Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stało się to, na co czekaliśmy i to nie od tygodni, miesięcy ale od paru lat. Były głosy dzieci, które napisały, że wolą poczekać dłużej, ale otrzymać "produkt" pozbawiony błędów...

Szanowny Zespole Simrail, jeśli to co opublikowaliście wczoraj, wyszłoby około 3 miesiące po wyjściu z EA, to byłbym w stanie to zaakceptować tłumacząc to pośpiechem. Jest to najgorszy symulator na rynku, który nie został zoptymalizowany, zawiera multum błędów, które wielokrotnie były zgłaszane, a jedyne co wyróżnia ten symulator to możliwość granie w trybie multiplayer na zasadzie maszynista - dyżurny. Panowie, może wyksztusicie w naszym kierunku "Przepraszamy. Przepraszamy, że po raz kolejny daliśmy ciała".

 

Do pozostałych graczy. Coś mi podpowiada, że przyszłość simraila będzie wyglądać następująco: na dniach pojawi się niewielki fix. Plus, minus kwiecień ew. czerwiec nie za duży path wraz z wyjściem DLC Łódź a potem długo, długo... nic. 

Jak wasze odczucia? 

  • Sad 1
  • Haha 3
  • Thanks 1
  • I agree 15
Posted
50 minut temu, Falan napisał(a):

jedyne co wyróżnia ten symulator to możliwość granie w trybie multiplayer na zasadzie maszynista - dyżurny.

Sęk w tym, że.. to go wcale nie wyróżnia. Jest już na rynku jeden produkt, który robi dokładnie to samo. Produkt ten nie jest lubiany ze względu na pewne wymagania stawiane graczom (czytaj: nie mogą robić na serwerach bałaganu).

Pytasz o odczucia... Hmm patrząc na to, co wyprawiał Simkol przy poprzednich aktualizacjach, to osobiście nie spodziewałem się cudów. Pomimo tego, i tak się wczoraj rozczarowałem🙂 Fajnie że single dostało trochę "miłości", co prawda obecnie wszystkie scenariusze to Kraków, ale może chociaż będą grywalne. Jak do tej pory odpaliłem sobie jeden, na jednej ze stacji zobaczyłem dwie kopie tej samej lokomotywy i już mi się nie chciało grać dalej. Dzisiaj spróbuję jakiś inny, może będzie lepiej. Parowóz mnie nie interesuje, lata 80- jak wynika z opinii innych okrutnicko wręcz niedorobione- też. Jak dla mnie największy zysk z wyjścia z EA to brak możliwości tłumaczenia wszystkiego byciem we wczesnym dostępie. Tyle.

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted
12 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Pytasz o odczucia... 

Jak ktoś lubi wyzwania na nastawni, to obecnie z uwagi na istotny wzrost ruchu i ograniczoną przepustowość szlaku Kozioł momentami jest jedną z trudniejszych dyżurek. Jeszcze jak gracz Starzyny-Sprowa położy płynność tej linii to się zaczyna robić naprawdę ciasno na tej stacji. 

  • Thanks 1
  • I agree 1
Posted

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w community SimRaila dało się zauważyć niepokojące zjawisko związane z podejściem niektórych graczy do samej gry i jej twórców. Część społeczności, zamiast konstruktywnie zgłaszać błędy na oficjalnym forum, doszukiwała się ich jedynie po to, by później publicznie krytykować produkt i przedstawiać go w negatywnym świetle. Takie podejście przeradzało się czasami wręcz w hejt, co niewątpliwie wpłynęło na atmosferę wokół gry i podejście samych deweloperów.

Co więcej, sytuacja była na tyle absurdalna, że osoby broniące twórców gry, zwracające uwagę na potrzebę wsparcia lub wykazujące wyrozumiałość wobec problemów, były wyzywane od "subkont deweloperów". To zjawisko z jednej strony mogło irytować, a z drugiej - bawić, bo idealnie pokazywało mentalność niektórych graczy. Niestety, takie zachowanie wcale nie przyczynia się do poprawy jakości gry ani nie wspiera jej rozwoju.

Podsumowując, warto zastanowić się nad kulturą w społeczności graczy i skupić na konstruktywnym dialogu z deweloperami, bo tylko dzięki temu gra może stać się lepsza. Hejt i atakowanie innych graczy oraz Dev nie prowadzi do niczego dobrego, a jedynie tworzy toksyczne środowisko.

Pozdrawiam

 

  • Like 1
  • I disagree 5
  • Haha 2
  • I agree 12
Posted (edited)

Ale chłopie @Sn1ck3rs przecież ludzie czekają od roku na coś co miało być po 3 miesiącach no ok załóżmy przez gwiazdkę 6 miesiącach, a po roku dostają już pełną grę bez save, zmian pogody + to wszystko co jest pisane. To nie jest krytyka dla krytyki. Wczoraj FanSim na swoim live też mówił, że czekaliśmy na to tyle czasu, że trzeba punktować. Co innego jakby to wyszło w tym marcu a co innego jak wyszło w grudniu... Gram w wiele gier, w tym symulatorów i tak podstawowej sprawy jak save, żeby nie było od 3 lat? I to do tras po kilka godzin?

Edited by adamets2
  • I disagree 1
  • I agree 9
Posted
Teraz, adamets2 napisał(a):

Ale chłopie @Sn1ck3rs przecież ludzie czekają od roku na coś co miało być po 3 no ok załóżmy przez gwiazdkę 6 miesięcy, a po roku dostają już pełną grę bez save, zmian pogody + to wszystko co jest pisane. To nie jest krytyka dla krytyki. Wczoraj FanSim na swoim live też mówił, że czekaliśmy na to tyle czasu, że trzeba punktować.

Ale plucie na dev po wczorajszym wysypie graczy krytykujących by krytykować dla zasady mam inne zdanie

  • Haha 1
  • I agree 3
Posted (edited)

To co trzeba docenić należy. Cieszyć się, że w ogóle wyszło cokolwiek, ale też nie ma co owijać w bawełnę. To jest produkt komercyjny, a nie free.

Edited by adamets2
  • I agree 3
Posted
Teraz, adamets2 napisał(a):
3 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Ale chłopie @Sn1ck3rs przecież ludzie czekają od roku na coś co miało być po 3 miesiącach no ok załóżmy przez gwiazdkę 6 miesiącach, a po roku dostają już pełną grę bez save, zmian pogody + to wszystko co jest pisane. To nie jest krytyka dla krytyki. Wczoraj FanSim na swoim live też mówił, że czekaliśmy na to tyle czasu, że trzeba punktować. Co innego jakby to wyszło w tym marcu a co innego jak wyszło w grudniu... Gram w wiele gier, w tym symulatorów i tak podstawowej sprawy jak save, żeby nie było od 3 lat? I to do tras po kilka godzin?

Naprawdę czepiacie się o głupi save? Nie dziwię się, że deweloperzy mają takie podejście do waszej krytyki. Zamiast skupić się na ważnych aspektach gry i konstruktywnie zgłaszać problemy, niektórzy gracze zdają się wyolbrzymiać drobiazgi, które w ogólnym rozrachunku nie mają aż tak dużego znaczenia.

 

  • I disagree 11
  • Haha 1
  • I agree 3
Posted
1 minutę temu, adamets2 napisał(a):
4 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Ale chłopie @Sn1ck3rs przecież ludzie czekają od roku na coś co miało być po 3 miesiącach no ok załóżmy przez gwiazdkę 6 miesiącach, a po roku dostają już pełną grę bez save, zmian pogody + to wszystko co jest pisane. To nie jest krytyka dla krytyki. Wczoraj FanSim na swoim live też mówił, że czekaliśmy na to tyle czasu, że trzeba punktować. Co innego jakby to wyszło w tym marcu a co innego jak wyszło w grudniu... Gram w wiele gier, w tym symulatorów i tak podstawowej sprawy jak save, żeby nie było od 3 lat? I to do tras po kilka godzin?

zgłaszałeś błędy by zostały spachowane?

Posted

Oczywiście, że zgłaszałem - na tym forum wiele razy. Bardzo jestem ciekaw czy jak się gra padem to znika ta przeklęta wielka kropka. Nie sądzę bo w opcjach nie ma nic.

Posted
3 minuty temu, adamets2 napisał(a):

To co trzeba docenić należy. Cieszyć się, że w ogóle wyszło cokolwiek, ale też nie ma co owijać w bawełnę. To jest produkt komercyjny, a nie free.

zgodzę sie takie błędy nie powinny występowac ale popatrz to z tej strony, że równie dobrze produkt mógł byc freeware i by była sytuacja jak w innych polskich symulatorach

  • I disagree 2
Posted
9 minut temu, Sn1ck3rs napisał(a):

niektórzy gracze zdają się wyolbrzymiać drobiazgi, które w ogólnym rozrachunku nie mają aż tak dużego znaczenia.

No cóż - ja przez ten "drobiazg" od jakiś 7 miesięcy nie sięgnąłem po SimRail... A oczekiwanie na save jest ogromne co choćby widać w komentarzach na steam. Jak w ogóle można było wypuścić GRĘ KOMPUTEROWĄ bez funkcji jaka już była w pinballu 50 lat temu to ja do dzisiaj nie wiem... 🙂 

  • Haha 1
  • I agree 3
Posted
4 minuty temu, adamets2 napisał(a):

No cóż - ja przez ten "drobiazg" od jakiś 7 miesięcy nie sięgnąłem po SimRail... A oczekiwanie na save jest ogromne co choćby widać w komentarzach na steam. Jak w ogóle można było wypuścić GRĘ KOMPUTEROWĄ bez funkcji jaka już była w pinballu 50 lat temu to ja do dzisiaj nie wiem... 🙂 

kwestia indywidualna ja gram głownie na multi stąd moje podejscie do seva 

  • I disagree 3
  • I agree 1
Posted

@adamets2 - Zanim zabierze się głos w jakiejś sprawie, wypadałoby najpierw do końca zrozumieć jej istotę i przekaz autora danej wypowiedzi. Ja przynajmniej zrozumiałem, dlatego też przyznałem rację. Poruszę jeszcze kwestię Save. Sprawa była już wałkowana przez na pewno co najmniej jednego Dewelopera. Teraz nie chce mi się szukać tej wypowiedzi. Dlaczego nie ma jeszcze Save - było powiedziane. Także czekam na tę funkcjonalność, ale wszystko na spokojnie. Odnośnie kultury wypowiedzi, chciałem już wcześniej napisać pewne zdanie w temacie o Roadmapie, ale uczynię to tutaj. Poziom jakiegokolwiek forum dyskusyjnego, czy tym podobnych zgromadzeń tworzą sami (ogólnie mówiąc) użytkownicy. Także zgadzam się z tym, co napisał @Sn1ck3rs.

  • I disagree 1
  • I agree 6
Posted (edited)
Godzinę temu, Sn1ck3rs napisał(a):

osoby broniące twórców gry, zwracające uwagę na potrzebę wsparcia lub wykazujące wyrozumiałość wobec problemów, były wyzywane od "subkont deweloperów".

No cóż, można deweloperów ciągle klepać po głowie, można wręcz do nich z miską wody i mydełkiem lecieć aby im stópki obmyć... Nic się nie stało, to tylko błędy, to tylko niespełnione obietnice, to tylko jeden wagon który miał być, a go nie ma.

Dla Ciebie save to może jakieś tam małe coś nieistotne i uważasz, że jego brak to nie problem. Cóż, skoro udzielasz się tylko w multi to wyobraź sobie, że dla kogoś takim czymś nieistotnym może być właśnie ten tryb gry. Ten ktoś może chcieć save, bo mu go obiecano razem z edytorem, który DZIWNYM TRAFEM miał być razem z pełną wersją. Był? Pytam, bo może nie zauważyłem go w menu. Może ludzie sobie zapisują i wczytują grę, tylko ja tego nie umiem?

Tego wagonu w DLC nie ma na pewno przez pracę nad zapisem gry. A że obu rzeczy nie ma, to nie szkodzi...

Taka dygresja, bo rzuciłeś temat polskich symulatorów freeware. Jak to możliwe, że jeden z nich (tych kolejowych, bo zapewne o nich mówimy?) rozwija się stabilnie, aktualizacje i nowe dodatki ukazują się bez opóźnień a ewentualne błędy naprawiane są góra po kilku dniach po publikacji, nie zaś po grubych miesiącach? Jak to kurcze jest zrobione, że jak graczom obiecują wagon X i lokomotywę Y w dniu Z, to tego dnia to dostają? Nie dostają tego w dniu Z+100, nie dostają samej lokomotywy albo samego wagonu?

Edited by mluczak.kutno
  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 11
Posted (edited)

Ja w lutym 2023 napisałem temat, aby dało radę przesuwać okienka z czatem na posterunku. Nie da się. :classic_ohmy:

 

image.png.c3aedd28365b757ecf59c8694b95266c.png

Edited by Prądzik
  • I agree 5
Posted (edited)
1 hour ago, Sn1ck3rs said:

zgłaszałeś błędy by zostały spachowane?

W jakim patchu? Tym z hamulcami pendolino, który miał być pod koniec kwietnia, a nie wyszedł aż do grudnia? 

Ludziom nie chciało się zgłaszać, bo i tak żadne update nie wychodziły. Mówienie o nie zgłaszaniu w negatywnym wydźwięku jest zwyczajnie śmieszne. Kiedyś płaciło się testerom, później dostęp do bety był za darmo, żeby ludzie zgłaszali błędy. Następnie zaczęto wciskać niedorobione produkty za ułamek kasy pod szyldem Early Access. Później ceny zrównano z pełnowartościowym produktem.

Oczekujesz, że mam zapłacić pełną kwotę za produkt, a potem jeszcze w ramach bezpłatnego stażu zgłaszać błędy na forum? Większość nie zgłaszała - bo miała do tego prawo. A tym co się chciało to się przestało chcieć, z powodu ignoranckiego podejścia dewów do tematu. Nie chciało im się odpisywać, więc wstawili bota do formułek. Później nie chciało im się dawać update na produkcję, bo "niedługo wyjście z early access". No i dostaliśmy to co dostaliśmy 🙂 

image.thumb.png.c45ecceb898a80e207d029c9373ba9cb.png

Edited by Bazinga
  • I disagree 1
  • I agree 11
Posted (edited)

Ja gdy wchodziłem do tej społeczności stosunkowo niedawno - miałem czyste spojrzenie na grę, która wydawała mi się i nadal wydaje, bardzo dobrą i nadal rokującą produkcją, męczyły mnie te codziennie wpisy czy na forum czy discordzie typu 'kiedy updejt' 'znowu oszukaliście' 'nieudacznicy'.

Jednakże i we mnie, w sumie zawsze w moim mniemaniu obrońcy tego projektu się coś wylało.

To co zostało nam zaprezentowane wczoraj wygląda na pierwszy rzut oka jakby to pospiesznie robili ostatnie 2 -3 miesiące, po wejściu do gry po aktualizacji odniosłem wrażenie uwstecznienia jej i w sumie gdyby nie multiplayer to kombinowałbym w plikach cofnięcie tej aktualizacji.

Można tu zauważyć i uznać potężną pracę mapperów/grafików, jak na takie 'studio' - ta gra wygląda poza niuansami bardzo dobrze.

Niestety leży jej dopracowanie pod wieloma innymi względami:

1. Taka pierdoła jak nowe klawisze do przypisania nie mają w menu tłumaczeń, wrażenie amatorszczyzny albo olewczości? (gdzie byli testerzy?)

2. Spora część nowych pociągów czy nastawni do wyboru nie ma thumbnaila i opisu (gra w tej aktualizacji porzuciła jakąś spójność graficzną, i odnoszę wrażenie miszmaszu, jakby to robiły 3 osoby w canvie, każda inną paletą kolorów)

3. W nastawniach nie działają światła, bugują się zwrotnice - na kostkowych to chyba tylko działa ustawienie przebiegu, reszta to loteria (gdzie byli testerzy?)

4. W jednej z nowych nastawni kolizja podłogi jest wyżej niż tekstura i jest wrażenie że się 'stoi' za wysoko / chodzi w powietrzu (gdzie byli testerzy?)

5. Jest dużo nowych scenariuszy, widać wiele w nich pracy - ale strzelam że tworzyła je jedna osoba, co przy takiej ilości tak rozbudowanych scenariuszy musi się skończyć przypadkowymi błędami - które niestety wychodzą, mimo, że nie mam korzyści z tego, żeby ta gra dobrze wypadła np. u takiego streamera - to boli mnie wewnętrznie gdy widzę wqrwienie na coś co nie działa albo nie wiadomo o co chodzi a potencjalni nowi gracze to widzą. (nikt oprócz twórcy ich nie testował?)

6. Doprowadzające do jakichś spazmów sample samochodów w scenerii 80' to już pominę jakim cudem nikt z testerów tego nie wyłapał.

Wszystkiego tu nie wymienię bo i po co, ale wniosków mam kilka:

1. Inni developerzy pracowali nad EA a inni już nad pełną wersją (widać spadek jakości?)
2. Brak funduszy na więcej osób pracujących nad produkcją, obstawiam że utrzymanie tych ludzi sporo kosztuje a sprzedaż między nowymi wersjami pewnie szoruje po dnie.
3. Produkt stał się poboczny dla ich właścicieli.

Od siebie mam tylko nadzieję, że te wszystkie błędy zostaną szybko spatchowane i devy poprzedniej nocy nie spali by to zrobić, oraz może podsunę pewien pomysł - bo gra i jej tworzenie kosztuje - może pomyślcie nad DLCkowaniem mniejszych zawartości, taką EP09 za ~40zł bym przytulił bez chwili zawahania, w dzisiejszych czasach to 4pak coli w biedronce.

Będą większe przychody, będzie większe zaangażowanie a co za tym idzie efekty a na końcu zadowolenie uzytkownika końcowego czyli nas.

A no i pomyślcie jak rozwój tej gry oddać graczom - sami jej content napędzimy, ale woli komunikacji/rozwoju w tej materii niestety nie widać - a widzę tu potencjał na perpetum mobile w stylu FiveM co pewnie potwierdzić może członek moderacji - entuzjasta tej produkcji od rockstar.
Mam nadzieję, że za powyższą wycięczkę nie wyrwę od Ciebie znowu 7 dni przerwy ^^

Pozdro!

PS. Nie chcę by ta wypowiedź wybrzmiała jako fatalna ocena aktualizacji, wiele dużych rzeczy zostało zrobionych - ale opakowanie tego i ostatnie szczegóły tworzą taki finalnie obraz.

Edited by Tuco
  • Like 1
  • I agree 16
Posted (edited)

Gdzie byli testerzy? Nawet ludzie ze studia w dniu wyjścia z EA od 19:00 grali w lepsze gry xD

image.png.9c1f8178675b971c0b0d3aca72a5eff8.png


image.png.4fd2f59d8217c741a8f305cfcacf6e9b.png

Edited by Bazinga
  • Haha 9
Posted (edited)

Co do optymalizacji to wrzucę może mój eksperyment - ja grałem w 1920x1080 nie-za-dobrej jakości (trochę pogorszone medium albo całkiem 'low' ustawienie, ale! pełny rozmiar tekstur +  antyaliasing TAA) na laptopie z 2018-2019 (7th gen chyba, Intel i7) + NV GTX1050 Mobile (12GB RAM, 2GB VRAM, grafika może współdzielić dodatkowe 6GB z RAM... no, wiadomo, laptop 🙂 ). Chodzi sporo płynniej niż jak miałem na wersji z kwietnia 1/2 rozmiar tekstur. I co ciekawe jakby też mniej grzeje z wentów. Jakość kinowa to nie jest ale da się grać całkiem spoko, pociągi kolegów skaczą tylko wtedy kiedy oni mają słabe pingi...

Może to wpływ tego, że ustawiłem 30FPS max - ale nic mi nie 'drze' ani nie skacze; no i czas ładowania mile mnie zaskoczył też (ładuje full tekstury szybciej niż kwietniowy ładował połówki!). Nagrywać filmów tym próbował nie będę bo to już byłoby prawdopodobnie za dużo na tę machinę, a zresztą to nie po to mam tę grę ;J.

 

Edited by stary_ortalion
  • Like 1
  • I agree 1
Posted (edited)

Ciekawe bo u mnie jest masakra  z parowozem np czy to w samouczku czy scenariuszu a to nie ma wjazdu a to nie mogę ruszyć a to się   nie wszystkko doczyta a mam 16 giga ramu procesor 11 generacji, RTX 3060 z 12 giga pamięci, wcześniej wszystko śmigało na maksymalnych detalach

Edited by adisuper
  • I agree 1
Posted

Przed chwilą na Steamie wgrał mi się mały patch, ale próżno szukać info co konkretnie poprawił, na stronie głównej Simrail na Steam żadnej wzmianki...

Posted
8 minut temu, agakob28 napisał(a):

Przed chwilą na Steamie wgrał mi się mały patch, ale próżno szukać info co konkretnie poprawił, na stronie głównej Simrail na Steam żadnej wzmianki...

Zapytaj na  discordzie albo sprawdź na forum changelog później

Posted
10 minut temu, agakob28 napisał(a):

Przed chwilą na Steamie wgrał mi się mały patch, ale próżno szukać info co konkretnie poprawił, na stronie głównej Simrail na Steam żadnej wzmianki...

Podobno coś tam   z menu usuwa

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy