Stołek Posted April 22 Posted April 22 Powiem krotko, dla mnie to co robicie to sa jawne kpiny z ludzi. Wielokrotnie zglaszalem to bujanie loku ktore jest wrecz porazajaco nienaturalne i odbiera symulacji tej grze. NIC Z TYM NIE ROBICIE !!! BLAD BYL ZGLASZANY OSOBISCIE PRZEZE MNIE JUZ NA ETAPIE PLAY TESTOW ! I CO ? I NIC ! OLEWACIE LUDZI ! W DODATKU blad ten wystepuje w platnym dodatku !!! Zgarniacie hajs od ludzi a lekcewazycie ich zglaszane bledy !!! Pytam sie po co to forum skoro nic sobie z tego nie robicie !!!?? Druga rzecz renderowanie terenu w oddali!!! PRoblem rowniez zgloszony na forum i co ?? Po update zlany cieplym moczem !!! Pisze najgrzeczniej jak sie da bo zwyczajnie nalezaloby napisac po lacinie ale zdaje sobie sprawe ze zostalbym zbanowany!! Kolejny raz dalem sie nabrac na to ze cokolwiek potraficie poprawic poza wydaniem dlc WE WCZESNYM dostepie co jest troche nie po kolei.... Simrail 2024.04.22 - 22.22.42.02.mp4 1 1
Stołek Posted April 23 Author Posted April 23 Tak, po wyłączeniu tego problem nadal pozostaje. To nie jest od kołysanka głowa!
Conrad Posted April 23 Posted April 23 2 godziny temu, Stołek napisał(a): Tak, po wyłączeniu tego problem nadal pozostaje. To nie jest od kołysanka głowa! Czemu jeździsz na stojąco?
Stołek Posted April 23 Author Posted April 23 56 minut temu, Conrad napisał(a): Czemu jeździsz na stojąco? Bo w tej pozycji jeszcze lepiej widać problem nie naturalnego sinusoidalnego bujania się loku na lewo i prawo jak na lajbie. Siedząc też występuje ta anomalia lecz nie jest tak wyraźnie widoczna jak podczas stania. Mankament ten całkowicie niszczy symulacje okiem osoby która o symulacji i fizyce ma jakieś pojęcie. 1
Bart Posted April 23 Posted April 23 13 godzin temu, Stołek napisał(a): Wielokrotnie zglaszalem to bujanie loku ktore jest wrecz porazajaco nienaturalne i odbiera symulacji tej grze. NIC Z TYM NIE ROBICIE !!! BLAD BYL ZGLASZANY OSOBISCIE PRZEZE MNIE JUZ NA ETAPIE PLAY TESTOW ! I CO ? I NIC ! OLEWACIE LUDZI ! W DODATKU blad ten wystepuje w platnym dodatku !!! Zgarniacie hajs od ludzi a lekcewazycie ich zglaszane bledy !!! Simrail 2024.04.22 - 22.22.42.02.mp4 To, że jest nienaturalne to TYLKO twoje subiektywne odczucie. Nikt nie będzie korygował fizyki, bo tobie się nie podoba. Chcesz jeździć klockiem? to włącz sobie Mechanika EN57. Wg mnie bujanie jest OK, mało tego, powiedziałbym nawet, że buja zbyt słabo. Tak trzymać SimRail! Nie dajcie się sprowokować amatorom! 2 2 1
Conrad Posted April 23 Posted April 23 (edited) 3 godziny temu, Stołek napisał(a): Bo w tej pozycji jeszcze lepiej widać problem nie naturalnego sinusoidalnego bujania się loku na lewo i prawo jak na lajbie. Siedząc też występuje ta anomalia lecz nie jest tak wyraźnie widoczna jak podczas stania. Mankament ten całkowicie niszczy symulacje okiem osoby która o symulacji i fizyce ma jakieś pojęcie. Ogarnij sobie OpenTrack, do tego kamerkę, do tego AI Track i masz możliwość edycji widoku z pozycji siedzącej, do widoku jaki tylko Tobie będzie odpowiadał tutaj masz standardowy widok tutaj po ustawieniu wyżej i bardziej w dół, mam 190 cm więc mnie drażni standardowe ustawienie także w innych loko, ale w ET22 to już przesada 😉 tutaj ustawiasz pozycję ale najlepiej jakby SimRail udostępnił przyciski jak w ETS2 do konfiguracji pozycji i widoku przed "kierownicą" Edited April 23 by Conrad 1 5
Stołek Posted April 23 Author Posted April 23 2 godziny temu, Conrad napisał(a): Ogarnij sobie OpenTrack, do tego kamerkę, do tego AI Track i masz możliwość edycji widoku z pozycji siedzącej, do widoku jaki tylko Tobie będzie odpowiadał tutaj masz standardowy widok tutaj po ustawieniu wyżej i bardziej w dół, mam 190 cm więc mnie drażni standardowe ustawienie także w innych loko, ale w ET22 to już przesada 😉 tutaj ustawiasz pozycję ale najlepiej jakby SimRail udostępnił przyciski jak w ETS2 do konfiguracji pozycji i widoku przed "kierownicą" Ten program o którym piszesz "open track" to obejdzie się bez kamerki żeby tylko obniżyć widok kamery maszynisty? Mam na myśli widok w ezt który jest moin zdaniem za wysoko jak na pozycję siedzacą
qbahn Posted April 23 Posted April 23 5 godzin temu, Bart napisał(a): Nikt nie będzie korygował fizyki, bo tobie się nie podoba. Chcesz jeździć klockiem? To nie jest żadna fizyka. Włączenie stałego sinusa to jest kpina - ta lokomotywa owszem bujnie się ale zupełnie nie o to chodzi, by cały czas się huśtała. Poza tym w SR trochę podskoczy na zwrotnicy (chyba nawet mniej niż siódemka, a powinno być odwrotnie) i nieco przy hamowaniu. Nawet w Maszynie czy TSW4 to lepiej ogarnęli. Tu zamieściłem film, na którym widać chwilowe bujanie. Reszta też ładnie pokazuje ogromną przepaść w zachowaniu loka. 2
Barcikowy Posted April 23 Posted April 23 13 godzin temu, Bart napisał(a): Nikt nie będzie korygował fizyki, bo tobie się nie podoba. SimRail to jedyny symulator gdzie fizyki ja nie czuje (no może Trainz i Mechanik dają podobne odczucia). Czy to naturalne jest, że ET22 rusza z pod KWK ze składem 3000t na pierwszej pozycji nastawnika? Zdziwiłem się gdy dałem "kamerę cofania" + pierwsza pozycja nastawnika i ostatni wagon ruszył. Zdawało mi się że przy tak ciężkich składach (do tego w zimie), ledwo by się rozciągnął na kilku pierwszych wagonach. 2
mluczak.kutno Posted April 24 Posted April 24 6 godzin temu, Barcikowy napisał(a): Czy to naturalne jest, że ET22 rusza z pod KWK ze składem 3000t na pierwszej pozycji nastawnika? Mówisz o scenariuszu z singla i ruszaniu spod samej kopalni, już po przepięciu lokomotywy? Mam wrażenie, że jest tam minimalny spadek i przy ruszaniu pomaga grawitacja 🙂
Barcikowy Posted April 24 Posted April 24 (edited) Sprawdzę to następnym razem tym razem na "wstecznym". Edited April 24 by Barcikowy
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted April 24 SIMRAIL Team Posted April 24 Byk na pierwszej pozycji osiąga ponad 55 kN sił pociągowej, opory ruchu całego pociągu wychodzą w okolicach 40 kN, więc pozostaje drobna nadwyżka. Wzrostu oporów ruchu przy samym ruszaniu (po chwili postoju) nie mamy, bo jeszcze nie myślałem, jak to sensownie zamodelować. W MaSzynie jest proste podniesienie składowej stałej oporów ruchu o 1/4 przy prędkości pojazdu równej dokładnie 0, natomiast taki ostry warunek nie do końca oddaje samą naturę zjawiska, które pojawia się i zanika płynnie, a nie skokowo. 2 1 2 5
Łukaszek Posted April 24 Posted April 24 Godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a): Byk na pierwszej pozycji osiąga ponad 55 kN sił pociągowej, opory ruchu całego pociągu wychodzą w okolicach 40 kN, więc pozostaje drobna nadwyżka. Wzrostu oporów ruchu przy samym ruszaniu (po chwili postoju) nie mamy, bo jeszcze nie myślałem, jak to sensownie zamodelować. W MaSzynie jest proste podniesienie składowej stałej oporów ruchu o 1/4 przy prędkości pojazdu równej dokładnie 0, natomiast taki ostry warunek nie do końca oddaje samą naturę zjawiska, które pojawia się i zanika płynnie, a nie skokowo. Paaaanie, co to za problem, wystarczy zapytać jednego z 2137 forumowych ekspertów, oni wiedzą, jak być powinno 😉 1 4
qbahn Posted April 24 Posted April 24 (edited) 1 godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a): Wzrostu oporów ruchu przy samym ruszaniu (po chwili postoju) nie mamy, bo jeszcze nie myślałem, jak to sensownie zamodelować. W MaSzynie jest proste podniesienie składowej stałej oporów ruchu o 1/4 przy prędkości pojazdu równej dokładnie 0, natomiast taki ostry warunek nie do końca oddaje samą naturę zjawiska, które pojawia się i zanika płynnie, a nie skokowo. 1. Czyli nie ma zamodelowanego tarcia statycznego? Pewnie koła i łożyska wchodzą tu w grę. Ale nie znam rzeczywistych współczynników. Może któreś z nich nie ma istotnego wpływu. https://openstax.org/books/fizyka-dla-szkół-wyższych-tom-1/pages/6-2-tarcie Tarcie statyczne zanika skokowo. Więc w Maszynie jest ok (pewnie poza tą stałą 1/4), ale kluczowy jest też p.2: 2. A luzy miedzy wagonami są uwzględniane? Można skład tak zahamować, by się ścisnął lub nie? Widziałem, że jak się ciągnie skład Dragonem, to luzy się zmieniają. Ale nie obserwowałem, czy tylko między lokiem, a pierwszym wagonem, czy cały skład się spręża/rozpręża. Edited April 24 by qbahn
qbahn Posted April 24 Posted April 24 19 minut temu, Łukaszek napisał(a): Paaaanie, co to za problem, wystarczy zapytać jednego z 2137 forumowych ekspertów, oni wiedzą, jak być powinno 😉 a byś się zdziwił 😛
Łukaszek Posted April 24 Posted April 24 3 godziny temu, qbahn napisał(a): a byś się zdziwił 😛 W sumie nawet nie. Zakładam, że faktycznie ktoś może być w temacie ekspertem i udzielać się na forum. Rzecz w tym, że my ciągle rozmawiamy o symulatorze o ograniczonym zasięgu i przeznaczonym na rynek cywilny. Zasadniczo o grze komputerowej. A tutaj realia są takie, że ważniejsze jest zbalansowanie realizmu i grywalności, niż uberrealizm 500%. 1
qbahn Posted April 24 Posted April 24 32 minuty temu, Łukaszek napisał(a): A tutaj realia są takie, że ważniejsze jest zbalansowanie realizmu i grywalności, niż uberrealizm 500%. oczywiście, że to kompromis jakiś. Ale na litość, co w symulacji ciężkiego brutta jest bardziej pasjonujące, niż poślizgi czy rozruch? O ile pamięć mnie nie myli, to chyba już MTS z 2001 r. miał tarcie statyczne dopracowane do tego stopnia, że dawało się we znaki. Chyba także uwzględniał ściśnięcie wagonów.
misiek_131415 Posted April 24 Posted April 24 10 minut temu, qbahn napisał(a): co w symulacji ciężkiego brutta jest bardziej pasjonujące, niż poślizgi czy rozruch Potwierdzam. Tak dawno temu że już nie pamiętam grałem w jakiś parowóz. Anglia chyba. Misja była że ruszałeś z wagonami pod wzniesienie. Nie pamiętam gry, tytułu, roku, niczego. Tylko tą radość jak po poślizgu ruszyłem. A minęło na pewno z 15 lat już od tego czasu. 1
qbahn Posted April 24 Posted April 24 3 minuty temu, misiekczołgista napisał(a): . Tak dawno temu że już nie pamiętam grałem w jakiś parowóz. Anglia chyba. Misja była że ruszałeś z wagonami pod wzniesienie. Nie pamiętam gry, tytułu, roku, niczego. To właśnie MTS. Scenariusz w Austrii - St. Anton – Innsbruck In the Winter
adamets2 Posted April 24 Posted April 24 47 minut temu, qbahn napisał(a): Ale na litość, co w symulacji ciężkiego brutta jest bardziej pasjonujące, niż poślizgi czy rozruch? Sama jazda? Poczucie prędkości? Nie spóźnienie się? Zadowolenie pasażerów? Widoki za oknem? Dźwięki pociągu? 🙂 1
qbahn Posted April 24 Posted April 24 40 minut temu, adamets2 napisał(a): poczucie prędkości? Nie spóźnienie się? Zadowolenie pasażerów? "brutto" potocznie mówi się na towarowe 41 minut temu, adamets2 napisał(a): Widoki za oknem? Dźwięki pociągu? Serio? Czyli przedkładasz taką symulację, w której możesz ustawić zadaną prędkość pociągu i ją uzyskać w mgnieniu oka, ale przy tym mieć miód na ekranie i w głośnikach, nad taką, która wymaga trudu w uzyskaniu prędkości i wyhamowaniu? No cóż, dla każdego coś miłego. 😄 2
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted April 24 SIMRAIL Team Posted April 24 6 godzin temu, qbahn napisał(a): 1. Czyli nie ma zamodelowanego tarcia statycznego? Pewnie koła i łożyska wchodzą tu w grę. Ale nie znam rzeczywistych współczynników. Może któreś z nich nie ma istotnego wpływu. https://openstax.org/books/fizyka-dla-szkół-wyższych-tom-1/pages/6-2-tarcie Tarcie statyczne zanika skokowo. Więc w Maszynie jest ok (pewnie poza tą stałą 1/4), ale kluczowy jest też p.2: 2. A luzy miedzy wagonami są uwzględniane? Można skład tak zahamować, by się ścisnął lub nie? Widziałem, że jak się ciągnie skład Dragonem, to luzy się zmieniają. Ale nie obserwowałem, czy tylko między lokiem, a pierwszym wagonem, czy cały skład się spręża/rozpręża. Ad. 1. W przytoczonym przez Ciebie punkcie jest ładny obrazek, który pokazuje, że przejście jest jednak trochę płynne: --> obrazek <--. Generalnie obliczenia numeryczne nie lubią nieliniowości, a już tym bardziej, gdy coś zmienia się skokowo. Czasem trzeba różne rzeczy wygładzać, żeby obliczenia pozostały stabilne. De facto nie ma, wartości oporów ruchu są tarciem kinetycznym. Jednym z ciekawszych zagadnień w starszych wagonach z łożyskami ślizgowymi jest utrata poduszki smarnej (wyciskanie smaru) pomiędzy panewką i osią. Obecnie stosowane łożyska toczne są znacznie mniej podatne na to zjawisko. Ad 2. Każdy wagon ma oddzielną liczoną sprężystość sprzęgów, więc cały skład się spręża bądź rozpręża. Gdyby np. zahamować mocno lokomotywą, a nie składem, to ostatni wagon będzie sprężynować po zatrzymaniu. 3 1
Korsarz Posted April 24 Posted April 24 (edited) Ale to bujanie o ktorym pisano wczesniej to naprwdę słabo wygląda jest takie czytelne, prawo, lewo,prawo lewo i zbyt równe, monotonne, wspomnę że góra dół jeszcze słabiej wygląda. niemal jak po stole. Panowie, proszę poprawcie to. Edited April 24 by Korsarz 1
qbahn Posted April 24 Posted April 24 (edited) 6 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Ad. 1. W przytoczonym przez Ciebie punkcie jest ładny obrazek, który pokazuje, że przejście jest jednak trochę płynne: --> obrazek <--. Generalnie obliczenia numeryczne nie lubią nieliniowości, a już tym bardziej, gdy coś zmienia się skokowo. Czasem trzeba różne rzeczy wygładzać, żeby obliczenia pozostały stabilne. Tak widziałem. Ale w Maszynie ten skok nie przeszkadza - jak widać. Poza tym zakładam, że już stosujecie jakąś filtracje sił tarcia. Jeśli nie, to prosty filtr wykładniczy 1 rzędu po tej sile (która się zmieni skokowo), powinien wystarczyć. Tylko trudność w doborze współczynnika filtracji pozostanie. 🙂 6 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): De facto nie ma, wartości oporów ruchu są tarciem kinetycznym Aha. No, to faktycznie tłumaczy obserwację @Barcikowy 🙂 6 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Jednym z ciekawszych zagadnień w starszych wagonach z łożyskami ślizgowymi jest utrata poduszki smarnej (wyciskanie smaru) pomiędzy panewką i osią. Obecnie stosowane łożyska toczne są znacznie mniej podatne na to zjawisko. Nie wiedziałem. Ale to by już była prawie perwersja gdybyście to uwzględnili 😄 Ad 2. Hm. To już trudniejszą część macie z głowy. 😉 PS bardziej zaawansowane modele opisane są tu: http://automatyka.kia.prz.edu.pl/attachments/article/41/Tarcie.pdf. (8.1c, 8.1d) Z tego wynika, że to łagodne przejście to efekt Stribecka (nie wiedziałem) 🙂 Edited April 25 by qbahn
Recommended Posts