Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

[Scenario] [EP07] Manewry w Katowicach / Shunting in Katowice


vardazed

Recommended Posts

image.thumb.jpeg.bf8ea81b8dd19b7b2021c3fbf8375120.jpeg[PL]

🖐️ Cześć!

Po kilku miesiącach prac udostępniam niedługi scenariusz do gry. Składa się z trzech zadań, każde z nich polega na odpowiednim rozrządzeniu wagonów na stacji w Katowicach. Serdecznie zachęcam do wypróbowania.

 

ℹ️ Opis:

Blady świt, tydzień przed końcem wakacji, godziny porannego szczytu na dworcu w Katowicach. Twoim zadaniem jest wspomóc przewoźnika PKP InterCity pracą manewrową. Postaraj się, aby nie powstały opóźnienia.

 

 Ważne informacje:

  • Zachowaj bezpieczną prędkość przy dobijaniu do zderzaków - scenariusz jest dosyć restrykcyjny pod tym względem
  • Wykonuj zmiany kabin - niekiedy postęp scenariusza jest zablokowany w złej kabinie
  • Wyjedź z wagonowni do 5:45 - nie jest to trudne, ale nie można się zbytnio ociągać.
  • Wjazd w okręg KO (tarcza Tm3) dostaniesz nie wcześniej niż po przejeździe IC 37002, około 5:40 - w zależności od Twojej sprawności może będziesz musiał chwilę poczekać
  • Zapoznaj się z papierowym rozkładem jazdy w lokomotywie - jest tam kilka istotnych informacji technicznych

 

✔️ Dane szczegółowe:

  • Czas trwania: ok. 1 godz.
  • Czas rozpoczęcia: 5:21
  • Język: PL (audio+napisy), EN (napisy)

 

🖥️ Instalacja (standardowa):

Rozpakuj folder 'vardazed' do 

steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries

 

 🖇️ Pobierz: ⤵️

vardazed_v1.0.zip

 

  Dodatkowa prośba:
Nie jestem specjalistą w zakresie procedur na kolei i mam nadzieję, że w scenariuszu nie ma rażących problemów z tym związanych. Niemniej jednak zachęcam do (kulturalnej) dyskusji w przeciwnym przypadku w odpowiedziach.

 

📃Nota licencyjna:
Do stworzenia scenariusza użyłem frameworku (silnika) użytkownika Budnix z jego paczki scenariuszy (którą serdecznie polecam niezaznajomionym). Framework ten jednak znacząco dostosowałem i rozszerzyłem na własne potrzeby. Serdecznie dziękuję Budnix'owi za zezwolenie na korzystanie, modyfikacje i publikację, jednocześnie sam ze swojej strony również zezwalam na korzystanie z (opracowywanie nowych scenariuszy), modyfikacje i rozwijanie kodu oraz na nieodpłatną publikację stworzonych przy jego użyciu scenariuszy - jedynym warunkiem jest przedłużenie przez autora zezwolenia na wymienione czynności w swoim scenariuszu.

                                                                  

[EN]

🖐️ Hello!

After a few months of work I’m happy to release a medium-time scenario for the game. It consists of three tasks, each involving shunting of cars at Katowice station. I highly encourage you to give it a try.

 

ℹ️ Description:

It’s dawn, a week before the end of the summer holidays, during the morning rush hour at Katowice station. Your task is to conduct some shunting operations for PKP InterCity. Try to prevent any delays.

 

 Important info:

  • Maintain a safe speed when coupling to the buffers – the scenario is quite strict in this matter
  • Perform cab changes – at times, progress may be blocked if you are in the wrong cab
  • Leave the rail yard by 5:45 – it's not difficult, but don’t waste too much time
  • You will get entry to KO district (shunting signal Tm3) no earlier than after IC 37002 passes, around 5:40 – depending on your efficiency, you may have to wait a moment
  • Take a look at the paper timetable in the cabine - you'll find some technical guidelines there

 

✔️ Details:

  • Duration: approx. 1 hour
  • Start time: 5:21 AM
  • Language: EN (subtitles)PL (audio+subtitles)

 

🖥️ Installation (standard):

Unpack folder 'vardazed' into 

steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries

 

🖇️ Download: ⤵️

vardazed_v1.0.zip

 

  Additional request:
I am not an expert in railway procedures, and I hope there are no major issues in this scenario regarding that. However, I encourage (polite) discussion in the comments if any discrepancies are found .

 

📃License note:
I used the framework (engine) from Budnix’s scenario pack (which I highly recommend to those unfamiliar with it) to create this scenario. However, I significantly tweaked and extended it for my own needs. Many thanks to Budnix for allowing me to use, modify, and publish it. Likewise, I permit others to use, modify, develop, and publish scenarios created with this framework (for free) – the only condition is that the author extends this permission for the same activities in their own scenario.

Edited by vardazed
Informacja o rozkładzie jazdy
  • Like 11
  • Thanks 5
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Tomasz Grykien napisał(a):

Coś nie tak jest z tą siódemką lub scenariuszem. sama jedzie i się rozpędzą nie można zahamować jej?

Sama jedzie, bo jest z górki. A którym hamulcem próbujesz zahamować? Lokomotywę luzem hamujemy hamulcem pomocniczym. Ja natomiast mam inny problem, po połączeniu sprzęgu (połącz całość) powietrze z przewodu głównego schodzi do zera, spada pantograf i lokomotywa jest martwa, nic nie można zrobić. Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3. Po podłączeniu pneumatyki i elektryki znów powietrze schodzi do zera i lipa. Czy robę coś nie tak? W obu scenariuszach od @Tuco również klikam połącz całość i nie ma tego problemu, wagony można odhamować i lokomotywa się nie wyłącza.

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, bart_dem napisał(a):

Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3.

Po podłączeniu pamiętaj o zmianie kabiny i ustaw nastawnik kierunku jazdy do przodu (aby gra łapała przed jakim semaforem stoisz). Jeśli chodzi o łączenie reszty to szczerze mówiąc nie jestem pewien czemu nie działa łączenie wszystkiego, ale długo to testowałem i nie udało mi się nic z tym zrobić, zatem pozostałem na łączeniu sprzęgu i hamulca.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ok. Czyli tylko hamulec. To już dużo wyjaśnia. Oczywiście zmienilem kabinę, nastawnik do przodu i po wciśnięciu zew3 cisza, ale potestuję to jeszcze, być może trzeba dłużej poczekać. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, bart_dem napisał(a):

Sama jedzie, bo jest z górki. A którym hamulcem próbujesz zahamować? Lokomotywę luzem hamujemy hamulcem pomocniczym. Ja natomiast mam inny problem, po połączeniu sprzęgu (połącz całość) powietrze z przewodu głównego schodzi do zera, spada pantograf i lokomotywa jest martwa, nic nie można zrobić. Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3. Po podłączeniu pneumatyki i elektryki znów powietrze schodzi do zera i lipa. Czy robę coś nie tak? W obu scenariuszach od @Tuco również klikam połącz całość i nie ma tego problemu, wagony można odhamować i lokomotywa się nie wyłącza.

Niektóre lokomotywy w simrail mają problem z łączeniem składu (to oczywiście błąd symulatora). Ta jak widać ma.  Testowałem to sam pisząc scenariusz. Też miałem problem z siódemką więc ją porzuciłem i robię scenariusz na innej/innych lokomotywach. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest OK👍 Wystarczy połączyć sprzęg i hamulec (bez pneumatyki i elektryki) z resztą jest to opisane w rozkładzie, a ja po prostu zbyt późno wpadłem na to, aby do niego zajrzeć🤭 @vardazed warto dodać do opisu w pierwszym poście podpowiedź, że instrukcja jest w rozkładzie jazdy.

Super scenariusz💪 Jaram się, do szczęścia brakuje jedynie stonki😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, JoeBlack72 napisał(a):

No skoro bez pneumatyki i elektryki to OK nie jest....

OK w sensie scenariusza. Zacytowałeś wyrwany z kontekstu urywek zdania, a przecież całość odnosi się do moich wcześniejszych postów. Nie neguję błędu symulatora... Z resztą, gdyby z SimRail było wszystko OK, to nie musielibyście tworzyć w ten sposób nowych scenariuszy.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bart_dem napisał(a):

@vardazed warto dodać do opisu w pierwszym poście podpowiedź, że instrukcja jest w rozkładzie jazdy.

Tak, racja, miałem to zrobić od razu, ale wyleciało mi z głowy.

 

2 godziny temu, bart_dem napisał(a):

(...) do szczęścia brakuje jedynie stonki

Taaaak, miejmy nadzieję, że kiedyś dostaniemy pełne możliwości w zakresie manewrów...

 

2 godziny temu, JoeBlack72 napisał(a):

Niektóre lokomotywy w simrail mają problem z łączeniem składu (to oczywiście błąd symulatora). (...) Też miałem problem z siódemką...

Coś jest na rzeczy. Nie jestem pewien, gdzie dokładnie leży problem, ale jednak mam wrażenie, że rzeczywiście to coś z samą grą, choć z drugiej strony na tym frameworku nie działają ani siódemki, ani ósemki (testowałem wybiórczo, ale np. traxxy są git), podczas gdy u Tuco podobno nie ma problemu w ósemce (wg @bart_dem, sam muszę jeszcze to ograć i dokładnie się przyjrzeć u niego). Niemniej jednak jeśli będę tworzył jeszcze jakiś scenariusz to na pewno dokonam szerszych badań i wezmę to pod lupę.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Królik Uszasty napisał(a):

@vardazedCzy wagony są spawnowane w pociągu z parametrem "dummy: true"? Nie jestem w stanie tego tak szybko rozczytać.

Niee, wagony są spawnowane z dummy: false, osobno od lokomotywy. Generalnie wszystkie pojazdy, które mają w scenariuszu kontakt z lokomotywą gracza są tak spawnowane (pozostałe z dummy: true). Jeśli przyglądasz się temu, to mogę dodać, że gdy łączę sam sprzęg i hamulec to od pierwszego razu przez całą sesję w logach jest spam poniższego błędu (chyba co klatkę gry się generuje, wiele razy na sekundę) - tylko napominam, bo nie robiłem testów w jego kierunku i nie mam całkowitej pewności, że nie jest tworzony przez mój kod, choć nie mam nigdzie raczej takiej pętli, która wywala błąd w określony sposób. Postaram się stworzyć ticket jak potestuję, rozeznam sprawę i się upewnię, że to wina gry.

Cytat

[Data godzina] NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
  at SingleNavLink.Update () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
Sentry.Unity.Integrations.UnityLogHandlerIntegration:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Logger:LogException(Exception, Object)
UnityEngine.Debug:CallOverridenDebugHandler(Exception, Object)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Okej, słuszny kierunek z tym dummym. Po updacie będzie zrobione zabezpieczenie, że w razie czego pojazdy podłączane będą tryb dummy przełączać przy łączeniu pojazdów. No i będzie poprawione znacząco łączenie (w tym zniknie ten błąd z SingleNavLink). No i parametr dummy będzie też dodatkowo określać możliwość wejścia lub nie do lokomotywy czy innego pojazdu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Super scenariusz.

Gratuluje pomysłu.

PS.

W czasie manewrów lokomotywą dwukabinową nie trzeba zmieniać kabiny podczas jazdy wagonami do przodu.

Przy manewrach wagonem silnikowym, lokomotywą dwukabinową, spalinowym autobusem szynowym oraz przy przestawieniu składów złożonych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, maszynista powinien zająć czołową kabinę sterowniczą. Nie dotyczy to spychania wagonów lokomotywą dwukabinową – w takim przypadku maszynista powinien zająć miejsce w tej kabinie, z której ma lepsze warunki obserwacji spychanego składu, drogi przebiegu i drużyny manewrowej.

20241003165412_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a):

@vardazedCzy wagony są spawnowane w pociągu z parametrem "dummy: true"? Nie jestem w stanie tego tak szybko rozczytać.

Wagony są spawnowane poprawnie (zresztą próbowałem na wiele sposobów) ale EU07 ma problemy. Próbowałem też EP08, ET22, Traxxa czy Dragona. Z nimi jest ok. 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry scenariusz. Fajny framework. Taki framework będzie podstawą do stworzenia systemu save. Sam eksperymentuje z dużo prostszym frameworkiem który spawnuje gracza z możliwością wyboru "checkpointu". Testowałem ShowMessageBox do tego który też oczekuje tak długo aż VD będzie gotowy do jazdy, aby uniknąć laga który się wtedy pojawia.

Tak samo w swoim frameworku planowałem wybór ilości pociągów AI które jednak obciążają komputer, a są tylko detalem. Ta sceneria nawet na i7 12 gen z RTX3060 potrafi przyciąć momentami poniżej 30fps.

Z gameplayowego punktu widzenia miałem problem na początku z podczepieniem się do składu. Wywalałem zbiornik główny itp. Powinien być na początku samouczek. Jakaś narracja typu główny bohater (mechanik) mówi sobie w myślach procedurę typu odetnij kran hamulca bo wywalisz ciśnienie w zbiorniku i nie ruszysz. Czy nie przeładuj składu.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, LycanAnanas napisał(a):

Wywalałem zbiornik główny itp. Powinien być na początku samouczek.

Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie, w oryginalnym poście jest też informacja, żeby tam zajrzeć - jeśli dobrze rozumiem, o co chodzi, to myślę, że taka forma wystarczy, choć szczerze mówiąc to Twój pomysł na to jest całkiem fajny

20 minut temu, tvaruzeq napisał(a):

image.png.8c46d2a855f6e76bc1c9b67309cdc1a7.png:

Please make sure, that you didn't change the code of the scenario. In the release version there is StartPosition defined in bootstrap.lua and other players don't have such problem, however I recognise, that this may be some kind of a game bug (maybe connected to different language of the game). If the problem persists you might want to create a ticket on the forum. You are also welcome to contact me in the dm's to inspect the situation further.

Link to comment
Share on other sites

On 10/4/2024 at 5:52 PM, vardazed said:

Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie [..]

Spodziewałem się tam akurat opisu manewrów. Myślę, że początek z formowaniem składu powinien być samouczkiem. Tylko to wymaga bardzo dużej komplikacji po stronie LUA bo dużo rzeczy idzie w funkcji Update która jest wywoływana co klatkę jedynie robić. Może ogólnie to jest pomysł na samouczek o manewrach. Taki scenariusz można próbować zrobić na Warszawie Zachodniej np.

Ogólnie sytuacja typu wywalenie zbiornika głównego czy przeładowanie składu to rzeczy które dało by się ogarnąć samemu tylko w Simrailu, ani nie można użyć sprężarki pomocniczej, ani ręcznie wyluzować składu. Można by teoretycznie monitorować ciśnienie w zbiorniku głównym trainsetu gracza i dać fail scenariusza.

Link to comment
Share on other sites

Ja też nie wiem, wszystko ok , nie wywala do pulpitu ale właśnie gaśnie i nie można nic zrobić. Przy próbie restartu raz  manewrowy się odzywa i jest prawidłowy sygnał raz nie i tak cały czas

Edited by adisuper
Link to comment
Share on other sites

Przeczytajcie jeszcze raz caly temat od początku. Jest wyjaśnione czemu lokomotywa gaśnie. Restart u mnie też nie działa. Jak coś nie wyjdzie za pierwszym razem trzeba wyjść do menu głównego i uruchomić scenariusz od początku. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Super scenariusz, testuje umiejętność obsługi EP07, urozmaicony dużą ilością ruchu. Jeśli wszystko robione jest zgodnie ze sztuką, scenariusz przebiega bez zarzutu. Podobnie jak kolega @bart_demnapisał, jak coś nie wyjdzie, nie używać przycisku 'restart'. Trzeba uruchomić ponownie z menu. Miałem taką samą sytuację.

 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy