Grzego90 Posted Tuesday at 05:03 PM Posted Tuesday at 05:03 PM (edited) 33 minuty temu, adamets2 napisał(a): ... Ok, ale co z tym hamowaniem. Niby zahamowałem, ale nic się nie działo... I tu już po prostu przejechałem przez czerwone i gra mnie cofnęła i dała przejazd. Jaki błąd popełniłem? Ano nie wiedziałem, że odhamowanie oznacza pełne hamowanie razem z tym na czerwono na samym dole. Próbę hamulców wykonuje się poprzez hamowanie pneumatyczne. Najpierw dajesz nastawnik kierunku na pozycję neutralną, a później przestawiasz kran hamulca w pozycję hamowanie pneumatyczne. Jak rewident mówi, żeby wyluzować to przestawiasz w pozycję luzowanie pn. Potem podczas jazdy normalnie można hamować hamulcem elektropneumatycznym (ep) i wtedy by ten hamulec działał musisz mieć wrzucony kierunek jazdy. Edited Tuesday at 05:07 PM by Grzego90 1 2
adamets2 Posted Tuesday at 05:18 PM Posted Tuesday at 05:18 PM (edited) Dzięki @Grzego90 za podpowiedzi. Chodziło mi bardziej na nakreślenie problemu na tym przykładzie, że to wszystko powinno być w grze dokładnie wyjaśnione, szczególnie, że w SimRail grają również dzieci i młodzież. Niewielki procent jest tu na forum, a jeszcze mniejszy to osoby znające polski. Grając w TSW5 wszystko masz wytłumaczone w grze, a niektóre scenariusze są o wiele trudniejsze niż ten. Ale tam jest system podpowiedzi. Coś podobnego co w SimRail jest wyłącznie w samouczku. Nie wiem, ale chyba rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że SimRail zrobili głównie pod multi, a single to tak żeby był. Świadczy o tym brak save i mega proste sterowanie na multi gdzie wsiadamy już do jadącego pociągu i nie ma żadnych manewrów czy prób hamulcowych. Miałem się położyć o 2 w nocy, a przez te restarty i szukanie przyczyny ostatecznie poszedłem spać o 4. To nie tak powinna wyglądać rozrywka komputerowa. Edited Tuesday at 05:20 PM by adamets2
Grzego90 Posted Tuesday at 05:25 PM Posted Tuesday at 05:25 PM (edited) @adamets2 Mi osobiście podoba się uruchamianie od zera, a nie wsiadanie już do uruchomionego składu, ale wiem że różni ludzie w to grają, mniej zaawansowani również. Nie mniej jednak powinny być na start samouczki od A do Z dla tych mniej wtajemniczonych. Ale jest jak jest niestety. Edited Tuesday at 05:27 PM by Grzego90 1 3
bartbus Posted Tuesday at 05:46 PM Posted Tuesday at 05:46 PM Nie wiem czy było to poruszane. Po wyjściu z EA miał być edytor scenariuszy. To kolejna rzecz której nie ma a być powinna. 2
PL_Andrev Posted Tuesday at 05:57 PM Posted Tuesday at 05:57 PM 2 minuty temu, bartbus napisał(a): Nie wiem czy było to poruszane. Po wyjściu z EA miał być edytor scenariuszy. To kolejna rzecz której nie ma a być powinna. Z tego co zrozumiałem to taki edytor można ogarnąć programując skrypty LUA (zobacz tu: https://forum.simrail.eu/forum/154-scenarios/). Nieaktywny edytor w głównym menu to głownie edytor tras. 1
jumps Posted Tuesday at 06:02 PM Posted Tuesday at 06:02 PM (edited) Dopiero teraz miałem okazję chwilę pograć i przetestować nowy update. Ogólnie Kraków i wiele zmian bardzo na plus, fajnie to wyszło, natomiast ponowię pytanie które pojawiło się już wcześniej w tym wątku - gdzie byli testerzy? Uruchamiam grę i łapię na PL2 kibla z Krakowa do Sędziszowa. I tu już problemy, na połowie stacji na trasie gra nie zalicza postoju, chyba że podciągnę naprawdę do samego końca peronu. Postój zalicza dopiero gdy tył takiego pojedyńczego kibla będzie już w połowie peronu. Serio nikt tego nie zauważył? Skończyłem trasę i idę na dyżurkę. Przy wpisywaniu numerów pociągów zmieniają się kamery, odpala się EDR itd. Niezależnie czy pisze się na czacie czy do innej dyżurki. Jedyny sposób żeby ręcznie wpisać numer pociągu to skorzystać z numpada, a co jak ktoś takowego nie ma? Ja rozumiem, że testerzy pewnie grali z botami więc nie pisali ręcznie numerów pociągów, ale błędy tego typu powinny być załatane hotfixem na wczoraj. Rozkład też ma całą masę błędów (przynajmniej na Zawierciu) - od hotelowych jadących w środku dnia, kończąc na tym że większość składów w kierunku Góry Włodowskiej ma rozkładowy postój na torze pierwszym, co w teorii wymusza zwolnienie do 40km/h zarówno na wjeździe jak i wyjeździe oraz przeplatanie się z ruchem z naprzeciwka bez żadnego powodu. Panowie, te błędy zauważyłem sam w ciągu pierwszych 2 godzin gry. Jeśli tak duże błędy ukazuja się po tak krótkim czasie grania, to odnoszę wrażenie że nikt tej gry przed wydaniem nie testował, bo nie wiem jak można tyle rzeczy przeoczyć. I pomijam już w tym poście jakieś mniejsze bugi, które znalazłem w tym czasie jak zbugwane tekstury, latajace okna czy niedziałajace filtrowanie nastawni po poziomie trudności w menu. Edited Tuesday at 06:03 PM by jumps 4
Grzego90 Posted Tuesday at 06:06 PM Posted Tuesday at 06:06 PM A mnie ciekawi kiedy, a przede wszystkim czy dostaniemy tą wersję która miała wyjść 13.12.2024, a nie tą na prędce składaną bo.. im dysk rzekomo padł i na szybko kompilowali żeby wydać. 1 1
qbahn Posted Tuesday at 08:13 PM Posted Tuesday at 08:13 PM (edited) 2 godziny temu, Grzego90 napisał(a): A mnie ciekawi kiedy, a przede wszystkim czy dostaniemy tą wersję która miała wyjść 13.12.2024, a nie tą na prędce składaną bo.. im dysk rzekomo padł i na szybko kompilowali żeby wydać. Wierzysz w ten dysk? Jeśli tak, to dorzucę swoje 3 grosze. O ile używają gita (chyba prawie na pewno tak 😉) to centralne repo można sobie odtworzyć z lokalnych repozytoriów (oczywiście pod pewnymi warunkami). Natomiast nie wyobrażam sobie by wszystkie zmiany z kilku dni mieli na jednym dysku. Jeśli tak... to szkoda słów nawet. 😄 Edited Tuesday at 08:16 PM by qbahn 2 2
vikingpn89 Posted Tuesday at 08:26 PM Posted Tuesday at 08:26 PM A mnie zastanawia jedno.Przed ostatnim updatem (wyjście z EA),mijające pociągi nie powodowały spadku fps,a teraz po aktualizacji na tych samych ustawieniach,niezależnie od trasy,pory roku i dnia każdy nadjeżdżający,lub stojący na sąsiednim torze skład powoduje u mnie spadek fps🙁 No i tak się zastanawiam o co chodzi,czemu nagle się ten problem pojawił po aktualizacji? 2
Grzego90 Posted Tuesday at 08:33 PM Posted Tuesday at 08:33 PM (edited) 23 minuty temu, qbahn napisał(a): Wierzysz w ten dysk? Napisałem rzekomo ;) Ja już w nic nie wierze bo ileż można.. @vikingpn89 ja po aktualizacji mam ogólnie duży problem z optymalizacją, nawet jak zejde z ustawień. Ciągłe klatkowanie, nawet na odludziu. Zjazd z uatawieniami nie bardzo pomaga. Edited Tuesday at 08:37 PM by Grzego90
qbahn Posted Tuesday at 08:41 PM Posted Tuesday at 08:41 PM 1 minutę temu, Grzego90 napisał(a): Napisałem rzekomo 😉 spoko, zapytać nie zaszkodzi 😄 Więc moim zdaniem, błędy z czasów EA zostaną poprawione (przynajmniej te zaakceptowane) - skoro gra nie została porzucona - oczywiście na przekór pesymistom 😉 Niemniej nie spodziewałbym się tego przed świętami - w każdym razie nie najbliższymi. 🤭 1
en57 Posted Tuesday at 09:59 PM Posted Tuesday at 09:59 PM (edited) Wydaje mnie się, że tych błędów (nazwijmy je) "grubych" po prostu nie dadzą rady ogarnąć. A to przez brak umiejętności lub (bardziej) błąd początkowy polegający na złym wyborze silnika w stosunku do "rozmachu" tego tworu. Przez błędy "grube" ja rozumiem: problemy z dźwiękami - w dalszym ciągu jest problem np. z dźwiękiem syku zaworu maszynisty, problemy ze światłem sztucznym przelatującym przez lokomotywy i ściany, problemy ze światłem słonecznym, który szczególnie przy mgle wygląda średnio, powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Tak samo jak dawno, dawno temu pisałem - najpierw fundament, potem dom. Wyszedł ten twór z wczesnego dostępu, a fundamentu jak nie było, tak nie ma. Ja osobiście czekałem na solidny, trwały fundament, na którym można byłoby stawiać porządną grę i dodatki do niej. Nie na parowóz, nie na Kraków. To są te tzw. marchewki, o których też już tu pisałem. Taką samą był EN57 przez rzekomo który wszyyyystko się opóźniło.... 3 lata 🙂 A przypomnę, że sam SimRail ma już 6 lat. Wydaje mi się po prostu, że te błędny stały się tak powszednie, że nikt już nie zwraca na nie uwagi... Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Ale pomijając powyższe - dlaczego sesja nie może kończyć się na WSD... na Głównym w Krakowie, w Grodzisku Maz. na żeberku, w Zawierciu itd... A kończy się NIE NA STACJI, tylko w szczerym polu, na środku szlaku. Gdzie przepraszam bardzo będzie się sesja kończyła w przypadku Łodzi Fabrycznej? A może nie będzie Fabrycznej, nawet nie wiem, bo mnie to nie rusza. Dopóki nie będzie porządnego fundamentu, ja nie kupię żadnego DLC. Szanuje swoje pieniądze 🙂 Także w skrócie - dla mnie SimRail już przegrał. Przegrał najpierw brakiem jakichkolwiek testów, potem przegrał podejściem jego twórców do społeczności. Co gorsza nadal tym przegrywa. Teraz zaczął przegrywać samym sobą. Edited Tuesday at 10:03 PM by en57 2
KUSZUN Posted Wednesday at 04:04 AM Posted Wednesday at 04:04 AM 6 godzin temu, en57 napisał(a): Wydaje mnie się, że tych błędów (nazwijmy je) "grubych" po prostu nie dadzą rady ogarnąć. A to przez brak umiejętności lub (bardziej) błąd początkowy polegający na złym wyborze silnika w stosunku do "rozmachu" tego tworu. Przez błędy "grube" ja rozumiem: problemy z dźwiękami - w dalszym ciągu jest problem np. z dźwiękiem syku zaworu maszynisty, problemy ze światłem sztucznym przelatującym przez lokomotywy i ściany, problemy ze światłem słonecznym, który szczególnie przy mgle wygląda średnio, powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Tak samo jak dawno, dawno temu pisałem - najpierw fundament, potem dom. Wyszedł ten twór z wczesnego dostępu, a fundamentu jak nie było, tak nie ma. Ja osobiście czekałem na solidny, trwały fundament, na którym można byłoby stawiać porządną grę i dodatki do niej. Nie na parowóz, nie na Kraków. To są te tzw. marchewki, o których też już tu pisałem. Taką samą był EN57 przez rzekomo który wszyyyystko się opóźniło.... 3 lata 🙂 A przypomnę, że sam SimRail ma już 6 lat. Wydaje mi się po prostu, że te błędny stały się tak powszednie, że nikt już nie zwraca na nie uwagi... Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Ale pomijając powyższe - dlaczego sesja nie może kończyć się na WSD... na Głównym w Krakowie, w Grodzisku Maz. na żeberku, w Zawierciu itd... A kończy się NIE NA STACJI, tylko w szczerym polu, na środku szlaku. Gdzie przepraszam bardzo będzie się sesja kończyła w przypadku Łodzi Fabrycznej? A może nie będzie Fabrycznej, nawet nie wiem, bo mnie to nie rusza. Dopóki nie będzie porządnego fundamentu, ja nie kupię żadnego DLC. Szanuje swoje pieniądze 🙂 Także w skrócie - dla mnie SimRail już przegrał. Przegrał najpierw brakiem jakichkolwiek testów, potem przegrał podejściem jego twórców do społeczności. Co gorsza nadal tym przegrywa. Teraz zaczął przegrywać samym sobą. No właśnie Łodzi fabrycznej nie będzie, żeby pociąg nie kończył w peronie. Też uważam, że to uciążliwe. Też bym chciał generować swoje pociągi pod swoje preferencje, ale niestety taki styl gry.
PL_Andrev Posted Wednesday at 06:29 AM Posted Wednesday at 06:29 AM 8 godzin temu, en57 napisał(a): Gdyby miało to być zrobione - to już dawno by było. Może SimRail to tylko produkt poboczny, którego sukces nie jest głównym celem biznesowym. Do szkolenia maszynistów nie są potrzebne boty na stacji ani odbicia światła w kabinie. 8 godzin temu, en57 napisał(a): Przez błędy "grube" ja rozumiem: powyższe łączy się również z niedopuszczalnym w obecnych czasach stylem wyjazdu z tuneli, Możesz rozwinąć myśl? Co to za niedopuszczalny styl wyjazdu z tuneli? 8 godzin temu, en57 napisał(a): Przez błędy "grube" ja rozumiem: nienadążanie za technologią - metody wygładzania z poprzedniej dekady, Nie jest to realizowane przez silnik? 8 godzin temu, en57 napisał(a): manewry, które w multi nadal leżą i kwiczą. Jak coś czego nie ma może leżeć i kwiczeć? XD Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy, dodatkowo mogą powodować (1) zamieszanie u dyżurnych na większych nastawniach i (2) frustrację graczy manewrowych którzy musieliby stać i czekać na wolne tory. 2
mluczak.kutno Posted Wednesday at 07:14 AM Posted Wednesday at 07:14 AM 9 godzin temu, en57 napisał(a): Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Takie atrakcje to w innej grze znajdziesz 🙂 30 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Może SimRail to tylko produkt poboczny, którego sukces nie jest głównym celem biznesowym. Do szkolenia maszynistów nie są potrzebne boty na stacji ani odbicia światła w kabinie. Ciekawostka. Kiedyś mignął mi- chyba nawet na tym forum- film z profesjonalnego symulatora lokomotywy Dragon od Simkolu. Moim zdaniem, grafika w tym produkcie profesjonalnym wyglądała lepiej (!) niż w SR. Przypomnijcie sobie pierwsze promocyjne screeny, bo to niemal piksel w piksel ten sam styl. Przede wszystkim, świat nie był tak prześwietlony i błyszczący jak momentami teraz jest. 34 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): Nie jest to realizowane przez silnik? Jest. Ale ze strony programisty musi być wola, aby silnik zaktualizować. Nie jest to prosta sprawa, zresztą OIDP Simkol już to zrobił. Może tutaj się też kłaniać wybór silnika. Czy Unity jest dobre czy nie? Nie wiem, wiem za to że często faworyzowany tutaj Unreal też ma swoje bolączki i- zapewne nie bez powodu- bywa nazywany "mułem". Już nawet nie wspominam, że nikt SR nie przepisze na nowy silnik tak o 🙂 38 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy Pytanie. Czy lepsze w multi jest zwykle bezmyślne "przepychanie" dziesiątek pociągów przez dyżurki czy może jednak urealnienie i uatrakcyjnienie tego trybu rozgrywki? 1
zbynak Posted Wednesday at 07:30 AM Posted Wednesday at 07:30 AM 9 godzin temu, en57 napisał(a): Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę/jazdę jako taką, mnie szczególnie boli brak tzw. swobodności na multi. Nie można sobie wybrać konkretnego składu pociągu, na konkretnej stacji z rozkładem do konkretnej stacji i na niej również skończyć jazdę, może nawet z powyższej wymienionymi manewrami. Jest to nie do zrealizowania w grze jak Simrail. Jak sobie wyobrażasz sytuację, kiedy obecnie każdy chciałby jechać linią z Krakowa, a nawet teraz przy bardzo luźnym rozkładzie w Kozłowie często stoją 2-3 pociągi w oczekiwaniu na wolną trasę do Sprowy/Sędziszowa? W jaki sposób dołożyć kolejne 30 pociągów z chętnymi a tą trasę? Co innego manewry - jak najbardziej mogą być realizowane nawet przy stałem RJ. Ale tutaj jest głównie problem z ogarnięciem graczy i BOTów, musiałby powstać serwer profesjonalny, a o takim na razie nie słychać 😞 52 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): Podejrzewam że chodzi tu o wydajność serwerów, bo graniczną liczbą składów na całej mapie jest ok 80. A manewry wyłączają przynajmniej 2 składy z rozkładu jazdy, dodatkowo mogą powodować (1) zamieszanie u dyżurnych na większych nastawniach i (2) frustrację graczy manewrowych którzy musieliby stać i czekać na wolne tory. Wydajność nie ma nic do rzeczy, problem jest z realizowaniem manewrów przez boty - zarówno od strony DR jak i Maszynisty. Jeszcze większy problem jest jeśli, jeden z tych elementów nie jest AI, a drugi człowiekiem - komunikacja między BOTami a żywymi graczami w SR to jedynie automatyczne komunikaty, które nie pozwalają w obecnym stanie realizować manewrów. Jeszcze inna sprawa to dyżurni, którzy nie potrafią normalnie wysłać pociągu tylko podają z każdym razem Sz - uważasz, że poradziliby sobie z manewrami? Ja wątpię. Tak samo maszyniści - jaki % osób potrafi bezbłędnie wykonać zmianę kabiny w dostępnym taborze? Patrząc na inne wątki to mały, mi też się zdarza w scenariuszach coś przeoczyć i później przez 15 minut szukać rozwiązania. A pociąg zajmujący 15 minut peron w multiplayer to już byłby problem. Więc tak jak wyżej - manewry tylko na serwerach pro, obecnie brak planów na takie. Chociaż były obiecane po wyjściu z EA, ale to wiele rzeczy było i nie ma 😉 1
adamets2 Posted Wednesday at 08:41 AM Posted Wednesday at 08:41 AM Ja jeszcze dopytam o tą próbę hamulcową bo w samej grze oczywiście próżno szukać wyjaśnienia... Jak jest w realu? Bo w grze pewno wszystko jedno. Czy mogę przeprowadzać taką próbę przy otworzonych drzwiach dla pasażerów? Bo jeśli nie to w scenariuszu na Olkusz jest za mało czasu. Zanim się zmieni kabinę i wszystko powłącza i zrobi tą próbę to jest opóźnienie. Przynajmniej ja miałem. Generalnie wydaje mi się, że niektóre scenariusze, a chyba większość ma za bardzo napięty rozkład. Jak pisałem wcześniej - to ma być uspokajająca gra, a nie nierwówka. Tzn. najlepiej aby to było zbalansowane, a w SimRail jest paranoja o czym już pisałem odnośnie jeszcze TLK z Warszawy do Katowic gdzie zawsze miałem opóźnienie bo ciągle były wjazdy na tory boczne itp. Tylko pendolino zdążyłem i do Sędziszewa. I takie jeszcze pytanko: czy wraz z tym update dodano ruch Ai pociągów również do scenariuszy wcześniejszych?
mluczak.kutno Posted Wednesday at 09:41 AM Posted Wednesday at 09:41 AM 59 minut temu, adamets2 napisał(a): I takie jeszcze pytanko: czy wraz z tym update dodano ruch Ai pociągów również do scenariuszy wcześniejszych? Nie, stare scenariusze nie były ruszane. Szkoda, bo może nie były idealne, ale była okazja przejechać się wagonowym pośpiechem ze Stolicy do Katowic. 1
PL_Andrev Posted Wednesday at 09:48 AM Posted Wednesday at 09:48 AM (edited) 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Pytanie. Czy lepsze w multi jest zwykle bezmyślne "przepychanie" dziesiątek pociągów przez dyżurki czy może jednak urealnienie i uatrakcyjnienie tego trybu rozgrywki? To jest naprawdę dobre pytanie. Z jednej strony posterunki takie jak Biała Rawska czy Pilichowice nadają się tylko do przepychania "dziesiątek" pociągów przez dyżurki. Z drugiej - na dużych stacjach rozrządowych (przy nowym rozkładzie jazdy obecnie tylko Kozłów) nie ma czasu się zajmować manewrami, bo kluczowym jest priorytetyzacja składów i zwalnianie torów dla kolejnych składów. Manewry - jak najbardziej, ale to chyba na stacjach rozrządowych: Staszic, a potem Kato, Kraków i Wawa Towarowa. Staszic może, a pozostałe nie wiadomo kiedy i czy w ogóle kiedyś będą grywalne. 2 godziny temu, zbynak napisał(a): Jest to nie do zrealizowania w grze jak Simrail. Jak sobie wyobrażasz sytuację, kiedy obecnie każdy chciałby jechać linią z Krakowa, a nawet teraz przy bardzo luźnym rozkładzie w Kozłowie często stoją 2-3 pociągi w oczekiwaniu na wolną trasę do Sprowy/Sędziszowa? W jaki sposób dołożyć kolejne 30 pociągów z chętnymi a tą trasę? To że jest korek na Kozłowie to może być kwestią błędnego rozkładu jazdy - pytanie czy rzeczywiście tyle towarów jeździ przez Sprowę? Z drugiej strony są inne serwery, żeby dojechać w końcu towarem do Krakowa grałem ostatnio na UA1. 2 godziny temu, zbynak napisał(a): Wydajność nie ma nic do rzeczy, problem jest z realizowaniem manewrów przez boty - zarówno od strony DR jak i Maszynisty. W takim razie nic by nie stało na przeszkodzie aby jeździło więcej składów, tymczasem z nowym rozkładem jazdy na śląsku obecnie nie ma sensu grać jako dyżurny (i to nawet na dużych stacjach rozrządowych), a częstą przypadłością było żabkowanie składów przy ilości pociągów 80+. 2 godziny temu, zbynak napisał(a): Jeszcze większy problem jest jeśli, jeden z tych elementów nie jest AI, a drugi człowiekiem - komunikacja między BOTami a żywymi graczami w SR to jedynie automatyczne komunikaty, które nie pozwalają w obecnym stanie realizować manewrów. Nie widzę problemu. Dyżurny AI już działa w kooperacji z graczem. W przypadku odwrotnym maszynista AI może podawać co minutę komunikaty na dyżurkę [tu lokomotywa X, zgłaszam gotowość do wykonania manewru dla pociągu Y] oraz [tu lokomotywa X, zgłaszam gotowość do wykonania manewru do podłączenia pociągu Y]. Jeżeli jeszcze przydzielimy że manewry będą wykonywane na Towarowych, to sprawa się uprości. Jeżeli gracz wykolei pociąg to taki wypada z rozkładu, oba składy (wagonowy i lokomotywa) znikają i tyle. 2 godziny temu, zbynak napisał(a): Tak samo maszyniści - jaki % osób potrafi bezbłędnie wykonać zmianę kabiny w dostępnym taborze? Patrząc na inne wątki to mały, mi też się zdarza w scenariuszach coś przeoczyć i później przez 15 minut szukać rozwiązania. A pociąg zajmujący 15 minut peron w multiplayer to już byłby problem. No tak, ale wymogiem mogłoby być ukończenie samouczka + scenariusza manewru dla danej lokomotywy. Edited Wednesday at 09:49 AM by PL_Andrev
en57 Posted Wednesday at 11:37 AM Posted Wednesday at 11:37 AM 6 godzin temu, KUSZUN napisał(a): No właśnie Łodzi fabrycznej nie będzie, żeby pociąg nie kończył w peronie. 🙂 I tylko tyle napiszę xD 3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Takie atrakcje to w innej grze znajdziesz 🙂 3 godziny temu, zbynak napisał(a): Jest to nie do zrealizowania w grze jak Simrail. Może doprecyzuję mój zamysł. Zamysł, który powinien w głowie człowieka, który projektował multi, być od samego początku. Nie chodzi mi o ten czysto fikcyjny wytwór jakim jest nagłe pojawianie się pociągu znikąd na stacji. Każdy wie w jakiej grze tak się dzieje. Mamy stały rozkład, pociągi sobie jeżdżą jak teraz. OK. Tu nie ma problemu. To jest całkowicie naturalne. Bez tego tryb dyżurnego byłby bez sensu. Ale teraz lecimy: wybieram tryb multi. Wybieram sobie serwer. Wybieram tryb maszynisty. OK. Wyświetla mi się lista pociągów, które aktualnie sobie gdzieś tam jadą. Ale w tym momencie chcę wiedzieć, czy ten pociąg znajduje się DOKŁADNIE na posterunku ruchu, czy też na szlaku. I szczególnie z jaką DOKŁADNIE prędkością on się porusza. Stoi, pędzi? Szczytem marzeń byłoby wyświetlanie jego DOKŁADNEGO położenia na mapie. A w ogóle jak już tak pomyślimy głębiej, to tak samo może wybór pociągów z tejże mapy? Ikonki ruchome, wybieram pociąg. Czemu w samej grze, nie ma takiej mapy, skoro można ją przez stronę internetową wyświetlić? Czemu w samej grze nie ma wyświetlania rozkładu jazdy przed wyborem danego pociągu (pomijając, że teraz w ogóle już nie ma tych rozkładów), skoro można te rozkłady wyświetlić i nawet pobrać przez stronę internetową? To tak dodając SimRailowi nieco możliwości drugiej i szczególnie trzeciej dekady XXI wieku, kiedy ponoć zaraz komputer będzie mi śmieci wynosił i żądał pogłaskania po monitorku.... Dobra... Ale pójdźmy jeszcze dalej. Jeśli wiadomo, nawet bez powyższego, gdzie jest pociąg DOKŁADNIE i z jaką DOKŁADNIE prędkością jedzie (chociaż nie jest mi to przekazywane) oraz jest stały rozkład jazdy (czytaj: wiadomo kiedy pociągi pojawią się na mapie), to czemu nie zrobić wyboru zaawanasowanego? Klikam zakładkę wybór zaawansowany. I tutaj właśnie mam. Wybór stacji początkowej, końcowej. I szczególnie, czy pociąg ma STAĆ w momencie kiedy go przejmę. Międli, szuka, wywala listę dostępnych pociągów, ich rozkłady i wyświetla CZAS OCZEKIWANIA na dany pociąg. Np. wybieram, że chcę pociąg, którym pojadę z Centralnej do.... Włoszczowy Płn.. Lista się wyświetla, pierwszy pociąg EIP, na Wschodnim za 8 min. OK. Klikam. I teraz opcje są dwie. Albo pojawia się jakieś kółko, pasek, cokolwiek, które informuje mnie ile czasu pozostało do przejęcia wybranego przeze mnie pociągu, albo (wersja bardziej zaawansowana, choć już od dawna jak najbardziej możliwa) od razu zostaje postawiony jako ludzik na peronie na Centralnym i po wjeździe pociągu, gra mi wskazuje dany pociąg i muszę do niego podejść i wsiąść. Mogę oczywiście opuścić grę kiedy tylko chcę. Tak jak dotychczas gdzieś na środku szlaku. Ale gdy dojeżdżam do Włoszczowej, zatrzymuje pociąg, względnie otwieram drzwi, jeżeli to pociąg z drzwiami sterowanymi przez maszynistę i sesja się po prostu kończy DLA MNIE. I tyle. Taki pomysł na grę jak przed chwilą napisałem powstaje na samym początku. Na etapie projektu. To co jest obecnie, to jest naprawdę prowizorka. 4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Możesz rozwinąć myśl? Co to za niedopuszczalny styl wyjazdu z tuneli? W skrócie? Że nie ma przysłowiowego światełka w tunelu 🙂 Świat na zewnątrz staje się jasny dopiero w momencie, kiedy już prawie jest się na zewnątrz. To po krótce oznacza, że tak naprawdę cała sceneria jest wówczas znacząco przyciemniania - słońce gaśnie. Jeżeli dobrze co niektórzy pamiętaj, na samym początku w kabinach pociągu w tunelu odbijało się słońce. No to sobie poradzili w ten sposób, że zamiast zrobić w końcu normalną fizykę światła (przyjmując że się da), to wygasili słońce. Można? Można. 4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Jak coś czego nie ma może leżeć i kwiczeć? XD Ależ to jest 😄 Na samiuśkim początku, w dniu premiery Playtestów manewry były normalnie dostępne na multi. Ale chyba tylko kilka dni, jak nie dokładnie jeden. Kiedy PRAWDZIWI testerzy w postaci już wtedy GRACZY, tj. społeczności, zaczęli się bawić manewrami okazało się, że boty nie radzą sobie z nimi. I od tego momentu, a minęły już 2 lata, zrobiono dokładnie ZERO w tej kwestii. Zamiast tego wyłączyli manewry, potem pasażerów, potem parę innych rzeczy, w tym i wspomniane wyżej słońce w tunelach. Także no... Wybrałem sobie dwa dni temu Pendolino z Warszawy do Krakowa. W Krakowie może i pododawali ludziki jako pasażerów. Ale Warszawa nadal jest wyludniona, wozi się powietrze. Także zamiast naprawić to co było i czego nie ma, to dodają kolejne klocki, które są podobnie lub tak samo dziurawe 😉 2 godziny temu, adamets2 napisał(a): Jak jest w realu? Bo w grze pewno wszystko jedno. Czy mogę przeprowadzać taką próbę przy otworzonych drzwiach dla pasażerów? Próbę hamulca, oczywiście. Niczemu to nie przeszkadza. Jak się pamięta, żeby hamulec ręczny/postojowy był zaciągnięty/uruchomiony. 5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a): Nie jest to realizowane przez silnik? Jest. Ale o silniku już się wypowiadałem xD 5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a): Może SimRail to tylko produkt poboczny, którego sukces nie jest głównym celem biznesowym. No to idzie coraz lepiej 😄 No po prostu nasza lokalna Moda na sukces, odcinek nie wiadomo który. Właśnie mieliśmy koniec odcinka nie wiadomo którego. Styl i wykonanie SimKol S.A. i PlayWay S.A.. Komentował en57. 1
PL_Andrev Posted Wednesday at 11:48 AM Posted Wednesday at 11:48 AM 8 minut temu, en57 napisał(a): Na samiuśkim początku, w dniu premiery Playtestów manewry były normalnie dostępne na multi. Ale chyba tylko kilka dni, jak nie dokładnie jeden. Kiedy PRAWDZIWI testerzy w postaci już wtedy GRACZY, tj. społeczności, zaczęli się bawić manewrami okazało się, że boty nie radzą sobie z nimi. I od tego momentu, a minęły już 2 lata Byłem przekonany że dopiero w DLC udało im się to ogarnąć...
en57 Posted Wednesday at 11:57 AM Posted Wednesday at 11:57 AM (edited) 12 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Byłem przekonany że dopiero w DLC udało im się to ogarnąć... Rzecz ujmując generalnie od samego początku, to w singlu manewry były już w prologu... Czy w singlu boty robią manewry? A co do multi to cóż... Od początku nie był projektowany pod manewry. I o ile ten mój powyższy pomysł z tym zaawansowanym wyszukiwaniem, przy odrobinie chęci i nieco większej ilości pracy, byłby wg mnie możliwy, tak manewry... Raczej to były bajeczki, jak wiele innych. Manewry na multi to w ogóle miały zostać wyłączone tymczasowo. Tak tylko dodam. Edited Wednesday at 12:00 PM by en57 1
zbynak Posted Wednesday at 12:48 PM Posted Wednesday at 12:48 PM 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): W takim razie nic by nie stało na przeszkodzie aby jeździło więcej składów, tymczasem z nowym rozkładem jazdy na śląsku obecnie nie ma sensu grać jako dyżurny (i to nawet na dużych stacjach rozrządowych), a częstą przypadłością było żabkowanie składów przy ilości pociągów 80+. Zgadzam się, powinno być więcej pociągów na Śląsku. Z tego co było pisane na Discordzie rozkład będzie tymi pociągami uzupełniony, więc powinno się poprawić. 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Dyżurny AI już działa w kooperacji z graczem. Nie działa, przynajmniej w moim tego słowa rozumieniu. Wirtualny Dyżurny nie podaje żadnych informacji za ile pojedziemy, czemu nie ma wyjazdu, jaki pociąg przepuszczamy, nie można też do niego napisać, żeby na przykład zrealizował postój techniczny zgodnie z rozkładem. Coś tam sobie ten dyżurny robi i jakieś semafory podaje, ale żadnej kooperacji ani interakcji z nim nie ma. Co więcej, nawet w sytuacji podanie Sygnału Zastępczego, gdzie przepisami jest wymagane podanie na jaki tor i z jakiego powodu mamy wjechać takiej informacji nie dostaniemy. Więc w zasadzie powinniśmy zostać pod takim semaforem 🙂 I teraz jak zechcemy robić manewry, gdzie mamy multum wariantów z toru x na y, to będzie kiepsko z tak działającą komunikacją. 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Jeżeli gracz wykolei pociąg to taki wypada z rozkładu, oba składy (wagonowy i lokomotywa) znikają i tyle. I przy okazji znika kolejnych 8 pociągów, na które miała trafić dana lokomotywa/wagony po manewrach 🙂A jak się wykolei 10 takich pociągów, to już znika z rozkładu 80 następnych. Oczywiście da się to wszystko jakoś obejść, ale nie jest to takie proste jakby się wydawało. Godzinę temu, en57 napisał(a): Może doprecyzuję mój zamysł. I generalnie tu się zgadzam, też bym z chęcią zobaczył zaawansowaną wyszukiwarkę dostępnych składów. Albo możliwość zarezerwowania składu kilka minut przed jego pojawieniem się na mapie. Tak samo jak wyszukiwarkę stacji dla Dyżurnego Ruchu - wpisuję na przykład Zawiercie i widzę na jakich serwerach jest wolne i mogę od razu dołączyć, zamiast przeglądać 20 serwerów i szukać. 4 godziny temu, adamets2 napisał(a): Generalnie wydaje mi się, że niektóre scenariusze, a chyba większość ma za bardzo napięty rozkład. Zgadzam się, ale niestety widziałem narzekania, że trzeba za długo czekać na odjazdy, więc raczej nic się tu nie zmieni 😞 2
adamets2 Posted Wednesday at 03:05 PM Posted Wednesday at 03:05 PM (edited) 2 godziny temu, zbynak napisał(a): Zgadzam się, ale niestety widziałem narzekania, że trzeba za długo czekać na odjazdy, więc raczej nic się tu nie zmieni 😞 To ja nie wiem gdzie ktoś musiał narzekać bo mi się ledwie 2 razy udało zdążyć i też nie było mowy, żeby sobie spokojnie widoczki pooglądać i spokojnie podjechać pod stację. Gdzie w TSW zawsze zdążam lub jestem przed czasem. Głównie to TLK z Warszawy do Katowic. Tego nie da się przejechać na czas albo trzeba mieć kozackie umiejętności bo już jak dobrze nie pamiętam, ale chyba za Warszawą są ciągłe utrudnienia i mimo, że jechałem max dozwoloną prędkością na torze bocznym czyli 20km/h lub 40 to nie zdążałem. No chyba, że gracze olewają ograniczenia no to wtedy zdążą.... Jak dla mnie save jest w tej grze mega ważny nie tylko z powodu tego, że są długie trasy choć to najbardziej, ale właśnie i tego, żeby lepiej poogarniać jakieś odcinki i jak jest duże opóźnienie wgrać sobie wcześniejszy punkt kontrolny. I jak to wprowadzą to wtedy się okaże czy to ja nie potrafię grać czy scenariusz jest tak napisany, żeby nie zdążyć. No, ale czekamy 3 lata i dalej będziemy czekać.. Edited Wednesday at 03:20 PM by adamets2 2
bartbus Posted Wednesday at 05:53 PM Posted Wednesday at 05:53 PM 23 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Z tego co zrozumiałem to taki edytor można ogarnąć programując skrypty LUA (zobacz tu: https://forum.simrail.eu/forum/154-scenarios/). Nieaktywny edytor w głównym menu to głownie edytor tras. Ok wiem że jak ktoś ogarnie LUA to można takowy scenariusz stworzyć. Mi chodzi o to że "miał być" dedykowany edytor ,dzięki któremu można by stworzyć scenariusz bez znajomości LUA. 3
Recommended Posts