Jump to content

Lepsza komunikacja w relacji BOT-Maszynista


Recommended Posts

Obecnie jedyna komunikacja jakie bot wysyła maszynistom to informacja o wjeździe i przelocie, ale nie zawsze. W tym wątku poruszę 3 kwestie odnośnie poprawienia komunikacji.

  1. Brak komunikacji w kierunku Sędziszów, w Warszawie, Staszic... - Na nastawniach, na których gracz nie może przejąć kontroli, ponieważ nie została jeszcze zrobiona w grze, komunikacja z botami nie istnieje. Docelowo w grze ma być możliwość obsługiwania każdej stacji, ale prze urządzeniach mechanicznych potrwa to jeszcze sporo czasu. Dlatego tam, gdzie tylko bot dyżuruje (oprócz w spawnach) niech bot informuje o tych wjazdach, przelotach zwłaszcza na trasie do Sędziszowa, bo cisza na radiu jest dość nienaturalna (pomijam komunikaty od konduktorów).
  2. Informacja o SZ - Dyżurny musi poinformować maszynistę o jeździe na sygnał zastępczy podając powód oraz numer toru. Bot też musi poinformować maszynistę o tym fakcie używając uniwersalnego zwrotu "#number na semaforze #signal jazda odbędzie się na sygnał zastępczy na tor #track z powodu awarii semafora." Przykład: "4132 na semaforze A jazda odbędzie się na sygnał zastępczy na tor 2 z powodu awarii semafora." Celowo napisałem z semaforem, ponieważ boty normalnie podają przebiegi, ale jest inny sygnał dlatego sz trwa dłużej niż 90 sekund. Podobnie jest z powodem, gra na razie pozwala tylko na coś takiego. Ewentualnie zamiennikiem może być awaria urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
  3. Inne komunikaty typu: wyjazd, bez wjazdu - To już są drobne elementy, które nie są jakoś ważne, ale jak już coś tworzyć to za jednym zamachem. Dochodzi do sytuacji, gdzie bot nie może podać wjazdu z różnych powodów. Dlatego jeśli pociąg znajduje się około 1km - 1,50km i nie ma podanego bota to niech bot poinformuje o tym "#number na razie bez wjazdu." Przykład: "4132 na razie bez wjazdu.". W momencie kiedy pociąg ma postój (oprócz handlowego) to jeżeli jest pod tym samym semaforem dłużej niż 5 minut (czas do ustalenia). To bot poinformuje o wyjeździe o ile został podany. Pojedynczy przebieg na stacji nie zalicza się do wyjazdu. "#number wyjazd podany do #station.". Przykład: "4132 wyjazd podany do Włoszczowa Północ.". Informacja o wyjeździe może zostać przekształcona jeśli wyjazd jest planowy, a pociąg miał postój techniczny, ale to miałby sens jeśli bot zacznie rozróżniać postoje techniczne.

  4. Zmiana komunikatu o przelocie - Kiedy bot informuje o przelocie to mówi do jakiej stacji został on podany, a zazwyczaj dyżurni mówią przez jaką stacje został ten przelot podany. Nie powinno być dużej trudności przy zmianie skryptu. "#number przelot podany przez #station.", gdzie #station symbolizuje tą samą stacje, na której bot mówi. Przykład: "4132 przelot podany przez Łazy Łc.".

  • Haha 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W zasadzie obecnie po otrzymaniu SZ od bota bez podania powodu i numery toru maszynista powinien odmówić dalszej jazdy.

Ten punkt jest moim zdaniem niezbędny do wprowadzenia, w zasadzie aż dziwne, że nie był wcześniej zauważony 😉

 

W dalszej kolejności mogłoby zostać przygotowanych kilka rożnych scenariuszy i powodów SZ, ale to już więcej roboty, wiadomo.

 

Reszta też bardzo sensowna i umiliłaby grę, ale zacząłbym od tego nieszczęsnego Zastępczego.

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 33
          • Percentage filling 6%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 84
          • Percentage filling 2%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 7 / 32
          • Percentage filling 22%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 89
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 32
          • Percentage filling 9%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 32
          • Percentage filling 6%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 32
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 28 / 1305 Total players
    • 2% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy