Jump to content

Królik Uszasty

SIMRAIL Team
  • Posts

    241
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Królik Uszasty last won the day on December 10

Królik Uszasty had the most liked content!

Reputation

638 Excellent

6 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zawór maszynisty Knorra nie ma opcji usuwania przeładowania (obecnie nazywanej asymilacją), bo był stosowany przy zaworach nieluzujących stopniowo, gdzie ten problem nie występował z definicji. Ciśnienie nie wraca do wartości 5,0 bar, ponieważ regulator ciśnienia pozycji jazdy jest de facto jednokierunkowym reduktorem ciśnienia zasilania do 5,0 bar, natomiast nie ma funkcji usuwania nadmiaru powietrza z drugiej strony. W rzeczywistości jest trochę łatwiej, bo przejścia z pozycji napełniania do jazdy można dokonać płynnym, wolnym ruchem, aby uspokoić ciśnienie w PG. Tutaj jedyne co można zaproponować, to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar. Na marginesie - odluźniacz tu nie pomoże, bo on działa tylko na lokomotywę.
  2. Czy problem nadal występuje po ostatnich paczach?
  3. To jest scenariusz z łączeniem na wschodniej?
  4. Chodzi o stan ponad 100%? To jest grubość warstwy węgla w stosunku do nominalnej i to jest prawidłowe - węgla jest trochę więcej, żeby zdążył się rozpalić.
  5. Lua jest na tyle cywilizowana w uzyciu, że w tym momencie można sobie nawet zrobić jeden scenariusz, gdzie do wyboru są różne lokomotywy, warianty przebiegu trasy i rozkłady, a nawet można zaczynać w różnych miejscach i jeszcze podpiąć to losowo. Pod tym kątem w zasadzie limit to wyobraźnia i godziny spędzone na napisanie tego.
  6. Proszę nie stosować wysokiego rozruchu dłużej niż 5 minut.
  7. W rozkładzie jazdy są również ujmowane punkty pomocnicze w konstrukcji rozkładu jazdy, są to z reguły grupy torów lub istotne rozjazdy odgałęziające linie np. Zawiercie GT to jest grupa towarowa przyjazdowa z Łazów Ła.
  8. Wybraliśmy sztuki, które jako były przydzielone do Sędziszowa w latach 80.
  9. Tak, możesz kupić np. Pokeys i na pinie ustawić mapowanie na klawisz klawiatury, ale wtedy takie coś kosztuje min. 42 EUR u producenta.
  10. Możesz rozwinąć myśl?
  11. Przeceniasz znacząco skalę wyzwania, bo automatyka podstacji może samoczynnie przełączać zaczepy transformatorów i włączać/wyłączać dodatkowe zespoły prostownikowe zależnie od obciążenia i temperatury.
  12. Na wartość napięcia w pojeździe możemy mają wpływ trzy składowe: 1) wartość napięcia jałowego podstacji (tj. bez obciążenia, np. obecnie w Polsce ok. 3,4-3,5 kV), 2) spadek napięcia na podstacji wynikający z całkowitego obciążenia podstacji i jej oporu wewnętrznego - przy pełnym obciążeniu prostowników chcemy uzyskać ok. 3,3 kV), 3) spadek napięcia na sieci trakcyjnej wynikający z obciążenia pojazdu i oporu sieci - nominalnie przyjmuje się, że te straty wynoszą ok. 10%. Do gry już teraz są (tzn. będą w paczu na wyjście z EA) zaimplementowane wszystkie trzy mechanizmy, przy czym: 1) w single player w misji LUA będzie można zmieniać sobie to napięciem dla podstacji; w multiplayer ta funkcja jest zablokowana, bo w sumie nie ma kto tego używać - nie mamy dyspozytora zasilania, 2) mamy gotowy uproszczony* mechanizm rozdziału prądu pobieranego przez pociąg na najbliższe podstacje oraz potem pomiędzy podstacjami; na chwilę obecną wstrzymane są prace związane z obciążaniem podstacji przez boty (w obu trybach) i innych graczy (w multiplayer) oraz fizyką działania podstacji i ich zabezpieczeń, 3) to działa w obu trybach i widać znaczne wahania napięcia na woltomierzu zależnie od pobieranego prądu, zwłaszcza przy trakcji wielokrotnej. Ta funkcjonalność została przygotowana w takim kształcie, bo była potrzebna w symulacji do realizacji czegoś innego i taki niepełny zakres wystarcza. Słowo wyjaśnienia do *, to chwilowo nie mamy potrzeby przygotowywać pełnej i dokładnej symulacji sieci trakcyjnej, w szczególności że część rzeczy jest z naszego poziomu nieweryfikowalna (np. napięcie w sieci trakcyjnej linii 062 w kilometrze 50,219 przy obciążeniu sieci trakcyjnej w torze numer 1 prądem o natężeniu 100 A i 900 A). Jest to liczone w trochę oszukany i uproszczony, ale mimo wszystko sensowny sposób. Istotne jest przede wszystkim uzyskane urealnienie zakresu wahań napięcia na pantografie (osiągających kilkaset V), co ma wpływ na fizykę jazdy i pracy napędu. Natomiast przygotowany zakres symulacji daje wyniki w rozsądnym zakresie zbieżne z rozważaniami teoretycznymi dotyczącymi wpływu podstacji i rozdziału obciążeń pomiędzy nimi na odcinku zasilania - przede wszystkim nie będzie u nas tak, że tylko jedna podstacja będzie musiała udźwignąć ruszające ze stacji składy.
  13. Yes, I did. I just made a small shortcut with "pantographs down" and "pantographs up" as I was writing without checking the cabin... and I'm sure I always switch "lower both pantographs" as it is near individual pantographs switches, but for someone new it is not obvious.
  14. I've added info about setting the direction back to neutral in cab A.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy