green all the way Posted May 14 Posted May 14 Testowane na misji single-player Katowice -> Sędziszów. Najpierw podziękowania, za całkiem przyzwoicie wykonaną symulację - pantografy podnoszą się przy niższym ciśnieniu, niż załącza się wyłącznik szybki, a z innego posta na forum widziałem, że manometr działa. Mała rzecz a cieszy 🙂 Mam tylko dwie drobne uwagi co do tego podsystemu. 1. test czy powietrze jest zużywane przez pantografy - prawie przeszedł - WS się wyłącza, ale w innym momencie niż bym się spodziewał. Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej na tyle aby móc podnieść oba pantografy i załączyć wyłącznik szybki. Następnie powolne klikanie wyłącznikiem jednego pantografu góra i dół (cały czas drugi z nich jest podniesiony i cały czas woltomierz WN pokazuje napięcie sieciowe), aż do wyłączenia WSa. Oczekiwany efekt: WS się wyłącza przy próbie podniesienia pantografu (wtedy gdy powietrze jest skierowane do pustego cylindra siłownika ponoszenia pantografu) Zaobserwowany efekt: WS się wyłącza przy opuszczeniu jednego (z dwóch) pantografów - a w tej sytuacji nie powinno być ubytku powietrza z instalacji. 2. test szczelności układu - układ idealnie szczelny (nie wiem czy to tak idealnie działa w rzeczywistości) Kroki: odcięcie obu zaworów sprężarki pomocniczej (za siedzeniem maszynisty) "sprężarka pantografów" i "zbiornik główny - zasilanie", uruchomienie sprężarki pomocniczej aż do wyłączenia jej wyłącznikiem ciśnieniowym, podniesienie pantografu i załączenie wyłącznika szybkiego, dalsze uruchomienie lokomotywy BEZ przestawiania z powrotem w/w zaworów, jazda zgodnie ze scenariuszem. Oczekiwany efekt: po jakimś czasie drobne nieszczelności w układzie powinny doprowadzić do wyłączenia WSa Zaobserwowany efekt: 2,5h jazdy bez problemu - WS się nie wyłączył ani pantograf nie opadł. 1
SIMRAIL Team Admin BOT Posted May 14 SIMRAIL Team Posted May 14 Thank you for reporting this issue! Internal ticket number: #3362 Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu! Wewnętrzny numer zgłoszenia: #3362
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted May 14 SIMRAIL Team Posted May 14 Punkt 1 - jak szybko przerzucałeś pantograf góra/dół? Może to efekt opóźnienia w przepływie między poszczególnymi zbiornikami, sprawdzę. Punkt 2 - nie ma wprowadzonych nieszczelności, pomyślę nad tym. W sensie, to nie jest problem dodać, tylko trzeba by o tym wspomnieć w samouczku jeszcze. 1 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted June 3 SIMRAIL Team Posted June 3 Pkt 1 - sprawdziłem, WS wyłącza się przy podniesieniu, przy czym tam wychodzi parę sekund opóźnienia potrzebnych na przepływ powietrza do pantografu.
Recommended Posts