vardazed Posted October 2 Posted October 2 (edited) [PL] 🖐️ Cześć! Po kilku miesiącach prac udostępniam niedługi scenariusz do gry. Składa się z trzech zadań, każde z nich polega na odpowiednim rozrządzeniu wagonów na stacji w Katowicach. Serdecznie zachęcam do wypróbowania. ℹ️ Opis: Blady świt, tydzień przed końcem wakacji, godziny porannego szczytu na dworcu w Katowicach. Twoim zadaniem jest wspomóc przewoźnika PKP InterCity pracą manewrową. Postaraj się, aby nie powstały opóźnienia. ❗ Ważne informacje: Zachowaj bezpieczną prędkość przy dobijaniu do zderzaków - scenariusz jest dosyć restrykcyjny pod tym względem Wykonuj zmiany kabin - niekiedy postęp scenariusza jest zablokowany w złej kabinie Wyjedź z wagonowni do 5:45 - nie jest to trudne, ale nie można się zbytnio ociągać. Wjazd w okręg KO (tarcza Tm3) dostaniesz nie wcześniej niż po przejeździe IC 37002, około 5:40 - w zależności od Twojej sprawności może będziesz musiał chwilę poczekać Zapoznaj się z papierowym rozkładem jazdy w lokomotywie - jest tam kilka istotnych informacji technicznych ✔️ Dane szczegółowe: Czas trwania: ok. 1 godz. Czas rozpoczęcia: 5:21 Język: PL (audio+napisy), EN (napisy) 🖥️ Instalacja (standardowa): Rozpakuj folder 'vardazed' do steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries 🖇️ Pobierz: ⤵️ vardazed_v1.0.zip ❗ BARDZO WAŻNE: Jeśli po podłączeniu wagonów lokomotywa się psuje, upewnij się, że robisz wszystko zgodnie z wytycznymi w papierowym rozkładzie jazdy, a dopiero później zgłoś to w tym wątku. ❕ Dodatkowa prośba: Nie jestem specjalistą w zakresie procedur na kolei i mam nadzieję, że w scenariuszu nie ma rażących problemów z tym związanych. Niemniej jednak zachęcam do (kulturalnej) dyskusji w przeciwnym przypadku w odpowiedziach. 📃Nota licencyjna: Do stworzenia scenariusza użyłem frameworku (silnika) użytkownika Budnix z jego paczki scenariuszy (którą serdecznie polecam niezaznajomionym). Framework ten jednak znacząco dostosowałem i rozszerzyłem na własne potrzeby. Serdecznie dziękuję Budnix'owi za zezwolenie na korzystanie, modyfikacje i publikację, jednocześnie sam ze swojej strony również zezwalam na korzystanie z (opracowywanie nowych scenariuszy), modyfikacje i rozwijanie kodu oraz na nieodpłatną publikację stworzonych przy jego użyciu scenariuszy - jedynym warunkiem jest przedłużenie przez autora zezwolenia na wymienione czynności w swoim scenariuszu. [EN] 🖐️ Hello! After a few months of work I’m happy to release a medium-time scenario for the game. It consists of three tasks, each involving shunting of cars at Katowice station. I highly encourage you to give it a try. ℹ️ Description: It’s dawn, a week before the end of the summer holidays, during the morning rush hour at Katowice station. Your task is to conduct some shunting operations for PKP InterCity. Try to prevent any delays. ❗ Important info: Maintain a safe speed when coupling to the buffers – the scenario is quite strict in this matter Perform cab changes – at times, progress may be blocked if you are in the wrong cab Leave the rail yard by 5:45 – it's not difficult, but don’t waste too much time You will get entry to KO district (shunting signal Tm3) no earlier than after IC 37002 passes, around 5:40 – depending on your efficiency, you may have to wait a moment Take a look at the paper timetable in the cabine - you'll find some technical guidelines there ✔️ Details: Duration: approx. 1 hour Start time: 5:21 AM Language: EN (subtitles), PL (audio+subtitles) 🖥️ Installation (standard): Unpack folder 'vardazed' into steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries 🖇️ Download: ⤵️ vardazed_v1.0.zip ❗ VERY IMPORTANT: If the loco breaks down or happens to malfunction after connecting the cars, make sure you closely follow the instructions in paper timetable in the cab, and only after that feel free to report it to this thread. ❕ Additional request: I am not an expert in railway procedures, and I hope there are no major issues in this scenario regarding that. However, I encourage (polite) discussion in the comments if any discrepancies are found . 📃License note: I used the framework (engine) from Budnix’s scenario pack (which I highly recommend to those unfamiliar with it) to create this scenario. However, I significantly tweaked and extended it for my own needs. Many thanks to Budnix for allowing me to use, modify, and publish it. Likewise, I permit others to use, modify, develop, and publish scenarios created with this framework (for free) – the only condition is that the author extends this permission for the same activities in their own scenario. Edited November 24 by vardazed Informacja o łączeniu wagonów 13 5 2
Tomasz Grykien Posted October 3 Posted October 3 (edited) Coś nie tak jest z tą siódemką lub scenariuszem. sama jedzie i się rozpędzą nie można zahamować jej? Edited October 3 by Tomasz Grykien 1
bart_dem Posted October 3 Posted October 3 5 godzin temu, Tomasz Grykien napisał(a): Coś nie tak jest z tą siódemką lub scenariuszem. sama jedzie i się rozpędzą nie można zahamować jej? Sama jedzie, bo jest z górki. A którym hamulcem próbujesz zahamować? Lokomotywę luzem hamujemy hamulcem pomocniczym. Ja natomiast mam inny problem, po połączeniu sprzęgu (połącz całość) powietrze z przewodu głównego schodzi do zera, spada pantograf i lokomotywa jest martwa, nic nie można zrobić. Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3. Po podłączeniu pneumatyki i elektryki znów powietrze schodzi do zera i lipa. Czy robę coś nie tak? W obu scenariuszach od @Tuco również klikam połącz całość i nie ma tego problemu, wagony można odhamować i lokomotywa się nie wyłącza.
vardazed Posted October 3 Author Posted October 3 30 minut temu, bart_dem napisał(a): Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3. Po podłączeniu pamiętaj o zmianie kabiny i ustaw nastawnik kierunku jazdy do przodu (aby gra łapała przed jakim semaforem stoisz). Jeśli chodzi o łączenie reszty to szczerze mówiąc nie jestem pewien czemu nie działa łączenie wszystkiego, ale długo to testowałem i nie udało mi się nic z tym zrobić, zatem pozostałem na łączeniu sprzęgu i hamulca. 1
bart_dem Posted October 3 Posted October 3 Ok. Czyli tylko hamulec. To już dużo wyjaśnia. Oczywiście zmienilem kabinę, nastawnik do przodu i po wciśnięciu zew3 cisza, ale potestuję to jeszcze, być może trzeba dłużej poczekać.
JoeBlack72 Posted October 3 Posted October 3 6 godzin temu, bart_dem napisał(a): Sama jedzie, bo jest z górki. A którym hamulcem próbujesz zahamować? Lokomotywę luzem hamujemy hamulcem pomocniczym. Ja natomiast mam inny problem, po połączeniu sprzęgu (połącz całość) powietrze z przewodu głównego schodzi do zera, spada pantograf i lokomotywa jest martwa, nic nie można zrobić. Próbowałem na różne sposoby, podłączenie tylko hamulca działa, można odhamować wagony i lokomotywa się nie wyłącza, ale nie można dalej kontynuować, bo nie ma odzewu na zew3. Po podłączeniu pneumatyki i elektryki znów powietrze schodzi do zera i lipa. Czy robę coś nie tak? W obu scenariuszach od @Tuco również klikam połącz całość i nie ma tego problemu, wagony można odhamować i lokomotywa się nie wyłącza. Niektóre lokomotywy w simrail mają problem z łączeniem składu (to oczywiście błąd symulatora). Ta jak widać ma. Testowałem to sam pisząc scenariusz. Też miałem problem z siódemką więc ją porzuciłem i robię scenariusz na innej/innych lokomotywach. 1 1
bart_dem Posted October 3 Posted October 3 Wszystko jest OK👍 Wystarczy połączyć sprzęg i hamulec (bez pneumatyki i elektryki) z resztą jest to opisane w rozkładzie, a ja po prostu zbyt późno wpadłem na to, aby do niego zajrzeć🤭 @vardazed warto dodać do opisu w pierwszym poście podpowiedź, że instrukcja jest w rozkładzie jazdy. Super scenariusz💪 Jaram się, do szczęścia brakuje jedynie stonki😁 1
JoeBlack72 Posted October 3 Posted October 3 15 minut temu, bart_dem napisał(a): Wszystko jest OK👍 Wystarczy połączyć sprzęg i hamulec (bez pneumatyki i elektryki) No skoro bez pneumatyki i elektryki to OK nie jest.... 1
bart_dem Posted October 3 Posted October 3 4 minuty temu, JoeBlack72 napisał(a): No skoro bez pneumatyki i elektryki to OK nie jest.... OK w sensie scenariusza. Zacytowałeś wyrwany z kontekstu urywek zdania, a przecież całość odnosi się do moich wcześniejszych postów. Nie neguję błędu symulatora... Z resztą, gdyby z SimRail było wszystko OK, to nie musielibyście tworzyć w ten sposób nowych scenariuszy.
vardazed Posted October 3 Author Posted October 3 2 godziny temu, bart_dem napisał(a): @vardazed warto dodać do opisu w pierwszym poście podpowiedź, że instrukcja jest w rozkładzie jazdy. Tak, racja, miałem to zrobić od razu, ale wyleciało mi z głowy. 2 godziny temu, bart_dem napisał(a): (...) do szczęścia brakuje jedynie stonki Taaaak, miejmy nadzieję, że kiedyś dostaniemy pełne możliwości w zakresie manewrów... 2 godziny temu, JoeBlack72 napisał(a): Niektóre lokomotywy w simrail mają problem z łączeniem składu (to oczywiście błąd symulatora). (...) Też miałem problem z siódemką... Coś jest na rzeczy. Nie jestem pewien, gdzie dokładnie leży problem, ale jednak mam wrażenie, że rzeczywiście to coś z samą grą, choć z drugiej strony na tym frameworku nie działają ani siódemki, ani ósemki (testowałem wybiórczo, ale np. traxxy są git), podczas gdy u Tuco podobno nie ma problemu w ósemce (wg @bart_dem, sam muszę jeszcze to ograć i dokładnie się przyjrzeć u niego). Niemniej jednak jeśli będę tworzył jeszcze jakiś scenariusz to na pewno dokonam szerszych badań i wezmę to pod lupę.
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted October 3 SIMRAIL Team Posted October 3 @vardazedCzy wagony są spawnowane w pociągu z parametrem "dummy: true"? Nie jestem w stanie tego tak szybko rozczytać.
vardazed Posted October 3 Author Posted October 3 13 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): @vardazedCzy wagony są spawnowane w pociągu z parametrem "dummy: true"? Nie jestem w stanie tego tak szybko rozczytać. Niee, wagony są spawnowane z dummy: false, osobno od lokomotywy. Generalnie wszystkie pojazdy, które mają w scenariuszu kontakt z lokomotywą gracza są tak spawnowane (pozostałe z dummy: true). Jeśli przyglądasz się temu, to mogę dodać, że gdy łączę sam sprzęg i hamulec to od pierwszego razu przez całą sesję w logach jest spam poniższego błędu (chyba co klatkę gry się generuje, wiele razy na sekundę) - tylko napominam, bo nie robiłem testów w jego kierunku i nie mam całkowitej pewności, że nie jest tworzony przez mój kod, choć nie mam nigdzie raczej takiej pętli, która wywala błąd w określony sposób. Postaram się stworzyć ticket jak potestuję, rozeznam sprawę i się upewnię, że to wina gry. Cytat [Data godzina] NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at SingleNavLink.Update () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 Sentry.Unity.Integrations.UnityLogHandlerIntegration:LogException(Exception, Object) UnityEngine.Logger:LogException(Exception, Object) UnityEngine.Debug:CallOverridenDebugHandler(Exception, Object) 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted October 3 SIMRAIL Team Posted October 3 Okej, słuszny kierunek z tym dummym. Po updacie będzie zrobione zabezpieczenie, że w razie czego pojazdy podłączane będą tryb dummy przełączać przy łączeniu pojazdów. No i będzie poprawione znacząco łączenie (w tym zniknie ten błąd z SingleNavLink). No i parametr dummy będzie też dodatkowo określać możliwość wejścia lub nie do lokomotywy czy innego pojazdu. 2
TAMBUKO76 Posted October 3 Posted October 3 Cześć, świetny scenariusz! Udało mi się przejść cały, świetna zabawa, gratuluje pomysłu i wykonania. Proszę o więcej :) 1 1
Sebek Posted October 3 Posted October 3 Super scenariusz. Gratuluje pomysłu. PS. W czasie manewrów lokomotywą dwukabinową nie trzeba zmieniać kabiny podczas jazdy wagonami do przodu. Przy manewrach wagonem silnikowym, lokomotywą dwukabinową, spalinowym autobusem szynowym oraz przy przestawieniu składów złożonych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, maszynista powinien zająć czołową kabinę sterowniczą. Nie dotyczy to spychania wagonów lokomotywą dwukabinową – w takim przypadku maszynista powinien zająć miejsce w tej kabinie, z której ma lepsze warunki obserwacji spychanego składu, drogi przebiegu i drużyny manewrowej. 1
JoeBlack72 Posted October 3 Posted October 3 4 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a): @vardazedCzy wagony są spawnowane w pociągu z parametrem "dummy: true"? Nie jestem w stanie tego tak szybko rozczytać. Wagony są spawnowane poprawnie (zresztą próbowałem na wiele sposobów) ale EU07 ma problemy. Próbowałem też EP08, ET22, Traxxa czy Dragona. Z nimi jest ok.
LycanAnanas Posted October 4 Posted October 4 Bardzo dobry scenariusz. Fajny framework. Taki framework będzie podstawą do stworzenia systemu save. Sam eksperymentuje z dużo prostszym frameworkiem który spawnuje gracza z możliwością wyboru "checkpointu". Testowałem ShowMessageBox do tego który też oczekuje tak długo aż VD będzie gotowy do jazdy, aby uniknąć laga który się wtedy pojawia. Tak samo w swoim frameworku planowałem wybór ilości pociągów AI które jednak obciążają komputer, a są tylko detalem. Ta sceneria nawet na i7 12 gen z RTX3060 potrafi przyciąć momentami poniżej 30fps. Z gameplayowego punktu widzenia miałem problem na początku z podczepieniem się do składu. Wywalałem zbiornik główny itp. Powinien być na początku samouczek. Jakaś narracja typu główny bohater (mechanik) mówi sobie w myślach procedurę typu odetnij kran hamulca bo wywalisz ciśnienie w zbiorniku i nie ruszysz. Czy nie przeładuj składu. 1
vardazed Posted October 4 Author Posted October 4 Godzinę temu, LycanAnanas napisał(a): Wywalałem zbiornik główny itp. Powinien być na początku samouczek. Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie, w oryginalnym poście jest też informacja, żeby tam zajrzeć - jeśli dobrze rozumiem, o co chodzi, to myślę, że taka forma wystarczy, choć szczerze mówiąc to Twój pomysł na to jest całkiem fajny 20 minut temu, tvaruzeq napisał(a): : Please make sure, that you didn't change the code of the scenario. In the release version there is StartPosition defined in bootstrap.lua and other players don't have such problem, however I recognise, that this may be some kind of a game bug (maybe connected to different language of the game). If the problem persists you might want to create a ticket on the forum. You are also welcome to contact me in the dm's to inspect the situation further.
LycanAnanas Posted October 5 Posted October 5 On 10/4/2024 at 5:52 PM, vardazed said: Wszystkie potrzebne procedury są opisane w papierowym rozkładzie jazdy w lokomotywie [..] Spodziewałem się tam akurat opisu manewrów. Myślę, że początek z formowaniem składu powinien być samouczkiem. Tylko to wymaga bardzo dużej komplikacji po stronie LUA bo dużo rzeczy idzie w funkcji Update która jest wywoływana co klatkę jedynie robić. Może ogólnie to jest pomysł na samouczek o manewrach. Taki scenariusz można próbować zrobić na Warszawie Zachodniej np. Ogólnie sytuacja typu wywalenie zbiornika głównego czy przeładowanie składu to rzeczy które dało by się ogarnąć samemu tylko w Simrailu, ani nie można użyć sprężarki pomocniczej, ani ręcznie wyluzować składu. Można by teoretycznie monitorować ciśnienie w zbiorniku głównym trainsetu gracza i dać fail scenariusza.
Tomasz Grykien Posted October 5 Posted October 5 Nie wiem co jest z tym scenariuszem. gdy podjechałem lokomotywa pod wagony mi zgasła wcale nie moglem zapalić. i na koniec mi wywaliło do pulpitu.
adisuper Posted October 6 Posted October 6 (edited) Ja też nie wiem, wszystko ok , nie wywala do pulpitu ale właśnie gaśnie i nie można nic zrobić. Przy próbie restartu raz manewrowy się odzywa i jest prawidłowy sygnał raz nie i tak cały czas Edited October 6 by adisuper
bart_dem Posted October 6 Posted October 6 Przeczytajcie jeszcze raz caly temat od początku. Jest wyjaśnione czemu lokomotywa gaśnie. Restart u mnie też nie działa. Jak coś nie wyjdzie za pierwszym razem trzeba wyjść do menu głównego i uruchomić scenariusz od początku. 1
Tomcik_Dublin Posted October 6 Posted October 6 Super scenariusz, testuje umiejętność obsługi EP07, urozmaicony dużą ilością ruchu. Jeśli wszystko robione jest zgodnie ze sztuką, scenariusz przebiega bez zarzutu. Podobnie jak kolega @bart_demnapisał, jak coś nie wyjdzie, nie używać przycisku 'restart'. Trzeba uruchomić ponownie z menu. Miałem taką samą sytuację. 2
Recommended Posts