Jump to content

ET22 układ sprężarki pomocniczej


Recommended Posts

Testowane na misji single-player Katowice -> Sędziszów.

Najpierw podziękowania, za całkiem przyzwoicie wykonaną symulację - pantografy podnoszą się przy niższym ciśnieniu, niż załącza się wyłącznik szybki, a z innego posta na forum widziałem, że manometr działa. Mała rzecz a cieszy 🙂 

Mam tylko dwie drobne uwagi co do tego podsystemu.

 

1. test czy powietrze jest zużywane przez pantografy - prawie przeszedł - WS się wyłącza, ale w innym momencie niż bym się spodziewał.

Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej na tyle aby móc podnieść oba pantografy i załączyć wyłącznik szybki. Następnie powolne klikanie wyłącznikiem jednego pantografu góra i dół (cały czas drugi z nich jest podniesiony i cały czas woltomierz WN pokazuje napięcie sieciowe), aż do wyłączenia WSa.

Oczekiwany efekt: WS się wyłącza przy próbie podniesienia pantografu (wtedy gdy powietrze jest skierowane do pustego cylindra siłownika ponoszenia pantografu)

Zaobserwowany efekt: WS się wyłącza przy opuszczeniu jednego (z dwóch) pantografów - a w tej sytuacji nie powinno być ubytku powietrza z instalacji.

 

2. test szczelności układu - układ idealnie szczelny (nie wiem czy to tak idealnie działa w rzeczywistości)

Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej aż do wyłączenia jej wyłącznikiem ciśnieniowym, podniesienie pantografu i załączenie wyłącznika szybkiego, dalsze uruchomienie lokomotywy BEZ przestawiania z powrotem w/w zaworów, jazda zgodnie ze scenariuszem.

Oczekiwany efekt: po jakimś czasie drobne nieszczelności w układzie powinny doprowadzić do wyłączenia WSa

Zaobserwowany efekt: 2,5h jazdy bez problemu - WS się nie wyłączył ani pantograf nie opadł.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Punkt 1 - jak szybko przerzucałeś pantograf góra/dół? Może to efekt opóźnienia w przepływie między poszczególnymi zbiornikami, sprawdzę.

 

Punkt 2 - nie ma wprowadzonych nieszczelności, pomyślę nad tym. W sensie, to nie jest problem dodać, tylko trzeba by o tym wspomnieć w samouczku jeszcze.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy