Jump to content

Melok

Member
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Other groups

Early Access Playtests

Melok last won the day on March 16 2023

Melok had the most liked content!

Reputation

189 Excellent

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wrzuć log jeśli się generuje (Dysk Systemowy\Users\[nazwa użytkownika]\AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\logs), wpisz jaką masz konfigurację, zaktualizuj sterownik graficzny... wtedy łatwiej będzie pomóc 😉
  2. Generalnie jak pociąg ma pt to powinien zostać w stacji do momentu rozkładowego czasu odjazdu. Może zostać wypuszczony wcześniej za zgodą dyspozytora liniowego, ale takiej funkcji w SimRailu nie ma więc podjęcie decyzji pozostaje dyżurnemu. W grze są posterunki gdzie realizowanie postoju technicznego jest bardzo istotne, na przykład jak tego nie zrobimy w Olszamowicach to w Opocznie zrobi się kolejka do wjazdu w perony i będzie blokować Pendolino 😉. Jak pociąg postoju nie ma, ale jest za wcześnie, to może zostać skierowany na bok żeby przepuścić pociąg szybszy. Inaczej nie ma potrzeby trzymania go u siebie, ale to wszystko zależy od sytuacji ruchowej. Czasem warto puścić wcześniej żeby zdążył dojechać do następnego posterunku i tam przepuścić inny skład.
  3. EDR w grze jest stworzony na podstawie prawdziwego. W prawdziwym EDR nie ma takiej opcji, więc moim zdaniem i tutaj nie powinno jej być. W przypadku wykolejenia można zastopować pociąg. Wtedy na następnych posterunkach wyświetla się jako zatrzymany i nalicza mu opóźnienie
  4. Muszę się do tego odnieść: jako DR odzywam się na radiu wtedy kiedy jest taka potrzeba, czyli jak zostanę wywołany, jazda odbędzie się po torze lewym, na sygnał zastępczy, lub przebieg został ułożony gdy maszynista minął tarczę ostrzegawczą/ostatni semafor na SBL. Nie namawiam maszynistów do przekraczania prędkości. Nie używam niepoprawnych telefonogramów w momencie gdy na nastawni obok siedzi inny dyżurny. Nie paplam na radiu, że zapraszam na live'a. Jak ktoś mi zwróci uwagę, że robię coś niepoprawnie to patrzę w instrukcję i sprawdzam jak się powinno robić, a nie wytykam wszystkim, że "inni też robią błędy, a tylko mnie się czepiają" (choćby jeśli chodzi o użytkowanie torów w Sosnowcu Południowym). Radzę nie oceniać, że "jako DR pewnie też to robisz", że "nikt nie zauważa błędów u siebie". Zwłaszcza gdy nadal nie było żadnego merytorycznego odniesienia do innych postów gdzie były wypisane błędy ze streama w dyżurowaniu, a kilka postów wcześniej padło zdanie "Więc jak nie umiesz w DR to się nie zabieraj". W tym momencie to zdanie mogłoby paść w drugą stronę 🙂
  5. Ale co to ma do poganiania mechanika i stwierdzenia, że "musiał przekraczać prędkość, bo jechało za nim Pendolino"? Kolega wyżej ładnie wypunktował błędy w dyżurowaniu, a tego typu stwierdzenia utwierdzają tylko w przekonaniu kto zna przepisy, a kto nie. Nawet nie odniosłeś się do konkretów, tylko rzucasz ogólnikami że ktoś nie oglądał (tymczasem łatwo zweryfikować, że te wymienione błędy faktycznie miały miejsce), że ktoś nie gra (może grać na innych serwerach, sam mam nabite kilkaset godzin a nie mijaliśmy się na serwerze). A gdzie konkrety odnośnie błędów które tutaj są wymienione? Oczywiste jest to, że nikt nie jest nieomylny, każdy się może uczyć. Jednak popełnianie takich błędów przy okazji wytykając wszystkim innym, że się nie znają, że nie ogarniają, że źle dyżurują, a później organizowanie eventów bez wiedzy jak to powinno wyglądać, robiąc jakieś zapisy na fb, gadając na radiu w grze zapraszając na live i robiąc tam prywatę... To jest słabe. Po prostu. Ponadto odpowiedzi powinno się pisać w jednym poście, a nie rozbijać post pod postem przez co ciężej się odnosić do wypowiedzi.
  6. To stwierdzenie że maszynista musiał przekraczać prędkość, bo pendo jechało za nim podsumowuje wiedzę na temat przepisów.
  7. Po pierwsze: istnieje forum, a eventy przez forum organizowane mogą mieć nadzór administracji i będą mieć ręce i nogi. Dlatego powinny być ogłaszane zgodnie ze sztuką tutaj. Po drugie: nie każdy chce używać FB do jakichś zapisów na eventy. Nie każdy nawet używa FB. Czemu ma być wykluczony z wydarzenia? Po trzecie: nieważne ile jest chętnych czy też niechętnych to zapisy przez FB moim zdaniem nie powinny mieć miejsca skoro mamy forum i organizacja tutaj jest o niebo lepsza, a przynajmniej pozwala na zachowanie jakichkolwiek zasad. Ostatni przykład eventu na PL2 pokazał, że takie "każdy może sobie zorganizować" kończy się 30-40 minutami pod semaforem, godzinnymi opóźnieniami, używaniem vc jak jakiegoś serwera discordowego do gadania o wszystkim i o niczym, bugowaniem gry i miganiem SZ jak leci bez jakichkolwiek zasad. Dlatego byłbym za tym żeby eventy były tutaj ogłaszane i miały miejsce tak jak jeden z nich, który był pod nadzorem administracji, serwer dostał specjalny wyróżnik i wszystko było pod kontrolą.
  8. Czytaj ze zrozumieniem: jestem przeciwko jakimkolwiek zapisom przez FB. Jest forum, był event przez forum organizowany i tak to powinno wyglądać.
  9. Ja bym jednak był za tym żeby eventy były organizowane przez forum, a nie żadne priv na fb. Tym bardziej, że na forum dzięki temu jest kontrola administracji co w przypadku eventów bardzo się przydaje, a nie każdy ma fb (lub ma chęć z niego korzystać w tym celu).
  10. Czyli rozumiem, że tutaj nie da się w prosty sposób tego poprawić tak żeby to hamowanie pozostawało. Dzięki!
  11. Jak w tytule - po przejęciu Elfa od AI w czasie hamowania zanika hamowanie elektrodynamiczne (jego siła spada do 0%, prąd 0A). Mocniej łapią hamulce tarczowe rekompensując to, ale nie da się użyć hamowania elektrodynamicznego dopóki nie zdejmie się całkowicie mocy hamowania i nie zacznie się zwiększać jej ponownie.
  12. Cierpliwości, to jest wczesny dostęp. Było zapowiedziane kilkukrotnie, że kolejne nastawnie będą sukcesywnie dodawane. Zarówno w kierunku Warszawy jak i w kierunku Sędziszowa. Wszystko w swoim czasie
  13. Przy aktywacji bota w momencie w którym pojawia się konieczność wciśnięcia czuwaka nie zostaje on wciśnięty. Mimo tego nie ma sygnału dźwiękowego, pociąg nie hamuje awaryjnie, a lampka CA/SHP świeci lub miga cały czas.
  14. Dlatego trzeba by to wrzucić w changelog. Wtedy się informacja rozejdzie wśród graczy 😉
  15. Nawet powinien być słyszalny w niewielkim zakresie. Zwykle kierownik używa ręcznego radia, więc mógłby się pojawiać na czacie u graczy w promieniu 5 km
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy