Barcikowy Posted December 15, 2022 Posted December 15, 2022 Czy jest w planach dołożenie (poza bujaniem składu) bujania głowy pojawiające się przy przeciążeniach? Każda osoba prowadząca/kierująca nie jest w stanie siedzieć jak słup soli i głowa zawsze lekko się huśta. Tym bardziej myślę dzieje się to na zakrętach czy też przy ostrym hamowaniu lub ruszaniu. Drugie pytanie czy poza lokomotywą mogłyby bujać się też i wagony - przynajmniej pierwsze 10 sztuk? Bo to kiepsko wygląda że one jadą jak po stole, a EU07 buja się jak łajba na morzu. 2 1
BullRot Posted December 16, 2022 Posted December 16, 2022 Zawieszenie wagonow i EU07 to zupelnie 2 rozne rzeczy.
PeVoo Posted December 18, 2022 Posted December 18, 2022 (BTW, zauważyliście, że w grze tego cykania kompletnie nie słychać?) Takie coś (jak na filmie powyżej) to by była gruba przesada. Człowiek miał zamontowaną kamerę do głowy, ale siedząc w środku i czując przeciążenia nie odbierasz tych wszystkich ruchów tak drastycznie jak oglądając ten film, bo mózg to kompensuje (nie mówiąc o tym, że celowo czasem przechylasz głowę, a na filmie jest to zawsze zaskoczeniem). Tutaj aż się słabo robi jak się patrzy na te wszystkie ruchy, bo ani nie czujesz przeciążeń, ani to nie ty skręcasz głowę szybkim ruchem żeby na coś zerknąć. Powinno to być wypośrodkowane z wyczuciem. Przykładowo w TSW2 jest to całkiem nieźle zrobione, bo im mocniej hamujesz, tym mocniej kamera leci do przodu i trochę "czujesz" dzięki temu o ile mocniej hamujesz przy dociskaniu hamulca. Mi to przynajmniej bardzo pomagało i odbierałem to jako rzeczywiste wrażenie. Nie chodzi (moim zdaniem) o to, żeby bujało całym ekranem jak w ruskim traktorze, tylko kamera powinna trzymać pion i tylko wychylać się delikatnie zgodnie z przeciążeniami, tak aby można było te przeciążenia "poczuć". Poza tym obrót ekranu powodowałby wrażenie "przeciążenia obrotowego" (momentu), czyli że to świat się obraca. "Świat" powinien stać zawsze prosto (co odpowiada temu, że błędnik kompensuje takie rzeczy i czujesz, że świat się wcale nie obraca nawet jak TY się obracasz). Kabina może się bujać na boki (w tym obracać lekko), ale kamera powinna być zawsze prosto (i jedynie odchylać się od zmian prędkości, czyli tak jak jej pochodna).
Recommended Posts