Jump to content

Marcion

Member
  • Posts

    289
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Marcion last won the day on February 28

Marcion had the most liked content!

Reputation

368 Excellent

About Marcion

Recent Profile Visitors

2278 profile views
  1. Skład 344136 ciągnie dragon, więc jazda 40 km/h prawdopodobnie była spowodowana brakiem umiejętności obsługi ETCS, a nie złośliwością.
  2. Na aktualny rozkład jest to ostatnie wolne miejsce dla pociągów z Myszkowa/Góry Włodowskiej. Dłuższe postoje w Łazach są spowodowane przepuszczeniem pociągów, które już są zrobione wcześniej. W kierunku Ząbkowic przepuszczenie jest dla pociągów 73xx/74xx, 242xxx/245xxx/24xxx. W kierunku Zawiercia następuje przepuszczenie pociągów 45xxx (w Łazach ŁC następuje zmiana linii kolejowej LK1 -> LK186). Po dodaniu tego pociągu Łazy ŁC muszą ściśle trzymać się już linii kolejowych, ponieważ złe wyprawianie pociągów spowoduje bałagan w Łazach ŁB. Oczywiście jest to propozycja, więc ostatecznie nie musi to tak wyglądać.
  3. Żadne kody. Zalecam przejść samouczki w grze dot. ETCS oraz przeczytanie poradnika, który jest wbudowany w grze podczas jazdy. Przy L1 tak jak Goppel wspomniał samo przejdzie Ci w tryb OS (jazda na widoczność) oraz trzeba potwierdzić komunikat. Przy mijaniu semafora automatycznie przejdzie w tryb FS (pełen nadzór). Przy L2 należy wybrać opcję "Pomiń EOA", wtedy wejdziesz w tryb SR (odpowiedzialność personelu), a następnie przed najbliższym semaforem (około 200m) trzeba wystartować misję. Jak ETCS "zatrybi" przejdziesz w tryb OS, a następnie samoczynne przejście w tryb FS.
  4. Lepiej będzie nagrywać swoje sesje gry i dopiero kiedy otrzymasz (według Ciebie) niesłusznego bana pokaż film odpowiednio uargumentując to. Tylko nie pisz tego publicznie na forum, bo zaraz zaczną powtarzać się po kilkadziesiąt wpisów dziennie "ja nic nie zrobiłem, byłem grzeczny, to nie moja wina". Bez sensu jest pisać odwołanie od bana, którego nie otrzymałeś.
  5. Serwer z dopiskiem "Bez wydarzeń" ma służyć temu, aby nie pojawiał się standardowy scenariusz, czyli 2 dyżurnych urządza sobie jednotor na 30km odcinku, korkują stacje w obie strony i nagle uciekają jak sytuacja się wymyka spod kontroli. Nawet na krótkich odcinkach też były sytuacje. Kiedy nastąpiła aktualizacja serwerów to PL2 miało ograniczoną mapę, a PL3 całą. Gracze przerzucili się z PL2 na PL3, a twórcy kilka dni potem zmienili serwer bez wydarzeń z PL2 na PL3. Niestey przez to, że gracze nie ogarniają podstawowych funkcji w trybie dyżurnego ruchu oraz niektórych ponosi fantazja z pewnymi rzeczami to muszą być nakładane ograniczenia i blokady.
  6. Otrzymałeś przerwę na discordzie za pingowanie 9 osób oraz wykorzystywanie kanału niezgodnie z przeznaczeniem.
  7. Wygląda to na zbitą szybę, a nie oblodzenie. Odtwórz te same kroki, jeśli sytuacja się powtórzy to pokombinuj z pogodą, jeśli nadal się powtarza to w konkretnym miejscu pociąg ma kolizję z obiektem i sprawdź również innymi pojazdami. Po skończonych "badaniach" jeżeli problem nadal nie ustępuje zgłoś błąd. Nie wykluczam, że to może być jednorazowy przypadek.
  8. Czy możesz wysłać screena z menu dewelopera (klawisz F8) z załączoną zakładką "achievement progress"? Najlepiej będzie, jak wejdziesz na nastawnię, gdzie masz <120 min i tuż po wejściu zrobisz screena tej zakładki, a następnie po jakimś czasie np. 30 min znowu odpalisz zakładkę i wyślij screena. Również należy mieć włączony hud z całym ekranem, gdzie będzie widniała data i godzina.
  9. Zbyt długi pociąg powoduje, że boty sobie nie radzą z postojami handlowymi. Pociągi nocne, które wymieniłeś były za długie na Warszawie Zachodniej, a bot chciał przepuścić pendolino, które nie mogło wjechać. Boty nie rozróżniają długości torów i nawet teraz jest czasami problem, że w Niedźwiedziu bot puszcza towara na bok, który się nie mieści i stacja się blokowała. Gdyby nie było takich problemów to z pewnością już część składów EIP jeździłaby podwójnie.
  10. Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów: ogólny tryb dyżurnego tryb maszynisty komunikacja głosowa komunikacja tekstowa. Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb. Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia). W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają.
  11. Będą dyżurnym na stacji Łazy ŁB nick dyżurnego na czacie z Łazami ŁC jest taki sam jak w Łazach ŁB.
  12. Pomyliłeś numery pociągów. O godzinie 18:00 jedzie 11107. Po restarcie serwera o 18:00 serwer nie potrafi postawić, pociągu w Warszawie Wschodniej, a godzina spawna w Warszawie Podskarbińskiej jest zbyt wczesna, aby pociąg mógłby się zrespić, więc powstaje luka. Z bliżej niewyjaśnionych przyczyn serwer ma dodatkowe restarty, więc zachęcam do wchodzenia na inne serwery, zwłaszcza na te, które rozmiarowo są mniejsze.
  13. Długości użyteczne torów są rozpisane na wiki
  14. Na spawnach nie ma krawędzi peronowych do odbycia ph. W rozkładzie jest wpisane ph, ale gra nie ma jak zaliczyć tego, stąd po przejęciu składu przy mijaniu punktu kontrolnego otrzymujemy -1000 pkt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy