green all the way Posted May 14 Share Posted May 14 Testowane na misji single-player Katowice -> Sędziszów. Najpierw podziękowania, za całkiem przyzwoicie wykonaną symulację - pantografy podnoszą się przy niższym ciśnieniu, niż załącza się wyłącznik szybki, a z innego posta na forum widziałem, że manometr działa. Mała rzecz a cieszy 🙂 Mam tylko dwie drobne uwagi co do tego podsystemu. 1. test czy powietrze jest zużywane przez pantografy - prawie przeszedł - WS się wyłącza, ale w innym momencie niż bym się spodziewał. Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej na tyle aby móc podnieść oba pantografy i załączyć wyłącznik szybki. Następnie powolne klikanie wyłącznikiem jednego pantografu góra i dół (cały czas drugi z nich jest podniesiony i cały czas woltomierz WN pokazuje napięcie sieciowe), aż do wyłączenia WSa. Oczekiwany efekt: WS się wyłącza przy próbie podniesienia pantografu (wtedy gdy powietrze jest skierowane do pustego cylindra siłownika ponoszenia pantografu) Zaobserwowany efekt: WS się wyłącza przy opuszczeniu jednego (z dwóch) pantografów - a w tej sytuacji nie powinno być ubytku powietrza z instalacji. 2. test szczelności układu - układ idealnie szczelny (nie wiem czy to tak idealnie działa w rzeczywistości) Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej aż do wyłączenia jej wyłącznikiem ciśnieniowym, podniesienie pantografu i załączenie wyłącznika szybkiego, dalsze uruchomienie lokomotywy BEZ przestawiania z powrotem w/w zaworów, jazda zgodnie ze scenariuszem. Oczekiwany efekt: po jakimś czasie drobne nieszczelności w układzie powinny doprowadzić do wyłączenia WSa Zaobserwowany efekt: 2,5h jazdy bez problemu - WS się nie wyłączył ani pantograf nie opadł. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Admin BOT Posted May 14 SIMRAIL Team Share Posted May 14 Thank you for reporting this issue! Internal ticket number: #3362 Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu! Wewnętrzny numer zgłoszenia: #3362 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted May 14 SIMRAIL Team Share Posted May 14 Punkt 1 - jak szybko przerzucałeś pantograf góra/dół? Może to efekt opóźnienia w przepływie między poszczególnymi zbiornikami, sprawdzę. Punkt 2 - nie ma wprowadzonych nieszczelności, pomyślę nad tym. W sensie, to nie jest problem dodać, tylko trzeba by o tym wspomnieć w samouczku jeszcze. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted June 3 SIMRAIL Team Share Posted June 3 Pkt 1 - sprawdziłem, WS wyłącza się przy podniesieniu, przy czym tam wychodzi parę sekund opóźnienia potrzebnych na przepływ powietrza do pantografu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts