Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

Komentarze na Facebook


Recommended Posts

Fajny wpis na facebook wstawili deweloperzy wczoraj. Cytuję. 

 

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami oraz do wzięcia udziału w dyskusjach z resztą społeczności, jak również z członkami naszego Zespołu. To najlepsze miejsce, aby uzyskać pomoc w grze lub zgłosić błędy, które mogliście znaleźć w grze!
Dziękujemy za nieustanne wsparcie i do zobaczenia w przyszłym tygodniu na cotygodniowej aktualizacji rozwoju!

 

Chętnie bym podyskutował z członkami zespołu. Na temat regulaminu gry na przykład. Albo DLC Łódź.  Ktoś odpowie tutaj? Bo komentarze na facebook zablokowane. A podobno prawdziwa cnota krytyk się nie boi. 

a) Jak będzie rozwiązana kwestia licencji na DLC Łódź? Ktoś bez DLC będzie mógł jechać pociągiem Wawa - Łódz  na trasie Wawa - Jaktorów i zakończy grę jak to ma teraz miejsce czy będzie oglądał skład jadący z Wawy do Łodzi przez szybę nastawni Grodzisk tylko? Tak pytam w kontekście graczy którzy kupili podstawkę gry bez DLC i mają wycinane składy dostępne do wyboru. 

b) To samo towar kontenery Maczki - Łódz Chojny. Pojadę od Maczek do Idzikowic czy to może liczyć jako DLC do Chojny i blokada dla osób bez DLC . To samo Dabrowa - Zawiercie - Koluszki. 

c) jak członkowie zespołu odniosą się do moich obaw o wydajność serwerów multi po pojawieniu się Łodzi i Krakowa. Obecnie często mamy skoki składów po torach a nie płynną jazdę. Czy serwery nie padną po dołączeniu Krakowa i Łodzi do sieci połączeń multi.  Mamy obecnie 80/90 składów na mapie jednoczenie. Dojdą nowe trasy. Obecnie przy 120/130 składach to jest pełna padaka serwerów. Czy przypadkiem nie będzie cięć w połączeniach obecnych żeby nowe doszły? 

e) gdzie można skutecznie odwołać się od bana albo uzyskać informacje dlaczego się go dostało? 

 

Z poważaniem:)

Pełen nadziei że ktoś odpisze:) 

 

 

Edytowane 4 wrzesień godz 10.40 - na razie efekt moich pytań taki  że dostałem adnotację  Twoja zawartość musi zostać zatwierdzona przez moderatora.  Bez zgody Prezesa już nic nie mogę napisać 😃 

Tylko edytować .

 

 

 

Edited by misiekczołgista
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Ja akurat nie posiadam żadnych social mediów 🙂 Myślałem, że to forum jest najlepszym miejscem do takich pytań i dyskusji.

I ja mam tylko dwa pytania:

- czy na 100% w najnowszym dużym update będzie save

- czy DLC Łódź-Warszawa i rozszerzenie na Kraków podstawki będzie bardziej na zimę czy na jesień tego roku, a może później?

Edited by adamets2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Z moich obserwacji doszedłem do następujących wniosków. Komentarze na Facebooku są blokowane, gdyż Panowie z SimRaila doskonale zdają sobie sprawę z tego, że tam nie do końca dostaną poklask - za każdym razem spada na ich barki krytyka (i to słuszna). Wizerunkowo wygląda to bardzo niekorzystnie, a co za tym idzie, cierpi na tym sprzedaż, więc możliwość komentowania zostaje wyłączona. Jednak po chwili możemy przeczytać tekst który twórcy sami umieścili i znajduje się w nim wzmianka o dyskusji z resztą społeczności, jak i samymi członkami zespołu (tutaj też można by wiele o tym napisać, gdyż twórcy w kilku kluczowych sprawach nabierają wody w usta). W tym momencie człowiek głupieje i chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego - takiego obrotu spraw nawet cyrkiem nie można nazywać, gdyż cyrk jest o wiele bardziej poważną "instytucją". (Tak swoją drogą to blokowanie komentarzy pokazuje jasno, że rzekomo defetystyczny wydźwięk naszych wypowiedzi odnoszących się do twórców i samej gry, ma chyba więcej słuszności, niż się wydaje).

Jeśli chodzi o dodatki i trasy to podejrzewam, że będzie tak, gdy na przykład jedziemy z Warszawy do Łodzi bez zakupionego dodatku, po prostu będziemy dojeżdżali do pewnego momentu i scenariusz będzie się kończył z adnotacją, że mie posiadamy tego i tego dodatku. 

W sprawie punktu C, sam jestem ciekaw rozwiązania, które zaproponują twórcy.  

Jeśli zaś chodzi o punkt E, to nie liczę na jakąkolwiek odpowiedź, a temat był poruszany tyle razy ile ziemia uprawna u sędziwego rolnika.

PS: Osobiście nie interesuje mnie możliwość zapisywania gry w danym momencie, kiedy ogrywamy tryb jednoosobowy, jednak wiem, że na tę opcję czeka naprawdę sporo graczy. Niestety, na ten temat jest całkowita cisza, a szkoda.

 

Edited by KOlorowy
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Dewelopy z SimRaila już chyba nie patrzą na to, jaki wizerunek mają. "Dziękujemy za nieustanne wsparcie" ale nic z tym nie zrobimy, Szczerze, Lubię ten symulator, chodziaż coraz mniej w niego gram, bo poprostu w kółko jeżdzenie po tych samych trasach zaczyna być lekko nurzące i czuję się "nabity w butelkę" bo kupienie jakiegokolwiek oprogramowania w Early access jest trochę kredytem zaufania, że to co kupujemy będzie rozwijane a jeden update rocznie z obietnicą że za 3 mniesiące będzie to, za 6 miesięcy tamto a w praktyce nie ma nic, prosta rzecz jaką jest save na single player jest osiągnięciem nie do spełnienia. Odnoszę ( niestety) wrażenie, że dev zarobili na tych na których mieli zarobić, jak zbraknie kasy na święta to wypuszczą DLC i budżet im się zepnie, a my... my będziemy udawać, że kupujemy ich produkt z zadowoleniem. Jaka będzie różnica między nami którzy kupili Early access od tych którzy kupią wersję finalną w może 2049 roku? PR Simraila leży i kwiczy, wydaje mi się, że po sprzedaniu ponad 107 tysięcy kopii na samym steam powinniśmy być traktowani poważniej. Nie wiem, czy to PlayWay powoduje to, czy SimKol, ale z mojej perspektywy jako posiadacza jednoosobowej firmy powinni zainwestować w jakieś szkolenia z PR. Jak DLC wyjdzie w tym roku to będzie (nie)sukces bo jakos qg qpiau \ stycznia 2024 w ciągu 1-3 miesięcy miał już być parowóz dostępny, manewry, a w ciągu 3+ miesięcy DLC do Dresna ( jakoś nawet już o tym nie słychać) a wg moich obliczeń 3 miesiące od stycznia to jakoś marzec wychodzi a mamy wrzesień. Odpowiedzi są tu od nas, użytkowników a Dev jedynie wrzuci jakiś strzępek tygodniowych prac które nic nie wnoszą, bo ostatni wpis nawet nie zawierał jakiegoś konkretnego Screena. Tracę wiarę w SimRail niestety bo pokładałem w nim wielkie nadzieje.

  • Like 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Nathaniel napisał(a):

Dewelopy z SimRaila już chyba nie patrzą na to, jaki wizerunek mają

Tu bym się nie zgodził. Myślę, że patrzą. Ale raczej mają związane ręce.

 

Tak czy owak, zmiany co pół roku, to absurd. Rozwijają to w tempie niewiele lepszym niż darmowa Maszyna. 😄 Rozumiem nowe rzeczy, ale zgłoszone bugi powinny wchodzić dużo częściej. Ale pewnie niestety minimalizują nakłady na utrzymanie.

 

14 godzin temu, misiekczołgista napisał(a):

chętnie bym podyskutował z członkami zespołu. Na temat regulaminu gry na przykład. Albo DLC Łódź.  Ktoś odpowie tutaj? Bo komentarze na facebook zablokowane.

Jak to? Piszą o dyskusji, ale blokują komentarze? Coś mi się to nie widzi. Aż muszę odkurzyć swoje konto 😄 

Link to comment
Share on other sites

Funkcjonalność save powinna być zaimplementowana. To nie jest kwestia czy to jest możliwe, a raczej czy developerom się chce. 

Skoro dalekosiężne plany biorą pod uwagę więcej połączeń to granie non-stop przez 4+ godzin to trochę absurdalne, 3 godziny już jest przegięciem. 

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, misiekczołgista napisał(a):

a) Jak będzie rozwiązana kwestia licencji na DLC Łódź? 

Tak jak obecne DLC: nie będziesz miał dostępu do pociągów do / z Łodzi, ale będziesz se mógł na nie popatrzeć.

Nie powinno to wpłynąć na wydajność serwerów (liczba składów się nie zmieni).

 

Link to comment
Share on other sites

@PL_Andrev

Skąd informacje, że liczba skaldów się nie zmieni? Jeśli po powiększeniu mamy miałaby pozostać ta sama liczba składów, to jest jest spadek ruchu na nastawniach czyli gorzej dla dyżurnych. Dla mechaników też gorzej, bo jesli liczba składów został je taka sama, to trzeba je zabrac z innych linii, żeby mogły jeździć do Łodzi.

Logicznym wydaje się, że musi być więcej składów, po powiększeniu mapy, kwestia odpowiedniej wydajności serwerów powinna być rozwiązana po stronie SimRaila.

Edited by zbynak
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, zbynak napisał(a):

@PL_Andrev

Skąd informacje, że liczba skaldów się nie zmieni? Jeśli po powiększeniu mamy miałaby pozostać ta sama liczba składów, to jest jest spadek ruchu na nastawniach czyli gorzej dla dyżurnych. Dla mechaników też gorzej, bo jesli liczba składów został je taka sama, to trzeba je zabrac z innych linii, żeby mogły jeździć do Łodzi.

Logicznym wydaje się, że musi być więcej składów, po powiększeniu mapy, kwestia odpowiedniej wydajności serwerów powinna być rozwiązana po stronie SimRaila.

 

Faktycznie, ilość składów na serwerze powinna wzrosnąć o składy na odcinku Żyrardów-Ł.Kaliska. Mój błąd. 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, qbahn napisał(a):

Tu bym się nie zgodził. Myślę, że patrzą. Ale raczej mają związane ręce.

Tak czy owak, zmiany co pół roku, to absurd. Rozwijają to w tempie niewiele lepszym niż darmowa Maszyna. 😄 Rozumiem nowe rzeczy, ale zgłoszone bugi powinny wchodzić dużo częściej. Ale pewnie niestety minimalizują nakłady na utrzymanie.

Jak to? Piszą o dyskusji, ale blokują komentarze? Coś mi się to nie widzi. Aż muszę odkurzyć swoje konto 😄 

Jak mają związane ręce, to kto, jak nie sami wydawcy, programiści, twórcy może wpłynąć na to co się dzieje w studiu? Wydaje mi się, że każde szanujące się studio które wydaje czy to grę, czy oprogramowanie, powinno mieć oddelegowanego co najmniej jednego człowieczka, który od 8 do 16 przegląda wszelkie media, co i gdzie piszą o produkcie i albo prostować, albo zagrzewać do dyskusji. Jeśli chodzi o kontakt i interakcje z graczami, wydaje mi się, że Playway tutaj ogranicza ruchy bo to w ich stylu wydać, zapomnieć, jak sprzedaż spadnie, srobić DLC i znowu zapomnieć. A jednak jak uderzyli w grupę ludzi którzy kolej traktują jak coś więcej niż gierkę to chyba przerosło ich wiedzę techniczną. 

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Nathaniel napisał(a):

Wydaje mi się, że każde szanujące się studio które wydaje czy to grę, czy oprogramowanie, powinno mieć oddelegowanego co najmniej jednego człowieczka, który od 8 do 16 przegląda wszelkie media, co i gdzie piszą o produkcie i albo prostować, albo zagrzewać do dyskusji.

To jest raczej za małe studio na takie rzeczy choć za jakieś 4000zł więc nie majątek jak na branżę IT może by można znaleźć taką osobę, a zyski z ochrony wizerunku ogromne. A może po prostu wiedzą, że co by nie odpisali to i tak będzie źle. A, że za wolno idą zmiany, a nie te, a nie to. Jednemu się coś spodoba, innym nie i tak w koło.

Zauważ(cie), że ludzie (może wyłącznie Polacy - nie wiem) są o wiele bardziej skorzy do wydawania negatywnych komentarzy niż pozytywnych. Kupisz coś na Allegro. Jak coś jest nie tak masz jak w banku negatywa. Jak wszystko jest idealnie może z 20% wystawi pozytywa. Tak samo w komentarzach do różnych spraw (nie chodzi mi o simRail i nawet gry) większość wyraża w necie negatywne emocje. Za to w realu to może z 5% umie spojrzeć w twarz szefowi czy nawet w sklepie i powiedzieć to na co ma ochotę. Tak to działa więc osoby coś produkujące, odnoszące sukces czy celebryci po prostu nie komentują.

Tak przypuszczam - to tylko moje przypuszczenia, że taki jest powód wyłączenia możliwości komentarzy na FB czy skąpych odpowiedzi tutaj.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

A może po prostu wiedzą, że co by nie odpisali to i tak będzie źle.

Nie zgadzam się z Tobą. Pytania proste i konkretne. 

a) Czy wsiądę do składu na odcinku Wawa - Jaktorów? TAK lub NIE 

b) czy będzie cięcie ilości składów dostępnych dla graczy bez DLC   TAK czy NIE

To i tak wszystko będzie jasne i klarowne w momencie premiery Łodzi i Krakowa. To nie są pytania ze nie wiadomo jak odpowiesz to jest HEJT.  Po co ukrywać odpowiedz? 

Wystarczyło napisać Tak lub NIE. Podziękowałbym za odpowiedz i nie ma tematu. 

 

W dniu 3.09.2024 o 23:57, adamets2 napisał(a):

czy DLC Łódź-Warszawa i rozszerzenie na Kraków podstawki będzie bardziej na zimę czy na jesień tego roku,

 

Ty zadałeś pytanie o premierę DLC. To jest już pytanie z gatunku że nieważne jak odpowiesz to jest źle. I na to pytanie nie dziwi mnie że nie odpowiadają. Bo to drażliwy temat.  

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Nathaniel napisał(a):

Jak mają związane ręce, to kto, jak nie sami wydawcy, programiści, twórcy może wpłynąć na to co się dzieje w studiu?

18 godzin temu, Nathaniel napisał(a):

Jeśli chodzi o kontakt i interakcje z graczami, wydaje mi się, że Playway tutaj ogranicza ruchy bo to w ich stylu wydać, zapomnieć, jak sprzedaż spadnie, srobić DLC i znowu zapomnieć.

Te wszystkie nasze dywagacje są jak wróżenie z fusów. Może być i tak, że skoro SK był nastawiony na klienta korpo, to miał zupełnie inne strategie komunikacji. Skądinąd wiadomo, że komunikacja z klientem masowym bywa mocno problematyczna i obciążająca. Produkty też są inaczej skrojone. Między innymi dlatego często powstają oddzielne działy dla B2C i B2B w firmach.

Ztcw. pomysł na SR powstał w czasie pandemii, gdy klienci korpo martwili się jak przetrwać, a masowi mieli nadmiar czasu. Więc było to logiczne. Teraz trendy się odwróciły i jest klops vel. mleko się rozlało - bo SK nie zamierza przestrajać się na rynek k. masowych. 😉😄 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.09.2024 o 12:40, adamets2 napisał(a):

To jest raczej za małe studio na takie rzeczy choć za jakieś 4000zł więc nie majątek jak na branżę IT może by można znaleźć taką osobę, a zyski z ochrony wizerunku ogromne. A może po prostu wiedzą, że co by nie odpisali to i tak będzie źle. A, że za wolno idą zmiany, a nie te, a nie to. Jednemu się coś spodoba, innym nie i tak w koło.

Zauważ(cie), że ludzie (może wyłącznie Polacy - nie wiem) są o wiele bardziej skorzy do wydawania negatywnych komentarzy niż pozytywnych. Kupisz coś na Allegro. Jak coś jest nie tak masz jak w banku negatywa. Jak wszystko jest idealnie może z 20% wystawi pozytywa. Tak samo w komentarzach do różnych spraw (nie chodzi mi o simRail i nawet gry) większość wyraża w necie negatywne emocje. Za to w realu to może z 5% umie spojrzeć w twarz szefowi czy nawet w sklepie i powiedzieć to na co ma ochotę. Tak to działa więc osoby coś produkujące, odnoszące sukces czy celebryci po prostu nie komentują.

Tak przypuszczam - to tylko moje przypuszczenia, że taki jest powód wyłączenia możliwości komentarzy na FB czy skąpych odpowiedzi tutaj.

Mieszkam poza granicami Polski, ale nadal w granicy UE, i tak masz rację, polacy mają tendencję do narzekania, ale idąc tropem, że nie odpowiada się na komentarze ludzi którzy bądź co bądź wydali hajs na produkt, i chcieliby mieć poczucie, że nie kupili jednorazowego produktu bez wsparcia, to trzeba trochę zainwestować w PR. Myślę, że jak by się chciało to by można było znaleźć osobę która by poprowadziła social media, nie chce podawać przykładów ( nie tylko PL) i stufia jedno czy kilkuosobowe radzą sobie z interakcją z graczami. Zamykanie się na komentarze doprowadzi, że poprostu ludzie przestaną opisywać bugi jakie są, a zaczną krytykować, że dane błędy utrudniają rozgrywkę. Nie oczekuje Updateów co miesiąc, ale hotfixy mogły by się pojawiać na bieżąco, chyba, że SimKol ma zamiar wydawać jeden Update... przepraszam... DLC rocznie, to w tempie (tępie?) plany rozwoju które nam przedstawili nigdy nie dojdą do skutku

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, qbahn napisał(a):

Te wszystkie nasze dywagacje są jak wróżenie z fusów. Może być i tak, że skoro SK był nastawiony na klienta korpo, to miał zupełnie inne strategie komunikacji. Skądinąd wiadomo, że komunikacja z klientem masowym bywa mocno problematyczna i obciążająca. Produkty też są inaczej skrojone. Między innymi dlatego często powstają oddzielne działy dla B2C i B2B w firmach.

Ztcw. pomysł na SR powstał w czasie pandemii, gdy klienci korpo martwili się jak przetrwać, a masowi mieli nadmiar czasu. Więc było to logiczne. Teraz trendy się odwróciły i jest klops vel. mleko się rozlało - bo SK nie zamierza przestrajać się na rynek k. masowych. 😉😄 

Masz rację, jest to wróżeniem, tylko podpijając ilość postów dajemy znać, że "my tu jesteśmy" i chcielibyśmy żeby nas potraktowali jak istoty żywe a nie jak AI z realną kartą kredytową

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Na Facebooku jest tylko toksyczność. Ja i moi przyjaciele jesteśmy zakochani w SIMRail. Pozdrowienia z Hiszpanii, korzystam z Tłumacza Google, przepraszam za błędy w tekście.

  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, franky83 napisał(a):

Na Facebooku jest tylko toksyczność. Ja i moi przyjaciele jesteśmy zakochani w SIMRail. Pozdrowienia z Hiszpanii, korzystam z Tłumacza Google, przepraszam za błędy w tekście.

Szanowny kolego z Hiszpanii. Od kiedy uzasadniona krytyka (albo jakakolwiek krytyka) to toksyczność?

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Hace 1 hora, KOlorowy dijo:

Estimado colega de España. ¿Desde cuándo la crítica legítima (o cualquier crítica) es tóxica?

Oczywiście, że jest to uzasadnione. Czasami jednak mówi się, że rzeczy bezsensowne bolą i na Facebooku często się to zdarza.

Edited by franky83
  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.09.2024 o 15:37, misiek_131415 napisał(a):

 

a) Czy wsiądę do składu na odcinku Wawa - Jaktorów? TAK lub NIE 

b) czy będzie cięcie ilości składów dostępnych dla graczy bez DLC   TAK czy NIE

No wcale nie jest to takie proste typu: TAK lub NIE bo prace trwają do samego końca i nie zawsze na początku wiadomo co się urodzi po drodze. Dzisiaj ci napiszą TAK, ale po drodze pojawią się jakieś problemy i nie będzie. Albo napiszą ci NIE, ale po drodze okaże się, że wdrożenie danej funkcji jest proste i możliwe.

Nie odnoszę się szczegółowo akurat do tych pytań tylko wszystkich możliwych pytań.

Przykładowo to co wiem: miały być mody z warsztatu steam i wszystko wydawało się pewne. Devom działało bez problemu. Ale z jakiś nieznanych powodów od strony graczy nie trybiło jak należy. Właściwie do samego końca producenci byli pewni, że to będzie. I teraz dostajesz na parę miesięcy wcześniej odp. TAK, ale nie uda się.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, adamets2 napisał(a):

No wcale nie jest to takie proste typu: TAK lub NIE bo prace trwają do samego końca i nie zawsze na początku wiadomo co się urodzi po drodze.

Wydaje się, że bazując na poprzednim DLC mimo wszystko lepiej przyjąć wariant pesymistyczny.

Podpowiem tylko nieśmiało, że na PL2 świat się nie kończy: na PL3, 4, 8 jeździ mnóstwo składów wolnych i nie trzeba wciąż pytać "czy będzie przelot".

  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy