Jump to content

Królik Uszasty

SIMRAIL Team
  • Posts

    326
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Other groups

SimRail Playtests Early Access

Królik Uszasty last won the day on April 7

Królik Uszasty had the most liked content!

Reputation

1073 Excellent

9 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ostatnio zmieniłem metodę robienia chronometraży i przeszedłem na proces a'la PLK - czasy jazdy biorę od bota co do sekundy, zaokrąglam w górę do pełnych dziesiętnych części minuty i to mam jako skrócone czasy jazdy. Następnie zaokrąglam to do połówek minut i ew. dodaje na wybranych szlakach coś jeszcze, żeby uzyskać wartość B w okolicach tego z postu wyżej (lub trochę więcej). Przy postojach dodawanych ręcznie później zacząłem dodawać "ryczałtowe" wartości wydłużenia czasu jazdy na hamowanie i rozruch. Stare chronometraże były robione inaczej, z reguły z rezerwą doklejaną ręcznie po 1 minucie co ileś kilometrów. Większość obecnych rozkładów jest oparta jeszcze na starej metodzie. Parę rzeczy fajnie wyszło, parę rzeczy nie do końca - pewne założenia dla kolejnego rozkładu jazdy już się powoli klarują i powinno być lepiej, bo po dwóch rozkładach wiadomo, co się gdzie blokuje lub wywala.
  2. Programator świateł działa na oba czoła na raz. Światła manewrowe powinny świecić na oba czoła niezależnie od ustawienia "jazda luzem".
  3. Powinno już być naprawione w wersji produkcyjnej, zginęło w changelogu.
  4. This is not a bug, this is a feature of EN71. GUI shows always total current of a vehicle - for the EN71 this is for both motor cars (sa and sb), while the ammeter shows current used by only one motor car (sa in the cabin 1/ra and sb in the cabin 2/rb). This is caused by the fact that EN71 is like two EN57 without one trailer car each.
  5. Not a bug, it's a feature. ETCS Level 1 is only converting signals into moving authority. 4-aspect automatic block signals gives you only information about (no) occupancy of 3 blocks ahead - when you pass S2 signal, there is assumption, that the sequence is S2->S3->S5->S1 as there is no difference with signal (green light) between S2->S2 and S2->S3.
  6. To raczej usprawnienie a nie błąd. Do przemyślenia.
  7. Dostaliśmy zgłoszenie, że tempomat w Dragonie powinien działać ze skokiem 5 km/h, a nie co 1 km/h. Zostało to poprawione zgodnie z tym zgłoszeniem. Osobiście nie miałem okazji tego sprawdzić na lokomotywie w przeciągu ostatnich kilku dni, ale określiłbym to jako "bardzo wysoce prawdopodobne", bowiem znanych mi lepiej kilka pojazdów z zadaniem prędkości przy pomocy płynnego dżojstika (czyli w ten sam sposób) również ustawia prędkość z dokładnością do 5 km/h, co ma pewne walory praktyczne - ułatwia dobranie ustawienia prędkości zadanej do aktualnie dozwolonej, która jest w Polsce ustawiana z krokiem 10 km/h, względnie 5 km/h (z reguły z powodu hamulca lub wyjątków na sieci - patrz np. kudowianka). Jednocześnie może rodzić się pytanie, czemu nastawnik jest dalej płynny - w rzeczywistości robienie tylu wyróżnionych stopni (w tym przypadku 24 lub 25) na małym kącie mija się z celem, bo zapadki musiałyby być bardzo gęsto zrobione. Na pulpitach takie rzeczy to nigdy nie był problem, bo część zależności mamy realizowane po stronie sprzętowej w sterowniku pulpitu i specyficzne życzenia klienta czasem można dograć tam bez zmian w kodzie symulatora.
  8. No właśnie w swoim poście poruszyłeś dwie rzeczy, ale opis pierwszej powinien być do drugiej. Zawracanie = poprawna zmiana kierunku jazdy, reakcje na sygnały itd. To w dużej mierze zostało już wyczyszczone przy okazji wprowadzenia manewrów na singlu i misji lua. Przechodzenie składów = zmiana numeru pociągu i rozkładu w już zespawnowanym zestawie pojazdów. Sama mechanika działa, bo w singlu nadajemy różne rozkłady dla pociągu gracza i to działa ok. Przygotowanie listy rozkładów i samoczynna ich zmiana to też nie wydaje się być kosmos, zwłaszcza dla pociągów pasażerskich, gdzie można to na sztywno wpisać. Musimy zacząć od tego, żeby ezt i luzaki dobrze jeździły do tyłu i się synchronizowały poprawnie, w tym w momencie przejmowania i opuszczania ich przez gracza. Jak to będzie, to już się w paru miejscach uatrakcyjni ruch krótszymi pociągami.
  9. Automat nie zadziałał, to piszę z łapki: poprawione do wersji testowej - hamulec podtrzymujący będzie się załączać chwilę po faktycznym stanięciu pojazdu.
  10. Po prostu nie jest jeszcze gotowa, kod aktualizacji jest z początku marca. Ja bym raczej słowa.... ...rozumiał jako wykonanie tego w marcu.
  11. No właśnie chodzi o kwestie zawracania pociągów w multiplayerze, przechodzenia składów między pociągami, a w dalszej części - manewry lokomotywami wokół składu. Póki musimy wjechać spoza mapy i z niej zjechać, to nasze możliwości są ograniczone. No mniej więcej tak, bo wtedy można by kilka fajnych i bardzo fajnych rzeczy zrobić. Przyjęte założenie było, że skład ma przyjeżdżać spoza mapy i nie pojawiać się znikąd na stacji. Wyjątkiem jest tutaj KWK Staszic, no ale tam się inaczej nie da i nie mamy tam nastawni dla graczy. Co do samej grupy postojowej no to wjazd/wyjazd z zasady jest na sygnał manewrowy, czasem do przodu, czasem do tyłu i to już jest problem.
  12. Whis should be no longer an issue after 13.03 patch? Generally speaking there is no room for new trains, maybe one per hour or per two hours in the middle section. Especially when you take into account the long distances between stations about 30 kilometers, which cause that there are few possibilities to overtake.
  13. Ogółem jest w planach, niejako przy okazji do ogarnięcia są inne tematy z tym związane. Jak będzie coś więcej wiadomo, które planowane funkcje faktycznie zadziałają, damy znać.
  14. Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać. Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy