Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

 

3 hours ago, BrejSki said:

Możnaby wprowadzić coś a'la Human Review... Najbardziej zaawansowani gracze mogliby oceniać zachowania innych (oczywiście nie wiedząc kogo oceniają) - kilka podobnych ocen = odpowiednia "nagroda". Coś chyba takiego działa w CS:GO jak pamiętam. Fajnie się to sprawdza. Ale oczywiście tacy gracze musieliby mieć jakieś do tego narzędzie, a serwery powinny rejestrować wszystko. Czy rejestrują? Nie wiadomo. Wiem, że rejestrowany jest czat, pozycje, semafory. Ale czy voice chat? 

Anyways, regulamin, jakiś prosty, powinien się znaleźć, bo obecnie bany są nadawane wedle uznania. Kilka przykładów kar (wg mnie): 

  • Puszczanie na Sz bez SBL ; 24h, potem 72h, potem perm
  • Notoryczne, drastyczne przekraczanie prędkości (np ciągła jazda 250kmh ed250): 8h, 24h, bez perma
  • Korkowanie szlaku jako DR, jw
  • Nadużywanie voice chat: 24h, 72h
  • Wyprawienie towara przed pendo - do oceny indywidualnej, ale max 24h. 
  • itd. 

Zasada główna - prowadzić ruch płynnie i nie utrudniać. Eventy? Spoko. O ile są w granicach zdrowego rozsądku. 

W CS:GO owszem, coś takiego działa, ale do usuwania graczy, którzy cheatują. Ponadto tam jest 600 tys. - 1,2 miliona graczy online:

https://steamdb.info/app/730/charts/

a nie 30-400 jak w SR:
https://steamdb.info/app/1422130/charts/

Jak to widzisz? 5 osób ogląda powtórki nad ranem, zbanują 5 za przekroczenie prędkości w Pendolino i okaże się, że poranna populacja graczy w trybie online skurczyła się o 30%.


W czym komukolwiek szkodzi jazda 250 km/h Pendolino na CMK, że chcesz za to banować na 24h? Skąd nowy gracz, który kupił sobie simraila, bo zobaczył ją na promocji w steam storze, ma wiedzieć, że należy przepuszczać Pendolino przed towarowym? Albo jakie są zasady podawania Sz? Gra to gdzieś wyjaśnia? Pomijam już fakt banowania za coś, co AI robi regularnie - czyli nie zrzuca towara na bok, a Pendolino się za nim wlecze przez x posterunków.

Ktoś tam gdzieś sugerował permy za skakanie po peronach. Pewnie, można wszystkich usunąć z rozgrywki, ale równie dobrze można wejść na inny serwer niż PL2 i mieć taki sam efekt - jazda na pusto bez graczy, wśród AI.

 

Jako ciekawostka - statystyki mechaników z 19:40:

PL2 - 68 / 75
PL3 - 3 / 77
PL4 - 18 / 81
PL8 - 2 / 106
EN1 - 14 / 82
EN2 - 0 / 66
EN3 - 0 / 76
DE1 - 25 / 83
DE3 - 0 / 78
DE4 - 0 / 78
FR1 - 7 / 79
UA1 - 2 / 81
CN1 - 2 / 64
CZ1 - 7 / 80
ES1 - 2 / 79

Graczy online - 298
Serwery online - 15
Slotów serwerowych - 1185


Obłożenie serwerowych slotów - 25,14%
Pustych serwerów - 4
Serwerów z < 10 graczami - 11

Czyli śmiało można powiedzieć, że 73% serwerów świeci pustkami. Jedynie co czwarty skład nie jest prowadzony przez AI. Kogo Wy tu chcecie banować, jak i tak już tu prawie nikogo nie ma?

 

Edited by Bazinga
  • Like 2
  • I agree 5
Posted
W dniu 9.07.2024 o 19:31, Bazinga napisał(a):

 

Czyli śmiało można powiedzieć, że 73% serwerów świeci pustkami. Jedynie co czwarty skład nie jest prowadzony przez AI. Kogo Wy tu chcecie banować, jak i tak już tu prawie nikogo nie ma?

A czemu by tej gry nie dobić do końca? 🤣 A na poważnie - nie spojrzałem na obciążenie serwerów, bo sam dawno...nie grałem już. 

Posted

A ja uważam, że zwiększenie nadzoru nad grą, wyższe wymagania co dla graczy (przynajmniej na jednym serwerze) i sensowny regulamin zwiększyłyby ilość grających.

Teraz wchodzę do gry, jadę osobowym, po kilku minutach dyżurny ściąga mnie na bok, żeby puścić towar, bo nie ma sensu żeby się wlekł. Rozkład? A co to takiego.

Albo stoję pod semaforem, zero reakcji ze strony DR, nie odpowiada na czat głosowy ani tekstowy.

W takich (i dziesiątkach podobnych) sytuacjach po prostu wychodzę z gry i przez tydzień jej nie włączam, żeby się nie denerwować. Jakby był nadzór na bieżąco nad serwerami, to na pewno grałbym częściej i więcej.

  • I agree 4
Posted (edited)
W dniu 9.07.2024 o 16:12, BrejSki napisał(a):

Możnaby wprowadzić coś a'la Human Review... Najbardziej zaawansowani gracze mogliby oceniać zachowania innych (oczywiście nie wiedząc kogo oceniają) - kilka podobnych ocen = odpowiednia "nagroda". Coś chyba takiego działa w CS:GO jak pamiętam. Fajnie się to sprawdza. Ale oczywiście tacy gracze musieliby mieć jakieś do tego narzędzie, a serwery powinny rejestrować wszystko. Czy rejestrują? Nie wiadomo. Wiem, że rejestrowany jest czat, pozycje, semafory. Ale czy voice chat? 

Anyways, regulamin, jakiś prosty, powinien się znaleźć, bo obecnie bany są nadawane wedle uznania. Kilka przykładów kar (wg mnie): 

  • Puszczanie na Sz bez SBL ; 24h, potem 72h, potem perm
  • Notoryczne, drastyczne przekraczanie prędkości (np ciągła jazda 250kmh ed250): 8h, 24h, bez perma
  • Korkowanie szlaku jako DR, jw
  • Nadużywanie voice chat: 24h, 72h
  • Wyprawienie towara przed pendo - do oceny indywidualnej, ale max 24h. 
  • itd. 

Zasada główna - prowadzić ruch płynnie i nie utrudniać. Eventy? Spoko. O ile są w granicach zdrowego rozsądku. 

 

2 godziny temu, BrejSki napisał(a):

A czemu by tej gry nie dobić do końca? 🤣 A na poważnie - nie spojrzałem na obciążenie serwerów, bo sam dawno...nie grałem już. 

Kolego Brejski, ale tak bez rozeznania? No wstyd! 

Odnośnie regulaminu; nie możemy skupiać się głównie na banowaniu. Takie zachowanie skądś wynika i trzeba problem zbadać. Podejrzewam, że przynajmniej w połowie przypadków jest to czysta niewiedza, więc co trzeba zrobić? EDUKOWAĆ. Brakuje odpowiednich poradników i zwiększenia udziału forum w życiu SimRaila, gdzie takowe poradniki byłby dostępne (do tego w samej grze musi być informacja, gdzie ich szukać, jak i adres forum). Pozostałe przypadki to są gracze, którzy umyślnie psują grę i takich należy karać. 
Odnośnie przykładów, które podał kolega. Nie możemy karać za korkowanie szlaku jako dyżurny - tutaj byłoby spore pole do nadużyć. Jeśli nie korkujemy umyślnie to wszystko w porządku, ale jeśli jest do działanie celowe to wiadomo co z takim graczem zrobić. Jeśli powstał korek i gracz nie robi tego celowo, to albo to wynika z jego niewiedzy i braku obycia z grą (i robimy to co wyżej napisałem) albo jest po prostu taka sytuacja na serwerze (bo na przykład po restarcie wystąpił błąd, albo gdzieś bot nawalił. Zdarza się). 

Co do przekraczania prędkości, ja bym to całkowicie olał. Niech sobie jedzie i 300 kilometrów na godzinę. W grze jest system wykolejania i usuwania takich pociągów, więc tutaj nie musimy ingerować. Natomiast warto zastanowić się nad tym zagadnieniem na serwerach profesjonalnych.

Co do nadużywania komunikacji głosowej - jest problem. Jeśli ktoś wyłapie za to blokadę to zaraz będzie leciał na forum i pisał, że on tłumaczył koledze, jak uruchomić ponownie Pendolino, albo tłumaczył dlaczego stoimy na czerwonym, albo dajemy go na bok (i tutaj wychodzi też brak poradnika na temat komunikacji na linii dyżurny - mechanik). Bardziej bym skupił się na nadużywaniu komunikacji głosowej w grze, ale w tematach nie związanych z rozgrywką. Wtedy oczywista blokada komunikacji głosowej na określony czas. 

Jeśli chodzi o sam taryfikator. Na przykład niech na początku będzie to ostrzeżenie (w postaci okna na ekranie gracza), potem wyrzucenie z serwera (tak zwany kick z odpowiednią adnotacją), a dopiero potem blokady na określony czas - 24, 72 godziny itd. itd. W skrajnych przypadkach blokada całkowita. Proste! Wciśnijmy tam jeszcze blokady na samą komunikację głosową i problem mamy załatwiony.

PS: No tak, jeszcze ten nieszczęsny towar przed Pendolino. Mi RAZ w życiu zdarzyło się umyślnie pomijać priorytety wyprawiania pociągów, ale sytuacja była wyjątkowa. Oczywiście mechanicy zostali powiadomieni i została im nakreślona sytuacja. Inaczej bym tego nie rozkorkował. Tutaj również podejrzewam, że w większości przypadków jest podyktowane to czystą niewiedzą. Edukować, a jak nie skutkuje to kara. Jaka? Jak w akapicie wyżej. 

Edited by KOlorowy
  • I agree 4
Posted

@KOlorowy Sytuacja gdy ktoś wchodzi na nastawnię, wysyła towar przed pendolino i ucieka zanim uda się go zgłosić to nie jest niewiedza, to jest umyślne działanie, często powtarzane przez kilka tych samych osób co chwilę.

W sumie przydałaby się system zgłaszania gracza, który przed chwilą wyszedł, bo obecnie nic takim nie można zrobić.

Dodam jeszcze, że naprawdę prowadzenie ruchu to nie jest fizyka kwantowa, ja zaczynając grę nie miałem o tym pojęcia. Wszystko jest do opanowania, tylko trzeba chcieć, wystarczy wejść na pół godziny (maks. godzinę) na pusty serwer i praktycznie wszystkie przypadki dla danej nastawni są przećwiczone przy obecnym powtarzalnym rozkladzie.

Większość graczy będzie miała w poradniki wywalone, dopóki nie będzie kar albo jakiegoś system weryfikacji wiedzy przed objęciem danej nastawni, ale to drugie jest nierealne.

Posted (edited)
Quote

Dodam jeszcze, że naprawdę prowadzenie ruchu to nie jest fizyka kwantowa, ja zaczynając grę nie miałem o tym pojęcia. 

Kolego, a respektujesz podwyższony, w określonych godzinach, priorytet pociągów Regio czy standardowo wszystkie inne pasażerskie puszczasz jako pierwsze?

Edited by Bazinga
  • I agree 1
Posted
Godzinę temu, zbynak napisał(a):

@KOlorowy Sytuacja gdy ktoś wchodzi na nastawnię, wysyła towar przed pendolino i ucieka zanim uda się go zgłosić to nie jest niewiedza, to jest umyślne działanie, często powtarzane przez kilka tych samych osób co chwilę.

W sumie przydałaby się system zgłaszania gracza, który przed chwilą wyszedł, bo obecnie nic takim nie można zrobić.

Dodam jeszcze, że naprawdę prowadzenie ruchu to nie jest fizyka kwantowa, ja zaczynając grę nie miałem o tym pojęcia. Wszystko jest do opanowania, tylko trzeba chcieć, wystarczy wejść na pół godziny (maks. godzinę) na pusty serwer i praktycznie wszystkie przypadki dla danej nastawni są przećwiczone przy obecnym powtarzalnym rozkladzie.

Większość graczy będzie miała w poradniki wywalone, dopóki nie będzie kar albo jakiegoś system weryfikacji wiedzy przed objęciem danej nastawni, ale to drugie jest nierealne.

Dlatego podkreśliłem, że w przynajmniej połowie przypadków jest to niewiedza. Reszta robi to z czystego wyrachowania i za to należy karać. Nawet sobie kolega sprawy nie zdaje, z czym ludzie mogą mieć problemy i to naprawdę w bardzo podstawowym zakresie - i tutaj zgodzę się, można wszystko opanować i nauczyć się potrzebnych rzeczy, ale do tego potrzebne są chęci no i materiały. Jeśli gracze będą mieli wywalone na poradniki to będą kary, proste. Gra zweryfikuje 

Posted
1 godzinę temu, Bazinga napisał(a):

Kolego, a respektujesz podwyższony, w określonych godzinach, priorytet pociągów Regio czy standardowo wszystkie inne pasażerskie puszczasz jako pierwsze?

Wiem, że priorytet istnieje, natomiast w SR nie jest przestrzegany, więc i ja go ignoruję. Z chęcią dopasowałbym się do tego priorytetu (tak samo jak do priorytetu różnych pociągów towarowych), ale na razie emocje budzi puszczanie towarowych przed PWJ, więc nie bardzo ma sens walka z 90% graczy dopóki takie info nie będzie powszechne.

Posted (edited)
2 hours ago, zbynak said:

Wiem, że priorytet istnieje, natomiast w SR nie jest przestrzegany, więc i ja go ignoruję. Z chęcią dopasowałbym się do tego priorytetu (tak samo jak do priorytetu różnych pociągów towarowych), ale na razie emocje budzi puszczanie towarowych przed PWJ, więc nie bardzo ma sens walka z 90% graczy dopóki takie info nie będzie powszechne.

I tu jest pies pogrzebany, bo SimRail niczego nie wyjaśnia, Ty ignorujesz priorytety regio do/z pracy, ktoś ignoruje priorytety pośpiecha nad towarem (również AI to robi), a jeszcze inni nie respektują PT. Bo wypuścić towara przed czasem można wypuścić tylko za zgodą dyżurnego liniowego. Kto z Was trzyma towara obsadzonego przez gracza, u siebie na bocznym torze, mimo pustego szlaku przez 30 minut?

Domysły zawsze prowadzą do wolnej amerykanki, jak sam już zauważyłeś jest już szereg niepisanych reguł, które są lepsze i gorsze, wygodniejsze i te niewygodne. A instrukcja Ir-11 mówi jednoznacznie co wolno, a co nie. I według tego dokumentu, ani Ty nie dyżurujesz poprawnie, ani ktoś kto nie zrzuci ani jednego towara na bok. 

Paradoksem tej sytuacji jest, że pomimo tego, że według Ir-11 wszyscy wyprawiają pociągi źle to jednocześnie wszyscy wyprawiają je dobrze. Bo SimRail nie ma regulaminu, nie ma informacji, że Ir-11 jest w jakikolwiek sposób załącznikiem wiążącym, nie ma ani pół słowa na temat tego, że pendolino nie ma się wlec za towarem przez całe CMK. 

Edited by Bazinga
  • I agree 3
Posted (edited)

Kolego @Bazinga dlaczego dyżurny ma znać instrukcję IR-11, kiedy ona odnosi się do tworzenia rozkładu jazdy. Czegoś takiego dyżurny nie robi, bo nie znajduje się to w jego obowiązkach. 

Dyżurny ruchu jest trybikiem odpowiedzialnym za realizację rozkładu i podstawowym dokumentem dla niego jest instrukcja Ir-1. W rozmowie tutaj tak naprawdę najwięcej emocji budzi chyba rozdział 5 "PRZYJMOWANIE, WYPRAWIANIE I PRZEPUSZCZANIE POCIĄGÓW NA POSTERUNKACH RUCHU" a konkretnie paragraf 51 "Zasady regulowania ruchu pociągów."

A czytając go możemy wysnuć takie wnioski:
1) po pierwsze pociągi należy kierować zgodnie z rozkładem jazdy ("pociągi należy przyjmować i wyprawiać zgodnie z wewnętrznym rozkładem jazdy(punkt 1)"), czyli jak przyjeżdża pendolino przed czasem a obok jest jakiś pośpieszny będący planowo, to pośpieszny powinien wyjechać pierwszy jeśli tak jest to ujęte w rozkładzie jazdy. Pendolino może polecieć pierwszy tylko wtedy gdy "nie opóźni to ruchu innych pociągów przewidzianych wewnętrznym rozkładem jazdy (punkt 3)"
2) W momencie kiedy pojawiają się opóźnienia to należy je minimalizować korzystając z różnych możliwych sposobów. Tym samym wypuszczenie opóźnionego pośpiecha przed pendolino jadącego przed czasem może być suma sumarum rozwiązaniem OK, jeśli ten pierwszy opóźnienie zmniejszy, a ten drugi swojego czasu jazdy nie wydłuży no co najwyżej zmniejszy tylko troszeczkę swoje "bycie przed czasem".
3) W momencie kiedy wszystkie pociągi są opóźnione o kolejności faktycznie może decydować ich priorytet (ale też prędkość, więc może opóźniona PWJ-ka przodem wcale nie jest takim wielkim błędem). Co ważne to ma służyć tylko jako narzędzie, które ma umożliwić minimalizację wszystkich opóźnień. Nie jest to coś co zadziała zawsze. W całej układance jest jeszcze jakaś świadomość sytuacyjna, obserwacja czy nie dojdzie do jakiś dodatkowych wtórnych przyblokowań itp. 

Wielokrotnie czy przez to forum, czy przez discorda, czy przez dyskusję w samej grze przewija się słowo PRIORYTET jako jakaś świętość, ale po zaczerpnięciu informacji u źródła skłaniam się jednak ku temu, że jest to raczej masowo powielany błąd myślowy.

Jako przykłąd złych konsekwencji uznania "priorytetu" za świętość niech posłuży stacja "Psary". Mamy tam moment kiedy pociąg MPE "241xx" zjeżdża na bok, aby przepuścić pendolino EIJ "14xx". Po przelocie pendzika nie odjeżdża od razu a czeka jeszcze na ECE "141xx". Rzekomo ten drugi ma wyższą prędkość, jest pociągiem międzynarodowym, więc ma też wyższy priorytet. Niestety efekt tego jest taki, że ECE przyjeżdża do Zawiercia mocno przed czasem i stoi w peronie przez grubo ponad 5 minut (jest to związane z tym, że RJ jest napisany tak jakby lokomotywa była z Vmax 120 km/h a nie 140). MPE odjeżdża z Psar mając z 6 minut w plecy a w Zawierciu czeka aż ECE zgodnie ze swoim rozkładem zwolni krawędź peronową. Efekt: MPE odjeżdża z Zawiercia 10 minut po czasie.
Gdyby jednak dyżurny kierował się rozkładem a nie priorytetami, czyli gdyby MPE odjechałby zgodnie z rozkładem jazdy to ani MPE ani ECE nie byłyby opóźnione. Cóż ECE nie zameldowałby się w Zawierciu grubo przed czasem tylko o swojej rozkładowej porze.

Edited by karol_domag
  • Like 1
  • I agree 3
Posted
1 godzinę temu, Bazinga napisał(a):

Bo SimRail nie ma regulaminu, nie ma informacji, że Ir-11 jest w jakikolwiek sposób załącznikiem wiążącym, nie ma ani pół słowa na temat tego, że pendolino nie ma się wlec za towarem przez całe CMK. 

No i właśnie tego dotyczy ten temat - utworzenia jednego (przynajmniej) serwera z jasnymi zasadami i regulaminem oraz administracją pilnującą tych reguł.

Czy to będą reguły Ir-11 czy Simrail-13  😉 to też może być temat do dyskusji.

 

@karol_domag Tego typu problemy widać też bardzo dobrze w Opocznie, gdzie Idzikowice często puszczają przodem przyspieszone ECE, który później stoi na jedynym peronie przez 15 minut i blokuje ruch w dwie strony, w tym TLK, które wcześniej Idzikowice bezsensownie ściągnęły na bok.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted (edited)
2 hours ago, karol_domag said:

Kolego @Bazinga dlaczego dyżurny ma znać instrukcję IR-11, kiedy ona odnosi się do tworzenia rozkładu jazdy. Czegoś takiego dyżurny nie robi, bo nie znajduje się to w jego obowiązkach. 

Mój błąd, chodziło oczywiście o Ir-1, bo m. in. w tamtym dokumencie jest informacja o nie wypuszczaniu pociągów towarowych przed czasem bez zgody dyżurnego liniowego i to właśnie na tym dokumencie opierałem swój poprzedni wpis.

 

Moim zdaniem sporą krzywdę robią mapy simrailowe, które zastępują dyżurnym EDR. Często ktoś właśnie wypuszcza towara przed czasem, bo szlak pusty, a następnie ten sam towar jest dużym problemem na kolejnych dyżurkach, gdzie przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut blokuje boczne tory, które mogłyby być użyte w prawidłowy sposób.

Edited by Bazinga
  • I agree 2
Posted

Notorycznie w wątku przewija się kwestia czegoś "a'la Human Review" i słusznie koledzy zaznaczyli, że system na wzór "Overwatcha" z Counter-Strike'a nie ma absolutnie sensu, bo polegałoby to na zraportowaniu kilku graczy za rzeczy, które robią laicy na co dzień. Nie każdy jest zaznajomiony z przepisami, podobnie jak ze slangiem kolejowym i jeden będzie mówił "boczek", drugi "bocznica", mimo że tor główny dodatkowy nie jest bocznicą.

Moim skromnym zdaniem, dobrą innowacją na aktualnych serwerach byłaby moderacja na wzór modyfikacji TruckersMP do ETS 2, gdzie gracze na serwerze, odpowiednio wcześniej wyselekcjonowani po ogłoszeniu rekrutacji na stanowisko moderacji, pilnowaliby gagatków i wszelkich trolli, a w razie potrzeby karali kickiem lub banem z podaniem powodu, w zależności od sytuacji.

Kwestia serwerów "profesjonalnych" powinna zostać pozostawiona społeczności, która miałaby możliwość tworzenia własnych serwerów z funkcją "sandbox", gdzie przejechanie S1 nie skutkowałoby cofnięciem składu lub wyrzuceniem z sesji, ale zgłoszeniem do moderacji o incydencie, jaki nastąpił. Dobrze wiemy, że społeczność miłośników kolei w SimRail nie jest na tyle duża, by zapełnić cały serwer z liniami wokół Katowic, CMK oraz do Sędziszowa, tym bardziej gdy powstaną nowe dostępne posterunki na wspomnianej sędziszowskiej linii.

Opcja wyboru odcinków dostępnych na serwerze powinna pozostać wówczas do decyzji właściciela serwera. Mniejsze odcinki oraz mniejszy wybór dyżurek i składów z pewnością pomogłyby w zapobieganiu pustkom na potencjalnych serwerach.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy