Jump to content

stary_ortalion

Member
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

stary_ortalion last won the day on July 2 2023

stary_ortalion had the most liked content!

Reputation

26 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bo w 'realu' jest linia kolejowa ze Śląska do Krakowa przez Szczakową, Trzebinię i Krzeszowice...
  2. Gdyby przycisk zamykania drzwi, w pociągach które go mają (mapowany do 'o') miał opcję 'zamknij i zablokuj' (np przez szybkie naciśnięcie 'o' dwa razy) i to uniemożliwiało 'dowcipnisiom' wyjście z pociągu, nawet przez 'teleportację' i twój pociąg by w ten sposób wywiózł delikwenta poza obszar obsługiwany przez jego pociąg i go po tym wykopało z serwera, to szybko by się takim odechciało 😉
  3. Yeah that was quoted in some sources. In some other source i read that it was when there used to be a toilet in the motorized (middle) part of the EN57 triple set and hence the electrical equipment (not just the compressor mind you, but also the current control resistors, i.e. hot) and the toilet outlet were under the train right next to each other - this led not only to the smell, but also to some electrical malfunctions and fires... so they deleted the mid-train toilet.
  4. A kurcze chcialem dodac od siebie... Lenovo IdeaPad 7th gen Intel i7 + 12GB RAM + 64GB Intel Optane + 1TB HDD + Nvidia 1050M (2GB VRAM) - laduje scenerie w 30 s, chodzi, na najnizszych ustawieniach tekstur plus najepszy antialiasing (jak wlaczalem FSR to z tekstur robi sie kasza, jak tekstury nie mieszcza sie w VRAM czyli powyzej 1/2 rozdzielczosci to robi sie klatkoza) - jak przyblizam widok na szyby lokomotywy tak, zeby max obszaru widoku zajmowala szyba (widziec nastawniki a pocotokomu) to i otoczenie renderuje sie plynnie 😉
  5. Uff, ale się zrobił wątek... To ja może trochę uściślę bo kolega @PL_Andrev nie jestem pewien czy powyższe napisał na serio, czy sarkastycznie - ja nie twierdzę że to jest /jedyne/ co można albo trzeba zrobić żeby usprawnić rozgrywkę. Jam jest każualowym graczem weekendowo-wieczornym. Ja tylko mam na myśli, że "widzę" to tylko jako "prawdopodobnie relatywnie prosty, technicznie prawdopodobnie nie bardzo wymagający, a zatem prawdopodobnie w miarę tani sposób" na to, żeby nie promować pewnych zachowań.
  6. You probably found the reason why already but, can't stop myself citing this - the EN57 really tended to have the inlets to its resistors cooling fans (or to the air circulation... or both) right next or pretty close to the open track outlet from the toilet. Close enough that the entire train could smell of its toilet - hence the nickname.
  7. Powiedzmy, że mam taką moją opinię, że cofanie przed semafor w razie popełnienia SPADu (czyli przejechania na czerwonym, Signal Pass At Danger) mocno cofa poczucie realizmu... Rozumiem, dlaczego to tak jest zrobione - ale czy mogłoby być inaczej? Rozumiem ideę karania za takie zdarzenia lecąc po punktach - to bym zachował - ale - jeśli gracz wycofa się, i zatrzyma przed właściwym semaforem, to można by mu karę zmniejszyć, np. o połowę? Jako zachętę, żeby prowadzić pociągi jak należy. W sensie, że jakaś kara być powinna, ale nie musi być aż tak dotkliwa może, jeśli się dobrowolnie chce naprawić swój błąd? Gracz mógłby także mieć opcję w menu pojawiającą się w takim przypadku 'Wróć przed właściwy semafor' - którą mógłby wykorzystać, jeśli uznałby, że nie zdąży wykonać manewru cofania na czas. Wykorzystanie takiej opcji mogłoby zmniejszyć 'karę' za SPAD do 3/4 oryginalnie 'zasądzonej', na przykład. Jeśli pociąg który popełnił SPAD znalazłby się w następstwie tego na drodze innego, albo rozprułby rozjazd, albo wręcz sam by się wykoleił, uważam, że nie powinno (w trybie wieloosobowym) prowadzić to do konsekwencji negatywnych dla tego, który jadąc prawidłowo by się z nim zderzył - np przez zaaplikowanie 'zerowej wytrzymałości' temu, co popełnił taki SPAD, albo 'zerowej masy', żeby ten co jedzie / stoi prawidłowo nie poniósł obrażeń z powodu tego że ktoś inny zrobił SPAD (dawno, bardzo dawno temu, przed wieloma paczami, zdarzyło mi się czekać na sygnale w Dańdówce na pociąg z Sp, ale kolega z przeciwka zaszarżował i zmiótł mnie swoim wykolejonym składem... ) (edycja po przemyśleniu) I tak, mówiłem tam powyżej o realiźmie 🙂 i wiem że tu proponuję rozwiązanie bardzo rodem 'z gier' nie-realistyczne, ale... mówiąc tu o serwerach wieloosobowych, to jest jakby rozwiązanie przeciw-trollowe, żeby to ten 'mechanik' który popełnił taki błąd (lub zrobił to naumyślnie) poniósł całe konsekwencje, a nie ten co nic nie zrobił... albo nie miał szans nic zrobić. Mam nadzieję, że to ma jakiś sens 😉
  8. Mnie kiedyś bot w Pruszkowie skierował na ślepy tor, jadąc pendo...
  9. Przy wciśnięciu przycisku, przestawia się na [-] Przy wyciągnięciu przycisku, przestawia się na [+] Pozdrawiam Załogę 🙂
  10. Za kranem hamulca jest taka dźwigienka do odluźniacza, ma 2 pozycje, górną i dolną - jeśli luzowanie samym kranem nie działa, spróbuj przestawić tę dźwigienkę kilkakrotnie w górę i w dół w obie skrajne pozycje, przysłuchując się odgłosom napełniania i obserwując ciśnienie w cyl. (mając kran ustawiony w pozycję jazda albo luzowanie, tam gdzie się samo zatrzyma po zwolnieniu z pozycji napełnania dużym przekrojem) (czasami faktycznie się nie da bez wyjścia i wejścia) (na marginesie zaznaczę - ta dźwigienka ma podpiętą tylko 1 pozycję pod klawisz (num .), a żeby skutecznie odluźnić, trzeba użyć raz 1 raz 2 pozycji tej dźwigienki, a także napełniania dużym przekrojem za pomocą kranu, na zmianę) (mnie się kiedyś udało odluźnić dość beznadziejnie zahamowany skład w ten sposób ale nie pamiętam czy aż tak jak ten)
  11. na https://simrail-edr.de/liveMap pojawiły się już nowe szlaki nastawni do Krakowa i do Łodzi 🙂
  12. Problem z PL2 IMO jest psychologiczny... polega na tym, że to jest pierwszy serwer zaraz po tym, który ma w tytule 'zakaz eventów'... bo przecież jak PL1 działał, to był i dla maszynistów i dla dyżurnych. Tylko, że zawsze świecił pustkami... zwłaszcza wieczorami... podejrzewam, że z powodu tegoż tytułu. Jeździć z / zawiadować samymi botami nikomu się widać nie chciało... Może ludzie myśleli, że na PL1 skupiają się wszyscy moderatorzy? A może, że na TAKIM serwerze bardzo łatwo zarobić 'kicka'/'bana'/oberwać po punktach etc. za małą pomyłkę? Za wysokie progi? Tak się mnie by wydawać mogło. Psychologia, znaczy się. Na PL1 jest 'groźnie' wyglądające rządanie zachowania porządku, no, to na PL2 hulaj dusza i piekła nie ma... (zamiast takich tytułów, powinna być możliwość wywołania moderatora/pomocy z telefonu / czatu nastawni jak również np kombinacja sygnałów na radiotelefonie w kabinie maszynisty, taka, żeby nie było wątpliwości że nie da się przypadkiem wywołać, obwarowana oficjalnymi sankcjami i regulaminem w razie nadużyć, ale dostępna z poziomu gry, no co mam zrobić jak nie jestem na discordzie [i nie będę]...)
  13. Nie jestem pewien na którego gracza, bo paru innych weszło na nastawnię przede mną (a na Strzałki potem też) i nie wiem czy coś próbowali raportować, czy nie - dlatego nie chciałem pokazywać palcem. Ja tylko na Białej próbowałem kasowania licznika zajętości ostatniego odcinka, oraz ustawienia przebiegu pociągowego (którego apropos potem nie dało się zdjąć). Zakładając że #staff ma logi serwera, oni, myślę, mogą dokładniej odtworzyć przebieg zdarzenia ode mnie 😉 (pytanie jest w pierwszym rzędzie, czy to w ogóle mechanicznie/IRL powinno być możliwe? to jak dla mnie brzmi jak jakiś bug, żeby się w ogóle dało wyprawić pociąg na szlak z kierunkiem ustawionym w _przeciwnym_ kierunku, nawet na Sz? SBLka powoduje wtedy, że pociąg jedzie 20km/h i zatrzymuje się pod każdym semaforem, tylko po to żeby za chwilę ruszyć i dalej jechać... a kierunku blokady nie da się zdjąć/zmienić.) (jakby w czatach/telefonach na nastawni była opcja wejścia/zalogowania się na tenże discord z poziomu gry - albo! z jednego z pozostałych 'komputerów na nastawni' przez kliknięcie w jego ekran! o! - to byłoby imo fajniej - precedens jest, bo skoro da się otworzyć EDR w oknie przeglądarki, to powinno się dać też na odwrót, discord bez wychodzenia/tabowania z gry? 🙂 )
  14. Coś się stało, na Białej Rawskiej tor 2 ustawiony na 'wylot' znaczy DO Strzałek, ale jakoś ktoś/coś na niego wczesniej od Strzałek puścił(o) 6118 i ten CAŁĄ drogę jechał 20km/h, aż do sem. wjazdowego Biała R.... do tego jak juz ktos się zalogował na strzałki, to już nie miały gdzie upchnąć 14125 który przejechał wcześniej kierunku blokady na torze zajętym (2) do strzałek nie dało się zmienić syg zastępczego nie dało się włączyć na Białej bo kierunek nie ten masakra... parę innych osób probowało zalogować sie na Białą przede mną ale nic nie dało się wskórać. Mi się udało nastawić przebieg po torze 2, ale potem zdjąć już się go nie dało. (ja byłem wpierw 61118 stanąłem w strzałkach na wyjazdowym, strzałki będąc człowiekiem przez chwilę, puściły przede mną pendo 6118... jak się okazało, na niewłaściwy kierunek.) Naprawdę jakaś linia do kanału pomocy technicznej by się przydała 😉 (albo jakas inna opcja wyłączenia/resetu blokady liniowej nawet przy zajętości odcinka...) (p.s. nie mam logów bo to nie było na tym kompie)
  15. No właśnie. W skrócie mówiąc : jestem autentycznie ciekawy, czy komuś z Państwa z SimKolu i SimRail przyszedł już do głowy taki pomysł? Nie wierzę, że jestem pierwszy 😉 Skoro mamy malowanie różnych firm kolejowych (Cargounit, KM, KŚ, PKP IC/Cargo) na pojazdach, może inne firmy skusiłyby się np. na dynamicznie ładowane* statyczne lub 'video' bilboardy przy torach albo plakaty na peronach albo na budynkach koło linii kolejowych?. To mogłoby zapewnić Wam dodatkowy przychód (a nam fanom dzięki temu np sponsorowane/tańsze DLC, pojazdy i trasy) *z zachowaniem preferencji prywatności i anonimowości też, rzecz jasna...
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy