Jump to content

Recommended Posts

Posted

Q&A było od dawna potrzebne, ale martwi mnie brak wpisów o postępie w grze. Wobec tego pozwalam sobie zadać pytanie: jak sądzicie, co to oznacza?

W mojej ocenie, są trzy warianty:

1) Wersja optymistyczna: Gra wychodzi z Early Acess i załoga zbiera dane, co trzeba robić dalej.

2) Werjsa pesymistyczna: Pudrowanie trupa przestaje mieć sens i chcą nam to powiedzieć.

3) Trochę to jeszcze potrwa: w związku z tym, Q&A stanie się nowym status quo, zamiast roadmapy, która powoli staje się memem.

Wasze komentarze mile widziane.

Pozdrawiam, Piotr.

Posted

Co sądzę o tym pomyśle? Rewelacyjny(!), ale zarazem mocno spóźniony - rok na spokojnie. W momencie pisania tej wiadomości, w dziale pytań uzbierały się już 4 strony (przez 14 godzin). Pokazuje to, jaki jest głód informacji związanych z projektem. To powinno dać jasno do zrozumienia twórcom, ale i również skłonić do pewnych refleksji na przyszłość. Uważam, że twórcy starają się w porę uspokoić nastroje i "rozbroić" tę tykającą "bombę" na czas, zanim wybuchnie. Liczę, że do tematu podejdą zupełnie poważnie i dostaniemy w końcu jasny obraz pewnych spraw. Osobiście przy niektórych pytaniach nie oczekuję konkretnych dat, ale na przykład odpowiedź czy coś znajdzie się w grze, czy nie. Ułatwiłoby to zwyczajnie sprawę. 

Na ten moment w tym temacie, to chyba tyle.

  • I agree 4
Posted
W dniu 15.09.2024 o 09:06, Ensifer napisał(a):

Pojawia się dużo głupich pytań, to mnie uderzyło najbardziej.

ponoć nie ma głupich pytań... 😉 

  • 3 weeks later...
Posted

Pytanie do twórców: kiedy można się spodziewać odpowiedzi w zapowiadanym Q&A?

  • I agree 5
Posted
1 hour ago, MALECKI said:

Pytanie do twórców: kiedy można się spodziewać odpowiedzi w zapowiadanym Q&A?

Aż tak bardzo lubisz mieć nawijany makaron na uszy?

Wszelkie pytania o jakiekolwiek terminy są bezsensowne. W styczniu 2024 opublikowano to:

image.png.dc637d4845e4b64800bfa05bfde89362.png

Z 19 obietnic spełniono jak na razie 1, system ETCS. Cargo Pack nie liczę, bo obiecywali sggnss, którego nie ma. 

  • I agree 10
Posted
18 godzin temu, Bazinga napisał(a):

Aż tak bardzo lubisz mieć nawijany makaron na uszy?

Wszelkie pytania o jakiekolwiek terminy są bezsensowne. 

No nie przesadzajmy, ponad półroczna obsuwa dotyczy właściwie tylko nowych tras (i była uwaga że daty są przybliżone). Fakt faktem, Ty2 mogłoby się już pojawić w scenariuszach... ale wtedy wybuchło by szambo czemu nie na multi... Z kolei jeden skład retro na multi wywołałby kolejne szambo "bo tylko jeden i jak mam grać, oddawać pieniądze".

A tak mi się coś wydaje że planują wydać wszystko na raz (nowe trasy, Ty2 + '80, edytor, wersje PS5/X), bo wiecie: większy hype, to większa sprzedaż.

 

19 godzin temu, MALECKI napisał(a):

Pytanie do twórców: kiedy można się spodziewać odpowiedzi w zapowiadanym Q&A?

Osobiście liczę na koniec października wraz z podaniem konkretnej daty wydania całości*. Q&A nakręci większy hype, bo wiecie: większy hype, to większa sprzedaż.

BTW: spodziewam się że wielu z nas może być niezadowolonych z odpowiedzi. Ale też widać presję społeczności na nowe trasy. Sam jestem ciekaw*.

* trochę dziwi mnie cisza z DLC niemieckim i USA, ale może będzie (o ile będzie) po prostu "później".

  • Like 2
  • I disagree 1
  • I agree 3
Posted
25 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

No nie przesadzajmy, ponad półroczna obsuwa dotyczy właściwie tylko nowych tras

Podoba mi się takie wybielanie faktów.  Przypomnij sobie co było zapowiadane w styczniu 2023? Jaki termin wyjścia z EA był sugerowany? Nie czasem była mowa o czerwcu 2023? Obsuwa dotyczy WSZYSTIEGO. Wszystkiego obiecanego w okresie styczeń - marzec 2023. Zapis gry, nastawnie mechaniczne, manewry. Podstawy jakie były obiecane. Nie wymieniam dalej bo nie ma to sensu. Ile tych wpisów jest na forum że za tydzień dwa, że za miesiąc. że chwila moment i będzie łatka.  

A jak ktoś z zarządu uważa że mnie się coś zdawało i mam wygórowane oczekiwania to to Q&A jest spóźnione o minimum rok. Trzeba było kawę na ławę wcześniej a nie patrzeć jak się maniacy kolei napalają co to nie będzie w przyszłości. Jest parcie na grę. Jest duży popyt. Tylko podaż nawala. 

 

36 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Osobiście liczę na koniec października wraz z podaniem konkretnej daty wydania całości*. Q&A nakręci większy hype

 

Koniec października? Większość pytań znana już od 2 tygodni. Kolejne 3 tygodnie będzie trwała edycja w Wordzie odpowiedzi? Jak się zapowiada taką akcję to już dawno powinno być w notesie zapisane 1-3 październik odpowiedzi Q&A. 

 

 

 

Z powodu tego że mam nadzór rodzicielski nad moimi wpisami mój komentarz może się ukazać z opóźnieniem kilkudniowym, może już być nie na temat i nie aktualny. 

 

 

 

  • Haha 2
  • I agree 1
Posted
Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

No nie przesadzajmy, ponad półroczna obsuwa dotyczy właściwie tylko nowych tras (i była uwaga że daty są przybliżone).

*Roczna obsuwa i wiele wiele innych, słusznych zarzutów. Co do dat, to nie mają NIC na swoją obronę. To nie pierwszy raz, kiedy daty (nawet te przybliżone) nie mają żadnego pokrycia w rzeczywistości. 

Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Q&A nakręci większy hype, bo wiecie: większy hype, to większa sprzedaż.

Trzeba było kuć żelazo, póki gorące. Teraz jest co najwyżej ciepłe, co by nie powiedzieć, że wystygło. 

  • I agree 4
Posted
Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Fakt faktem, Ty2 mogłoby się już pojawić w scenariuszach... ale wtedy wybuchło by szambo czemu nie na multi... Z kolei jeden skład retro na multi wywołałby kolejne szambo "bo tylko jeden i jak mam grać, oddawać pieniądze".

Z tego co wiem, tak właśnie na być, parowóz tylko na single player, bez możliwości grania na serwerach multi. Jeśli ktoś ma inne informacje, to bardzo chętnie przyjmę wyprowadzenie mnie z błędu.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Posted (edited)

Frima Simkol liczy sobie około 40 osób. Jak sobie wejdziecie na ich facebook to zobaczycie czym oni w danej chwili się zajmują i bynajmniej nie jest to simrail.

Kilka przykładów z brzegu

27 sierpien " W ostatnich dniach nasza firma zawarła także umowę z Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej w Jaworznie, w ramach której przez najbliższe 2 lata zapewnimy miejskiemu przewoźnikowi od 20 do 40 kierowców autobusów dziennie.

23 sierpień - "Miło nam poinformować, że spółka SimKol S.A. zawarła umowę na dostawę mobilnego symulatora pracy maszynisty z Przewoźnikiem LOTOS Kolej, wchodzącym w skład grupy ORLEN. "

To jest mała firma dla której symulator to zapewne mała odskocznia/odpad jak nie ma większych zamówień. Jak są zamówienia to symulator idzie w do szafy i dłubie przy nim może dwie osoby albo wcale , a reszta zespołu przekierowana jest być może na tworzenie symulatorów dla firm i inne projekty.  I jak coś sie uda wykorzystać przy tworzeniu symulatora dla jakiejś firmy w simrail to dadzą a jak nie to simrail leży i czeka. 

Także Ja już się przestałem łudzić na jakieś postępy gdyż simrail to nie jest priorytet dla tej firmy gdyż to nie jest główne źródło dochodu. 

 

ps. Dodam tylko że Dovetail Games  twórca Train symulatora zatrudnia 170 osób i zajmuje się tylko tym. Wnioski nasuwają się same. 

Jestem sfrustrowany bo gra jest świetna, ma ogromny potencjał a niema kto się nim zająć. 

 

Edited by tojamarcin
  • Sad 4
Posted (edited)
2 hours ago, PL_Andrev said:

No nie przesadzajmy, ponad półroczna obsuwa dotyczy właściwie tylko nowych tras (i była uwaga że daty są przybliżone). Fakt faktem, Ty2 mogłoby się już pojawić w scenariuszach... ale wtedy wybuchło by szambo czemu nie na multi... Z kolei jeden skład retro na multi wywołałby kolejne szambo "bo tylko jeden i jak mam grać, oddawać pieniądze".

Pół roku to już czekamy, nie na trasy, a na poprawkę błędów, które wprowadziło DLC Cargo.


1 dowieziona obietnica z 19 - "No nie przesadzajmy". 
Obsuwa 9 miesięcy na podanych widełkach 1-3 - "No nie przesadzajmy". 
DLC nie ma wagonów, które były zapowiadane - "No nie przesadzajmy".  
Pendolino stoi jak widły w gnoju przez minutę po każdym hamowaniu - "No nie przesadzajmy". 
Patch, który to poprawiał miał być pod koniec tego tygodnia (w kwietniu) - "No nie przesadzajmy". 
PL2 regularnie zlagowany do granic niegrywalności - "No nie przesadzajmy". 
Zapowiedziano USA, DE, a nie wypuszczono nawet Krakowa - "No nie przesadzajmy". 
Nie ma regulaminu multi, więc dostajesz bany uznaniowe - "No nie przesadzajmy". 
Nie ma żadnego kontaktu sensownego z firmą - "No nie przesadzajmy". 
Krytyka na FB jest określana mianem hejtu - "No nie przesadzajmy". 

Okaże się tak, że napisaliście 8 stron pytań w Q&A i zakładając, że w ogóle padną odpowiedzi to z pewnością nie na niewygodne pytania. Będzie marketingowy, pozytywny PRowo wywiad, ala notka prasowa na temat dalszych planów i dalsze nawijanie makaronu na uszy. No, ale nie przesadzajmy. 

Edited by Bazinga
  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 8
Posted
41 minut temu, tojamarcin napisał(a):

To jest mała firma dla której symulator to zapewne mała odskocznia/odpad jak nie ma większych zamówień. Jak są zamówienia to symulator idzie w do szafy i dłubie przy nim może dwie osoby albo wcale , a reszta zespołu przekierowana jest być może na tworzenie symulatorów dla firm i inne projekty.  I jak coś sie uda wykorzystać przy tworzeniu symulatora dla jakiejś firmy w simrail to dadzą a jak nie to simrail leży i czeka. 

To może dziwnie zabrzmieć ale to co piszesz to jest prawda, ale nie traktowałbym tego jako czegoś bardzo negatywnego. Bo to może być niesamowite szczęście, że to tak wygląda. Dlaczego ?! Ano dlatego, że dopóki ten symulator nie zapewni dochodów takich by warto było się nim zająć na 100% i zatrudnić 200 osób tylko do tego, a raczej nie zapewnia i możliwe, że zapewniać nie będzie, bo traktuje o Polsce i polskich kolejach, a to może być mało atrakcyjne dla wielu zagranicznych odbiorców, to ten symulator jest pewnie trochę efektem ubocznym podstawowej działalności. Gdyby nie ta działalność to projekt być może nie powstałby w ogóle, albo zostałby porzucony nie zapewniając odpowiedniego dochodu. Brzmi to może niefajnie, ale dzięki temu dostaliśmy do ręki to co już mamy, jest szansa na jakiś rozwój... A że nie w tempie jaki byśmy sobie życzyli... no cóż, lepiej tak niż wcale. Ale jeśli to prawda co piszę, to szansą na zdynamizowanie rozwoju, jest dokończenie projektu jako bazy, udostepnienie narzędzi deweloperskich firmom trzecim, które we własnym zakresie, choć może w jakimś porozumieniu z twórcami Simrail, będą wypuszczać własne dodatki zarabiając na tym pieniądze. To szansa też dla małych twórców, którzy niekoniecznie muszą działać na rzecz Maszyny czy Td2, ale tu mogą mieć bazę do tworzenia swoich treści.

  • I agree 2
Posted
Godzinę temu, tojamarcin napisał(a):

27 sierpien " W ostatnich dniach nasza firma zawarła także umowę z Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej w Jaworznie, w ramach której przez najbliższe 2 lata zapewnimy miejskiemu przewoźnikowi od 20 do 40 kierowców autobusów dziennie.

Pośrednictwo pracy. Agencja pracy cos w tym stylu. To nie koliduje z symulatorem. 

 

Godzinę temu, tojamarcin napisał(a):

23 sierpień - "Miło nam poinformować, że spółka SimKol S.A. zawarła umowę na dostawę mobilnego symulatora pracy maszynisty z Przewoźnikiem LOTOS Kolej, wchodzącym w skład grupy ORLEN. "

To jest akurat fantastyczna wiadomość.  Nowa trasa może. Może nowa lokomotywa. Tylko 2 lata , może 3 i będzie DLC. 

 

24 minuty temu, Bazinga napisał(a):

1 dowieziona obietnica z 19 - "No nie przesadzajmy". 
Obsuwa 9 miesięcy na podanych widełkach 1-3 - "No nie przesadzajmy". 
DLC nie ma wagonów, które były zapowiadane - "No nie przesadzajmy".  
Pendolino stoi jak widły w gnoju przez minutę po każdym hamowaniu - "No nie przesadzajmy". 
Patch, który to poprawiał miał być pod koniec tego tygodnia (w kwietniu) - "No nie przesadzajmy". 
PL2 regularnie zlagowany do granic niegrywalności - "No nie przesadzajmy". 
Zapowiedziano USA, DE, a nie wypuszczono nawet Krakowa - "No nie przesadzajmy". 
Nie ma regulaminu multi, więc dostajesz bany uznaniowe - "No nie przesadzajmy". 
Nie ma żadnego kontaktu sensownego z firmą - "No nie przesadzajmy". 
Krytyka na FB jest określana mianem hejtu - "No nie przesadzajmy". 

Czuje że będziesz miał cenzurę wkrótce jak ja :))))   

 

 

24 minuty temu, JoeBlack72 napisał(a):

To może dziwnie zabrzmieć ale to co piszesz to jest prawda, ale nie traktowałbym tego jako czegoś bardzo negatywnego. Bo to może być niesamowite szczęście, że to tak wygląda. Dlaczego ?! Ano dlatego, że dopóki ten symulator nie zapewni dochodów takich by warto było się nim zająć na 100% i zatrudnić 200 osób tylko do tego, a raczej nie zapewnia i możliwe, że zapewniać nie będzie, bo traktuje o Polsce i polskich kolejach, a to może być mało atrakcyjne dla wielu zagranicznych odbiorców, to ten symulator jest pewnie trochę efektem ubocznym podstawowej działalności. Gdyby nie ta działalność to projekt być może nie powstałby w ogóle, albo zostałby porzucony nie zapewniając odpowiedniego dochodu. Brzmi to może niefajnie, ale dzięki temu dostaliśmy do ręki to co już mamy, jest szansa na jakiś rozwój... A że nie w tempie jaki byśmy sobie życzyli... no cóż, lepiej tak niż wcale. Ale jeśli to prawda co piszę, to szansą na zdynamizowanie rozwoju, jest dokończenie projektu jako bazy, udostepnienie narzędzi deweloperskich firmom trzecim, które we własnym zakresie, choć może w jakimś porozumieniu z twórcami Simrail, będą wypuszczać własne dodatki zarabiając na tym pieniądze. To szansa też dla małych twórców, którzy niekoniecznie muszą działać na rzecz Maszyny czy Td2, ale tu mogą mieć bazę do tworzenia swoich treści.

 

Czyli im mniej zarabia projekt i im mniej osób przy nim pracuje to lepiej? No ryzykowna teoria. Jaka to szansa dla małych twórców? Co poza scenariuszami single jesteś w stanie zrobić? Linie kolejową stworzysz w domu? Sam? za 15 lat? Lokomotywę w 5 lat? I myślisz że ktoś to wrzuci do multi? Taaaa. Na pewno. Już czekają w pendrivem w Simkolu na Twój kod żródłowy i grafiki. 

 

 

Z powodu tego że mam nadzór rodzicielski nad moimi wpisami mój komentarz może się ukazać z opóźnieniem kilkudniowym, może już być nie na temat i nie aktualny. 

 

 

 

 

 

  • Haha 1
Posted
37 minut temu, misiek_131415 napisał(a):

Czyli im mniej zarabia projekt i im mniej osób przy nim pracuje to lepiej? No ryzykowna teoria. Jaka to szansa dla małych twórców? Co poza scenariuszami single jesteś w stanie zrobić? Linie kolejową stworzysz w domu? Sam? za 15 lat? Lokomotywę w 5 lat?  I myślisz że ktoś to wrzuci do multi?  Taaaa. Na pewno. Już czekają w pendrivem w Simkolu na Twój kod żródłowy i grafiki. 

Ja wcale nie napisałem, że im mniej osób pracuje tym lepiej. Chodziło o to, że jeśli oni mają inne źródło podstawowych dochodów, to dobrze bo mogą utrzymywać przy życiu taki projekt jak Simrail, który zapewne wielkim sukcesem komercyjnym nie jest. Jeśli chodzi o twórców to miałem na myśli studia które tworzą takie dodatki. Pooglądaj sobie jakie studia i jakie w TSW czy TS i w jakich cenach to sprzedają. A ci mali ? No wiadomo, że hobbystycznie i niewielkie projekty (niekoniecznie płatne). Choć.... Czy tylko małe ? Ja już jeździłem CMK z Warszawy do Krakowa w Train Simulator Microsoftu wiele, wiele lat temu. I tworzył to amator i tworzenie nie trwało latami. I nie mówię że ktoś ma zrobić trasę przez pół Polski, ale jakiś 10 km odcineczek który gdzieś z Katowic czy Warszawy do jakiegoś miasteczka czy innej bocznicy wzbogaci to co mamy ? 

A co do tego czy coś z takich projektów wrzuci do multi czy nie... A co to za problem by na jakimś wydzielonym serwerze takie "amatorskie" dzieła jeździły. A może i na głównym jeśli deweloper stwierdzi, że projekt spełnia ich wymogi. A że może spełnić to rzecz oczywista. Wystarczy pooglądać niektóre projekty w maszynie czy TD2. Myślisz że są gorsze od tych tutaj ? Pewnie niektóre tak, ale inne myślę, że mogą nawet przewyższać to co możemy zobaczyć w Simrail.

Ja latam samolotami w MSFS i zobacz ile tam dodatków tworzą niezależne studia, ile dodatków tworzą anonimowi samodzielni twórcy. Jedni zarabiają inni nie, ale wszystko to jest do wykorzystania w symulatorze. Multi czy nie multi. 

  • Like 1
  • I agree 2
Posted
3 godziny temu, Bazinga napisał(a):

Okaże się tak, że napisaliście 8 stron pytań w Q&A i zakładając, że w ogóle padną odpowiedzi to z pewnością nie na niewygodne pytania. Będzie marketingowy, pozytywny PRowo wywiad, ala notka prasowa na temat dalszych planów i dalsze nawijanie makaronu na uszy. No, ale nie przesadzajmy. 

Może i tak. Ale po co się spinać - co to zmieni? Mało jest innych gier?

Chętnie bym już pograł w Krakowie, w Dreźnie czy nawet we Wrocku i Poznaniu (duże węzły kolejowe). Ale jak nie to nie, pogram sobie w coś innego. 

  • Like 1
Posted (edited)

Głośne mówienie o niesłowności oraz studzenie zapałów na podstawie poprzednich relacji z firmą to ani spinanie jak Ty to sugerujesz, ani hejt tak jak odbiera to SimKol. 

 

Nikt ich nie zmuszał do publikacji road mapy z obietnicami, tak samo jak nikt nie zmuszał do wyznaczania terminów. Większość ludzi tego nie oczekiwała. Zrobili to, aby nakręcić sprzedaż a później nie dotrzymali słowa. 

Edited by Bazinga
  • I agree 4
Posted (edited)
18 godzin temu, JoeBlack72 napisał(a):

To może dziwnie zabrzmieć ale to co piszesz to jest prawda, ale nie traktowałbym tego jako czegoś bardzo negatywnego. Bo to może być niesamowite szczęście, że to tak wygląda. Dlaczego ?! Ano dlatego, że dopóki ten symulator nie zapewni dochodów takich by warto było się nim zająć na 100% i zatrudnić 200 osób tylko do tego, a raczej nie zapewnia i możliwe, że zapewniać nie będzie, bo traktuje o Polsce i polskich kolejach, a to może być mało atrakcyjne dla wielu zagranicznych odbiorców, to ten symulator jest pewnie trochę efektem ubocznym podstawowej działalności. Gdyby nie ta działalność to projekt być może nie powstałby w ogóle, albo zostałby porzucony nie zapewniając odpowiedniego dochodu. Brzmi to może niefajnie, ale dzięki temu dostaliśmy do ręki to co już mamy, jest szansa na jakiś rozwój... A że nie w tempie jaki byśmy sobie życzyli... no cóż, lepiej tak niż wcale. Ale jeśli to prawda co piszę, to szansą na zdynamizowanie rozwoju, jest dokończenie projektu jako bazy, udostepnienie narzędzi deweloperskich firmom trzecim, które we własnym zakresie, choć może w jakimś porozumieniu z twórcami Simrail, będą wypuszczać własne dodatki zarabiając na tym pieniądze. To szansa też dla małych twórców, którzy niekoniecznie muszą działać na rzecz Maszyny czy Td2, ale tu mogą mieć bazę do tworzenia swoich treści.

Na miłość boską...

Żeby coś wyjąć, trzeba najpierw coś włożyć (i nie może być to byle co) i w tej konkretnej sytuacji sprawdziłoby się idealnie. Jeśli symulator ma przynosić zyski to trzeba nad nim pracować, ale nie jak dotychczas. Trzeba (tak jak już napisałem) kuć żelazo póki gorące i zaangażować wszystkie siły. Dzięki temu prace nad projektem byłyby intensywne i czas ich trwania byłby skrócony, a co za tym idzie, pojawiałaby się szybciej nowa zawartość, a co za tym idzie przyciągałaby nowych graczy (tworząc zainteresowanie projektem) i zatrzymała dotychczasowych, a co za tym idzie, byłby ZYSK, a wraz z zyskiem ROZWÓJ i koło znowu się zamyka. Czego chcieć więcej?

Argument jakoby Polska i polskie koleje były nudne, jest całkowicie nietrafiony. Mogę powiedzieć ze swojej perspektywy, że główną rzeczą, jaka mnie przyciągnęła do SimRaila była właśnie Polska i polskie koleje. Nigdy nie pociągały mnie koleje na zachód od Odry (bądź też te w Stanach Zjednoczonych). Wychuchane i nowoczesne lokomotywy (wraz z wagonami), do tego lokalizacje jak z prospektu wydawanego przez biura podróży. Brakowało mi wschodnich klimatów i Polskich realiów. Starsze lokomotywy, dzikie tereny, małe stacje czy posterunki (nie mówiąc o większych) wyglądem pamiętające towarzysza Gierka (nie mówiąc o Gomułce). Jak widać, drugą znaczną grupą odbiorców (zagranicznych) są...Niemcy. Ot taki psikus. Są też Węgrzy, Czesi, Francuzi, nie mówiąc o reszcie. Zainteresowanie było naprawdę spore, tak samo jak pole do popisu. 

Reszty nie będę szerzej komentował, gdyż Pańska wypowiedź sugeruje, jakoby mielibyśmy cieszyć się z tego co mamy, bo mogłoby być gorzej, a tak to lepiej jest jak jest. Czyli źle. 

17 godzin temu, misiek_131415 napisał(a):

To jest akurat fantastyczna wiadomość.  Nowa trasa może. Może nowa lokomotywa. Tylko 2 lata , może 3 i będzie DLC. 

Jest to oczywiście optymistyczny wariant 🙂 

17 godzin temu, JoeBlack72 napisał(a):

I nie mówię że ktoś ma zrobić trasę przez pół Polski, ale jakiś 10 km odcineczek który gdzieś z Katowic czy Warszawy do jakiegoś miasteczka czy innej bocznicy wzbogaci to co mamy ? 

Cieszyłbym się jak głupi (i nie tylko ja), gdybym wreszcie mógł kończyć trasę w Chorzowie, czy Zabrzu, a z tego co kojarzę to kilka składów znalazłoby się. Nie jest to daleko. 

15 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Może i tak. Ale po co się spinać - co to zmieni? Mało jest innych gier?

Chętnie bym już pograł w Krakowie, w Dreźnie czy nawet we Wrocku i Poznaniu (duże węzły kolejowe). Ale jak nie to nie, pogram sobie w coś innego. 

A po to, żeby coś zmienić - na lepsze, rzecz jasna. Poza tym, jak już mówiłem, jest w końcu szansa na pokazanie, że Polska kolej i te tereny, też są warte uwagi. Przez wiele wiele lat (z tego co kojarzę) mieliśmy do dyspozycji MaSzynę (no i Train Driver 2), jeśli chodzi o "nasze" podwórko. Potem pojawił się SimRail, więc dlaczego niewykorzystać tej szansy?

Edited by KOlorowy
  • I agree 4
Posted
18 godzin temu, JoeBlack72 napisał(a):

A co do tego czy coś z takich projektów wrzuci do multi czy nie... A co to za problem by na jakimś wydzielonym serwerze takie "amatorskie" dzieła jeździły. A może i na głównym jeśli deweloper stwierdzi, że projekt spełnia ich wymogi. A że może spełnić to rzecz oczywista. Wystarczy pooglądać niektóre projekty w maszynie czy TD2. Myślisz że są gorsze od tych tutaj ? Pewnie niektóre tak, ale inne myślę, że mogą nawet przewyższać to co możemy zobaczyć w Simrail.

Ja latam samolotami w MSFS i zobacz ile tam dodatków tworzą niezależne studia, ile dodatków tworzą anonimowi samodzielni twórcy. Jedni zarabiają inni nie, ale wszystko to jest do wykorzystania w symulatorze. Multi czy nie multi. 

Porównaj sobie komunikację twórca gry - klient , styl rozmów pomiędzy nimi i całe forum Simrail i MSFS. Nadal sądzisz że jakakolwiek współpraca będzie w przyszłości? Watpię.  Mam wrażenie że dla decyzyjnych simkol komunikacja z klientami ich produktu to kara boska i plagi egipskie. 

I maSZyna to zły przykład. Tam masz single player. Tutaj multi. Za serwer trzeba płacić. Tylko serwer premium płatny pozwoli na wrzucanie treści prywatnych. Ale wg mnie to nigdy nie nastąpi (koszty, ktoś się musi tym zająć, prawa własności do kodu, jądra gry itp itd. ) 

 

Godzinę temu, KOlorowy napisał(a):

Jest to oczywiście optymistyczny wariant 🙂

Zakładam że grzechem byłoby po sprzedaży symulatora nie dorobić sobie na DLC ponownie. Ja bym nie przepuścił takiej okazji. 

 

 

Godzinę temu, KOlorowy napisał(a):

Mogę powiedzieć ze swojej perspektywy, że główną rzeczą, jaka mnie przyciągnęła do SimRaila była właśnie Polska i polskie koleje

Ja również. Przyciągają mnie polskie linie i polskie lokomotywy bez dzojstika i tempomatu. 

 

 

 

Posted
1 godzinę temu, KOlorowy napisał(a):

Żeby coś wyjąć, trzeba najpierw coś włożyć (i nie może być to byle co) i w tej konkretnej sytuacji sprawdziłoby się idealnie. Jeśli symulator ma przynosić zyski to trzeba nad nim pracować, ale nie jak dotychczas. Trzeba (tak jak już napisałem) kuć żelazo póki gorące i zaangażować wszystkie siły. Dzięki temu prace nad projektem byłyby intensywne i czas ich trwania byłby skrócony, a co za tym idzie, pojawiałaby się szybciej nowa zawartość, a co za tym idzie przyciągałaby nowych graczy (tworząc zainteresowanie projektem) i zatrzymała dotychczasowych, a co za tym idzie, byłby ZYSK, a wraz z zyskiem ROZWÓJ i koło znowu się zamyka. Czego chcieć więcej?

To oczywista oczywistość. Ale widocznie SK ma ustalony pomysł na trzon biznesu, a my swoimi oczekiwaniami niewiele zmienimy. Skapnęło nam z pańskiego stołu i tyle 😉. Po Q&A tylko tyle się pewnie dowiemy, czy jeszcze coś skapnie, czy trzeba zmienić stół.

  • I agree 2
Posted
Godzinę temu, qbahn napisał(a):

Ale widocznie SK ma ustalony pomysł na trzon biznesu

Mi to wygląda zupełnie na odwrót: nikt nie panuje nad tym co się tam dzieje, nikt nie ma pomysłu co dalej, nikt nie wie na jakim etapie są prace i ile jeszcze zajmie wydanie czegokolwiek.

  • I agree 5
Posted (edited)
20 godzin temu, JoeBlack72 napisał(a):

(...) ale jakiś 10 km odcineczek który gdzieś z Katowic czy Warszawy do jakiegoś miasteczka czy innej bocznicy wzbogaci to co mamy ?

@KOlorowy ma rację, chyba sobie żartujesz. 10km od Katowic mamy już Chorzów i Katowice Ligotę. A teraz patrz na to:

Aż się też prosi aby pociągnąć linię z Myszkowa (40 km) do samej Częstochowy, gdzie mamy masakryczne obciążenie ze Śląska na Częstochowę / Cz. Towarową (kto był na Zawierciu widział że składy towarowe jadą tam częściej niż pasażerskie głównej linii Kolei Śląskich - S1). Z drugiej strony,  z Żelisławic (50km) mamy składy z Wawy.

Sam trójkąt Gliwice - Tarnowskie Góry - Katowice (ledwie 30km w każdą stronę) jest podobny rozmiarowo a gęstszy w linie niż podobny mu Katowice - Łazy - Bukowno, obsługując ruch lokalny, pośpiechy na Wrocław i Kędzierzyn, oraz ruch towarowy Tarn.Góry - Kędzierzyn. 

BTW. Taka ciekawostka: przez Gliwice non stop chodzą obecnie towary PKP cargo... Non-stop, częściej niż lokalne regio czy pośpiechy...

Edited by PL_Andrev
Posted
3 hours ago, qbahn said:

SK ma ustalony pomysł na trzon biznesu, a my swoimi oczekiwaniami niewiele zmienimy. Skapnęło nam z pańskiego stołu i tyle

SK ma model B2B, a B2B wygrywa nad B2C bo w B2B jest więcej kasy (zazwyczaj)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy