Gosposia Hela Posted December 23, 2024 Posted December 23, 2024 Porównanie oświetlenie torowiska w et 22 widok z kabiny i widok kiedy ta sama et 22 nas mija, jakiś błąd chyba . Ciemnica kompletna . 1
PL_Andrev Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 W ogóle te światła to jest jeden wielki paździerz, a miałem nadzieję że będzie to poprawione w EA. Zwykłe białe kółka, nieoślepiające nawet w minimalnym stopniu osobę naprzeciwko. Brak efektu "mocy" światła symulowane przez flary. Jeden z najbardziej nierealistycznych efektów w grze. 1 3
qbahn Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 (edited) 3 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): W ogóle te światła to jest jeden wielki paździerz, a miałem nadzieję że będzie to poprawione w EA. Zwykłe białe kółka, nieoślepiające nawet w minimalnym stopniu osobę naprzeciwko. Brak efektu "mocy" światła symulowane przez flary. Jeden z najbardziej nierealistycznych efektów w grze. Obawiam się, że tego się nie doczekamy. Porównując zachowanie gry w EA i po premierze dochodzę do wniosku, że zasadniczo niczego istotnego nie poprawiono w kwestii jakości grafiki czy płynności (z wyjątkiem wody). Światła nadal tak samo (nie)daleko świecą niezależnie od jasności, oświetlenie na granicy wjazdu/wylotu z tuneli są mocno nienaturalne, a latarnie świecą przez wszystko. Poza tym te nieszczęsne przycięcia nadal występują. Może jest ich odrobinę mniej, ale są nieakceptowalne. Ten efekt oślepiania to chyba wymaga zaawansowanego modelu oświetlenia. Nie wiem, czy bez RT udałoby się go osiągnąć. Patrz różnice w CP. https://static.polityka.pl/_resource/res/path/09/b7/09b7e578-75b0-4afd-8895-f529b5cd8fee Edited December 27, 2024 by qbahn 2
PL_Andrev Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 2 godziny temu, qbahn napisał(a): Ten efekt oślepiania to chyba wymaga zaawansowanego modelu oświetlenia. Nie wiem, czy bez RT udałoby się go osiągnąć. Patrz różnice w CP. No jak, takie efekty były już kilkanaście lat temu. Moda na RT przyszła stosunkowo całkiem niedawno. Miałem na myśli emulowanie poprzez wielkość zwykłej flary, gdzie wielkość definiowana przez kąt i odległość pozycjz obserwatora względem czoła / końca pociągu. Najlepsze to to, że ta wartość powinna być liczona przez komputer gracza. No i podobny efekt mamy już zaimplementowany - to skalowanie świateł semafora. Co to jest CP? 2
qbahn Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a): No i podobny efekt mamy już zaimplementowany - to skalowanie świateł semafora. Może i coś tam piszczy w trawie, ale niekonieczne taki sam musiałby być model. By to naturalnie wyglądało światło powinno się też odbijać. Przez to czoło loka też byłoby oświetlone. CP to Cyberpunk. Załączyłem link do porównania świateł auta z tej gry - z i bez RT. Różnica podobna, wg. mnie. 1
Grzego90 Posted December 28, 2024 Posted December 28, 2024 (edited) Skoro już o światłach mowa to szkoda, że włączając/wyłączając przyciemnienie reflektorów tekstura reflektora się nie zmienia, tylko oświetlenie terenu na jaśniej/słabiej. I też powinna być różnica w oświetlaniu torowiska i reszty otoczenia w zależności od taboru. Inaczej będą świecić stare żarówki w takim en57/eu07, a inaczej w pendolino, traxie czy innym nowszym taborze. W simrailu to całkowicie bez różnicy i na jedno kopyto zrobione. Edited December 28, 2024 by Grzego90 1
mluczak.kutno Posted December 28, 2024 Posted December 28, 2024 Teraz, Grzego90 napisał(a): naczej będą świecić stare żarówki w takim en57/eu07, a inaczej w pendolino, traxie czy innym nowszym taborze. W simrailu to całkowicie bez różnicy i na jedno kopyto zrobione. No prawie wszystko jedno, mamy różną barwę światła w zależności czy w reflektorze siedzi zwykła żarówka czy LED. 1
Grzego90 Posted December 28, 2024 Posted December 28, 2024 (edited) To jednak dalej trochę za mało ;) Skoro nie ma różnicy w zasięgu itp. tylko w odcieniu tekstury. Edited December 28, 2024 by Grzego90 2
Piotr ET22 Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Taki efekt jak przedstawia drugi screen to ja mam jak mam załączone przyciemnienie reflektorów w szczerym polu np w 7ce ale odczucia się zmieniły gdy wprowadzono możliwość ustawiania fotela tzn jak np jadę bez przyciemnienia ale z obniżonym i odsuniętym fotelem( wtedy nie widzę tego doświetlenia toru tuż przed)i wtedy faktycznie wydaje się że reflektory są jeszcze słabsze w starych jednostkach. Ja mijając się z różnymi składami na szlaku czy wjeżdżając w perony widzę moment gdy ktoś zmienia oświetlenie tzn przyciemnia je ale w żaden sposób światła "długie" mnie nie oślepiają.Wygląda to jakby lepiej jeśli stojąc na boku wyjdę z lokomotywy i obserwuje przejazd innego gracza w momencie w którym przejeżdża na torze obok oświetlając bok mojej lokomotywy... No i różnica w doświetleniu elfa czy dragona a kibla i 7 jest zauważalna (pomijam zasięg w rozumieniu graficznym o jakim piszecie) ale doświetlenie poprawia komfort poprostu lepiej widać... w dragonie elfie coś tam na trzecim słupie widać a w 7ce można domyślać się położenia drugiego słupa więc realny zasięg jest lepszy przynajmniej w moim odczuciu 🙂 )
Recommended Posts