Mniko Posted July 25 Posted July 25 Fajnie by było gdyby nastawnię Sosnowiec Dańdówka mógł przejąć gracz, bo prowadzą do niej tory z 3 innych nastawni, które mogą być przejęte przez gracza, a z botami różnie bywa. Największy problem tworzy się, gdy gracz nie umie poprosić bota w Dańdówce o możliwość wyprawienia pociągu od siebie, bo nie wie, że najpierw trzeba spytać przez radiotelefon czy droga jest wolna. Jeżeli taki Sosnowiec Południowy jest obsługiwany przez gracza, który nie potrafi poprosić bota o zgodę na wyprawienie pociągu, może się zakorkować cała linia Katowice-Warszawa przez zapełnienie Sosnowca Południowego i stanie pociągów w Sosnowcu Głównym oraz na szlaku między Zawodziem, a Sosnowcem Głównym. Sam byłem świadkiem takiej sytuacji, gdy mijałem korek 5 pociągów które czekały Przed Sosnowcem Głównym, ponieważ 1 pociąg w korku miał jechać do Sosnowca Południowego. Ogółem z problemem graczy, którzy nie potrafią obsługiwać danej nastawni mogły by być samouczki każdej nastawni na singlu lub po prostu system, który przez pierwszą godzinę na danej nastawni pomagał by graczowi. 4
zbynak Posted July 25 Posted July 25 Dańdówka będzie dodana do obsługi przez graczy, ale będzie to nastawnia z urządzeniami mechanicznymi, więc czeka na dodanie takich urządzeń do gry. Kiedy się to stanie nikt nie wie. 3
KOlorowy Posted July 25 Posted July 25 Nie tylko Ty szanowny kolego chciałbyś tego jak najszybciej. O tym mówiliśmy i mówimy od dawna, ale wyżej dostałeś odpowiedź dlaczego tego jeszcze nie ma 2
qbahn Posted July 25 Posted July 25 3 godziny temu, Mniko napisał(a): Ogółem z problemem graczy, którzy nie potrafią obsługiwać danej nastawni mogły by być samouczki każdej nastawni na singlu lub po prostu system, który przez pierwszą godzinę na danej nastawni pomagał by graczowi. Czyli jak sam zauważasz, to problem graczy. Zatem dodanie następnej nastawni dla graczy ma rozwiązać problem braku ich umiejętności? Czyli, że co? Mają wszystko na Sz wyprawiać? 😉 Oczywiście trochę wyolbrzymiam, bo oczywiście jestem za Dańdówką - zwłaszcza, że mam szczególny sentyment do niej 🙂 Odnośnie pomocy - już stopniowo je dodają (dość prymitywne, ale zawsze coś) - np. komunikat o potwierdzeniu przyjazdu pociągu. Jednak docelowo powinno się dążyć (moim skromnym zdaniem) do bardziej zaawansowanego trybu kariery - zdobywania uprawnień - może tak jak proponujesz w trybie single, a może na serwerze do nauki? Tylko kiedy można by się tego spodziewać, sądząc po dotychczasowych postępach?!? 😉 3
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted July 25 SIMRAIL Team Posted July 25 A to nie jest tak, że Dańdowka jest ostatnim ważnym i nieobsadzonym posterunkiem na tej linii, od którego wszyscy wymagają cudów? Z uwagi na układ torowy ona łatwo się zapycha, a do tego ruch pociągów towarowych dwutorowo ze Stawisk do Juliusza powoduje blokowanie glowic na długi czas. Do tego południowy, który weźmie sobie 3 pociągi, Kazimierz 2 i jest kaplica. 3
KOlorowy Posted July 25 Posted July 25 Jednak sam fakt "dogadania" się z botem to istna udręka. I nie tylko ja to zauważam. Nie twierdzę, że otworzenie tej nastawni dla graczy magicznie rozwiąże problem na tym odcinku, ale na pewno wiele ułatwi 2
Marcion Posted July 25 Posted July 25 Sam układ torowy w Dandówce jest trudny, dlatego wyjazdy pociągów pasażerskich może być z opóźnieniem, bo został podany przelot do Stawisk, bądź Juliusza dla towarów. Samo zapytanie też sprawia problemy, ponieważ często Dandówka odmawia przyjęcia pociągu z powodem zablokowania stacji. Klasycznym przykładem jest to, kiedy pociąg osobowy 249xx stoi na torze pierwszym oraz został podany przelot dla towara do Stawisk. Do momentu aż towar nie przejedzie to Dandówka nie przyjmie pociągu. Południowy, który za bardzo nie wie jakie sa triki itp. będzie na ślepo przyjmować pociągi korkując siebie i Główny. Również zdarzają się sytuacje w drugą stronę, jak Południowy na siłę pcha wszystko do Dandówki czasami również na sz i wszystko czeka w kolejce aż bot obsłuży. Trzecia sytuacja jaka ma miejsce to brak podzielności uwagi dla Dandówki. Południowy nie widzi i nie słyszy zapytań od bota, gracz wysyła swoje pociągi do momentu aż Dandówka nie pozwoli, wtedy gracz orientuje się, że coś jest nie tak i tworzy się w ten sposób łańcuch opóźnień 2
zbynak Posted July 25 Posted July 25 Problem w tym, że BOTy w SR są mało "inteligentne", a na tak kluczowej stacji to się kumuluje. Naprawdę nie trzeba dużo, dodać kilka warunków, żeby BOT nie podawał wjazdu ze Stawisk jak pociąg jest 3 km od wjazdowego i ma szlakową 20km/h. Albo żeby przytrzymał towar pod wjazdem jak Południowy/Kazimierz zapyta o wolną drogę dla pociągu. Albo chociaż jak poda wyjazdowy dla tego pociągu. Tak samo żeby nie podawał wyjazdu i nie blokował sobie całej głowicy towarem jak na wyjazd czeka pospieszny/osobowy. Uważam, że po tych kilku warunkach Dańdówka działałaby dużo lepiej. 1 2
misiek_131415 Posted July 25 Posted July 25 2 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a): Dańdowka jest ostatnim ważnym i nieobsadzonym posterunkiem Warszawy nie będzie?:)
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted July 25 SIMRAIL Team Posted July 25 Skrót myślowy - ostatni ważny na tej linii. Poprawiłem w poście. 1
qbahn Posted July 25 Posted July 25 2 godziny temu, misiekczołgista napisał(a): Warszawy nie będzie Warszawa jest nieważna, tu ciągle same awarie. Na co to komu potrzebne? 😉 1 1
Mniko Posted July 26 Author Posted July 26 21 godzin temu, qbahn napisał(a): Czyli jak sam zauważasz, to problem graczy. Zatem dodanie następnej nastawni dla graczy ma rozwiązać problem braku ich umiejętności? Czyli, że co? Mają wszystko na Sz wyprawiać? 😉 Oczywiście trochę wyolbrzymiam, bo oczywiście jestem za Dańdówką - zwłaszcza, że mam szczególny sentyment do niej 🙂 Odnośnie pomocy - już stopniowo je dodają (dość prymitywne, ale zawsze coś) - np. komunikat o potwierdzeniu przyjazdu pociągu. Jednak docelowo powinno się dążyć (moim skromnym zdaniem) do bardziej zaawansowanego trybu kariery - zdobywania uprawnień - może tak jak proponujesz w trybie single, a może na serwerze do nauki? Tylko kiedy można by się tego spodziewać, sądząc po dotychczasowych postępach?!? 😉 Graczy też, ale jak jestem na południowym to ten bot mnie do szału doprowadza, bo jakiś tlk wyjeżdża dopiero z Juliusza, bot już mi nie pozwala regio do niego puścić, bo ma pociąg o wyższym priorytecie mimo, że osobowy by już przy peronie stał jak ten tlk wjeżdżałby do Dańdówki 3
Michał_Wx Posted July 26 Posted July 26 Ja uważam że boty powinny być programowane według warunków miejscowych a nie wszędzie na jedno kopyto. Bot w Dańdówce powinien pytać o blokadę do Połidniowego dopiero jak pociąg z Juliusza/Kazimierza mija tarczę przed Dańdówką, dla towarów ze Stawisk powinien dawać przelot np. 200 metrów przed tarczą, od strony Juliusza to samo przed samą tarczą tam i tak się pociągi wleką to szybciej nie trzeba. 3 1 2
misiek_131415 Posted July 26 Posted July 26 A ja niezmiennie od roku (ale ten czas leci) uważam że jak mamy jeszcze dwa lata czekać na wejście nastawni Dańdówka do gry to powinna być jak Sosnowiec Południowy dopuszczona do gry. W kwestię że musi być realizm wg roku 2018 uwierzę jak zobaczę postój handlowy pendolino w Zawierciu. W 2018roku był a w grze go nie ma. Więc jest to realizm wybiórczy.
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted July 27 SIMRAIL Team Posted July 27 15 godzin temu, misiekczołgista napisał(a): uwierzę jak zobaczę postój handlowy pendolino w Zawierciu. W 2018roku był a w grze go nie ma Na wszystkich to było czy tylko na wybranych?
JoeBlack72 Posted July 27 Posted July 27 Witajcie. Właśnie wyszedłem z Sosnowca Południowego na który siadłem po zejściu z Głównego ponieważ widziałem zakorkowanie. I moje spostrzeżenia są takie. Oczywiście Dańdówka jest problemem ale problem ten jest potęgowany napływającymi pociągami z Katowic. Nie mogąc wjechać blokują ruch do Sosnowca Głównego. Dyżurny z Głównego za wszelką cenę próbuje wepchnąć je do Południowego co czasem uda się z botem jeszcze częściej z kolegą na Południowym który nie wiedząc co czyni kolejne pociągi przyjmie tak długo jak jeszcze jest w stanie coś przyjąć. Wydaje mi się że dużym ułatwieniem dla tej trudnej sytuacji byłoby nie wyprawianie pociągów z Katowic przez dyżurnego do czasu rozwiązania problemów. Wystarczy jedno pytanie do Sosnowca Południowego a jak go nie ma to do Głównego by wiedzieć czy to wyprawienie pociągu wprowadzi jeszcze większe zamieszanie. A jak nie ma kogo zapytać to rzut oka na mapę da odpowiedź. To taka moja mała sugestia.
qbahn Posted July 27 Posted July 27 (edited) 3 godziny temu, JoeBlack72 napisał(a): Wydaje mi się że dużym ułatwieniem dla tej trudnej sytuacji byłoby nie wyprawianie pociągów z Katowic przez dyżurnego do czasu rozwiązania problemów. Wystarczy jedno pytanie do Sosnowca Południowego a jak go nie ma to do Głównego by wiedzieć czy to wyprawienie pociągu wprowadzi jeszcze większe zamieszanie. A jak nie ma kogo zapytać to rzut oka na mapę da odpowiedź. To taka moja mała sugestia. tak czytam i czytam, ale z moich doświadczeń na SG i SPł wynika, że trzeba wykazać się dużym brakiem wyobraźni (lub ignorancją) by zakorkować ten szlak. Ale skoro wiele osób tego doświadczyło, to pewnie niestety bywają tacy, którzy nie podołali roli DR. Niemniej co by nie mówić i pisać, dopóki nie będzie kolejnych (bardziej zaawansowanych) mechanizmów kontrolnych/wspomagających, to zapewne niewiele poprawi się nawet po oddaniu Dańdówki dla graczy. Dlatego gorąco (w upały chłodno) apeluję, zachęcam, motywuję (jak niżej) zespół SR - bądźcie waleczni i nieustępliwi jak Tommy Lee Jones w "Ściganym"... tworząc coraz to lepszą symulację dla DR. 😄 ...by bałagan był większy wokół nastawni, a nie na szlaku... 😄 https://krakow.fotopolska.eu/2027454,foto.html?o=b469553 Edited July 27 by qbahn
misiek_131415 Posted July 27 Posted July 27 6 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Na wszystkich to było czy tylko na wybranych? Znalazłem w sieci pdf z rozkładem sieciowym wakacje 2017 i zima 2018 od 9 grudnia. Trochę lipa. Nie mam dokładnie 2018 roku. Według zimowego 2018 dwa pendo zatrzymały się w Zawieciu, dwa nie zatrzymały się. Wg rozkładu 2017 jest gorzej. Jak dobrze policzyłem to 4 przeloty i 2 postoje handlowe. Więc nie jest tak że pendolino zawsze ma przelot przez Zawiercie jak jest wg Pana i nie jest tak że ma PH jak wg mnie. Krakowskim targiem zatrzymajcie go raz albo dwa;)
zbynak Posted July 29 Posted July 29 Typowa sytuacja z dzisiaj: od strony Południowego czeka na wjazd TLK, w Dańdówce po jego wjeździe czekam na wyjazd w stronę Południowego ja w Regio. I kto dostaje wyjazd? Towarowy jadący 20km/h przez ograniczenia na Juliuszu... Naprawdę nie da się tego Bota chociaż troszkę nauczyć myślenia? 1
Japaw Posted December 13 Posted December 13 Myślę, że sporo by tutaj usprawniło otwarcie zamkniętych na stałe torów. Uważam, że bez sensu jest to, że niektóre tory są permanentnie pozamykane w grze. Oczywiście wiadomo, że tory prowadzące do niedostępnych stacji czy niezelektryfikowane do czasu pojawienia się spalinek powinny być zamknięte. Natomiast mamy całą masę torów zelektryfikowanych dodatkowych, które z niewiadomych przyczyn pozostają zamknięte. Czasami niestety zdarza się tak, że z powodu opóźnień czy zbyt wczesnych przyjazdów na stacji (np.: Sosnowiec Płd) pojawia się nagle 5 pociągów a my mamy do dyspozycji tylko 3 tory. Wtedy właśnie przydałyby się te zamknięte np tor nr 6 w Południowym. 2
Recommended Posts