Jump to content

Obsługa kontrolerów MIDI


Recommended Posts

Bry! 
Gdzieś mi się rzuciło w oczy, że były już pierwsze i nawet drugie udane podchody to rozbudowy sterowania (vide poprawki dla klawiatur i pada) ale czy przy wychodzeniu z EA planowane jest włączenie w to obsługi kontrolerów MIDI? Nie mówię o takiej wydmuszkowej - jednostronnej ale o pełną implementację... Pytam bo wydaje się to najlepszą opcję do wdrożenia hobbystycznej produkcji kontrolerów udających zarówno pulpity z maszyn jak i kostek...

Niezwykły kontroler MIDI - MIDIBox (1) | EP.com.pl

😉

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

IMG_20240407_133319.thumb.jpg.f96fb5c54e6fcd578c0cfd80ab6c88b8.jpg

Na razie cichosza jak to zostanie zrobione, ale wystarczy support pod Arduino, który na wszystko pozwala dalej i są proste w budowie i programowaniu (z chatem AI).

Fajnie by było też wyciągnąć dźwięki na kanały zewnętrzne z gry, wtedy też to da nowe możliwości, np odseparowane radio komunikacji na głośnik czy inne możliwości, np pod bass shakery w celu symulowania drgań podczas przejeżdzania przez przejazdy, itp. Podobnie z telemetrią, itd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
20 godzin temu, Conrad napisał(a):

Na razie cichosza jak to zostanie zrobione,

dlatego właśnie ruszam temat


 

 

20 godzin temu, Conrad napisał(a):

ale wystarczy support pod Arduino

Wymyślanie koła na nowo ma taki sam sens jak zamykanie elektrowni atomowych żeby zastąpić je węglowymi

 

20 godzin temu, Conrad napisał(a):

który na wszystko pozwala dalej i są proste w budowie i programowaniu (z chatem AI).

 

Trzeba siedzieć naprawdę w złym miejscu żeby wierzyć w takie developerstwo. Wyważanie otwartych drzwi to absurd.

 

20 godzin temu, Conrad napisał(a):

Fajnie by było też wyciągnąć dźwięki na kanały zewnętrzne z gry, wtedy też to da nowe możliwości, np odseparowane radio komunikacji na głośnik czy inne możliwości,

Częściowo można to rozwiązać przez obsługę wielu kart dźwiękowych.

 

Tak czy inaczej, ilość I/O potrzebnych do racjonalnej obsługi czegokolwiek wypycha nas do łatwej, łatwo bindowalnej obsługi dużej ilości peryferiów z obsługą ADAC.


Piotrze, jak Wy się na to zapatrujecie? Pytam bo przecież nieśmiało można domniemywać, że w ramach monetyzacji będziecie pewnie chcieli wprowadzić kontrolę fizyczną

Edited by Mywasher
Link to comment
Share on other sites

@Mywasher

A skąd u Ciebie pomysł zabawy z kontrolerami midi? Dzisiaj mało kto taką drogę obiera. Domyślam się, że masz tak zrobione podzespoły od dawna albo jesteś z branży muzycznej i masz trochę hardwaru, stąd lobbowanie pod SimRail.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Błąd. Nawet podwójny. Może dlatego, że się domyślasz, a to zła droga. MIDI musi Ci się wybitnie źle kojarzyć albo nie jesteś z nim zaznajomiony. Odśwież wiedzę i wrócimy do technicznej rozmowy zamiast beletrystyki. 

  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem z ciekawości, bo się interesuje, ale ewidentnie nie jest to popularny sposób przy budowie kokpit simów (tak pokazują wyniki google), tutaj arduino wygrywa w ilości rozwiązań itd. Głównie midi to widzę jako buton boxy, a przecież jeszcze interesują nas inne rozwiązania jak wyświetlacze ekranów LED (nowoczesne lokomotywy), silniki krokowe do manometrów i mierników, praca z enkoderami cyfrowymi, itd. Chętnie się dowiem jak chcesz z midi to rozwiązać, bo dla mnie to nie znany sposób, kojarzy mi się z analogowymi konsoletami dla realizatorów dźwięku. I nie podoba mi się Twoja buta i arogancja, więc wrócę chętnie do rozmowy, bo jestem otwartym człowiekiem, jak wyluzujesz.

 

  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Wybacz ale jest mi bardzo wszystko jedno z tego powodu. Nie przygotowałeś się do tej rozmowy i nie jestem zainteresowany biciem piany z kimś, kto chce pisać chyba tylko po to aby zgadzał się licznik postów. Nie mam zamiaru marnować czasu na udowadnianie Ci czegoś w co nie uwierzysz, nawet jak znajdą się dowody. Gdybyś jednak kategorię beletrystyka opuścił to sam doszedłbyś do wniosku, że korzystanie z tego standardu daje ogrom możliwości na poziomie I/O z wyświetlaczami włącznie. Zabawy z odtwarzaniem klawiatury i próba alternatywnego przenoszenia sterowania na RPi+Ardu ewentualnie samo Ardu ma średni sens. Równie dobrze można zastanowić się ogarnąć urządzenia z RS485 i modbusem RTU od obsługi I/O ale zaręczam, że zbyt długo siedzę w automatyce budynkowej i przemysłowej aby chcieć pchać się w takie utrudnienia.

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca się zgadzam. Pomijając fakt iż sam buduje rozwiązanie na RPI+Ardu - szczerze mówiąc większość amatorskich rozwiązań się na tym opiera z prostych powodów - ceny, dostępności oraz łatwości programowania.

MIDI jest oczywiście jakimś rozwiązaniem, ale wydaje mi się że są lepsze i bradziej generyczne rozwiązania I/O które większa grupa osób będzie mogła wykorzystać (UART, TCPIP, etc). I chyba tego oczekuje społeczność SimRail jako supportu I/O...

Link to comment
Share on other sites

Ja na to patrzę przez pryzmat łatwości wdrażania. Midi pięknie się konfiguruje i jest to bardzo elastyczne. Jak już koniecznie chcieć patrzeć przez pryzmat branży muzycznej to warto odnieść się do kontrolerów djskich bo to w nich wyciśnięto midi do maksimum. Obsługa enkoderów, przycisków oraz zwrotek na samo urządzenie to jest naprawdę spora sprawa. Do tego można używać wielu kontrolerów jednocześnie i zmieniać funkcjonalności za pomocą presetów. Spójrzmy na to praktycznie: budujesz sobie kran hamulca konkretnego typu dla konkretnej gamy pojazdów, staje się on osobnym kontrolerem. Do tego kierat z resztą sterowania jako osobny kontroler. Chcesz zmienić warunki symulacji, zmieniasz kontroler. To daje możliwość modułowej rozbudowy bez pchania się w dużą skalę i duże pieniądze.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

No tu częściowo się zgodzę. Chociaż jak do tej pory o support I/O pytało tylko parę osób które w większości są nastawione na proste interfejsy I/O. Oczywiście, można sobie zbudować dowolny kontroler MIDI który będzie proxy pomiędzy RPI czy Arduino (i jeśli autorzy pójdą w tą stronę to pewnie sam będę nad tym pracował), ale wydaje mi się że rozwiązanie musi być na tyle proste żeby jak najwięcej osób przy jak najmniejszym trudzie i wydatku potrafiło sobie coś zbudować.

Większość z nas to entuzjaści kolei którzy bawią się prostymi rozwiązaniami technologicznymi. A do nich napewno należy Arduino i Raspberry Pi.

No ale tak czy siak - pałeczka jest po stronie developerów. Jak na razie nie udało mi się uzyskać odpowiedzi jak planują zaimplementować I/O, także temat jest otwarty.

Link to comment
Share on other sites

Kwestia realizacji od strony hardware powinna być elastyczna ale standard komunikacji powinien być tak prosty jak tylko można. Prosty w sensie uniwersalności, nie związany z konkretną platformą. Można kombinować w jakieś własne standardy ale wyważanie otwartych drzwi nie ma sensu. Akurat wpadł mi w ręce pierwszy z brzegu artykuł o przyciskach:
Building an Arduino MIDI Controller : 9 Steps (with Pictures) - Instructables

wydaje mi się, że prościej to już się nie da. Zostaje jeszcze obsługa enkoderów (nawrotnik, nastawnik, krany hamulców, zadajnik) ale to tylko kwestia techniczna na poziomie czysto technicznym

 

Link to comment
Share on other sites

A ja tak na szybko rzuciłem okiem na : https://www.arduino.cc/reference/en/libraries/midiusb/

Jest to jakiś pomysł. 3 bajty (poza headerem) można wykorzystać dowolnie. Jeden jako message ID a dwa pozostałe jako payload. Ale to tak samo jak dla każdej innej komunikacji.

Tak jak pisałem - wszystko w rękach developerów, i w sumie to od nich chciałbym usłyszeć jak chcą to rozwiązać żeby się przygotować z rozwiązaniem po swojej stronie.

Edited by Maciej_ZG
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 70
          • Percentage filling 7%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 5 / 88
          • Percentage filling 6%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 87
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 64
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 93
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 88
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 90
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 79
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 37 / 1419 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy