Jump to content

Marcion

Member
  • Posts

    281
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Marcion last won the day on February 28

Marcion had the most liked content!

Reputation

356 Excellent

Recent Profile Visitors

2191 profile views
  1. Zbyt długi pociąg powoduje, że boty sobie nie radzą z postojami handlowymi. Pociągi nocne, które wymieniłeś były za długie na Warszawie Zachodniej, a bot chciał przepuścić pendolino, które nie mogło wjechać. Boty nie rozróżniają długości torów i nawet teraz jest czasami problem, że w Niedźwiedziu bot puszcza towara na bok, który się nie mieści i stacja się blokowała. Gdyby nie było takich problemów to z pewnością już część składów EIP jeździłaby podwójnie.
  2. Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów: ogólny tryb dyżurnego tryb maszynisty komunikacja głosowa komunikacja tekstowa. Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb. Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia). W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają.
  3. Będą dyżurnym na stacji Łazy ŁB nick dyżurnego na czacie z Łazami ŁC jest taki sam jak w Łazach ŁB.
  4. Pomyliłeś numery pociągów. O godzinie 18:00 jedzie 11107. Po restarcie serwera o 18:00 serwer nie potrafi postawić, pociągu w Warszawie Wschodniej, a godzina spawna w Warszawie Podskarbińskiej jest zbyt wczesna, aby pociąg mógłby się zrespić, więc powstaje luka. Z bliżej niewyjaśnionych przyczyn serwer ma dodatkowe restarty, więc zachęcam do wchodzenia na inne serwery, zwłaszcza na te, które rozmiarowo są mniejsze.
  5. Długości użyteczne torów są rozpisane na wiki
  6. Na spawnach nie ma krawędzi peronowych do odbycia ph. W rozkładzie jest wpisane ph, ale gra nie ma jak zaliczyć tego, stąd po przejęciu składu przy mijaniu punktu kontrolnego otrzymujemy -1000 pkt.
  7. Aktualnie jest 11 serwerów, które posiadają nastawnie związane z DLC. Część z nich ma również inną strefę czasową.
  8. Bot w Łodzi Olechów nie komunikuje się z graczem. Nie informuje o odjazdach pociągów, nie odpowiada na zapytania o szlak. Jeżeli nielegalnie spróbujemy wysłać pociąg po torze lewym, bot nie potrafi wypuścić później pociągów od siebie. Łódź Olechów jest podzielony na 3 okręgi (tak samo jak w Łazach). Domyślnie w grze bot jest oznaczony jako zwykły Olechów, a powinien być ŁOC. Może w tym tkwi problem?
  9. Samouczek ETCS zakłada, że gracz potrafi obsługiwać ED250, dlatego nie ma o tym ani słowa.
  10. System zapisów nie jest jeszcze oficjalnie opublikowany do testów, więc włączając w plikach taką funkcję bierzecie na siebie pełną odpowiedzialność za błędy gry, które mogą się wydarzyć w trakcie wczytywania i zapisywania scenariusza.
  11. @Królik Uszasty ten sam problem co był z 164x. Zmiana daty w Warszawie Podskarbińskiej.
  12. Proponuję dodać nowy pociąg, który będzie odwrotnością LTE 4455xx, wtedy Sosnowiec Południowy i Sosnowiec Kazimierz będą trochę ciekawsze. Z uwagi na to, że 446xxx jeździ co 2 godziny, nowy pociąg będzie kursował również co 2 godziny na przemian z tą PWJ jako PWE 4060xx w relacji Częstochowa - Jaworzno Szczakowa. W Dąbrowie Górniczej Ząbkowice jest wpisany pt ze względu na to, że będzie doganiał osobowy 406xx w kierunku Gliwic. Postój w Sosnowcu Głównym jest wymagany na liczne mijanki jakie będą w tych godzinach w Sosnowcu Południowym (przypadkowo tak wyszło). Nie można go przytrzymać w Sosnowcu Południowym, ponieważ stacja nie jest przystosowana do trzymania tak długo pociągów (w rozkładach powinno uwzględniać się jako mijankę). Kolejnymi pociągami ozdobny jako ulepszenie propozycji gracza @misiek_131415 jest dodanie pociągów towarowych z Dąbrowy Górniczej Towarowej na Staszic i odwrotnie. Pociąg TNE 403xxx w relacji Dąbrowa Górnicza Towarowa - Łaziska Średnie będzie kursował co 2 godziny w lukach, które nie jeżdżą pociągi 446xxx i 241xx (z Lublina) z próżnymi wagonami. Nie jest wymagany po drodze żaden postój. Odwrotnością pociągu TNE będzie pociąg TME 404xxx w relacji Katowice Muchowiec Staszic - Dąbrowa Górnicza Towarowa. Pociąg może kursować co 1 godzinę, ale nie mógł zmieścić się w żadną lukę w Staszicu. Okazało się, że pociąg TME 424xxx miał kolizję z pociągiem 421xx (do Lublina), więc zrobiłem wcześniej odjazd ze Staszica tak, aby mógł nadal na spokojnie przejechać bez postoju przez Sosnowiec Dandówka. Nadal występuję pt w Dąbrowie Górniczej Wschodniej tyle, że dłuższe, więc ładniej będzie to wyglądać. Po przesunięciu 4240xx znalazła się luka dla 404xxx, któremu wyjdzie lekki postój w Dandówce w celu przepuszczenia 421xx (do Lublina), a dalej bez żadnych przeszkód do Dąbrowy Górniczej Towarowej. Niestety przez jednotor pomiędzy Staszicem, a Katowicami Muchowcem KMB jest jednotor, więc dla nowego pociągu powstała kolizja z 1442xx. Dla 1442xx dodałem 7 minut postoju w Dandówce, ale powstała kolejna kolizja z pociągiem 464xxx, więc jemu opóźniłem wyjazd tak, aby nie kolidował już z innymi pociągami, a pt w Dąbrowie Górniczej Ząbkowice GTB skrócił się o 7 minut. Finalnie rozkłady dla pociągów w Staszicu wyglądają następująco:
  13. Załączam propozycję do zmiany rozkładu jazdy LTE 4455xx. Zoptymalizowałem pt oraz poprawiłem czasy przejazdów i zmieniłem linię kolejową w okolicach Łaz ŁA. Druga propozycja korekty dla PWJ 446xxx. Zrobiłem późniejszy wyjazd, aby nie był tuż za pociągiem 406xx w kierunku Gliwic. Dzięki temu również skróciło się pt w Dąbrowie Górniczej Wschodniej. Czasy przejazdu pozostały takie same, ale z Zawiercia do Łaz ŁA czas przejazdu wynoszą aż 4 minuty, a nie 2 jak w przypadku pociągów osobowych, więc zmienił od Zawiercia do Łaz ŁB numer linii kolejowej.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy