Jump to content

Corrazone

Member
  • Posts

    109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Other groups

Early Access

Corrazone last won the day on February 1

Corrazone had the most liked content!

Reputation

387 Excellent

Recent Profile Visitors

2747 profile views
  1. Dokładnie, wystarczy patrzeć na mapkę i czekać na pojawienie się składu w Katowicach, Staszicu czy w Warszawie, po czym ten skład zająć i jechać sobie "od początku". Nikt nikomu nie każe zaczynać jazdy pendolino w środku lasu.
  2. Nie wiem czy to jest potrzebne szczerze mówiąc. Przede wszystkim wszelkie przełączniki w lokach i ezt-ach masz podpisane więc wiesz za co one odpowiadają. Chyba każdy średnio rozgarnięty gracz rozumie po co załącza się baterię, aktywuje kabinę, włącza sprężarkę czy oświetlenie. Potrzebujesz opisów typu: "wciśnij przycisk załącz baterię aby załączyć baterię na pojeździe" albo "wciśnij przełącznik od podniesienia pantografu aby podniósł się pantograf"? A jeżeli ktoś chciałby się dowiedzieć do czego służą przetwornica, falowniki czy wyłącznik szybki to chyba lepiej sobie to wygoglować a nie dodawać opisy w grze, których znając życie 90% ludzi nie będzie czytać.
  3. Zaraz zaraz, można prosić o źródło tych informacji o sprzedanych kopiach? Bo 265 tyś. kopii brzmi jak liczba z dupy...
  4. 1. Ktoś tu nie wyczuł ironii 😂
  5. Of course, increasing the distance on the ECTS screen helps with orientation on the trail, but it has nothing to do with the ability to brake, for example, before a "stop" signal. The system will display the braking curve well in advance anyway.
  6. In Poland, the fully supervised ETCS system is also more important than signals on semaphores, apart from the S1 signal as I mentioned above. Normally, a braking curve would also appear before the "stop" signal, but in the above example, the player left the ETCS supervision area.
  7. Well, driving under full ETCS supervision does not relieve the driver from observing light signals on semaphores. The ETCS system is more important than the semaphore indications, with the exception of the S1 signal (stop). In your case, you simply did not notice or ignored the S3 signal (green flashing) informing you about 2 clear intervals.
  8. Oczywiście wina maszynisty w tym przypadku. Jasne, dyżurny się pomylił/wprowadził w błąd - nie ważne - maszynista jest ostatnim ogniwem, który reaguje i podejmuje takie decyzje, aby nie doprowadzić do katastrofy. Tarcza pokazuje, że wjazd jest do 40/60 km/h to stosujesz się do sygnalizacji nawet jeżeli dyżurny mówi co innego. Tak samo jak przy wjazdach na posterunki: Mijasz tarczę, która mówi Ci wjazd na stój, zgłaszasz to i dyżurny po chwili Ci mówi, że wjazd podany. To nie jedziesz nigdy na zaufanie do dyżurnego nie widząc semafora, tylko jedziesz tak jakby był cały czas na stój. Dopiero jak zobaczysz i upewnisz się, że na semaforze jest inny sygnał, przykładowo S5 czy S2, to możesz sobie przyśpieszyć.
  9. Oczywiście MaSZynę znam bardzo dobrze. Stary ale jary symulator, moim zdaniem najbardziej realistyczny jakby oceniać te trzy simy. Przynajmniej można skład naciągnąć a i na bezprądówkach potrafi szybki wywalić.
  10. Ja niczego takiego nie odczułem w żadnym samouczku, zwyczajnie pojechałem i żadnej niezwykłej walki to tam niema, ale to może tylko moje odczucie. No chyba, że dla kogoś walka oznacza, że pociąg trochę zwalnia na podjeździe i trzeba dać więcej mocy. W SR dopiero przerysowane jest hamowanie dragonem na nastawie pasażerskiej, gdzie jedziesz z 30-40 węglarkami a przewód popełnia jak w szynobusie. W Simrailu nie zagrzejesz sobie loka i nie przegrzejesz hamulców nawet gdybyś przez 10 km zjeżdżał na zaciśniętych heblach. Nie ma nawet żadnej mechaniki uszkodzeń pojazdów. Przy nieumiejętnej jeździe nawet w realu możesz się ślizgać jak głupi na suchych szynach elegancko je szlifując. Wszystko zależy jaki pojazd i jaki maszynista. Oczywiście możemy się wymieniać argumentami i opiniami ale ja chciałem tylko zaznaczyć, że w DR można doświadczyć więcej, nawet jeżeli fizyka nie jest w 100% realistyczna (choć bądźmy szczerzy, w żadnej grze nie jest)
  11. Nie mam pojęcia o programowaniu fizyki w takich grach, więc nie będę kwestionował, gdzie jest lepiej a gdzie gorzej. Nie wiem do końca w jakich aspektach występują braki w fizyce i dziwne zachowania. Natomiast moim zdaniem, niekwestionowanym jest, że w DR można przynajmniej powalczyć z bruttem na podjazdach i naprawdę czuć każdą tonę na haku. Uślizgi kół w ciężkich warunkach, przegrzewanie się silników trakcyjnych, przegrzewanie się hamulców itp. - Tego de facto w SR nie doświadczymy...
  12. Mógłbyś rozwinąć proszę termin "upierdliwie trudno" według Twojej opinii? DR na najwyższym poziomie trudności zabiera ci możliwość używania kamery z trzeciej osoby, prowadzenia pojazdów w trybie zręcznościowym, teleportowania się podczas chodzenia czy nie wyświetla się nasza pozycja na mapie, itp. Wydaję mi się, że tryb trudny właśnie poprawia realizm jak tylko się da. Przegrane w DR właśnie na najwyższym poziomie trudności mam prawie 300 godzin, prowadziłem wszystkie pojazdy wielokrotnie, po wszystkich trasach i nigdy nie odczułem aby coś w tej grze było "upierdliwie trudne". Nie mówię oczywiście, że DR jest w 100% realistyczny, bo wiele rzeczy jest uproszczonych jak na przykład przekładanie zwrotnic krótkofalówką, itp.
  13. No cóż, jeżeli ktoś nie ma żadnej wiedzy o tych pojazdach to może sobie tak pomyśleć. Problem w tym, że pulpity tych dwóch loków są podobne bo byka budowali w dużym stopniu na podstawie siódemki, wiec wiele rzeczy dosłownie wstawiali tych samych. Jedyne co bym zarzucił w tej kwestii to to, że niema paru wariantów pulpitów. Przydała by się wersja lekko zmodernizowana z nieco innymi przełącznikami oświetlenia itp.
  14. Na chwilę obecną raczej to nie nastąpi, ponieważ twórcy nie mogą oddać dwóch przyległych dyżurek z blokadami jednokierunkowymi. To jest zapewne powód dlaczego nie ma dyżurki w Dańdówce. W skrócie polega to na tym, że nie można wysłać pociągu po lewym bez rozkazu pisemnego. No chyba, że twórcy w jakiś sposób skryptowo zablokują wszelkie możliwości wysyłania pociągów po lewym na tych dyżurkach.
  15. Ja się muszę do czegoś przyznać. Mianowicie przegrałem walkę z moim wewnętrznym mikolem i kupiłem byka, mimo że nie chciałem wspierać polityki wydawania DLC w EA, ze względu też na rozwój samej gry, etc. Nie byłem wstanie okłamywać samego siebie i chęć przejechania się tą lokomotywą w Simrail była zbyt silna 😑 Jak już się wyżaliłem, to oceniając DLC jestem generalnie zadowolony. W mojej opinii model byka jest wykonany świetnie, dźwięki bardzo dobre (syrena zbyt cicha) i sam lok prowadzi się rewelacyjnie. Kwestia ceny to zawsze kontrowersja. Mogła by być mniejsza - pewnie - natomiast dla mnie sama cena nie gra aż tak wielkiej roli (jeżeli jest w granicach rozsądku).
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy