Jump to content

Marcion

Member
  • Posts

    170
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Other groups

Early Access Playtests

Marcion last won the day on January 18

Marcion had the most liked content!

Reputation

200 Excellent

Recent Profile Visitors

1318 profile views
  1. Jest to zrobione głównie, aby nikt nie umierał z nudów na małych posterunkach. To konkretne połączenie w ogóle nie istnieje w realu.
  2. Starzyny i Sprowa mają działać z jednej dyżurki tworząc tzw. "Mini LCS". Z powodu błędu tuż przed kwietniową aktualizacją, dyżurka ostatecznie nie została dopuszczona do użytku. Podobnie jest z Józefinowem, który też nie został dopuszczony, bo ma działać z Pruszkowem.
  3. O ile będzie serwer profesjonalny to nie będzie żadnych podpowiadajek przez system, więc żadnego cofania przed semafor itp. nie będzie. Teraz nie można karać kogoś za wykolejenia, przejechania przez sygnał stój (w postaci bana), ponieważ gra jest dla wszystkich. Zarówno dla zielonych jak i profesjonalnych graczy. Ponadto gra nie rozróżnia wykolejeń. To znaczy, że jak ktoś wjedzie nam w 4 litery to gra potraktuje, że to my wykoleiliśmy skład, a nie gracz za nami. Na obecną chwilę możemy czekać, pomarzyć, wyjść na dwór albo dalej męczyć się z osobnikami, którzy wysyłają pociągo na czołówkę i zaraz uciekają z nastawni.
  4. Nic to nie pomoże. Jak wspomniałeś gracze wysyłają pociągi jeden za drugim, więc nawet nie będą pytać się o szlak tylko od razu podawać przebieg jak tylko zwolni się odstęp. Nie mniej jednak jak bot daje zgodę w takich sytuacjach to oczywiście trzeba poprawić, ale nie rozwiąże to problemu.
  5. Dodałbym jeszcze datę, bo niektóre serwery mają ustawione inne miesiące.
  6. W tunelu w Warszawie Centralnej widać błyskawice kiedy jest burza, nawet jeśli jesteśmy schowani za ścianą i teoretycznie nie powinniśmy tego widzieć. Jedynie tylko na samej stacji nie widać takiego zjawiska. Dodatkowo w pewnym momencie deszcz padał tak jakby był kawałek dziury. Notka: Tak mam świadomość tego, że miałem mokrą szybę po deszczu, ale było widać nagle jak krople zaczęły się pojawiać. burza na centralnej.mp4
  7. Jeżeli jest podany wyjazd dla pociągu w kierunku Korytowa/Żyrardowa to w momencie kiedy gracz opuści stacje, bot wygasza semafor grupowy w Grodzisku Mazowieckim. Po chwili ponownie podaje wyjazd. Serwer PL2; 23.05.2024 16:15. GrM grupowy.mp4
  8. Za każdym razem jak wchodzimy do pociągu już na trasie pomiędzy Starzynami, a Kozłowem przy najbliższym TOPie z balisą etcs nie może odczytać danych. Nie ma znaczenia czy cały czas prowadzi bot czy gracz. L1 1.mp4 L1 2.mp4 SimRail_log_2024-05-21_13-14-28.txt
  9. Jeżeli Łazy użyją funkcji oWbl na torach 3 i 7 to później ani Łb, ani Łc już z tą blokadą nie mogą nic zrobić. Łazy Łc w tym momencie powinny pociągnąć przycisk Wbl, ale to nie działa. Jedynie bot potrafi naprawić tą blokadę. Łazy Łc oWbl.mp4
  10. Dzieje się tak kiedy w ustawieniach ma się wyłączonego ETCSa.
  11. Specjalnie nagrałem filmik dla osób, które pomimo wytłumaczeń w pierwszym poście nadal mają problemy ze scenariuszami. Zdanie, które zaznaczyłem na początku jest kluczowe, aby scenariusze zadziałały. Przypominam, że autorzy na różne sposoby mogą udostępniać pliki, więc u innych może działać to inaczej dlatego trzeba uważnie przeczytać co autor napisał. Dodatkowo na koniec pokazałem orientacyjnie jak uruchomić dragona, w tym ETCS. super poradnik.mp4
  12. Z dnia 12.05.2024 na serwerze PL2 2 razy miało miejsce pociągów "widmo". Problem polega na tym, że bot nagle zatrzymuje się w miejscu, a w momencie kiedy gracz dołącza to pociąg znika z mapy i serwera na czas kiedy gracz ładuje się. Proces ładowania gracz jest w nieskończoność i jedyną opcją jaka zostanie to nagłe wyłączenie gry (ALT + F4). Z innej perspektywy jak zbliżymy się do pociągu np. na sbl to semafory nie wykazują, żeby był pociąg. Natomiast widać go fizycznie, że stoi, ale możemy przez niego swobodnie przejechać bez wykolejenia. W ten o to sposób dyżurni AI nie wypuszczają innych pociągów, bo boty wykrywają, że pociąg stoi na szlaku. Pierwsza sytuacja: około 13:20-15:30 pociąg 6126 pomiędzy Warszawą Centralną - Warszawą Wschodnią -> Samodzielnie sprawdzałem jak to wygląda "z zewnątrz". Druga sytuacja: około 16:32 - 18:17 i dłużej, bo w tym momencie piszę wątek pociąg 24951 pomiędzy Sędziszowem - Kozłowem na wysokości Gniewięcina -> Z tego pociągu przesyłam logi SimRail_log_2024-05-12_16-59-23.txt
  13. Możesz spróbować jeżeli już masz jakąś wiedzę dot. programowania/LUA oraz zacząć korzystać z pomocy https://wiki.simrail.eu/en/LUA/Overview. Uwaga! Sama strona wiki nie jest jeszcze skończona, więc może nie być jeszcze pewnych informacji. Pojawiają się nowe scenariusze w https://forum.simrail.eu/forum/112-scenarios/, z których też możesz brać przykład (pamiętaj, że tam są jeszcze stare scenariusze z rozszerzeniem .json).
  14. W Charsznicy można usłyszeć zapowiedzi pociągów z innej stacji. Na moje oko w tym przypadku to był komunikat z Włoszczowy Północ jak 41xxx miał startować do Warszawy Wschodniej. Włoszczowa w Charsznicy.mp4
  15. Wysyłając pociąg na kurs kolizyjny w łazach Łc spod dowolnego semafora, system wyświetli komunikat na czacie, że zrobiły to Łazy Łb. Próbowałem podobnych metod na innych stacjach (Łazy, Łazy Ła, Katowice, Psary) i system poinformował, że to ja wysłałem pociąg na kurs kolizyjny, więc błąd występuje tylko i wyłącznie na Łazach Łc. Ponadto trzeba poprawić komunikat, aby nie pokazywało kursu kolizyjnego jeśli do następnego semafora odcinek jest wolny. Na filmie widać, że szlak dla pendolino jest wolny, a pośpieszny już wyjechał za semafor wyjazdowy w Łazach. Serwer EN2. Dodatkowo jak system wykryje kurs kolizyjny to może powinien wygaszać te sygnały zastępcze? Obecnie wygląda to tylko dla ozdoby. Kurs kolizyjny Łazy Łc.mp4
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy