Teraz, Bazinga napisał(a): To dobrze, że zasilacza 2000W nie kupiłeś, bo by kable w ścianach popaliło. Tak dla ścisłości, zasilacz ciągnie tyle ile ciągnie od niego komp, nie więcej (a maksymalnie tyle ile ma mocy). Można mieć mocny zasilacz na zapas pod nową kartę graficzną. Za to faktem jest, że gra wpierdziela pełną moc karty graficznej nawet na pauzie, co jest mocno upierdliwe i kosztowne jak ktoś chce cokolwiek innego robić na pauzie. Nie wiem czy mierzyliście swoje kompy pod kątem poboru mocy, mój np. wpierdziela jakieś 140W normalnie i jakieś 350W kiedy odpali się grę 3D (o ile jeszcze dobrze pamiętam). Gdyby gra łaskawie przestawała na darmo liczyć grafikę na pauzie, to bym jednak trochę mniej płacił za prąd, nie mówiąc o obciążeniu kompa kiedy ktoś chce cokolwiek innego robić na nim przy uruchomionej grze (której nie da się spauzować!). 44 minuty temu, adamets2 napisał(a): Jak mi zapłacisz za prąd chodzący 24 godziny + zużycie GPU. CPU i MOBO to się zgadzam... 🙂 Oj jednak nie bo jak mi komp siądzie to czas i kasa na ponowne kupno wszystkiego nie zrekompensuje niczego.... Bez przesadyzmu. Mój chodził przez kilka tygodni non stop i siadł tylko zasilacz właśnie 😛 (zresztą na gwarancji jeszcze). Zasilacz kosztuje jakieś 300zł, co przy cenie kompa rzędu 6-7K to są grosze, także jakby co tragedii nie ma. Poza tym ja właśnie scenariusz IR Kraków Olkusz przechodziłem od wczoraj i dało radę - w międzyczasie była i hibernacja i ktoś inny grał na tym samym kompie na innym koncie Windows. Także da się i JAKIEŚ rozwiązanie to jest (kiepskie i żenujące, ale jest) - w przeciwieństwie do np. firmowych doskonale zrobionych scenariuszy na singla, których po prostu NIE MA w tzw. pełnej wersji gry. 50 minut temu, adamets2 napisał(a): A teraz na poważnie: odpaliłem sobie wczoraj SR w scenariuszu z lat 80tych kibelkiem i stwierdzam, że to rozwiązanie scenariuszowe jest do bani w SimRail. Jesteśmy skazani wyłącznie na porę roku i warunki pogodowe twócy scenariusza. Rozwiązanie jest proste: więcej scenariuszy. Dynamiczna pogoda zdaje się jest, natomiast dynamicznie zmieniać pory roku to ja bym osobiście nie chciał grać tyle miesięcy (zresztą mieć zmienianą porę roku dynamicznie co 5 minut też średnio immersyjne by było). Ja tam jestem zdania, że w scenariuszach pogoda powinna być stała i przewidziana przez twórcę scenariusza. Albo robisz scenariusz pod tytułem "zimą w deszczu pod górę 500 ton wungla", albo robisz scenariusz pod tytułem "łatwa letnia przejażdżka w słońcu". Rozwiązanie: więcej scenariuszy. 54 minuty temu, adamets2 napisał(a): Miałem ochotę na te lata 80te ale zimą z padającym śniegiem. Skazany jestem na słoneczną jesień bez deszczu.... Nieprawda. Możesz pojechać zimą też. Tylko wtedy jesteś skazany na lokomotywę parową 😛 Scenariusz zimowy, sztuk jeden. ✔️ Ale może należałoby się pochylić nad opcją scenariuszy z losową pogodą. Mogłaby np. być to opcja scenariusza, ustawiane przez twórcę scenariusza i wyświetlane w menu, tak jak wybór lokomotyw, jeśli już idziemy w dynamiczne scenariusze. Natomiast jak dla mnie tworzy to niemalże nierozwiązywalny problem z odznaczaniem które ze scenariuszy są zaliczone (i na jak dobrze) - musiałoby to być podzielone na warianty scenariusza i w jakiś sposób zgrupowane w ikonce scenariusza. Teoretycznie też do rozwiązania, ale niektórzy mogą to uznać za zbyt skomplikowane menu. 1
adamets2 Posted Tuesday at 06:27 PM Author Posted Tuesday at 06:27 PM @PL_Andrev niby tak tylko dlaczego ja jako konsument mam dodatkowo poświęcać czas na naukę LUA i zmiany linijek. Jak się wie to pewno 3 min. pracy, a jak nigdy się nic nie robiło to kilka dnia. A ja nawet nie wiem gdzie się wkleja scenariusze... 🙂 Rozumiem, że musiałem pół życia zmarnować do OMSI 2 - gra nie wspierana, wydana 10 lat temu, ale tu mamy nowy produkt gdzie mam uczyć się LUA? Coś nie tak... 3
adamets2 Posted Tuesday at 06:30 PM Author Posted Tuesday at 06:30 PM 3 minuty temu, PeVoo napisał(a): Bez przesadyzmu. Mój chodził przez kilka tygodni non stop i siadł tylko zasilacz właśnie 😛 (zresztą na gwarancji jeszcze). Zasilacz kosztuje jakieś 300zł, co przy cenie kompa Np to gratuluję odwagi 🙂 Jak zasilacz ma usterkę to wiesz, ze może spalić Ci pół kompa? 🙂 No i ja mam markowy zasilacz prawie za 1000zł z rekomendowanych, półpasywny więc u mnie nie byłoby 300zł 🙂
PeVoo Posted Tuesday at 06:32 PM Posted Tuesday at 06:32 PM 5 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Skazany? Nie, nie jesteś skazany. Wystarczy odrobinę zaparcia i zmianę 3 linijek w kodzie LUA poprzez proste kopiuj-wklej bazując na innych dostępnych scenariuszach. Nie no to jest gruba przesada. Co to ma być, gra DIY? Z Ikei? Wiecie, ja bym sobie prawie na pewno poradził z tym, ale nawet nie zajrzałem jak to Wasze LUA tam wygląda i szczerze to nie zamierzam. Nie zamierzam sam sobie programować gry, którą kupiłem. No są jakieś granice... A co z ludźmi, który nie potrafią kompa dobrze obsługiwać? Też mają programować LUA? Wiecie, jeszcze trudność trudnością, ale nawet jeśli to jest łatwe, to nikt z niewdrożonych nawet nie będzie się spodziewał, że to nie tylko jest łatwe, ale nawet że to się DA zrobić. Szczerze to nawet ja założyłem, że to jest albo niemożliwe albo trzeba będzie poświęcić ileś godzin na rozgryzanie jakiegoś tajnego formatu pliku i po prostu olałem, nie sprawdziłem nawet. 2
PeVoo Posted Tuesday at 06:33 PM Posted Tuesday at 06:33 PM 1 minutę temu, adamets2 napisał(a): Np to gratuluję odwagi 🙂 Jak zasilacz ma usterkę to wiesz, ze może spalić Ci pół kompa? 🙂 No i ja mam markowy zasilacz prawie za 1000zł z rekomendowanych, półpasywny więc u mnie nie byłoby 300zł 🙂 On się prawdopodobnie tylko przegrzał i przepalił, po czym bezpiecznik wysiadł.
SIMRAIL Team Eridor Posted Tuesday at 06:34 PM SIMRAIL Team Posted Tuesday at 06:34 PM W kwestii pogody powiem tak: W singlu nie ma opcji zaciągania aktualnej pogody jaką znacie z multika. Ale to ma sens, bo nigdy nie pojedziecie scenariuszem w dacie i godzinie czasu realnego Cała reszta leży w gestii autora. Krakowskie scenariusze bazują na 3 wariantach bazujących na porach roku, oraz na ewentualnym subwariancie zmienianym w trakcie trwania scenariusza. Ale może warto w takim razie pomyśleć o semi-randomowym systemie - podobnym do tego który losuje składy AI. Tak byście nadal mieli do wyboru 3 pory roku, ale w każdej co ileś minut byłaby szansa zmiany pogody na inną, pasującą do poprzedniej (by nagle z bezchmurnego nie wejść w gradobicie). Wtedy całość stałaby się mniej przewidywalna. ACZKOLWIEK: nadal nie mieszałbym wariantów pogodnie - deszczowo - śnieżnie, by nie zwiększać trudności scenariusza 4 2
PeVoo Posted Tuesday at 06:37 PM Posted Tuesday at 06:37 PM 3 minuty temu, Eridor napisał(a): Ale może warto w takim razie pomyśleć o semi-randomowym systemie - podobnym do tego który losuje składy AI. Tak byście nadal mieli do wyboru 3 pory roku, ale w każdej co ileś minut byłaby szansa zmiany pogody na inną, pasującą do poprzedniej (by nagle z bezchmurnego nie wejść w gradobicie). Wtedy całość stałaby się mniej przewidywalna. ACZKOLWIEK: nadal nie mieszałbym wariantów pogodnie - deszczowo - śnieżnie, by nie zwiększać trudności scenariusza Dlatego właśnie napisałem, że to powinna być opcja ustawiana przez twórcę scenariusza. Albo zezwala na randomową pogodę, albo nie. Wtedy wszyscy są zadowoleni i nie ma problemów.
PL_Andrev Posted Tuesday at 06:42 PM Posted Tuesday at 06:42 PM 2 minuty temu, PeVoo napisał(a): Nie zamierzam sam sobie programować gry, którą kupiłem. No są jakieś granice... A co z ludźmi, który nie potrafią kompa dobrze obsługiwać? Też mają programować LUA? Może zostałem źle zrozumiany. Chodziło mi o osoby które chcą bawić się w scenariusze. Nie oszukujmy się - edytor, jeśli będzie to będzie raczej prosty jeśli nie prymitywny. Jeżeli marzy Ci się drzewo na torach, dynamiczna pogoda, czy przepychanie zepsutych składów na bocznice to tylko LUA.
adamets2 Posted Tuesday at 06:44 PM Author Posted Tuesday at 06:44 PM @Eridor we wszystkich mi znanych grach jak jest dynamiczna pogoda to tylko w ramach jednej pory roku np lato: słonecznie/mgła/deszcz/burza zima: mgła/mały śnieg/duży śnieg itp. Co do Krakowa wiem, że tam właśnie tak jest co mnie cieszy, ale w latach 80tych jest z kibelkiem tylko jesień 😞 , a myślałem, że też będą 3 do wyboru. @PL_Andrev boję się też mieszać w gotowych scenariuszach, żeby mi w przyszłości nie pogryzło się z czymś jak chodziły ostatnio słuchy po wyjściu z EA, że ktoś nie miał jakiś scenariuszy. Oczywiście przy odrobinie samozaparcia idzie to zrobić, ale na razie sobie daruję. Poczekam na ruch producenta.
PL_Andrev Posted Tuesday at 06:47 PM Posted Tuesday at 06:47 PM 1 minutę temu, adamets2 napisał(a): @PL_Andrev boję się też mieszać w gotowych scenariuszach, żeby mi w przyszłości nie pogryzło się z czymś jak chodziły ostatnio słuchy po wyjściu z EA, że ktoś nie miał jakiś scenariuszy. Oczywiście przy odrobinie samozaparcia idzie to zrobić, ale na razie sobie daruję. Poczekam na ruch producenta. Spoko, sam się zdziwiłem gdy na stronie wiki simrailu pisze tak: Cytat This enum is used when setting the weather. Options are: (...) Note: Not all of the options are handled by SimRail. 1
SIMRAIL Team Eridor Posted Tuesday at 06:50 PM SIMRAIL Team Posted Tuesday at 06:50 PM Wydaje mi się że jeśli ktoś straci wszystkie scenariusze - to one wrócą przy naprawie plików steamowych 😉 Brak wyboru pogody w 80tkach wynika tylko z tego że kto inny je robił - z innymi założeniami i czasem jaki mógł na to poświecić.
Marcion Posted Tuesday at 07:20 PM Posted Tuesday at 07:20 PM 25 minut temu, Eridor napisał(a): Brak wyboru pogody w 80tkach wynika tylko z tego że kto inny je robił - z innymi założeniami i czasem jaki mógł na to poświecić. Bardzo mało czasu musiała mieć ta osoba, że zostały skopiowane pliki .json do lat 80, a od kwietnia (?) ubiegłego roku mamy przecież .lua. Jedynie to 1 scenariusz został zrobiony i jest to samouczek parowozu. 1 1
zbynak Posted Tuesday at 07:31 PM Posted Tuesday at 07:31 PM 44 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): Nie oszukujmy się - edytor, jeśli będzie to będzie raczej prosty jeśli nie prymitywny. Jeżeli marzy Ci się drzewo na torach, dynamiczna pogoda, czy przepychanie zepsutych składów na bocznice to tylko LUA. I właśnie w 100% tak powinien wyglądać edytor po wyjściu pełnej wersji gry (🤭). Prosty program, w którym otwieramy dowolny scenariusz z dysku, możemy sobie przeklikać zmianę pogody, godziny odjazdu, pory poru, ewentualnie lokomotywy/składu (ale to już może wpłynąć na rozkład jazdy, więc do zastanowienia). Nic więcej nie trzeba było robić, zaawansowani twórcy scenariuszy i tak użyją lua i tak. No ale lepiej wypuścić "pełną" wersję z niedostępną 1 opcją z ekranu głównego 🫠. 1 1
Rafał Posted Tuesday at 07:31 PM Posted Tuesday at 07:31 PM (edited) 50 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Chodziło mi o osoby które chcą bawić się w scenariusze. Nie oszukujmy się - edytor, jeśli będzie to będzie raczej prosty jeśli nie prymitywny. Jeżeli marzy Ci się drzewo na torach, dynamiczna pogoda, czy przepychanie zepsutych składów na bocznice to tylko LUA. Nie. Po pierwsze edytor scenariuszy to proste UI, a co za tym idzie szukanie numerów torów nie będzie już udręką wymagającą latania po mapie i ręcznego spisywania numerów bo jak zakładam będzie schemat 2d całej infrastruktury kolejowej dostępnej w grze (oczywiście może być to widok 3d top-down z wyświetlonymi numerami). Dwa, do wyznaczania waypointów i warunków dla spełnienia triggerów wystarczy proste UI a dzięki temu osoba bez znajomości lua poradzi sobie w stworzeniu całkiem zaawansowanego scenariusza. Owszem dopinanie skryptów lua pod triggery jak najbardziej wskazane zarówno z plików zewnętrznych jak i z pola tekstowego w edytorze scenariuszy. Generalnie na tym polegają edytory scenariuszy w grach, mają za zadanie prostackim ui zastąpić umiejętność skryptowania. A jeszcze tak a propos tego drzewa. Tak, edytor scenariuszy powinien mieć możliwość wyboru i spawnowania mniejszych assetów w dowolnym miejscu. Niech za przykład posłuży tutaj edytor scenariuszy z gier takich jak Operation Flashpoint i wszystkie Army. Edytor sam w sobie jest jak to określiłeś prostacki, stawiasz obiekty, dodajesz waypointy, dobierasz warunki spełniania triggerów i efekty ich spełnienia bądź nie. Dzięki takiemu narzędziu jesteś w stanie w przeciągu godziny przygotować całkiem skomplikowany scenariusz. Chcesz więcej? Wtedy zaczynasz skryptować. Ale tak z jednym się zgodzę. 'Jeśli będzie' - bo jestem niemal pewien że żadnego edytora mimo obietnic i zapowiedzi nie będzie, ani edytora scenariuszy ani edytora scenerii. Edited Tuesday at 07:33 PM by Rafał 1
Grzego90 Posted Tuesday at 09:06 PM Posted Tuesday at 09:06 PM 2 godziny temu, Eridor napisał(a): W kwestii pogody powiem tak: A w kwestii rozkładu jazdy będzie coś robione? Obecnie mamy po jednym scenariuszu, albo w godzinach porannych albo popołudniowych, a ja z chęcią bym się przejechał jakimś wieczornym/nocnym kursem np. z Katowic do Sędziszowa. Obecne wybory pory roku/warunków są dla mnie ok, nie musze mieć zmiennych warunków w trakcie, bardziej by mnie cieszył wybór innego kursu o różnej godzinie. Multi mnie na chwilę obecną nie interesuje. 2
adamets2 Posted Tuesday at 10:10 PM Author Posted Tuesday at 10:10 PM @Grzego90 na dzień dzisiejszy jedyne rozwiązanie to multi i wybranie odpowiedniego serwera z pogodą.... Nie wiem jak dużo pracy byłoby przy wdrożeniu trybu rozkładów znanego choćby z TSW, ale mogłoby to dać nowe otwarcie całej grze być może przy niewielkim nakładzie pracy.
PeVoo Posted Tuesday at 10:25 PM Posted Tuesday at 10:25 PM 3 godziny temu, adamets2 napisał(a): @PL_Andrev boję się też mieszać w gotowych scenariuszach, żeby mi w przyszłości nie pogryzło się z czymś jak chodziły ostatnio słuchy po wyjściu z EA, że ktoś nie miał jakiś scenariuszy. Oczywiście przy odrobinie samozaparcia idzie to zrobić, ale na razie sobie daruję. Poczekam na ruch producenta. No właśnie, ja też się boję mieszać. Mam wrażenie, że to, że mi po przejściu jednego scenariusza odhaczyło WSZYSTKIE wzięło się właśnie z tego, że nawrzucałem tam jakichś customowych scenariuszy z forum... 😕 Bo to się zaczęło właśnie jeszcze na starej wersji gry zdaje się, kiedy przeszedłem taki scenariusz i odhaczyło mi więcej niż jeden. Być może któryś z tych scenariuszy spierdzielił mi grę (odhaczanie). Co scenariusze producenta to scenariusze producenta. (W normalnych warunkach) są zawsze dobrze przetestowane i wykorzystują prawidłowo pełnię możliwości gry. 3 godziny temu, Eridor napisał(a): Brak wyboru pogody w 80tkach wynika tylko z tego że kto inny je robił - z innymi założeniami i czasem jaki mógł na to poświecić. Czy tymi założeniami było "Zrób cokolwiek, byle się nazywało że jest, tylko szybko"? Bo poprzednio przy DLC cargo nowy scenariusz był ciekawy, a jak mi się w końcu udało przejść IR Kraków Olkusz (w dwa dni), to generalnie nic tam się nie działo poza manewrami na starcie (zabugowanymi zresztą, przez co nie mogłem przejść). 2 godziny temu, Marcion napisał(a): Bardzo mało czasu musiała mieć ta osoba, że zostały skopiowane pliki .json do lat 80, a od kwietnia (?) ubiegłego roku mamy przecież .lua. Jedynie to 1 scenariusz został zrobiony i jest to samouczek parowozu. Nooo, to by potwierdzało moją tezę powyżej... 2 godziny temu, Rafał napisał(a): Dwa, do wyznaczania waypointów i warunków dla spełnienia triggerów wystarczy proste UI a dzięki temu osoba bez znajomości lua poradzi sobie w stworzeniu całkiem zaawansowanego scenariusza. Polecam pograć w Factorio i zobaczyć jak oni tam zrobili edytor rozkazów dla pociągów a także elementów sterujących siecią logiczną. Mistrzostwo. Tak proste jak gry do nauki programowania dla 5-letnich dzieci, a potężne tak że naprawdę skomplikowane rzeczy można zaprogramować. I ludzie są zachwyceni. Ci co nie chcą, nie używają (bo nie jest to konieczne żeby przejść grę), ci co chcą ale nie potrafią programować, radzą sobie, a ci którzy potrafią programować nadal nie są zbyt mocno ograniczeni i mogą stworzyć skomplikowaną w pełni zautomatyzowaną machinę. Proponuję przyjąć właśnie takie podejście. Z drugiej strony Wy tam w tym SimRailu nie odpalajcie Factorio, bo zapomnicie o bożym świecie i zawalicie jeszcze kolejne pół roku więcej. Ta gra to pułapka na inżynierów i programistów jak lampa na ćmy. Zapytajcie lepiej kogoś kto grał jak to tam wygląda z interfejsem. Ja powiem tylko tyle, że u mnie pociągi same wiedzą po co mają jeździć i kiedy mają po to coś jeździć (bo się zapas tego kończy), a jak się coś zapycha to same jadą na bocznicę sobie grzecznie poczekać. Po paliwo też sobie same jeżdżą w oddzielne miejsce, bo w nowej wersji dodali coś takiego jak przerwania. A tak generalnie to wszystko mam tam zautomatyzowane i się samo wszystko robi, podczas gdy ja już dawno obrabiam kolejną planetę. Włącznie z tym, że same produkują mi się rzeczy, które sobie każę przywozić i zrzucać na nową planetę, bo ich tam potrzebuję a nie mogę (szybko) stworzyć. Do tego stopnia da się tam wszystko owarunkować i zautomatyzować - i zwykli ludzie sobie z tym radzą (jeszcze uczą się programowania nawet nie wiedząc o tym). Godzinę temu, Grzego90 napisał(a): A w kwestii rozkładu jazdy będzie coś robione? Obecnie mamy po jednym scenariuszu, albo w godzinach porannych albo popołudniowych, a ja z chęcią bym się przejechał jakimś wieczornym/nocnym kursem np. z Katowic do Sędziszowa. Obecne wybory pory roku/warunków są dla mnie ok, nie musze mieć zmiennych warunków w trakcie, bardziej by mnie cieszył wybór innego kursu o różnej godzinie. Multi mnie na chwilę obecną nie interesuje. Widzicie, drodzy twórcy? Czasem warto się trochę pouczyć na cudzych błędach zamiast własnych i nawet z takiego TSW skopiować te rzeczy, które mieli zrobione dobrze. Tam są i scenariusze (na ok. 26 godzin gry per DLC) i rozkład jazdy gdzie można wybrać i godzinę i losową/konkretną pogodę, a nawet tryb Journeys, czyli zaprojektowana przez twórców sekwencja tutoriali, rozkładów i scenariuszy, tak aby było ciekawie i progresywnie z trudnością, a także żeby nadać grze jakiś cel (odhaczyć wszystkie Journeys na złoto). Można było bardzo łatwo przewidzieć, że jeśli nie zrobicie tak prostych rzeczy, które od zawsze są we wszystkich TSW, to ludzie będą narzekać bo się przyzwyczaili. A jeśli dało się to przewidzieć, to należało to zaplanować i zrobić - PRZED wydaniem pełnej wersji (lub w dniu jej premiery). 8 minut temu, adamets2 napisał(a): Nie wiem jak dużo pracy byłoby przy wdrożeniu trybu rozkładów znanego choćby z TSW, ale mogłoby to dać nowe otwarcie całej grze być może przy niewielkim nakładzie pracy. Moim zdaniem relatywnie bardzo niewielkim. Skoro serwery mają rozkład jazdy i spawnują pociągi i sterują nimi na dyżurkach botami, to jaki jest problem użyć ten sam kod tylko odpalić go dla konkretnego gracza o konkretnej godzinie i bez innych graczy tylko wszystko na botach? Nie powinien to być problem, chyba że znowu jest jakiś idiotyczny problem z architekturą projektu. Zakładam, że serwer też jest w C# napisany i tak. Może tam jest coś takiego naknocone, że musi się liczyć pełna fizyka wszystkich wagonów każdego pociągu na mapie żeby to w ogóle działało? I przez to jest problem z przerzuceniem tego na kompa gracza w trybie single bo gra nie wyrobi tego w tle robić i zacznie bardzo lagować? Nie wiem, strzelam. Coś musi być sknocone, bo to nie powinno stanowić większego problemu dla programistów bez gwoździa w głowie. 1 2
PL_Andrev Posted 22 hours ago Posted 22 hours ago 10 godzin temu, PeVoo napisał(a): Tam są i scenariusze (na ok. 26 godzin gry per DLC) i rozkład jazdy gdzie można wybrać i godzinę i losową/konkretną pogodę, a nawet tryb Journeys, czyli zaprojektowana przez twórców sekwencja tutoriali, rozkładów i scenariuszy, tak aby było ciekawie i progresywnie z trudnością, a także żeby nadać grze jakiś cel Wiesz co, ale to jest naprawdę dobry pomysł. Na stronie https://wiki.simrail.eu/en/Tips_and_Tricks/Spawnlist mamy całą listę pociągów dostępnych w grze, wystarczyło by tylko wskazać miejsce spawnu, godzinę, i pogodę, a wyzwanie by się samo robiło przez zadanie przyjazdu jak najbliżej rozkładowemu stacji końcowej przy danej pogodzie. 3
Recommended Posts