Jump to content

Grandal74

Member
  • Posts

    170
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Grandal74 last won the day on July 31

Grandal74 had the most liked content!

Reputation

302 Excellent

Recent Profile Visitors

5149 profile views
  1. Dlaczego wyłączać? Chcesz to sobie otwierasz i tyle. Ważne żeby samo się nie zamykało albo otwierało, co ma teraz miejsce. Tu o to chodzi w kiblu.
  2. Co do (1) z jej wariantami. W singlu miałby sens, ale wdrożenie tego to lata świetlne. Są ważniejsze potrzeby. Co do (2)... Prędzej fantastka Uznańska-Wiśniewska zamiast Sławosza wyląduje na Marsie niż dwójka choćby w 1/4 zostanie zrealizowana. Schodzimy na ziemię. Co do (3)... Tak, dla single maniaków to punkt obowiązkowy do realizacji. Co do (4)... Jak rozumiem chodzi Ci o stojący na pulpicie klasyków budzik ze sklepu wszystko za 1zł. W nowszych maszynach niepotrzebne, a w starszych otwierasz na chwilę rozkład z HUD... zerkasz godzinę i wyłączasz. IMO zbędne. Co do (5)... Event globalny (miesięczny)? Są ważniejsze sprawy na głowie ludzi z SimKol. Co do (6)... Jeśli f12 nie wystarczy... Co do (7)... IMO bez sensu. Co do (8)... Opadają i same się zamykają. Jeśli to zamierzony efekt, pomysł kiblowej rozpierduchy (klasyczne okna potrafią się opuszczać, podnosić, bujać, ale zamknąć tak ewidentnie raczej nie) to chyba pomysłodawca wypił za dużo %. Do naprawy, bo dla mnie to błąd, wnerwiający błąd.
  3. Do pierwszego: AI to AI, a człowiek powinien myśleć. Do drugiego: Jak masz możliwości to nic nie stoi na przeszkodzie, ale dalej bierzesz za swoje decyzje w grze odpowiedzialność. Za takie działanie nie dostaniesz bana. Do drugiego część II: "wara komukolwiek"... Chyba trochę (nawet nie tak trochę) cię ponosi. Co do symulatora, a nie rzeczywistości to wchodzi tu w grę pewna rzecz. Rozwalanie rozgrywki, które działa wg. pewnych reguł. To nie jest "Wolność Tomku w swoim domku" bo nie jesteś w rozgrywce sam. Jeśli tego nie rozumiesz to nie wiem kto tu ma daleko do orzeszka. Odpalisz sobie scenariusz to rób sobie w nim co chcesz, możesz nawet całą trasę tyłem przejechać jak masz takie fantazje, ale tryb wieloosobowy to nie piaskownica dla jednej osoby. Na sam koniec... Mam wrażenie, że robisz z siebie wielce pokrzywdzonego i walczącego z systemem zła w jedynie słusznej sprawie. Za stary jestem, żeby nie zauważyć, że występuje tu myślenie "płacę to ma być tak jak chcę, a jeśli nie to wszystkim wam pokaże moje zdanie". Błędnie obrana droga delikatnie rzecz ujmując.
  4. Ban za wprowadzanie składów niezgodne z priorytetami nie następuje za pierwszym razem i np. po przyznaniu się do błędu przez Dyżurnego podczas rozgrywki. To się musi powtarzać. Po co są PT? Tylko po to żeby sobie w papierkach widniały? Zacznijcie się stosować do priorytetów to nie będzie problemu, a jak już coś zrobicie po swojemu i wyjdzie klapa kompletna to walnijcie się w pierś i tyle. To nie ma być bezmyślne wyprawianie składów jak leci, a jeśli jakiś mechanik z towarowego ma pretensje, że stoi na PT to niech zmieni skład na Dziobaka, Dyżurnego nie powinno to obchodzić, że on chce sobie jechać i blokować szlak składom z wyższym priorytetem.
  5. Jest jedno małe "ale". SimKol nie może sobie pozwolić na coś co będzie trąciło kolejową myszką w kwestii kolejowej. Później ktoś nowy wejdzie i będzie robił aferę, że jakaś trasa odbiega od (w miarę) realizmu i co ten pro SimKol odwala. Tu nie chodzi o optymalizację, grafikę i tego typu sprawy, a powiązanie z realizmem. Tłumaczenie, że trasa jest od społeczności może nie zadziałać, a SimKol jako firma działająca na rynku pro nie chce takich akcji. Chyba, że trasy od społeczności będą weryfikowane i odrzucane do momentu kiedy nie osiągną odpowiedniego poziomu. Wtedy akceptacja i wdrożenie do SimRail. Ktoś musi dostać jednak odpowiednie narzędzia do budowania trasy. Jeden dostanie, a "sebiks" nie i znów awantura. To wszystko jest mało prawdopodobne.
  6. No cóż, jest w wakacje jak jest... Jak słyszę jakiegoś gamonia co sieje zamęt na radiu to zgłaszam i wyciszam. G... mnie obchodzi, że się z nim za chwilkę nie skontaktuję na głosowym, ani on ze mną. Na sygnalizatorach polegam, a reszta zależy od ludzi. Jeśli zaś na nastawni, na naszym serwerze dyżurny wali elaboraty po angielsku, niemiecku, ukraińsku, chińsku czy jeszcze inaczej, jeśli rozumiem co mówi (angielski, trochę niemiecki i rosyjski) to odpowiadam, ale w naszym języku. Nie interesuje mnie, że on już tego nie rozumie. To serwery PL, a nie innych krajów.
  7. W takim wypadku staje się stosunkowo wcześniej (dobra znajomość szlaku bezapelacyjnie daje wiele). Nie musisz natychmiast za wskaźnikiem zrzucić ampery, bez problemu doturlasz się do wejścia w prądową. Gorzej jak jest skład z 3000t+ brutto. W ostateczności, na niewielkich amperach możesz przejechać, ale w ostateczności. No cóż, nie myślą niektórzy z projektowaniem linii. Czasami bezprądowa trafia się na wzniesieniu, przy ograniczeniu do 20 - 30 km/h i wtedy to jest gimnastyka... szczególnie w zimie, albo jesienią jak zawilgocenie, albo liście na torach. Dlatego też jazda towarami sprawia o wiele więcej frajdy, jest zdecydowanie bardziej wymagająca niż popitalanie dziobakami.
  8. To nie jest żaden koniec tematu. Powinien, jasne, powinien i nie ma mechanika, który wali bezmyślnie na amperach po tych odcinkach. Mimo braku definitywnego zakazu w realnym świecie nie ma takich gumowych kozaczków z filcu co mądrzejsi są od... No tak, ale tu SimRail i odrobina wysiłku umysłowego, wypracowania odruchów psuje rozgrywkę roześmianej gawiedzi.
  9. Niewątpliwie, przynajmniej poinformować/wspomnieć w samouczku o obowiązku jazdy bezprądowej na określonych fragmentach szlaku.
  10. To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka.
  11. Koluszki i Skierniewice i generalnie cały Sim Rail są zrobione tak, że z kabiny (główne miejsce bytowania gatunku zwanego "Mechanikami") elektrowozu czy też EZT raczej nie powie się, że coś jest zrobione na odwal się. Jeśli zaś masz ochotę na każdej stacji robić dłuższe wycieczki, to pewnie sporo kwiatków znajdziesz.
  12. Jakie to ma znaczenie dla mechanika jadącego po konkretnym szlaku? Ważne, żeby otoczenie w pobliżu było dobrze odwzorowane, a to co pół kilometra, kilometr, dwa, trzy czy pięć nie ma aż takiego znaczenia. Ważne, żeby budynki były podobne, w podobnym układzie i co ważne były charakterystyczne budynki i obiekty dla danego miasta czy miasteczka. IMO, na cholewkę się skupiać na mniej ważnych elementach dla prowadzącego skład?
  13. W tej kwestii to twórcy i ich argumenty trafią (lub nie) do społeczności bo twórcy najczęściej wiedzą co czynią (lub nie). Wypowiedzi graczy o tym czy coś jest proste czy nie jest... można traktować jako Baśnie z tysiąca i jednej nocy.
  14. Podpisane. Zarabiają na grach online, to niech choć trochę ruszą tyłki ze wsparciem jeśli dalej jest reprezentatywna społeczność.
  15. Szczerze to nie pamiętam i pewnie masz rację. Nie zmienia to faktu, że coś takiego, jeśli jest możliwe do wprowadzenia, w niezbyt karkołomny sposób rzecz jasna... to można byłoby się nad tym pochylić. Takie realne urozmaicenie rozgrywki na multi.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy