-
Posts
212 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Sui last won the day on September 25 2023
Sui had the most liked content!
Reputation
190 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Osiągnięcie ,,Na czas'' jest niemożliwe do osiągniećia
Sui replied to pl3309's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Tak w rzeczywistości nie jest pubugowane, bo wymóg był taki sam od dawna - przyjazd na stacje w oknie czasowym: planowany+10s i wyjazd planowany+20s. Tyle, że oczywiście nie jest to sprecyzowane w opisie. Przy czym będę i tak próbować raczej dążyć, by cały wymóg zmienić na taki, co pokrywa się z ekranem wyników lub przynajmniej punktacją. -
Would you upload this somewhere - maybe we can have a look on which font ranges we need.
-
ScenarioStep to zmienna globalna zdefiniowana przez developera scenariusza - nie odpowiada za nic, chyba, że autor scenariusza sam sobie obsługę zdefiniuje np. w PerformUpdate jako określenie, który przypadek obsłużyć. Polecam dopisać funkcję: function OnVirtualDispatcherReady() Log("Ready!") end By wiedzieć kiedy VD jest gotowy to obsłużenia przebiegów, bo może po prostu tyle czasu się ładuje (nie powinien, ale możliwe).
-
Nazwę scenariusza niestety w manifeście trzeba zmienić, co w przypadku gdzie wykorzystywane są słowniki tłumaczeń w tym samym pliku wiąże się z koniecznością zmiany nazwy scenariusza i klucza tłumaczeń.
-
Przejechany scenariusz jest doczepiany na podstawie GUIDa scenerii i nazwy scenariusza i nie da się pojedynczego usunąć bez deserializacji pliku. Można usunąć wszystkie statusy przez wywalenie pliku: %USERPROFILE%\AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\ScenarioProgress.bin i jego backupu.
-
Sorry for the lack of answer, I have been very busy over the last week. I like the idea, but want the management to agree first.
-
A common place for SimRail related LUA scripting resources
Sui replied to LaTTSUH's topic in LUA Scripting
https://wiki.simrail.eu/en/LUA/Overview But it's outdated a bit, since some definitions have changed and I haven't had the time to update those. It's also worth of note that one of the reasons why elements like Steam Workshop aren't available yet, is because we expect some changes will be needed as we implement save games which will require scenarios to be updated. -
We already had once a case where once there was a compute shader that didn't produce the same results on AMD as Nvidia (probably yet again, due to AMD being more strict and closer to specification). Sadly, I don't have the access personally to AMD cards the moment, but we have some at the office. Thing is, I don't think it's been reported on those PCs that grass doesn't work. So it's probably a combination of both AMD and Linux. Sadly trying to get any hours to even do some work on Linux support is really tough, which to me - as a person who is for a long time very frustrated with the idiotic direction Windows is heading - is very depressing, as I love my Steam Deck and I know it also doesn't render grass correctly.
-
Improved. There were 2 bindings caught in input system - made it so if it's Up or Down, then "/Mouse/scroll/y" is removed from candidates. In development, awaiting next build.
-
Found a bug that made that particular cruise control switch ignore modifier keys and fixed it. It can potentially solve this issue. In the future - please provide log, information about keyboard layout used and keybinding file.
-
W sensie klawisz push to talk faktycznie nie jest rozpoznawany. To poprawiłem. Komunikacja telefoniczna zdaje się działać normalnie.
-
Brak komunikacji czy że Push to talk nie działa? To dość duża różnica.
-
Jasność ekranu w grze. Problem ze sterownikami
Sui replied to Janereek's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Proszę o logi. https://forum.simrail.eu/forum/78-zgłaszanie-błędów-tryb-jednoosobowy/ -
Option to lock the "Look Around" button
Sui replied to Glendathu's topic in Suggestions for improvements [Singleplayer]
Enable alternative camera mode if you emulate mouse input.