Grzego90 Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago (edited) 33 minuty temu, adamets2 napisał(a): ... Ok, ale co z tym hamowaniem. Niby zahamowałem, ale nic się nie działo... I tu już po prostu przejechałem przez czerwone i gra mnie cofnęła i dała przejazd. Jaki błąd popełniłem? Ano nie wiedziałem, że odhamowanie oznacza pełne hamowanie razem z tym na czerwono na samym dole. Próbę hamulców wykonuje się poprzez hamowanie pneumatyczne. Najpierw dajesz nastawnik kierunku na pozycję neutralną, a później przestawiasz kran hamulca w pozycję hamowanie pneumatyczne. Jak rewident mówi, żeby wyluzować to przestawiasz w pozycję luzowanie pn. Potem podczas jazdy normalnie można hamować hamulcem elektropneumatycznym (ep) i wtedy by ten hamulec działał musisz mieć wrzucony kierunek jazdy. Edited 15 hours ago by Grzego90 1 1
adamets2 Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago (edited) Dzięki @Grzego90 za podpowiedzi. Chodziło mi bardziej na nakreślenie problemu na tym przykładzie, że to wszystko powinno być w grze dokładnie wyjaśnione, szczególnie, że w SimRail grają również dzieci i młodzież. Niewielki procent jest tu na forum, a jeszcze mniejszy to osoby znające polski. Grając w TSW5 wszystko masz wytłumaczone w grze, a niektóre scenariusze są o wiele trudniejsze niż ten. Ale tam jest system podpowiedzi. Coś podobnego co w SimRail jest wyłącznie w samouczku. Nie wiem, ale chyba rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że SimRail zrobili głównie pod multi, a single to tak żeby był. Świadczy o tym brak save i mega proste sterowanie na multi gdzie wsiadamy już do jadącego pociągu i nie ma żadnych manewrów czy prób hamulcowych. Miałem się położyć o 2 w nocy, a przez te restarty i szukanie przyczyny ostatecznie poszedłem spać o 4. To nie tak powinna wyglądać rozrywka komputerowa. Edited 15 hours ago by adamets2
Grzego90 Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago (edited) @adamets2 Mi osobiście podoba się uruchamianie od zera, a nie wsiadanie już do uruchomionego składu, ale wiem że różni ludzie w to grają, mniej zaawansowani również. Nie mniej jednak powinny być na start samouczki od A do Z dla tych mniej wtajemniczonych. Ale jest jak jest niestety. Edited 15 hours ago by Grzego90 1 1
bartbus Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago Nie wiem czy było to poruszane. Po wyjściu z EA miał być edytor scenariuszy. To kolejna rzecz której nie ma a być powinna. 2
PL_Andrev Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago 2 minuty temu, bartbus napisał(a): Nie wiem czy było to poruszane. Po wyjściu z EA miał być edytor scenariuszy. To kolejna rzecz której nie ma a być powinna. Z tego co zrozumiałem to taki edytor można ogarnąć programując skrypty LUA (zobacz tu: https://forum.simrail.eu/forum/154-scenarios/). Nieaktywny edytor w głównym menu to głownie edytor tras. 1
jumps Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago (edited) Dopiero teraz miałem okazję chwilę pograć i przetestować nowy update. Ogólnie Kraków i wiele zmian bardzo na plus, fajnie to wyszło, natomiast ponowię pytanie które pojawiło się już wcześniej w tym wątku - gdzie byli testerzy? Uruchamiam grę i łapię na PL2 kibla z Krakowa do Sędziszowa. I tu już problemy, na połowie stacji na trasie gra nie zalicza postoju, chyba że podciągnę naprawdę do samego końca peronu. Postój zalicza dopiero gdy tył takiego pojedyńczego kibla będzie już w połowie peronu. Serio nikt tego nie zauważył? Skończyłem trasę i idę na dyżurkę. Przy wpisywaniu numerów pociągów zmieniają się kamery, odpala się EDR itd. Niezależnie czy pisze się na czacie czy do innej dyżurki. Jedyny sposób żeby ręcznie wpisać numer pociągu to skorzystać z numpada, a co jak ktoś takowego nie ma? Ja rozumiem, że testerzy pewnie grali z botami więc nie pisali ręcznie numerów pociągów, ale błędy tego typu powinny być załatane hotfixem na wczoraj. Rozkład też ma całą masę błędów (przynajmniej na Zawierciu) - od hotelowych jadących w środku dnia, kończąc na tym że większość składów w kierunku Góry Włodowskiej ma rozkładowy postój na torze pierwszym, co w teorii wymusza zwolnienie do 40km/h zarówno na wjeździe jak i wyjeździe oraz przeplatanie się z ruchem z naprzeciwka bez żadnego powodu. Panowie, te błędy zauważyłem sam w ciągu pierwszych 2 godzin gry. Jeśli tak duże błędy ukazuja się po tak krótkim czasie grania, to odnoszę wrażenie że nikt tej gry przed wydaniem nie testował, bo nie wiem jak można tyle rzeczy przeoczyć. I pomijam już w tym poście jakieś mniejsze bugi, które znalazłem w tym czasie jak zbugwane tekstury, latajace okna czy niedziałajace filtrowanie nastawni po poziomie trudności w menu. Edited 15 hours ago by jumps 2
Grzego90 Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago A mnie ciekawi kiedy, a przede wszystkim czy dostaniemy tą wersję która miała wyjść 13.12.2024, a nie tą na prędce składaną bo.. im dysk rzekomo padł i na szybko kompilowali żeby wydać. 1 1
qbahn Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago (edited) 2 godziny temu, Grzego90 napisał(a): A mnie ciekawi kiedy, a przede wszystkim czy dostaniemy tą wersję która miała wyjść 13.12.2024, a nie tą na prędce składaną bo.. im dysk rzekomo padł i na szybko kompilowali żeby wydać. Wierzysz w ten dysk? Jeśli tak, to dorzucę swoje 3 grosze. O ile używają gita (chyba prawie na pewno tak 😉) to centralne repo można sobie odtworzyć z lokalnych repozytoriów (oczywiście pod pewnymi warunkami). Natomiast nie wyobrażam sobie by wszystkie zmiany z kilku dni mieli na jednym dysku. Jeśli tak... to szkoda słów nawet. 😄 Edited 12 hours ago by qbahn 2
vikingpn89 Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago A mnie zastanawia jedno.Przed ostatnim updatem (wyjście z EA),mijające pociągi nie powodowały spadku fps,a teraz po aktualizacji na tych samych ustawieniach,niezależnie od trasy,pory roku i dnia każdy nadjeżdżający,lub stojący na sąsiednim torze skład powoduje u mnie spadek fps🙁 No i tak się zastanawiam o co chodzi,czemu nagle się ten problem pojawił po aktualizacji? 1
Grzego90 Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago (edited) 23 minuty temu, qbahn napisał(a): Wierzysz w ten dysk? Napisałem rzekomo ;) Ja już w nic nie wierze bo ileż można.. @vikingpn89 ja po aktualizacji mam ogólnie duży problem z optymalizacją, nawet jak zejde z ustawień. Ciągłe klatkowanie, nawet na odludziu. Zjazd z uatawieniami nie bardzo pomaga. Edited 12 hours ago by Grzego90
qbahn Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago 1 minutę temu, Grzego90 napisał(a): Napisałem rzekomo 😉 spoko, zapytać nie zaszkodzi 😄 Więc moim zdaniem, błędy z czasów EA zostaną poprawione (przynajmniej te zaakceptowane) - skoro gra nie została porzucona - oczywiście na przekór pesymistom 😉 Niemniej nie spodziewałbym się tego przed świętami - w każdym razie nie najbliższymi. 🤭
en57 Posted 11 hours ago Posted 11 hours ago (edited) Wydaje mnie się, że tych błędów (nazwijmy je) "grubych" po prostu nie dadzą rady ogarnąć. A to przez brak umiejętności lub (bardziej) błąd początkowy polegający na złym wyborze silnika w stosunku do "rozmachu" tego tworu. Przez błędy "grube" ja rozumiem: problemy z dźwiękami - w dalszym ciągu jest problem np. z dźwiękiem syku zaworu maszynisty, problemy ze światłem sztucznym przelatującym przez lokomotywy i ściany, problemy ze światłem słonecznym, który szczególnie przy mgle wygląda średnio, powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Tak samo jak dawno, dawno temu pisałem - najpierw fundament, potem dom. Wyszedł ten twór z wczesnego dostępu, a fundamentu jak nie było, tak nie ma. Ja osobiście czekałem na solidny, trwały fundament, na którym można byłoby stawiać porządną grę i dodatki do niej. Nie na parowóz, nie na Kraków. To są te tzw. marchewki, o których też już tu pisałem. Taką samą był EN57 przez rzekomo który wszyyyystko się opóźniło.... 3 lata 🙂 A przypomnę, że sam SimRail ma już 6 lat. Wydaje mi się po prostu, że te błędny stały się tak powszednie, że nikt już nie zwraca na nie uwagi... Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Ale pomijając powyższe - dlaczego sesja nie może kończyć się na WSD... na Głównym w Krakowie, w Grodzisku Maz. na żeberku, w Zawierciu itd... A kończy się NIE NA STACJI, tylko w szczerym polu, na środku szlaku. Gdzie przepraszam bardzo będzie się sesja kończyła w przypadku Łodzi Fabrycznej? A może nie będzie Fabrycznej, nawet nie wiem, bo mnie to nie rusza. Dopóki nie będzie porządnego fundamentu, ja nie kupię żadnego DLC. Szanuje swoje pieniądze 🙂 Także w skrócie - dla mnie SimRail już przegrał. Przegrał najpierw brakiem jakichkolwiek testów, potem przegrał podejściem jego twórców do społeczności. Co gorsza nadal tym przegrywa. Teraz zaczął przegrywać samym sobą. Edited 11 hours ago by en57 1
KUSZUN Posted 5 hours ago Posted 5 hours ago 6 godzin temu, en57 napisał(a): Wydaje mnie się, że tych błędów (nazwijmy je) "grubych" po prostu nie dadzą rady ogarnąć. A to przez brak umiejętności lub (bardziej) błąd początkowy polegający na złym wyborze silnika w stosunku do "rozmachu" tego tworu. Przez błędy "grube" ja rozumiem: problemy z dźwiękami - w dalszym ciągu jest problem np. z dźwiękiem syku zaworu maszynisty, problemy ze światłem sztucznym przelatującym przez lokomotywy i ściany, problemy ze światłem słonecznym, który szczególnie przy mgle wygląda średnio, powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Tak samo jak dawno, dawno temu pisałem - najpierw fundament, potem dom. Wyszedł ten twór z wczesnego dostępu, a fundamentu jak nie było, tak nie ma. Ja osobiście czekałem na solidny, trwały fundament, na którym można byłoby stawiać porządną grę i dodatki do niej. Nie na parowóz, nie na Kraków. To są te tzw. marchewki, o których też już tu pisałem. Taką samą był EN57 przez rzekomo który wszyyyystko się opóźniło.... 3 lata 🙂 A przypomnę, że sam SimRail ma już 6 lat. Wydaje mi się po prostu, że te błędny stały się tak powszednie, że nikt już nie zwraca na nie uwagi... Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Ale pomijając powyższe - dlaczego sesja nie może kończyć się na WSD... na Głównym w Krakowie, w Grodzisku Maz. na żeberku, w Zawierciu itd... A kończy się NIE NA STACJI, tylko w szczerym polu, na środku szlaku. Gdzie przepraszam bardzo będzie się sesja kończyła w przypadku Łodzi Fabrycznej? A może nie będzie Fabrycznej, nawet nie wiem, bo mnie to nie rusza. Dopóki nie będzie porządnego fundamentu, ja nie kupię żadnego DLC. Szanuje swoje pieniądze 🙂 Także w skrócie - dla mnie SimRail już przegrał. Przegrał najpierw brakiem jakichkolwiek testów, potem przegrał podejściem jego twórców do społeczności. Co gorsza nadal tym przegrywa. Teraz zaczął przegrywać samym sobą. No właśnie Łodzi fabrycznej nie będzie, żeby pociąg nie kończył w peronie. Też uważam, że to uciążliwe. Też bym chciał generować swoje pociągi pod swoje preferencje, ale niestety taki styl gry.
PL_Andrev Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 8 godzin temu, en57 napisał(a): Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Może SimRail to tylko produkt poboczny, którego sukces nie jest głównym celem biznesowym. Do szkolenia maszynistów nie są potrzebne boty na stacji ani odbicia światła w kabinie. 8 godzin temu, en57 napisał(a): Przez błędy "grube" ja rozumiem: powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, Możesz rozwinąć myśl? Co to za niedopuszczalny styl wyjazdu z tuneli? 8 godzin temu, en57 napisał(a): Przez błędy "grube" ja rozumiem: nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, Nie jest to realizowane przez silnik? 8 godzin temu, en57 napisał(a): manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Jak coś czego nie ma może leżeć i kwiczeć? XD Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy, dodatkowo mogą powodować (1) zamieszanie u dyżurnych na większych nastawniach i (2) frustrację graczy manewrowych którzy musieliby stać i czekać na wolne tory.
mluczak.kutno Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago 9 godzin temu, en57 napisał(a): Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Takie atrakcje to w innej grze znajdziesz 🙂 30 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Może SimRail to tylko produkt poboczny, którego sukces nie jest głównym celem biznesowym. Do szkolenia maszynistów nie są potrzebne boty na stacji ani odbicia światła w kabinie. Ciekawostka. Kiedyś mignął mi- chyba nawet na tym forum- film z profesjonalnego symulatora lokomotywy Dragon od Simkolu. Moim zdaniem, grafika w tym produkcie profesjonalnym wyglądała lepiej (!) niż w SR. Przypomnijcie sobie pierwsze promocyjne screeny, bo to niemal piksel w piksel ten sam styl. Przede wszystkim, świat nie był tak prześwietlony i błyszczący jak momentami teraz jest. 34 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): Nie jest to realizowane przez silnik? Jest. Ale ze strony programisty musi być wola, aby silnik zaktualizować. Nie jest to prosta sprawa, zresztą OIDP Simkol już to zrobił. Może tutaj się też kłaniać wybór silnika. Czy Unity jest dobre czy nie? Nie wiem, wiem za to że często faworyzowany tutaj Unreal też ma swoje bolączki i- zapewne nie bez powodu- bywa nazywany "mułem". Już nawet nie wspominam, że nikt SR nie przepisze na nowy silnik tak o 🙂 38 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy Pytanie. Czy lepsze w multi jest zwykle bezmyślne "przepychanie" dziesiątek pociągów przez dyżurki czy może jednak urealnienie i uatrakcyjnienie tego trybu rozgrywki?
zbynak Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago 9 godzin temu, en57 napisał(a): Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Jest to nie do zrealizowania w grze jak Simrail. Jak sobie wyobrażasz sytuację, kiedy obecnie każdy chciałby jechać linią z Krakowa, a nawet teraz przy bardzo luźnym rozkładzie w Kozłowie często stoją 2-3 pociągi w oczekiwaniu na wolną trasę do Sprowy/Sędziszowa? W jaki sposób dołożyć kolejne 30 pociągów z chętnymi a tą trasę? Co innego manewry - jak najbardziej mogą być realizowane nawet przy stałem RJ. Ale tutaj jest głównie problem z ogarnięciem graczy i BOTów, musiałby powstać serwer profesjonalny, a o takim na razie nie słychać 😞 52 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy, dodatkowo mogą powodować (1) zamieszanie u dyżurnych na większych nastawniach i (2) frustrację graczy manewrowych którzy musieliby stać i czekać na wolne tory. Wydajność nie ma nic do rzeczy, problem jest z realizowaniem manewrów przez boty - zarówno od strony DR jak i Maszynisty. Jeszcze większy problem jest jeśli, jeden z tych elementów nie jest AI, a drugi człowiekiem - komunikacja między BOTami a żywymi graczami w SR to jedynie automatyczne komunikaty, które nie pozwalają w obecnym stanie realizować manewrów. Jeszcze inna sprawa to dyżurni, którzy nie potrafią normalnie wysłać pociągu tylko podają z każdym razem Sz - uważasz, że poradziliby sobie z manewrami? Ja wątpię. Tak samo maszyniści - jaki % osób potrafi bezbłędnie wykonać zmianę kabiny w dostępnym taborze? Patrząc na inne wątki to mały, mi też się zdarza w scenariuszach coś przeoczyć i później przez 15 minut szukać rozwiązania. A pociąg zajmujący 15 minut peron w multiplayer to już byłby problem. Więc tak jak wyżej - manewry tylko na serwerach pro, obecnie brak planów na takie. Chociaż były obiecane po wyjściu z EA, ale to wiele rzeczy było i nie ma 😉
adamets2 Posted 25 minutes ago Posted 25 minutes ago Ja jeszcze dopytam o tą próbę hamulcową bo w samej grze oczywiście próżno szukać wyjaśnienia... Jak jest w realu? Bo w grze pewno wszystko jedno. Czy mogę przeprowadzać taką próbę przy otworzonych drzwiach dla pasażerów? Bo jeśli nie to w scenariuszu na Olkusz jest za mało czasu. Zanim się zmieni kabinę i wszystko powłącza i zrobi tą próbę to jest opóźnienie. Przynajmniej ja miałem. Generalnie wydaje mi się, że niektóre scenariusze, a chyba większość ma za bardzo napięty rozkład. Jak pisałem wcześniej - to ma być uspokajająca gra, a nie nierwówka. Tzn. najlepiej aby to było zbalansowane, a w SimRail jest paranoja o czym już pisałem odnośnie jeszcze TLK z Warszawy do Katowic gdzie zawsze miałem opóźnienie bo ciągle były wjazdy na tory boczne itp. Tylko pendolino zdążyłem i do Sędziszewa. I takie jeszcze pytanko: czy wraz z tym update dodano ruch Ai pociągów również do scenariuszy wcześniejszych?
Recommended Posts